raca Vloženo 6. Listopad 2008 Sdílet Vloženo 6. Listopad 2008 uz sem to tu myslim psal měl jsem necelých 48000km nalítano a cca 2-3 měsíce po zaruce.naštěstí to vzala škodovka na sebe. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dedoka11 Vloženo 16. Prosinec 2008 Sdílet Vloženo 16. Prosinec 2008 ...takže sa hlasim do klubu.Diagnoza mojej fabie 40 kw podpalený 1 valec ,tlak vo valci 8 , druhý valec 10 ,treti 15. Rok výroby 2005 ,najazdené 25 000km. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
TomaS-BB Vloženo 17. Prosinec 2008 Sdílet Vloženo 17. Prosinec 2008 ...takže sa hlasim do klubu.Diagnoza mojej fabie 40 kw podpalený 1 valec ,tlak vo valci 8 , druhý valec 10 ,treti 15. Rok výroby 2005 ,najazdené 25 000km. Kurnik nestras .... Ja mam HTP 6V tiez 2005 ale najazdene 43 000 km, ako sa Ti to zacalo prejavovat??? Ake su vlastne priznaky toho ze nieco nei je v poriadku? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dedoka11 Vloženo 18. Prosinec 2008 Sdílet Vloženo 18. Prosinec 2008 z ničoho nič mi na križovatke ked som stal na červenú,zasvietila kontrolka motora .Motor potom išiel na 1-2 valce.Myslel som že to bude cievka alebo sviečka ,bohužial.hodnoty mam namerane v značkovom servise ale aj od kamarata v garaži.Pradtým uplne v poriadku,teraz ide zle na volnobeh a divne štartuje studena. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
one-z Vloženo 18. Prosinec 2008 Sdílet Vloženo 18. Prosinec 2008 To snad fakt ani není možný, vždyť to jsou sotva zajeté motory..., je mi vás hrozně líto... Jinak stát se tohle mě, tak škodovku už asi nikdy, ikdyž je mi jasné, že stát se to může všude. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mode Vloženo 19. Prosinec 2008 Sdílet Vloženo 19. Prosinec 2008 Nieje mi jasné prečo sa to stáva iba na 6V alebo to postihlo aj 12V? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
TomaS-BB Vloženo 19. Prosinec 2008 Sdílet Vloženo 19. Prosinec 2008 Vie vobec niekto co je urcite pricina toho podpalovania ventilov, a nie len dohady??? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petta Vloženo 19. Prosinec 2008 Sdílet Vloženo 19. Prosinec 2008 Někdo myslí, že je to podtáčením motoru. Ale já se stejným motorem lítal spíš ve vyšších otáčkách a potkalo mě to také. Asi jsem mu dával na prdel až moc. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
colins Vloženo 19. Prosinec 2008 Sdílet Vloženo 19. Prosinec 2008 (editace) Vie vobec niekto co je urcite pricina toho podpalovania ventilov, a nie len dohady??? pozri si príspevok cislo 147 : http://forum.skodahome.cz/index.php?s=&...st&p=904951 Editováno: 19. Prosinec 2008, autor: colins Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Merlinl Vloženo 20. Prosinec 2008 Sdílet Vloženo 20. Prosinec 2008 (editace) Vie vobec niekto co je urcite pricina toho podpalovania ventilov, a nie len dohady??? Podle pánů z CIMDU Autosport: Naše poznatky z provozu motorů 1,2 l HTP v České republice jsou následující: na bezporuchový chod tohoto motoru má zásadní vliv kvalita motorového oleje. Ta vzhledem k příměsím síry v našich palivech rapidně klesá, dle našich zkušeností je olej v benzinovém motoru po ujetých 7 500 km prakticky bez přísad a paradoxně čím kvalitnější olej použijete, tím rychlejší bude jeho degradace.Specifikem motoru 1,2 l HTP je vysoká teplota oleje, daná nevhodným umístěním katalyzátoru před hlavní olejový kanál v bloku motoru (páni konstruktéři zapomněli při využívání metody konečných prvků používat zdravý selský rozum). Pokud olej v motoru necháte déle jak 10 000 km (ano zásadně se to rozchází s doporučením výrobce na servisní prohlídky),dochází k zakarbonování pístních kroužků, ale hlavně zdvihátek ventilů v hlavě. Ty se nevracejí dostatečně rychle a dostávají se do kontaktu s písty motoru – výsledkem je minimálně poškozená hlava motoru. Dalším konstrukčním nedostatkem je technické řešení napínáku rozvodového řetízku – z důvodu snížení nákladů na výrobu motoru není použit systém rohatka – západka, který by i při motoru v klidu udržoval dostatečné napnutí rozvodového řetězu a napínák je tlačen tlakem motorového oleje jen při běhu motoru. Vlivem provozu dochází k degradaci motorového oleje a tím také k