Publikováno Leden 25, 200718 r Na základě kontaktu několika členů tohoto fora zde budu postupně uvádět výsledky různých úprav na motoru TDI 130 k. Fabia RS. Auto jsem koupil havarované na jaře 2006.Předek ,chladiče ,poloosa,ramemo KO.
Leden 25, 200718 r Autor Při opravách jsem se rozhodl navýšit výkon někde kolem 180 koní.Proto jsem dopředu náhradou za zničený malý cooler použil větší z Citrona Xsantia 2.5 TD.
Leden 25, 200718 r Autor Pro přívod vzduchu v tlakové části jsem svařil hliníkové potrubí.Použil jsem tenkostěnné trubky na plyn. Upraveno Leden 25, 200718 r od HANZI
Leden 25, 200718 r Pěkná práce, kamarád to zkoušel, s origo IC byla teplota vzduchu v létě cca 100-120 stupňů, když jsem dali ze Shrana před vodní chladič tak to spadlo na 70.
Leden 25, 200718 r hanzi: to je FRS z CZ nebo dovoz? Kde má xenony? Jinak dokud máš motor venku, doporučuju udělat toto: http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=12830
Leden 25, 200718 r Autor To s tím silenblokem udělám. Motor půjde stejně ven.Světla byla taky ko. a tak jsem dal zatím obyč. a hele, oni tam normálně svítěj. Upraveno Leden 25, 200718 r od HANZI
Leden 26, 200718 r Autor Po úpravě sací části bylo nutné úmerně zvýšit i část výfukovou.Jelikož diesel není tak náchylný na rozměrově propočítaný výfuk jako benzín,padla volba na nerez trubku s vnitřním průměrem 66 mm a stěnou 2 mm.U turbomotorů je nutné co nejmíň bránit odcházejícím spalinám,ale zároveň nesmí v potrubí docházet k nežádoucím turbulencím které by mohly vznikat při použití nadměrného potrubí/to není z mé hlavy,ale rád se poučím od mého kamaráda z SK./
Leden 26, 200718 r Autor od začátku až do konce vedla jen roura bez tlumičů.Nevýhodou bylo to, že z výfuku vycházely plácavé zvuky a při řazení svištělo roztáčející se turbo. Koupil jsem tedy laciný koncový tlumič PLUSH ,rozebral a zvětšil vnitřní síto a ejhle .Všechno o polovinu lepší.Tlumič je absorbpční,děrovaná nerez roura a kolem ní tlumící tkanina v tom černém obalu. Upraveno Leden 26, 200718 r od HANZI
Leden 26, 200718 r Autor Tyto dvě úpravy,tedy cooler a výfuk by měly navýšit výkon střízlivě max.15 až 20 koní.Na autě ta koncovka vypadá takhle.
Leden 26, 200718 r ale jo, celkem to beru, když chce výkon tak to bude hulit, ale nedočetl jsem se nikde na co to auto bude používat?
Leden 27, 200718 r Autor Zatím hulí,ale vy jste mě předběhli.Ve finále se naladí nafta a vzduch optimálně a bude to OK.
Leden 27, 200718 r Autor Ještě k tomu použití.Do 220 koní na sériových komponentech/tedy mimo turba,výfuku a cooleru/ pro běžné použití.No a co by bylo víc je už hobby.
Leden 27, 200718 r Autor Pokud by ho někdo chtěl,je pro mé další zvyšování výkonu již nevhodný. Byl by komplet s trubkama 4000.
Leden 28, 200718 r Autor Jako další úprava bylo místo původního turba GT 1749 VA použito turbo GT 1749 VB používané v motorech 150 koní.Toto nemá uprostřed zúženou osičku,snese větší tlaky a není tak náchylné na roztrhnutí.Po těchto úpravách jsem auto konečně zprovoznil a výsledek byl nadmíru dobrý.Na rovince do mírného kopce kde porovnáváme jak nám to jede byla proti Golfu TDI 146 koní a rychlosti 180 naměřena rychlost 190 na 5 rychl.I když tacho klame ,na porovnánání to stačí.Další úpravy týkající se změny softu na míru provedl Ríša s dieselpoweru. Upraveno Leden 28, 200718 r od HANZI
Leden 28, 200718 r Ty mě mateš,takže taď je tam ještě pořád turbo GT1749 VA a ne GT25 a už jsi na 200HP????
Leden 28, 200718 r Pokud by ho někdo chtěl,je pro mé další zvyšování výkonu již nevhodný. Byl by komplet s trubkama 4000. to mě celkem zajímá. Kolik to sníží teplotu? Jak je potom upravený nárazník? Cena je pevná?
Leden 28, 200718 r Autor Ty mě mateš,takže taď je tam ještě pořád turbo GT1749 VA a ne GT25 a už jsi na 200HP???? Nematu.Tady to píšu od začátku.Vprvní versi ještě s turbem GT 1749 VB ještě bez čipu se zvedl výkon pouze o těch 15 max 20 koní.Protože to nemám odměřený,je to jen odhad podle porovnání rychlosti s již odměřeným Golfem.K gt 25 se dostaneme.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.