Přejít na obsah

Kolisanie teploty chladiacej kvapaliny 1,6MPi


superflo

Doporučené příspěvky

Ahojte mam jednu otazku...

Ak niekam idem motor sa zohreje na optimalnu teplotu 90st. C., rucicka sotji mierne nad hrubou bielou ciarkou na ukazovateli. Ak ale niekde zastanem v zapche v meste a nemam zapnute kurenie v aute badam ze kvapalina sa ohrieva teda rucicka ukazovatela teploty motora ide hore vystupa mierne pod poslednu rucicku bielu a pocut ako zopina teplotne cidlo a zopina ventilator na chladici...

Inak ak idem niekde na dlhsiu trasu a idem dole z kopca a mam zaradený rýchlostný stupen rucicka teplott ide niekedy az pod hrubu bielu ciarku na ukazovateli teploty motora... a to je si mylsim v pohode ne?

Chcem sa opytat je to normalne aby sa ten motor takto aj v zime zohrieval na taku teplotu aby zopinalo teplotné cidlo?? nemá to vplyv aj na spotebu PHM ak sa tato teplota meni??,

DIK za odpovede a pripadne mi napiste co mam asi zle... termostat som uz menil a v nom to nebolo aj chladiacu kvapalinu mam vymenenu na cca -23st.C. znacka nejaka G12..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Můžeš se zkusit podívat na čidlo teploty na chladiči, jestli nejsou zoxidovaný kontakty.

Jednou mi při výměně relátka na altíku tohle čidlo odpojili a zapomněli zapojit. Tak mi teplota dost kolísala, než jsem na to přišel. Ale to se spínal i větrák o dost později.

Ale tvoje kolísání teploty mi přijde zcela normální, i z toho dlouhého kopce.

A když stojíš v koloně, tak je zcela běžný, že ti zapíná větrák i v zimě. Felda má dost malej chladící okruh a když ti nejde vzduch chladičem, tak nemá tu kapalinu vlastně co chladit.

Jinak ke spotřebě - teplota chladící kapaliny na ní vliv nemá nebo má k nepoznání. Víc ji ovlivňuje teplota nasávanýho vzduchu (když je horko přes asi 35°), pak stav sání a výfuku, pneumatiky přes terén, kudy jezdíš a vůbec největší vliv má řidič. Jinak mluvím o motoru zahřátém.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to inya:

velmi Ti dakujem za odpoved. Kontroloval som tie kontakty na teplotnom cidle a si v podode ako nove. Tak asi mas pravdu s tym malym okruhom cirkulacie vody... a podla mna tam škodovaci dali velmi maly chladic na takyto velky 1,6l motor. Dufam ze mi to cez leto nejako vydrzi a nezovrie mi voda... :o

Ak by si nieco zistil nove daj prosim vediet... dik s pozdravom

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to úplně normální. Kdy ž jsem měl já tohle auto, tak nebyl problém, když mi ve městě spínal ventilátor chlazení v -10 °C. Když to auto stojí nebo jede pomalu tak se náporově nechladí. A to že ti z kopce trochu spadne teplota, je celkem taky normální. Ale nesmí zase spadnout moc. Tak lehce pod tu prostřední rysku je to normál. Ale zase musím přiznat, že Felicie 1,6 strašně rychle v zimě topila!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to je v poho. Měl jsem Felicii 1,6 asi 3 roky a najel jsem s ní asi 100,000 km a dělalo mi to taky a to jsem tam postupně vyměnil 3 termostaty, to je asi věc, která se na tomhle motoru rozbijí nejčastěji. Ale všechny dělali to samý.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no tak ako hovoris aj kamos zo škodovackeho servisu mi povedal ak sa bude velmi prehrievat TERMOSTAT je v haji...

tak uvidim dokedy to takto vydrzi ale aj on ma upokojoval ze je to OK a nemam sa bat niektore ak su uplne v pohode sa vraj zahriavaju v zatazi az na 110st. C.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to naprosto normální, dělalo mi to úplně stejně. Minuta stání v koloně a teplota letěla nahoru, sepnul větrák a hned zase padala. A topení v zimě má 1.6 naprosto super (kam se hrabe Okta :( ), stačilo něco málo přes kilák a už začínala topit a po nějakých 6 kilácích jsem topení musel stahovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to Tesna:

no tak to mas presne pravdu sprava sa mi to presne podla tvojho popisu, dufam len ze v tom nebude dalsi hacik... podfuknute tesnenie pod hlavou alebo este horsie prasknuta hlava a fukanie spalin do vody...

Mas inac velmi peknu Octavku..150kW to musi ist ako sialene... nevynavas si sam autodiagnostiku? chodis normalne do servisu? dik

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dík -_-

Feldu už skoro 4 nemám a musím se přiznat, že když jsem ji koupil, mi chvilku trvalo, než jsem ten teploměr přestal vnímat (holt zvyk ze staré škodovky). Prasklá hlava nebo těsnění by se ti mělo projevit úbytkem oleje, konkrétně u mého motoru nebylo třeba mezi intervaly dolívat vůbec nic. Kdysi jsem se nějak zapoměl a ještě při 26tkm. se to vešlo do rysek.

Nějak jsem nepochopil dotaz na diagnostiku :( Ale pokud to směřovalo, zda jsem si tam ty koně nenačaroval sám, tak se přiznám, že ne, nechal jsem to na odbornících (Motordesign). Podobně na Feldě mi před lety vypomohlo Cimbu. Škoda jen, že tam byl motor 1.6 stavěný na mnohem delší životnost než zbytek auta. Jezdilo dost dobře a úplně bezproblémově, bohužel rezavělo ještě rychleji.

Oktu dávám tak 1x-2x do roka k jednomu garážistovi na běžný servis a opravy různých "drbek". Nic zásadnějšího než GO brzd to zatím nechtělo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...