Přejít na obsah

Zimní gumy i v létě?


honza.cz

Doporučené příspěvky

Pokud to tu už někdo psal, omlouvám se, ale zatím jsem si všimnul, jen dvou důvodů, proč nejezdit v létě na zimních : 1. ekonomický důvody, protože guma rychle mizí a 2. bezpečnostní, protože klouže v zatáčkách. Pokud je to ale někomu málo, protože má dost peněz a jezdí do zatáček opatrně, tak mám ještě důvod třetí, kterej by snad moh i lidi, jako je Honza přesvědčit.

Až pojedeš v parným létě po dálnici, a to Chorvatsko je na to zrovna jak dělaný, a někdo to před tebou pěkně zahamuje, popř. ti tam prostě jen něco vletí a budeš muset brzdit v tý rychlosti na krev, tak si v posledním okamžiku před tou hroznou ránou snad vzpomeneš, že adheze neboli přilnavost je důležitá nejen při plynulý jízdě, ale hlavně při prudkým brždění. Ta zimní guma je totiž schopná při tomhle relativně krátkým brzdným manévru prakticky zmizet, neboli se úplně probrzdit. Jak je asi dlouhá brzdná dráha a jaký jsou šance to zastavit, nechám na tvým zdravým úsudku. Tak šťastnou cestu na zimních. :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud to tu už někdo psal, omlouvám se, ale zatím jsem si všimnul, jen dvou důvodů, proč nejezdit v létě na zimních : 1. ekonomický důvody, protože guma rychle mizí a 2. bezpečnostní, protože klouže v zatáčkách. Pokud je to ale někomu málo, protože má dost peněz a jezdí do zatáček opatrně, tak mám ještě důvod třetí, kterej by snad moh i lidi, jako je Honza přesvědčit.

Až pojedeš v parným létě po dálnici, a to Chorvatsko je na to zrovna jak dělaný, a někdo to před tebou pěkně zahamuje, popř. ti tam prostě jen něco vletí a budeš muset brzdit v tý rychlosti na krev, tak si v posledním okamžiku před tou hroznou ránou snad vzpomeneš, že adheze neboli přilnavost je důležitá nejen při plynulý jízdě, ale hlavně při prudkým brždění. Ta zimní guma je totiž schopná při tomhle relativně krátkým brzdným manévru prakticky zmizet, neboli se úplně probrzdit. Jak je asi dlouhá brzdná dráha a jaký jsou šance to zastavit, nechám na tvým zdravým úsudku. Tak šťastnou cestu na zimních. :palec2:

A me se toto libi a souhlasim s tim... Ja bych na zimnich v lete nejel evyjel, stejne jako bych si nikdy nepustil mlhovky, kdyz neni snizena viditelnost, ale to patri jinam. Proste nejel... :disgust:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Krysarr: Nevim jestli na to mam vubec reagovat.. Ta guma je mekka i v zime,nejen v lete. Kdyz budes mit zimak,kterej bude tvredej jako puk,tak je ti uplne k nicemu. Treba kdyz mas stary zimaky,tak taky ztvrdnou a ztraci svuj ucel a muzou mit drapak treba jak na traktoru. A mekka guma samozrejme lip sedi. Treba v automobilovym slalomu par lidi tyhle gumy jezdi a rika se jim "levnejsi alternativa slicku".. Samozrejme ze to nemuze byt guma 165/70 13 apod,ale nizkoprofilova. treba 195/45-50 15 apod..

Jsem na foru novej,ale cetl jsme tvoje prispevky,tak o tob mam obrazek (velice jsem se pobavil v tematu "rozperna tyc..") Tvoje odpoved bude zase stejne obsahovat tohle: :smich: a tvoji "pravdu.. Ale jsou tady i rozumni lide,kteri pochopi. ;)

Člověk se dozvídá pořáď něco nového :smich:

Nic vezlém, ale zapoměl jsi dodat důležitou maličkost že na ten slalom někteří sice používají nízkoprofilové zimní gumy, ale starší totálně sjeté.

Jen tak do diskuze. Už jste si někdo pořádně zabrzdil v letě na zimních gumách. Ze s 170 na 30 za traktor. Já jo. Byl jsem ještě mladej, nevybouřenej a blbej. Chtěl jsem si jen tak zablbnout a do hoblovat je. Nikomu ten zážitek nepřeji. Chudák GSI 16V 150PS. Dodnes na něj vzpomínám :(

Při velmi rozumné jizdě se určitě dají provozovat zimáky i v létě. Hlavně když jsou starší a sjeté. Ale člověk nikdy neví koho na silnici potká ( třeba sebe v 18 letech ) a bude na to muset šlápnout.

