Přejít na obsah

Propadá brzdový pedál - poraďte!?


kantorm

Doporučené příspěvky

no, dneska jsem řešil v autorizovaném servisu asi stejnou věc.

Při poklidném brzdění je vše jako O.K., ale když sešlápnu brzdový pedál a tlačím delší dobu, tak pedál padá pozvolna dolů. Padat přestane až někde v půli zdvihu nebo možná i pod půlkou. Nikde ale nic neteče, kapalina se neztrácí.

Vyjádření technika: buďto je K.O. hl. brzdový válec a nebo v ABS netěsní nějaký prvek, propouští to a zastaví se to až narazím na druhý brzdový okruh.

Řešení: výměna ABS = cca 20.000,- Kč v autorizovaném servisu. Mám najeto 307 tis km. Tak se po tom taky pídím jaké s tím má kdo zkušenosti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Zdravím Vás hoši,

 

mam taký problém, vymieňal som teraz zadne brzdy a predne brzdové hadičky, takže som vymenil aj brzdovu kvapalinu. Odvzdušnil som, no pedal mi pri 1 našlapnutí spadne až na zem.  Ak chcem aby pedal pri stlačení začal učinkovať vo vyššej polohe tak ho musím najskôr prešlapnuť. Pred touto vymenom to šlo všetko v poriadku.

 

Znamy vravel že to mam skusiť ešte odzvzdušniť ešte, ale oco sa domnieva že je to hl. brzdovy valček. Len sa mi nechce tomu veriť, kedže pred vymenou to nerobilo a hned po vymene, ked som skušal brzdy tak to zaberalo skoro až na podlahe.

 

Skoda octavia 1

1,9 TDI  81 Kw

r. v. 2000

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ešte som zabudol, ked prešlapnem teda pedal, a držím nohu na ňom, tak pedal klesne akoby som neprešľapnul...

 

tak som ich ešte trochu odzvzdušnil a už brzda ide tak ako predtym, myslel som si že to bude ešte treba odvzdzšniť, len som nvdel či to nieje teda nahodou aj ten hl. brzdovy valec

Editováno: , autor: bohus7272
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...
  • o 1 měsíc později...

Zdar..pred cca pulrokem jsem zpozoroval pri zasrtaveni propadnuti brzdoveho pedalu az na zem..v servisu rikali odchazejici brzdovy valec,ale ze by ho zatim nemenili. Rikal cenu kolem 3tis pokad si pamatuju. Auto jinak brzdi. Posl.dobou hure..ale to je zas tim, ze mi nekde chcije olej na kolo a jeste nevim kudy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj. Pokud ti (vám) někde neteče brzdová kapalina (ztrácí se brzdová kapalina??), tak to může být jen netěsnící zpětný ventilek na přívodu brzdové kapaliny z nádržky (kapalina z válce se vrací do nádržky). Mohlo by stačit válec rozebrat a vyčistit.

Editováno: , autor: McMatej
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Ahojte. Tiež mám octáviu 1,9 2003 a pedál pri brzdení ide dole a brzdy zaberajú pri jeho dlhšej dráhe. Kamarát mi povedal, že je to tým, že v bubnových brzdách mi vyskakujú trochu samoštelováky /tie kliny na obložení/ a že preto má pedál dlhší chod. Je to naozaj trochu tak, lebo keď ich podám späť, čo by mali robiť samé, tak pedál chytá hneď navrchu a aj ručná ide výborne. Ale časom zase ujdú a pedál chýtá až dole...Nikto to tu neopisuje, ale stretol sa s tým niekto takto???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...

Já mám taky ten problém s propadáním pedálu. Jen s tím rozdílem, že mi nějak vrže a skřípe zadní pravá bubnová brzda a zadní brzdy moc nebrzdí, až když dupnu na pedál, při zvednutém autě, tak s nimi neotočím. Když šlápnu na brzdu normálně,  rukou s nimi točím.Přitom propadání, jde slyšet jak při každém propadu vzadu v brzdách něco lupne.

Další problém je ten, že když auto déle stojí, je pedál brzdy tvrdý jako šutr. Co s tím neví někdo?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Takze mam pre vas riesenie. Robil som v servise a casty problem s cim som sa stretol, bolo to, ze ked niekto menil dosticky a stlacil piest dovnutra, vsetka kapalina stlacila nazad na hlavny brzdovy valec a otocila tesniacu gumicku. Po niejakom case pouzivania sa vratila naspat, a bolo vsetko ok. Alebo sa vymenil hlavny brzdovy valec. Takze ked menite brzdy, radsej otvorte odvzdusnovaci ventil

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Lidi vy píšete že prošlápnete pedál při stojícím autě ... já ho prošlápnu při jízdě ... řekněme že jedu a najedonu musím zabrzdit a rázem jsem na podlaze, auto jede a jakoby v tom chrastí ale nebrzdí ... mám nový předek, na zadku originál bubny - měněny jen válečky
 

