Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Koupil jsem si autobaterii Varta a je bezúdržbová, a měl bych ji předtím než ji dám do auta nabít?? Nebo se to nesmí nabíjet! Pokud už tady někde něco podobného je tak -_-

Ak je nova tak nabijať netreba :palec2:

Ak je treba nabijať sa musi aj bez udržbova bateria.

Nová by měla být nabitá. V budoucnu můžeš nabíjet

Upraveno od rufis

Jde o to, jestli tam jsou vůbec víčka na článcích, když bys chtěl nabíjet, je třeba je otevřít kvůli zahřívání, vypařování a pak dolévání destilky..ale novou pokud někde roky neležela netřeba dobíjet.

Upraveno od mischicka

Moderní baterie (takže skoro všechny) už mají systém centrálního odplynování, takže se při nabíjení otevírat nemusí. Při dolévání destilky už asi jo. :D

ak uz chces nabijat, tak zvol slaby nabijaci prud nabijaj radsej povedzme 24h 1/24tinou, ako 1h celym ...

A jaká je ta baterie - Olověná? Gelová ?

Olověnou baterii dobíjet lze, ta "bezúdržbovost" spočívá pouze v tom, že ji netřeba tak často kontrolovat. Jinak, každá olověná baterie při dobíjení plynuje (tedy i v autě), občas se tedy dolít musí. Pokud si ji chcete dobít doma, doporučuju ty deklíky raději otevřít (pokud nechcete mít kyselinu ve ksichtu nebo na stěně) a zásadně nekouřit. K nabíjení stačí obyčejná nabíječka z hypermarketu - ta baterka to jednou, dvakrát do roka snese. Pokud jste pedanti, nabíjíte proudem o hodnotě asi 1/20 kapacity.

Gelová baterie jsou sice skvělé, ale k dobíjení potřebují speciální nabíječku s plynulou regulací proudu v průběhu nabíjení. Nabíjení takovéto baterie v domácích (polních) podmínkách raději ani nedoporučuji.

  • Autor

To nevím jestli je to gelová nebo normalní je to varta Blue dynamic

no gelová to neni určitě, ta stojí ranec

Ahoj,

Ak je to klasicka olovena bateria, tak pojem 'bezudrzbova' znamena, ze pocas roka treba to kontrolovat len ked sa Ti napadne. Bezudrzbova neznamena ze na baterku mozes zabudnut a povazovat to za uzavratu krabicu. Dolievacie otvory su zalepene len papierom, nic viac. Je tam mala strata vod, ale dolievat destilovanou vodou mozes.

Ak je bateria uz kupena a naplnena s elektrolytom, tak musi byt nabita a do auta mozes dat kludne. Pocas jazdy (20 km a viac) sa to uplne nabije, ak mas v poriadku alternator.

Dovi

cauky, chcem sa spytat ci neviete kde okrem skoda servisov sa da zohnat kabel, cerveny co ide z + polu na baterke na rozvodnu skrinku nad baterkou, mam ho poskodeny, teda skor izolacia, chcem ho radsej vymenit, co mam info tak v servise okolo 1500,- sk :angry: diki

cauky, chcem sa spytat ci neviete kde okrem skoda servisov sa da zohnat kabel, cerveny co ide z + polu na baterke na rozvodnu skrinku nad baterkou, mam ho poskodeny, teda skor izolacia, chcem ho radsej vymenit, co mam info tak v servise okolo 1500,- sk :angry: diki

Taky isty snad len na vrakači no ja myslim,že vyrobiť by ho mal dokazať každy zručny elektrikar. :)

cauky, chcem sa spytat ci neviete kde okrem skoda servisov sa da zohnat kabel, cerveny co ide z + polu na baterke na rozvodnu skrinku nad baterkou, mam ho poskodeny, teda skor izolacia, chcem ho radsej vymenit, co mam info tak v servise okolo 1500,- sk  :angry:  diki

Taky isty snad len na vrakači no ja myslim,že vyrobiť by ho mal dokazať každy zručny elektrikar. :)

jj vrakac jo, elektrikarov skusam zhanat, pozna niekto zs kraji nejaky vrakac, bol som v tt na jednoim takom vacsom, fabiu tam este nemali, ktovi kam sa to vsetko uprace po burackach ... :t

jestli je jen to izolace, tak bych to neřešil. Ovázal bych to izolačkou, a časem bych sehnal nějaký jiný. Když říkám časem, tak časem. Prostě, až budeš něco shánět, tak se po něm na vrakáčích ptej.