výraznému zvětšování jeho viskozity. Při startu motoru pak nemusí být napínák schopen dostatečně rychle napnout rozvodový řetěz, ten se rozkmitá a na rozvodovém kole přeskočí. Po prodloužení vodících lišt rozvodového řetězu dochází k tomuto jevu méně často.V obou případech je prevencí včasná výměna oleje, nejlépe přesně na polovině servisního intervalu doporučeného výrobcem, tedy na 7 500 km, nebo alespoň na 10 000 Editováno: 20. Prosinec 2008, autor: colins Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wassermann Vloženo 20. Prosinec 2008 Sdílet Vloženo 20. Prosinec 2008 Nieje mi jasné prečo sa to stáva iba na 6V alebo to postihlo aj 12V? Toto se stává jen na 6V, 12V je v pohodě, protože má jinou konstrukci hlavy atd. Nicméně i 12V občas potkal jeden k.o. problém - to když se na bloku motoru objeví stopy oleje, je prasklý blok a celý motor na výměnu. Ale to jsou v porovnání s hlavami na 6V velice ojedinělé případy. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hubo44 Vloženo 20. Prosinec 2008 Sdílet Vloženo 20. Prosinec 2008 Mam taky nazor že je to odflaknutim vyrobku. Taky isty olej davam do 1,4 ako 1,2 6V/12V a 12V pri 30tis bol ventil podpaleny. Mam dlhodobe skusenosti že to nebude ani olejom ani otačkami ani CIMBO kecmi. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
piloun1 Vloženo 23. Březen 2009 Sdílet Vloženo 23. Březen 2009 Mám najeto 120tis. km a zdá se stejný problém. Na dvou válcích tlaky v háji. A to mám 12V. Než auto odstavím na opravu zeptám se Vás, co jste již opravu absolvovali a mechaniků, které ventily se podpalují, výfukové!?? Když už je hlava dole, mění se všechny ventily? Většinou tu píšete, že měníte celou hlavu, to bych opravdu nerad. Uvidím, jak bude vypadat až bude dole. Poslední věc, až bude hlava dole, jak lze zjistit, zda-li není prasklý kroužek na pístu? Dík za dobré rady! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 23. Březen 2009 Sdílet Vloženo 23. Březen 2009 Mám najeto 120tis. km a zdá se stejný problém. Na dvou válcích tlaky v háji. A to mám 12V. Než auto odstavím na opravu zeptám se Vás, co jste již opravu absolvovali a mechaniků, které ventily se podpalují, výfukové!?? Když už je hlava dole, mění se všechny ventily? Většinou tu píšete, že měníte celou hlavu, to bych opravdu nerad. Uvidím, jak bude vypadat až bude dole. Poslední věc, až bude hlava dole, jak lze zjistit, zda-li není prasklý kroužek na pístu?Dík za dobré rady! já myslel, že 12V na to netrpí... Jinak hlava se mění kvůli tomu, že je vyběhané vedení ventilu. Pokud vyměníš jen ventily, tak se problém časem objeví znovu. Metod na zjištění prasklého kroužku je několik, ale žádná není 100procentní, také záleží který kroužek je prasklý. Většinou to ale bývá slyšet. Můžeš také nalít trochu oleje do válce a znovu změřit komresi Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
piloun1 Vloženo 23. Březen 2009 Sdílet Vloženo 23. Březen 2009 Ten kroužek mě jen tak napadnul, že by to taky mohla být jedna z příčin špatného tlaku, ale budu doufat, že jsou v poho. Uvidím, až bude hlava dole, zda budou špatné ventily... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
piloun1 Vloženo 25. Březen 2009 Sdílet Vloženo 25. Březen 2009 Tak dneska jde hlava dolů, jsem na to zvědav. Doufám, že s touto opravou zmizí všechny trable co s autem mám... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DIAGNOSTIK Vloženo 26. Březen 2009 Sdílet Vloženo 26. Březen 2009 Podle posledního aktuálního sdělení ze škodovky je třeba při opravě podpálených ventilů vyměnit i katalyzátor.Z důvodu většího opotřebení vodítek ventilů,kdy se dostávají kousíčky prachových částic katu do sání a ty přidřou ventily ve vodítkách.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