MK

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dal jsem si s tim praci a vycistil to od OT... Zkuste se venovat vice tematu, kdyz vam vadi nekdo jak reagzuje, ignorujte ho. Nechci tu byt za chytraka, jen se snazim delat poradek. Pak kdyz si to nekdo, kdo by si polozil stejny dotaz (myslim nekoho neznaleho, kdo otazku mysli opravdu vazne, ne jako nyni :)) to chtel procist a dozvedet se, jak to je, musi se prodirat nekolika hlaskami, ktere se tematu vazne netykaji. Nektere OT byly vystizne, ale nemejte mi to za zle!!! ;)

Jeste jsem chtel dodat, ze toto tema se mi zda uplne zbytecne. Je to jako se bavit o chozeni v lete v pohorkach urcenych na zimu a v zime v sandalech. Kazdy na to ma jiny nazor, nekomu to treba vyhovuje! ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jeste jsem chtel dodat, ze toto tema se mi zda uplne zbytecne. Je to jako se bavit o chozeni v lete v pohorkach urcenych na zimu a v zime v sandalech. Kazdy na to ma jiny nazor, nekomu to treba vyhovuje! ;)

Jenže i takovým lidem musí občas někdo říct, že v těch sandálech nastydnou a v pohorkách se jim zapařej nohy. Proto si myslím, že témata týkající se bezpečnosti na silnici, jako je ve svý podstatě i tohle, zbytečný nejsou. Semelou se kolem toho sice někdy hrozný blbosti, ale je to prostě osvěta. Jsou věci, který někde vyčteš nebo slyšíš a jiný, co si sám vyzkoušíš. Proto taky neříkám, že je někdo blbej, když něco neví, protože učenej z nebe nespad. Blbej je ovšem ten, komu se to může říkat horem dolem a stejně si to udělá po svým.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jeste jsem chtel dodat, ze toto tema se mi zda uplne zbytecne. Je to jako se bavit o chozeni v lete v pohorkach urcenych na zimu a v zime v sandalech. Kazdy na to ma jiny nazor, nekomu to treba vyhovuje!  ;)

Jenže i takovým lidem musí občas někdo říct, že v těch sandálech nastydnou a v pohorkách se jim zapařej nohy. Proto si myslím, že témata týkající se bezpečnosti na silnici, jako je ve svý podstatě i tohle, zbytečný nejsou. Semelou se kolem toho sice někdy hrozný blbosti, ale je to prostě osvěta. Jsou věci, který někde vyčteš nebo slyšíš a jiný, co si sám vyzkoušíš. Proto taky neříkám, že je někdo blbej, když něco neví, protože učenej z nebe nespad. Blbej je ovšem ten, komu se to může říkat horem dolem a stejně si to udělá po svým.

Pokud jsi to precetl zleva doprava, odshora, jak se ma, :D musel jsi zjistit, ze nerikam, ze je zbytecna jeho otazka na gumy zimni v lete, ale zbytecny v tom, ze 100lidi ma na tuto vec 100 nazoru. Ze je blbej nerikam, ale zase se rika, ze blbej se zepta a ja se ptam treba na vse co nevim. Jinak OK ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Někde jsem četl, že MHD mají jedno pneu po celý rok. Jsou to spešl pneu. Na zimu to nasadí a je tam zimní vzorek a do léta se sjedou tak že je tam vzorek vhodný pro léto.

Jinak já bych to tak nehrotil. Zase by jsme se mohli hádat, že je píča ten kdo jezdí na Barumkách, že Mišelíny mají lepší přilnavost lol . Jde o to aby to nebylo nebezpečné a to zatim nevíme. Ale možná, že vzbudil větší pohoršení než ten kdo jezdí na letnákách v zimě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mno.

Take jsem zastance sezonnich gum, nicmene....

Mam zimni gumy druhej rok, vzorek cca 4mm. Na letosni zimu fajn, ale do brecky a snehu uz to proste neni a pristi zimu gubou nove. Mam to snad vyhodit a v breznu prezout na letni, ktere budu sjizdet ?

Ne.

Pekne tam necham zimni, ktere dojedu na 2mm a pak zlikviduju. Pri mestskem provoze to navic pujde docela rychle....

Na delsi streky, dovolene apod. samozrejme prezuji na letni.

Ne kazdy, kdo ma v lete zimni nutne musi byt vul, ktery neumi jezdit. Pokud se to prezene, je ta guma citit, nicmene nic tragickeho, pokud jezdime jako lidi.