jestli je jen to izolace, tak bych to neřešil. Ovázal bych to izolačkou, a časem bych sehnal nějaký jiný. Když říkám časem, tak časem. Prostě, až budeš něco shánět, tak se po něm na vrakáčích ptej.

problem je v tom ze baterka ktora tam bola asi "vykypela", neviem to inak nazvat, a urobila to ze dany kabel poskodila - je troska zoxidovany, do zelena, poskodeny nie, ale ta izolacia je poskodena, ta izolacia to drzi aby sa to vnutri nerozmotavalo, proste izolacia zmakla a stalo sa co sa stalo, naviac prislok poskodeniu, izolacie kabla ktory ide s tym plusovym kablom cervenym z plus polu kamsi do motoroveho priestoru, ale to sa este da prezit, co ma serie najviac ze to stieklo dolu, nastastie kablovy zvazok to obislo, ale ako je hadicka do serva, nadrzka co je pod baterkou, tak tam je poskodena jedna hadicka, takze som happy... :angry: takze tak...kua teraz patrat po pricine co to bolo, baterku som kupil hned novu...

cauky, chcem sa spytat ci neviete kde okrem skoda servisov sa da zohnat kabel, cerveny co ide z + polu na baterke na rozvodnu skrinku nad baterkou, mam ho poskodeny, teda skor izolacia, chcem ho radsej vymenit, co mam info tak v servise okolo 1500,- sk  :angry:  diki

Taky isty snad len na vrakači no ja myslim,že vyrobiť by ho mal dokazať každy zručny elektrikar. :)

jj vrakac jo, elektrikarov skusam zhanat, pozna niekto zs kraji nejaky vrakac, bol som v tt na jednoim takom vacsom, fabiu tam este nemali, ktovi kam sa to vsetko uprace po burackach ... :t

Ak ti môžem ešte poradiť tak sleduj inzeraty(PARDON a pod.)tam je toho viac možno nie čiste ale čo už .Ja som bol nedavno u jedneho čo sustavne inzeruje by si sa divil čo všetko ten človek ma.Ak chceš dam ti čislo ak si TT tak to nemaš až tak daleko . Je to medzi TO a NR. -_-

cauky, chcem sa spytat ci neviete kde okrem skoda servisov sa da zohnat kabel, cerveny co ide z + polu na baterke na rozvodnu skrinku nad baterkou, mam ho poskodeny, teda skor izolacia, chcem ho radsej vymenit, co mam info tak v servise okolo 1500,- sk  :angry:  diki

Taky isty snad len na vrakači no ja myslim,že vyrobiť by ho mal dokazať každy zručny elektrikar. :)

jj vrakac jo, elektrikarov skusam zhanat, pozna niekto zs kraji nejaky vrakac, bol som v tt na jednoim takom vacsom, fabiu tam este nemali, ktovi kam sa to vsetko uprace po burackach ... :t

Ak ti môžem ešte poradiť tak sleduj inzeraty(PARDON a pod.)tam je toho viac možno nie čiste ale čo už .Ja som bol nedavno u jedneho čo sustavne inzeruje by si sa divil čo všetko ten človek ma.Ak chceš dam ti čislo ak si TT tak to nemaš až tak daleko . Je to medzi TO a NR. -_-

yup, diki as moses, posli to na pm, dik -_-

Jde o to, jestli tam jsou vůbec víčka na článcích, když bys chtěl nabíjet, je třeba je otevřít kvůli zahřívání, vypařování a pak dolévání destilky..ale novou pokud někde roky neležela netřeba dobíjet.

Jj, tak jsem se dnes poučil o odvětrávání a tak, tak to beru zpět.

cauky, chcem sa spytat ci neviete kde okrem skoda servisov sa da zohnat kabel, cerveny co ide z + polu na baterke na rozvodnu skrinku nad baterkou, mam ho poskodeny, teda skor izolacia, chcem ho radsej vymenit, co mam info tak v servise okolo 1500,- sk  :angry:  diki

Taky isty snad len na vrakači no ja myslim,že vyrobiť by ho mal dokazať každy zručny elektrikar. :)

jj vrakac jo, elektrikarov skusam zhanat, pozna niekto zs kraji nejaky vrakac, bol som v tt na jednoim takom vacsom, fabiu tam este nemali, ktovi kam sa to vsetko uprace po burackach ... :t

