architect Vloženo včera v 10:13 Sdílet Vloženo včera v 10:13 Ahojte, Rýchla otázka. Octavia 2025 1.5 TSI e-Tec II 85kW DSG Pridávať od novoty aditívum do benzínu (napr. VIF)? Ak áno, tak prečo? Ak áno, čo odporúčaš? Ak nie, tak tiež, že prečo? Ďakujem za každý názor. 🙏 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
winzorf Vloženo včera v 10:26 Sdílet Vloženo včera v 10:26 Otec dělal v Mogulu ( Paramo ) kde byli motory na seslích a testoval se Vif . Jednoznačně funguje, neuškodí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jozef1975 Vloženo včera v 21:18 Sdílet Vloženo včera v 21:18 Minulý rok som predal Alteu 1.2TSI so 195 000km. Keď mala najzdené cca 100 000km, začal som mať problém s kolísaním otáčok na voľnobehu. V servise na nič neprišli. Na fóre som sa dočítal o vplyve aditíva VIF na odbúranie negatívneho vplyvu biozložky v benzíne. Začal som používať VIFko (takmer každé tankovanie) a odvtedy som nemal problémy s motorom až do predaja. Teraz pri Octavii 1.5TSI tiež používam VIF, ale nie každé tankovanie. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
architect Vloženo před 17 hodinami Autor Sdílet Vloženo před 17 hodinami Investícia do VIF-ka je smiešna, takže nie je problém ho pridávať do každého tankovania. Otázka znie ale, ak nie do každého, prečo? Má palivo s VIK-kom aj nejaké nepriaznivé účinky? Všade čítam iba o superlatívoch, ale v duchu hesla: Nie je všetko zlato, čo sa blyští... by bolo super počuť názor aj z druhého brehu. Hoc pripúšťam, že nemusí byť. Intervaly používania VIF-ka by bolo fajn poznať. Výrobca aditíva žije z predaja, takže je logické, že on inú alternatívu, ako: Pridaj do každého tankovania!, ani neponúka. Postrehy a skúsenosti z praxe sú však omnoho cennejšie. Ak dokážeš niečím prispieť, sem s tým😉 Úprimná vďaka🙏 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
denial Vloženo před 16 hodinami Sdílet Vloženo před 16 hodinami chyba zakladna informacia - do AKEHO benzinu tankujem E5 RON100 Slovnaft, Daliol a tam je imho cokolvek dalsie pridavat zbytocne vyhadzovanie penazi v CR by bola zase chyba tankovat RON95, ked tam maju skoro vsade aj RON98 do E10 RON95 uz VIF moze zacat davat zmysel > Minulý rok som predal Alteu 1.2TSI so 195 000km. Keď mala najzdené cca 100 000km, začal som mať problém s kolísaním otáčok na voľnobehu. V servise na nič neprišli. problem bol o.i. ten, ze vstrekovace boli po zivotnosti na vymenu ale kedze nemaju stanoveny oficialny interval, vacsina ludi si mysli, ze su vecne Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
winzorf Vloženo před 15 hodinami Sdílet Vloženo před 15 hodinami Dává se mililitr na litr což je nula nula nic dávat při každém tankování . Zde je zajímavý článek o aditivech https://www.skoda-dily.cz/blog/cistici-aditiva-v-benzinu-maji-vubec-ucinek-a-proc-je-vubec-resit-18.html Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pheorinos Vloženo před 14 hodinami Sdílet Vloženo před 14 hodinami Hezký članek od Vaculika Já už VIF dávám do aut dlouhodobě a věřím, že to motoru jen prospěje. Hlavně co se týče usazování karbonu. Vždy dávám na 20Litru benzínu jednu odměrka z uzávěru. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Gandi Vloženo před 6 hodinami Sdílet Vloženo před 6 hodinami Já jsem natankoval do nového auta u Benziny Verva 100. Neobsahuje klasický biolíh a aditiva už má v sobě, tak na toto palivo nedávám nic, ale na klasický benzín přidám VIF do benzínu. U nás máme Eurooil a často mají i benzín bez lihu, tak to sleduji v aplikaci a beru raději tam. Jinak se snažím lihu v benzínu vyhýbat, ale neměl by to být problém je to na to dělané. Žádné zázraky od Vifu nečekám ale deklarují lepší mazivost toho benzínu a tím i nižšší spotřebu. Moc tomu nevěřím, ale na menší usazování karbonu a čistotu vstřikovačů by to vlív mít mohlo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