piloun1 Vloženo 26. Březen 2009 Sdílet Vloženo 26. Březen 2009 Spíš mám strach, že to odnesla lambda s., co jsem jí, není to tak dlouho, měnil. Jinak změna, hlava půjde dolů (doufám) dneska. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jar_da Vloženo 26. Březen 2009 Sdílet Vloženo 26. Březen 2009 Podle posledního aktuálního sdělení ze škodovky je třeba při opravě podpálených ventilů vyměnit i katalyzátor.Z důvodu většího opotřebení vodítek ventilů,kdy se dostávají kousíčky prachových částic katu do sání a ty přidřou ventily ve vodítkách.... jsme měnili jenom ventily, onoi měnit hlavu a katík je dost money, zatím vše fungije o.k. , na dvou autech 6V Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DIAGNOSTIK Vloženo 26. Březen 2009 Sdílet Vloženo 26. Březen 2009 Pokud je auto v záruce,nebo to proplatí,tak proč to neudělat,když na to přišli,že se rozpadá...Jinak je to na majiteli auta.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jar_da Vloženo 27. Březen 2009 Sdílet Vloženo 27. Březen 2009 jenže ono se to ve většině případů stane právě až po záruce Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
slant Vloženo 13. Duben 2009 Sdílet Vloženo 13. Duben 2009 nuz tankoval som na Slovanft-kach benzinkach. vraj su najkvalitnejsie, teda jedny z najkvalitnejsich... ale este pred cestou do chorvatska som dotankoval zo shell-ky... a ta uz mala niekolko pruserov s benzinom 50:50... ta druha 50 bola voda :-D tak neviem. kazdopadne je to chore a tak ako som tu aj cital je nezmysel podla mna s tym podtacanim samotnym /nevravim ze to nema vplyv/ pretoze som x motorov zazil v robote a ziaden neodisiel s podpalenym ventilom do servisu... a to ich bolo hodne a boli teda dost podtacane... teda fakt by potom trebalo manual na jazdenie s HTP motormi kde by uvadzali rozmedzie radenia rychlosti osobitne rovinka, dole kopec a hore kopec... hehe... tam kde je kvalita tam motor musi vydrzat aj keby za nim sedela blondina :-D neverim ze take nieco by sa stalo BMW, Mercedesu a pod. HTP-high torque performance - vysoky tociivy moment aj pri nizkych otazkach , vid definiciu HTP v Skodovackych priruckach. Nemozem proste uverit tomu ze nejakych 2000 - 2500 za minutu je pre tento motor nedostatocnych, skor skodlivych. btw mal som tiez podpaleny ventil, vyzeral ako rozkvitnuta margareta, ale hlavu podla mechanika nebolo potrebne menit. ja to skor pripisujem vysokym otackam, hnal som ho ako zdutu kozu napriec europou co to dalo. po vymene davam bacha na otacky, snazim sa na ho drzat na 2000 az 3000 a potom preradovat. aj tak mu ale znova chcem dat zmerat tlaky, ma nepokojny volnobeh, prehadzoval som medzi sebou vstreky, sviecky, cievky, stale mam podozdrenie na na unik tlaku z toho isteho valca.ked mu na vobnobeh odpojim elektriku rad za radom z cievok, tie 2 ho uplne rozhadzu, ten treti- takmer vobec nie je pocut rozdiel otacok, cuka, trepe ci je zapojeny alebo nie. kontrolka momentalne nesviteti ziadna. palivo striedam, v sucasnosti skusam tankovat len slovnaft. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
TiGeRZ Vloženo 13. Duben 2009 Sdílet Vloženo 13. Duben 2009 HTPka nehnat do cervenych policok a samozrejme nepodtacat..... A HLAVNE NEVYTACAT AK JE STUDENY MOTOR...... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
TomaS-BB Vloženo 13. Duben 2009 Sdílet Vloženo 13. Duben 2009 Mam 45 tkm, pracovne otacky pouzivam 2100-3500, vyssie otacky vidi tak raz za mesiac za chvilocku, a nizsie jedine vtedy pokial sa dostava na tie vyssie... zatial som problem nemal... aj ked mam HTPcko z toho obdobia 05 ked sa tato zavada celkom vo velkom vyskytovala Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jíra_82 Vloženo 16. Červenec 2009 Sdílet Vloženo 16. Červenec 2009 Ahoj Kluci, tak já už taky. Auto se houpalo na volnoběh, na diagnostice závada 16685 - výpadky spalování na prvním válci. Přehodil jsem svíčky, vstřiky, zapalovací modul, vyčistil a nastavil škrtící klapku, nic nepomohlo. Zítra ráno jdu změřit tlaky, najeto mám 34000 km. Asi jsem to upekl v březnu, to jsem jel 400 km s naloženým autem, často jsem využíval plný plyn. Vytáčel jsem to cca od 2500 - 4000, víš to nemá cenu, dole to odmlouvá. Tu cestu jsem ale absolvoval ještě se starým olejem* (před výměnou,) používám Texaco 10W40. Houpalo se to už po té cestě, to si pamatuju, už když jsem parkoval. Kamarád automechanik, co už má hodně zkušeností ale viděl fotky tady z fóra, a myslí si, že *je to dáno špatným materiálem ventilů, nebo hustým olejem, kdy se nestíhají vracet zdvihátka. No chtěli bysme dát ventily z jiného auta nebo modelu, zkoušel tohle někdo ? Díky, Jíra Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.