Ak ti môžem ešte poradiť tak sleduj inzeraty(PARDON a pod.)tam je toho viac možno nie čiste ale čo už .Ja som bol nedavno u jedneho čo sustavne inzeruje by si sa divil čo všetko ten človek ma.Ak chceš dam ti čislo ak si TT tak to nemaš až tak daleko . Je to medzi TO a NR. -_-

yup, diki as moses, posli to na pm, dik -_-

Maš SZ. :D

Ahoj,

Ak je to klasicka olovena bateria, tak pojem 'bezudrzbova' znamena, ze pocas roka treba to kontrolovat len ked sa Ti napadne. Bezudrzbova neznamena ze na baterku mozes zabudnut a povazovat to za uzavratu krabicu. Dolievacie otvory su zalepene len papierom, nic viac. Je tam mala strata vod, ale dolievat destilovanou vodou mozes.

Ak je bateria uz kupena a naplnena s elektrolytom, tak musi byt nabita a do auta mozes dat kludne. Pocas jazdy (20 km a viac) sa to uplne nabije, ak mas v poriadku alternator.

Dovi

Pokud jde o baterii Varta Blue Dynamic tak ta je absolutně bezúdržbová.

Spotřeba vody, jež odpovídá evropským normám EN, udělala z VARTA BLUE dynamic absolutně bezúdržbovou baterii. Žádné doplňování vody, žádné pravidelné prohlídky, žádné dobíjení před montáží:tyto baterie jsou nality a nabity přímo v závodě a jsou připraveny k okamžitému použití. BLUE dynamic High Performance nabízí PowerCheck, nejjednodušší cestu ke zjištění stavu nabití Vaší baterie.

Jsem také majitelem této baterie 70Ah 640A startovací proud. Maximální spokojenost. Původní Akuma 340A. Rozdíl 300A startovacího proudu je znát.

Jen pochybuji, že po 20km je baterie absolutně dobitá. Podle příručky se má akumulátor 2 * ročně dobít nabíječkou. Ale pokud jde o novou tak bych to neřešil.

Baterii mohu jen doporučit. :D

Pokud jde o baterii Varta Blue Dynamic tak ta je absolutně bezúdržbová ...

Ahoj,

Vdaka za Tvoju reakciu: ak je bateria vzduchotesne zalepena, tak je naozaj bezudzbova. Ak su ale otvory kam dolievas vodu, tak je to na to, aby sa v pripade potreby dolievala voda.

S tou nabijanim: ak je baterka pouzita kazdy den, tak samozrejme po par dnovom stani sa to dobije pocas jazdy, netreba zvastnu nabijacku (pri 'zdravej' baterke by som to zdvihol na mesiac). Vseobecne sa udava, ze baterii klesa kapacita asi 1 % denne ak nie je pouzivany.

Vdaka

  • 2 týdny později...

Zdar chlapi,

ted se budu ptat jako blbej :-)

jak tady ctu je asi mozny narvat do fabie i jinou potvurku nez puvodni (nemyslim rozmery). na strankach Varty jsem dal do vyhledavace zadani na kratkou F a vylezla mi blue dynamic, 55 Ah a 420 A. Je to ideal nebo bych mel vybrat jinde a jine parametry?

Zdar chlapi,

ted se budu ptat jako blbej :-)

jak tady ctu je asi mozny narvat do fabie i jinou potvurku nez puvodni (nemyslim rozmery). na strankach Varty jsem dal do vyhledavace zadani na kratkou F a vylezla mi blue dynamic, 55 Ah a 420 A. Je to ideal nebo bych mel vybrat jinde a jine parametry?

mno vzhladom na to že si tam mal 44ku pravdepodobne tak 55ka je akurát

baterka v rodicovskej fabii Classic stala cca 6mesiacov v garazi (v aute), autom sa nikam nehcodilo pol roka, a na prvu supu nastartovala, takze nieje problem ani pri dlhsom stani... zalezi od kludoveho odberu, samovybijania a od mnaozstva el. spotrebicov

to profor: diky

snad bude dobre, jen jsem si rikal jestli i v tomto pripade plati na 100 pro "cimvic tim lip", nekdy to tak byva a jestli by bylo lepsi vetsi, obetoval bych par set navic.

jinak, uz to bude taky celkem davno, moja stala v garazi pul roku bez hnuti, pod alarmem a nasledkem toho ani nepohla pristrojema. Tehda byla jeste celkem nova, ted ma potvora problemy v zime.....

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.