Navic....i guma ma svou zivotnost v letech....starne a praska...takze se moc neoplati je setrit za kazdou cenu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Asi to tady vše zaznělo, ale přesto přikládám kus článku z http://auto.idnes.cz/prvni-test-letnich-pn...1_test_pneu_fdv

Zimní gumy v létě = nebezpečí

Kromě nových letních plášťů si test posvítil i na to, jak se na letní silnici chovají pneumatiky určené na zimní měsíce. Německý autoklub ADAC po jejich zkouškách konstatoval, že řidiči, kteří  včas nepřezují auto, ohrožují sebe i ostatní na silnici.

Zimní pláště totiž v létě nemají správné vlastnosti a rychle se opotřebovávají. To stejné platí pro pneumatiky určené k celoročnímu využití.

Zimní pneumatiky mají na rozpálené letní vozovce při rychlosti 100 km/h až o 16 metrů delší brzdnou dráhu. Také jízdní vlastnosti zimně obutého auta se v létě zhoršují. Jen na mokré silnici zimní pláště za svými letními konkurenty nezaostávají.

Mnoho řidičů nechává na svém autě dosloužit na jaře  zimní obutí, jakmile se vzorek sníží tak, že by takové pláště ještě jednou přezouvat na zimu nemělo cenu.

Testy ukázaly, že starší zimní pláště nemají v létě tak špatné vlastnosti jako nová a málo opotřebená kola pro zimní měsíce. Ale na mokré letní silnici řidiči se zimními pneumatikami musí být přesto ostražitější.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 2 měsíce později...

V zásadě jsem proti dojetí zimáků v létě nic neměl,ale loni v létě potřeboval známej převest Cit. Xaru a má ji celoročně na zimákách to byla tak otřesná skušenost,že na mém autě k tomuto nikdy nedojde.Venku tak jako dnes a v mirné zatáčce kde se svým jedu 100 aniž bych tu zátočinu nejak zaregistroval jsem asi ve 100 málem opustil silnici takovy hoňky jsem za volantem už dlouho nezažil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V zásadě jsem proti dojetí zimáků v létě nic neměl,ale loni v létě potřeboval známej převest Cit. Xaru a má ji celoročně na zimákách to byla tak otřesná skušenost,že na mém autě k tomuto nikdy nedojde.Venku tak jako dnes a v mirné zatáčce kde se svým jedu 100 aniž bych tu zátočinu nejak zaregistroval jsem asi ve 100 málem opustil silnici takovy hoňky jsem za volantem už dlouho nezažil.

Asi tak, i v zimě která byla teplejší jsem při jízdě do Liberce při 150 cejtil jak se gumy přehřejvaj a v zatáčce byla gumová jako by šla lehce bokem a co teprv ty zimáky udělaj ve 30st., takže jízda v létě na zimákách je podle mě bláznovství...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V zásadě jsem proti dojetí zimáků v létě nic neměl,ale loni v létě potřeboval známej převest Cit. Xaru a má ji celoročně na zimákách to byla tak otřesná skušenost,že na mém autě k tomuto nikdy nedojde.Venku tak jako dnes a v mirné zatáčce kde se svým jedu 100 aniž bych tu zátočinu nejak zaregistroval jsem asi ve 100 málem opustil silnici takovy hoňky jsem za volantem už dlouho nezažil.

Asi tak, i v zimě která byla teplejší jsem při jízdě do Liberce při 150 cejtil jak se gumy přehřejvaj a v zatáčce byla gumová jako by šla lehce bokem a co teprv ty zimáky udělaj ve 30st., takže jízda v létě na zimákách je podle mě bláznovství...

Tak já se tu otevřeně přiznám, že jsem asi blázen, vloni jsem dojížděl zimáky v létě a bez větších problémů a to bylo léto sakra teplý, v Blavě byl asfalt na 60°C, nakonec jsme je sjezdil na 1mm a koupil nový zimáky na zimu. Podotýkám, že jako zimáky dávám vždy Barum Polaris2 a né nějaký šunty z obchoďáku. Jinak jsem v nich vloni proletěl na D1 tu zatáčku, co je jen 120 ve 140 a chovalo se to normálně. Jinak na léto dávam Pirelky zero ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak já se tu otevřeně přiznám, že jsem asi blázen, vloni jsem dojížděl zimáky v létě a bez větších problémů a to bylo léto sakra teplý, v Blavě byl asfalt na 60°C, nakonec jsme je sjezdil na 1mm a koupil nový zimáky na zimu. Podotýkám, že jako zimáky dávám vždy Barum Polaris2 a né nějaký šunty z obchoďáku. Jinak jsem v nich vloni proletěl na D1 tu zatáčku, co je jen 120 ve 140 a chovalo se to normálně. Jinak na léto dávam Pirelky zero ;)

Nejsi, nebo jsme oba. Mam 4mm na Polarisech a vesele si s tim jezdim. Na trase Zdar-Velka Bites ( zatacky, horizonty ) se s tim da predjizdet vnejskem, na pripadny pruser upozorni hvizdnutim. Nemam s tim sebemensim problem ( venkovni teplota 26 stupnu ). Standardni rychlost 140, na dalnici o chlup rychleji.

