Přejít na obsah

1.2 HTP 40KW


Radiik5

Doporučené příspěvky

  • o 1 měsíc později...
...takže sa hlasim do klubu.Diagnoza mojej fabie 40 kw podpalený 1 valec ,tlak vo valci 8 , druhý valec 10 ,treti 15. Rok výroby 2005 ,najazdené 25 000km.

Kurnik nestras .... :feve:

Ja mam HTP 6V tiez 2005 ale najazdene 43 000 km, ako sa Ti to zacalo prejavovat??? Ake su vlastne priznaky toho ze nieco nei je v poriadku?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

z ničoho nič mi na križovatke ked som stal na červenú,zasvietila kontrolka motora .Motor potom išiel na 1-2 valce.Myslel som že to bude cievka alebo sviečka ,bohužial.hodnoty mam namerane v značkovom servise ale aj od kamarata v garaži.Pradtým uplne v poriadku,teraz ide zle na volnobeh a divne štartuje studena.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vie vobec niekto co je urcite pricina toho podpalovania ventilov, a nie len dohady???

Podle pánů z CIMDU Autosport:

Naše poznatky z provozu motorů 1,2 l HTP v České republice jsou následující: na bezporuchový chod tohoto motoru má zásadní vliv kvalita motorového oleje. Ta vzhledem k příměsím síry v našich palivech rapidně klesá, dle našich zkušeností je olej v benzinovém motoru po ujetých 7 500 km prakticky bez přísad a paradoxně čím kvalitnější olej použijete, tím rychlejší bude jeho degradace.Specifikem motoru 1,2 l HTP je vysoká teplota oleje, daná nevhodným umístěním katalyzátoru před hlavní olejový kanál v bloku motoru (páni konstruktéři zapomněli při využívání metody konečných prvků používat zdravý selský rozum). Pokud olej v motoru necháte déle jak 10 000 km (ano zásadně se to rozchází s doporučením výrobce na servisní prohlídky),dochází k zakarbonování pístních kroužků, ale hlavně zdvihátek ventilů v hlavě. Ty se nevracejí dostatečně rychle a dostávají se do kontaktu s písty motoru – výsledkem je minimálně poškozená hlava motoru. Dalším konstrukčním nedostatkem je technické řešení napínáku rozvodového řetízku – z důvodu snížení nákladů na výrobu motoru není použit systém rohatka – západka, který by i při motoru v klidu udržoval dostatečné napnutí rozvodového řetězu a napínák je tlačen tlakem motorového oleje jen při běhu motoru. Vlivem provozu dochází k degradaci motorového oleje a tím také k výraznému zvětšování jeho viskozity. Při startu motoru pak nemusí být napínák schopen dostatečně rychle napnout rozvodový řetěz, ten se rozkmitá a na rozvodovém kole přeskočí. Po prodloužení vodících lišt rozvodového řetězu dochází k tomuto jevu méně často.V obou případech je prevencí včasná výměna oleje, nejlépe přesně na polovině servisního intervalu doporučeného výrobcem, tedy na 7 500 km, nebo alespoň na 10 000

Editováno: , autor: colins
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nieje mi jasné prečo sa to stáva iba na 6V alebo to postihlo aj 12V?

Toto se stává jen na 6V, 12V je v pohodě, protože má jinou konstrukci hlavy atd.

Nicméně i 12V občas potkal jeden k.o. problém - to když se na bloku motoru objeví stopy oleje, je prasklý blok a celý motor na výměnu. Ale to jsou v porovnání s hlavami na 6V velice ojedinělé případy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Mám najeto 120tis. km a zdá se stejný problém. Na dvou válcích tlaky v háji. A to mám 12V. Než auto odstavím na opravu zeptám se Vás, co jste již opravu absolvovali a mechaniků, které ventily se podpalují, výfukové!?? Když už je hlava dole, mění se všechny ventily? Většinou tu píšete, že měníte celou hlavu, to bych opravdu nerad. Uvidím, jak bude vypadat až bude dole. Poslední věc, až bude hlava dole, jak lze zjistit, zda-li není prasklý kroužek na pístu?