denial Vloženo před 6 hodinami Sdílet Vloženo před 6 hodinami verva 100 je E10, afaik, a viaceri s nou nemaju dobre skusenosti (bio-)ETBE tiez nie je ziadny velky zazrak, moze sa usadzovat nieco z toho v nadrzi a vraj ani motor na nu nejde pravidelne, ako ma, preto sa orlenu radsej vyhybam a o VIFe zase jeden tvrdil, ze sa mu z neho usadzoval v katalyzatore nejaky povlak - tak si vyber znamy zas tankuje do stareho civica najlacnejsi benzin (bez vifu) a nikdy nemal problem a auto nebolo nikdy pokazene a ma aj rel. nizku spotrebu samozrejme, vykon slaby a motor teda pravidelne urcite nejde a korozia vsade pritomna Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bouchy01 Vloženo před 6 hodinami Sdílet Vloženo před 6 hodinami VIF pravidelně, jiná aditiva nárazově - jak se píše v návodu. Třeba Liqui Moly, Wynn's, Miller Oils, STP,... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Gandi Vloženo před 5 hodinami Sdílet Vloženo před 5 hodinami @denial - Neznám nikoho kdo by měl s Vervou 100 problém. Navíc se dá i dlouhodobě skladovat. E10 to je, ale to je maximální hranice která tam může být. Nemá biolíh ale etér. Určitě je to lepší složka než biolíh a navíc má v sobě aditiva. Verva 100 je drahá, ale jednou za čas proč ne. Ideální natankovat na zimu když se mín jezdí než aby byl v nádrži líh který váže vodu, podporuje korozi a hlavně po čase se může začít oddělovat pokud se málo jezdí. Dal jsem Vervu 100 i do elektrocentrály která jezdí jednou za rok a žádný problém. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ČudlR Vloženo před 2 hodinami Sdílet Vloženo před 2 hodinami před 3 hodinami, denial napsal: a o VIFe zase jeden tvrdil, ze sa mu z neho usadzoval v katalyzatore nejaky povlak - tak si vyber A jak to poznal ? To tak straka přes výfuk kameru nebo co 😀 Jinak Verva 100 na normalni jezdeni mi moc nedava smysl pri vyssi cene 6kč/L oproti normalni n95 na nejlevnejsi benzince u nas 😀 kde se tankuje normalne a nic se nedeje. Nase firma do lonska tankoval benzin a naftu jen robinoil a fabky tsicka nemelo problem najizdet ke 400t km bez aditiv jen s normalnim servisem po 15t km Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
architect Vloženo před 1 hodinou Autor Sdílet Vloženo před 1 hodinou Problém je ale v tom, že nie je motor ako motor. e-Tec má priamovstrek a pozostatky nespáleného paliva, resp. zložky, ktorá je v palive navyše (neželané aditívum-biozložka) vytvárajú usadeninu, ktorá následne pridáva do spaľovacej komory abrazívnu zložku, ktorá mechanicky poškodzuje vnútornú stenu hlavy valca atď-atď. Jednoducho nie je aditívum ako aditívum. Zastávam teóriu, že pokazené veci nemožno zázračne zrekonštruovať, avšak ak sa vyvinie dostatočné úsilie od úplného začiatku, stojí to za námahu, lebo odmenou bude minimálna degradácia spôsobená prevádzkou. Totiž podmienky prevádzky celého spaľovacieho procesu sú to najpodstatnejšie pre využitie plného potenciálu motora (a nemyslím tým len výkon, ale funkcionalitu a hladkosť chodu). Ak je čas nastaviť pravidlá, teraz je na to pravý okamih. Ešte pred prvými kilometrami. Jasné že konštruktér motora chce čisté palivo a dizajnuje ho práve na tento stav, ale dostane ho? Nie. Ani z VIFom. Ale je tu istý predpoklad, že VIF dokáže napraviť v palive, čo niekto pokazil. Samozrejme, že auto bude fungovať aj bez dodatočnej aditivácie, otázne je len to, či ti nevadí chodiť zašpinených topánkach alebo vadí. A mne to teda sakrametsky vadí. Vďaka za každý názor. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
e1. Vloženo před 1 hodinou Sdílet Vloženo před 1 hodinou (editace) Netvrdím, že VIF je zlý, ale stále sa riešia iba jeho čistiace účinky, ale nikde sa nespomína, že aký má vplyv napr. na spomínaný katalyzátor, alebo filter pevných častíc Predsalen, dnešné motorové oleje sú už kvôli ochrane časticových filtrov mid- alebo low-SAPS a či to celé potom nezabijeme práve tým VIF-om. Netvrdím, že to tak je, ale ja som zástanca toho, že je lepšie mať aditíva priamo v benzíne, lebo dodatočne doliate aditívum sa môže napr. "neutralizovať" s nejakým iným, ktoré už je v palive obsiahnuté. Sám som jeden kratší čas kupoval VIF, dokonca stále máme v garáži jednu nerozbalenú plechovku, ale nakoniec som sa na to vykašlal. Som zástanca tankovania kvalitného paliva (ideálne E0-E5) a ak už nejaké aditívum, tak skôr niečo jednorázové (napr. čistič vstrekovačov od Liqui Moly), než stále dávať niečo do motora, o čom nemám všetky informácie. Ešte prísnejšie pristupujem aj k motorovému oleju, kde ďalšie aditíva považujem za cestu ako si pokaziť dobrý olej. P.s.: Už samotná plechovka VIFu je silný argument na to, prečo ho radšej nepoužívať... Editováno: před 1 hodinou, autor: e1. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.