Je ale pravda, ze toto byl extrem, obvykle jezdim ve svem pruhu a do 100km/h.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak já se tu otevřeně přiznám, že jsem asi blázen, vloni jsem dojížděl zimáky v létě a bez větších problémů a to bylo léto sakra teplý, v Blavě byl asfalt na 60°C, nakonec jsme je sjezdil na 1mm a koupil nový zimáky na zimu. Podotýkám, že jako zimáky dávám vždy Barum Polaris2 a né nějaký šunty z obchoďáku. Jinak jsem v nich vloni proletěl na D1 tu zatáčku, co je jen 120 ve 140 a chovalo se to normálně. Jinak na léto dávam Pirelky zero ;)

Nejsi, nebo jsme oba. Mam 4mm na Polarisech a vesele si s tim jezdim. Na trase Zdar-Velka Bites ( zatacky, horizonty ) se s tim da predjizdet vnejskem, na pripadny pruser upozorni hvizdnutim. Nemam s tim sebemensim problem ( venkovni teplota 26 stupnu ). Standardni rychlost 140, na dalnici o chlup rychleji.

Je ale pravda, ze toto byl extrem, obvykle jezdim ve svem pruhu a do 100km/h.....

Ve dvou se to lépe táhne. Pro mě jsou zimáky důležitější než letní, u nás začíná mrznout v říjnu a sníh slézá v květnu, tudíž na sněhu a ledovce jezdím skoro více než na normální silnici.

Editováno: , autor: rolbar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 roky později...

Já letos jezdil polovinu dubna na novejch zimákách jen proto, že jsem nemoh dostrkat majitele firmy k tomu, aby mi koupil nový letnáky(starý byli KO). Můžu říct, špatná zkušenost. Při nízkých rychlostech to šlo, ale na dálnici při 130 Km hrůza. Chovalo se to jak podhuštěnejch gumách,(auto se strašně vrtělo a nedrželo směr) i když byli nafouklé dostatečně. Po nasazení letních jsem si připadal jak v autě vyšší třídy. Proto říkám: Už nikdy víc zimáky v létě! :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 11 měsíců později...

Nazdárek.

Taky vám tu něco napíšu.Mám octávku 1.6 75kW. Jezdím celoročně už 12 roků na zimních gumách a nevídím v tom problém je to jen o zvyku. V rychlejších zatáčkách máte pocit že to auto ujíždí vice do strany protože je guma mekčí a že trochu plave ale dá se na to zvyknout já nejsem žádný závodník vozím ženu a 2 kluky:) Vím že je guma v létě měkčí víc se opotřebovává vím že je hlučnější a že to má vliv na spotřebu ale to já neřeším jezdím na ethanol. Ale zpět ke gumám. Používám Barumy Polaris 2 nalítám s něma tak 15000 km ročně po 2 letech přehazuji kola přední za zadni takže je mám na autě 4 roky pak vyhazuju a kupuju nové.Guma by měla být na autě stejně maximálně 5 let pak ztrácí své vlastnosti.Taky sem kolikrát přemýslel že si kopím letní ale je to zase investice. Minimálně 4000kč za disky plechové a minimálně 4000kč za gumy takže s výměnou zhruba 10000kč a ty raději naleju do nádrže a jedu se někam podívat.Takže nějak tak odemne.

S pozdravem a hezký den přeju.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hm, zajímavé počty.

Když to počítáš takhle, tak se ani nedivím.

Za disky já bych dal jen 2000,-, gumy tak 4000,- můžou stát (když celoročně jezdíš na zimních, tak protektor z Teska stačí) a za PŘEZUTÍ, tj. sundat pneu, nasadit pneu a vyvážit já dal při Alu kolech 700,-, což v sumě není 10000,- ale jen 6700,-.

Myslím, že při nižší ceně vyvážení plechových disků by se výsedná cena mohla počítat cca 6500,- .

Hned to číslo vypadá jinak, co?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky jsem v loni v létě dojížděl zimáky a při normální jízdě tj.do 110normal silnc. a do 140dálnice nebyl problém,jen v prudkych zatáčkách musel být člověk opatrnější-víc to vynášelo.Je jasné,že když prohulíš zatáčku ve 170 jak jsem četl o pár příspěvků víš,že to uletí a to vtom fofru může i na letních.Takže,když už gumy na zimu nemají potřebný vzorek tak dojezdit v létě-při normální jízdě.Pořád lepší mít 3mm na zimních,než 1,5mm na letních,jak jsem párkrát viděl.AMEN

Editováno: , autor: milan1971
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...