1,2 tsi 63 kw 78 000 km rok 2011

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Ahoj, je to tu vysvětlené, ale chci se zeptat. Při vypnutém motoru se pedál nepropadá. Při stání a nastartovaném ano. Tak jsem to otestoval tak, že jsem na pedálu stál a čekal kam až se propadne a co se potom stane. Pedál se propadl skoro na podlahu v tu chvíli neco krátce pšouklo a pedál me kopnul zpátky. Problém je že ten pokus odnesl asi určitě posilovač. Pedál se teď chová při nastartovaném motoru jako při vypnutém, auto brzdí, ale bez posilovače, když na pedál šlápnu něco krátce zasyčí. Může mi někdo vysvětlit co se stalo? ABS asi natlakovalo a poškodilo posilovač? Octavia TDI 81kW ASV ABS,ESP.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Zdravím. Mal som včera jednu nepríjemnú skúsenosť na mojej Octavii Tour (2004, 1.9TDI 66kW). Asi po pol hodine jazdy sa mi začal prepadávať brzdový pedál až na podlahu a mal som čo robiť, aby som to z kopca ubrzdil. Zároveň som si však všimol, že motor je akýsi lenivý, ako by prestalo pracovať turbo. Nachvíľu som aj zastavil, pri vypnutom motore sa brzda normálne natlakovala, po naštartovaní však znova až na podlahu a brzdný účinok podstatne nižší. Celé to trvalo asi necelú hodinu, šiel som kľudnejšou pomalšou jazdou a potom sa to akoby celé znormalizovalo, brzda začala znova fungovať tak ako má a aj motor začal zaberať znova normálne. Ešte by som dodal jednu skutočnosť, a to že predtým ako som spozoroval túto závadu, pri prudšom zrýchlení do kopca keď som "roztiahol dvojku" som videl v spätnom zrkadle dosť výraznú čiernu dymovú clonu (čiže mám pocit že práve týmto som túto závadu začal). Dnes asi pri 15 km jazde šlo znova už všetko v poriadku. Vôbec tomu nerozumiem čo to malo byť. Máte niekto podobnú skúsenosť alebo nejaké rady? Plánujem každopádne navštíviť servis, ale chcel by som vidieť aj vaše názory. 

Vopreď vďaka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Určite problém s podtlakom .Slabý podtlak zle reguluje turbo=stráta výkonu a to iste platí pre brzdy bez podtlaku  brzdiť nebudú.Skonrtolovať  vedenie od Tandemového čerpadla- prejsť všetky  podtlakové hadičky či nieje niekde mechanicke poškodenie alebo prasklina k posilovaču brzd,k turbu,k ventilu N75 a zásobníku, proste celý podtlakovy rozvod a za prvé urobiť diagnostiku.

Editováno: , autor: marian.marcin
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

Ahoj, máme doma 2 OCT jedna 81kw rv2000 a rv2005 66kw, prosím, potřeboval bych poradit.

 

rv2000 - Už jsem toho přečetl spoustu ale pořád nevím, čím by to mohlo být. 2x Vyměněna sada předních brzd a stále strašně mlátí volant, jako kdyby ty kotouče byly totálně zvlněny. Hodně mlátí myslím tak, že když brzdím, volant mi lítá zleva-doprava, je strašně cítit vůle,..

Další věc je, že propadává pedál, na první sešlápnutí to absolutně nebrzdí, musím za jízdy 3x šlápnout na brzdu, to pak jde zabrzdit, ale stejně se při tom brždění pomalu propadne. Odvzdušňováno manuálně a také je tam nový hlavní brzdová válec.

 

rv2005 - ještě jsem se k tomu nedostal pořádně, abych sundal kola a vše prohlédl, ale ztrácí se tam brzdová kapalina. Zatím dolejvám,.. auto parkuje pořád na stejném míste a nikde žádne fleky od brzdovky, ani kolem kol nic.

 

Na obě se chystám tento víkend podívat, tak bych rád věděl předem vaše postřehy.. Děkuji

 

rv2005 - předpokládám netěsní brzdový válec

rv2000 - netuším, asi nechám u soustružníka zkontrolovat kotouče, pak půjdu po nápravě,....silentbloky,..atd.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 24. 2. 2020 na 14:13, eXt napsal:

rv2005 - předpokládám netěsní brzdový válec

rv2000 - netuším, asi nechám u soustružníka zkontrolovat kotouče, pak půjdu po nápravě,....silentbloky,..atd.

2005: Pokud jsou vzadu bubny, může do nich vytéct dost kapaliny a vsáknout se do paken a než začne vytékat kapalina štítem zadních brzd na vnitřky kol vzadu, chvíli to trvá.

2000: Špatně nalisovaná ložiska předních kol.

Octavia I má starší koncepci předních nábojů, kde nejdřív musíš slisovat náboj s dvouřadým ložiskem a poté to celé nalisovat do těhlice.

To je práce spíš pro dobrého zámečníka než pro běžného automechanika nebo dokonce amatéra.

Jakmile ložiska dosednou křivě, jsou kotouče vyosené vůči těhlici na které je brzdový třmen. Pak můžeš měnit kotouče i destičky jak dlouho budeš chtít a nijak si od vibrací při brždění nepomůžeš.

Vady ložisek bývají ovšem způsobené také tím, že na přední nápravě létá všechno sem a tam.

Takže je rozumná tvoje úvaha o výměně silentbloků - v ramenech i v nápravnici. Ale chtělo by to i nové tlumiče...

Opotřebené přispívají k rychlému vzniku vůlí.

 

 

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...