Dík za dobré rady!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám najeto 120tis. km a zdá se stejný problém. Na dvou válcích tlaky v háji. A to mám 12V. Než auto odstavím na opravu zeptám se Vás, co jste již opravu absolvovali a mechaniků, které ventily se podpalují, výfukové!?? Když už je hlava dole, mění se všechny ventily? Většinou tu píšete, že měníte celou hlavu, to bych opravdu nerad. Uvidím, jak bude vypadat až bude dole. Poslední věc, až bude hlava dole, jak lze zjistit, zda-li není prasklý kroužek na pístu?

Dík za dobré rady!

já myslel, že 12V na to netrpí... Jinak hlava se mění kvůli tomu, že je vyběhané vedení ventilu. Pokud vyměníš jen ventily, tak se problém časem objeví znovu. Metod na zjištění prasklého kroužku je několik, ale žádná není 100procentní, také záleží který kroužek je prasklý. Většinou to ale bývá slyšet. Můžeš také nalít trochu oleje do válce a znovu změřit komresi

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle posledního aktuálního sdělení ze škodovky je třeba při opravě podpálených ventilů vyměnit i katalyzátor.Z důvodu většího opotřebení vodítek ventilů,kdy se dostávají kousíčky prachových částic katu do sání a ty přidřou ventily ve vodítkách....

jsme měnili jenom ventily, onoi měnit hlavu a katík je dost money, zatím vše fungije o.k. , na dvou autech 6V

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
nuz tankoval som na Slovanft-kach benzinkach. vraj su najkvalitnejsie, teda jedny z najkvalitnejsich... ale este pred cestou do chorvatska som dotankoval zo shell-ky... a ta uz mala niekolko pruserov s benzinom 50:50... ta druha 50 bola voda :-D tak neviem. kazdopadne je to chore a tak ako som tu aj cital je nezmysel podla mna s tym podtacanim samotnym /nevravim ze to nema vplyv/ pretoze som x motorov zazil v robote a ziaden neodisiel s podpalenym ventilom do servisu... a to ich bolo hodne a boli teda dost podtacane... teda fakt by potom trebalo manual na jazdenie s HTP motormi kde by uvadzali rozmedzie radenia rychlosti osobitne rovinka, dole kopec a hore kopec... hehe... tam kde je kvalita tam motor musi vydrzat aj keby za nim sedela blondina :-D neverim ze take nieco by sa stalo BMW, Mercedesu a pod.

HTP-high torque performance - vysoky tociivy moment aj pri nizkych otazkach , vid definiciu HTP v Skodovackych priruckach. Nemozem proste uverit tomu ze nejakych 2000 - 2500 za minutu je pre tento motor nedostatocnych, skor skodlivych. btw mal som tiez podpaleny ventil, vyzeral ako rozkvitnuta margareta, ale hlavu podla mechanika nebolo potrebne menit. ja to skor pripisujem vysokym otackam, hnal som ho ako zdutu kozu napriec europou co to dalo. po vymene davam bacha na otacky, snazim sa na ho drzat na 2000 az 3000 a potom preradovat. aj tak mu ale znova chcem dat zmerat tlaky, ma nepokojny volnobeh, prehadzoval som medzi sebou vstreky, sviecky, cievky, stale mam podozdrenie na na unik tlaku z toho isteho valca.ked mu na vobnobeh odpojim elektriku rad za radom z cievok, tie 2 ho uplne rozhadzu, ten treti- takmer vobec nie je pocut rozdiel otacok, cuka, trepe ci je zapojeny alebo nie. kontrolka momentalne nesviteti ziadna. palivo striedam, v sucasnosti skusam tankovat len slovnaft.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Ahoj Kluci, tak já už taky. Auto se houpalo na volnoběh, na diagnostice závada 16685 - výpadky spalování na prvním válci. Přehodil jsem svíčky, vstřiky, zapalovací modul, vyčistil a nastavil škrtící klapku, nic nepomohlo. Zítra ráno jdu změřit tlaky, najeto mám 34000 km. Asi jsem to upekl v březnu, to jsem jel 400 km s naloženým autem, často jsem využíval plný plyn. Vytáčel jsem to cca od 2500 - 4000, víš to nemá cenu, dole to odmlouvá. Tu cestu jsem ale absolvoval ještě se starým olejem* (před výměnou,) používám Texaco 10W40. Houpalo se to už po té cestě, to si pamatuju, už když jsem parkoval.

Kamarád automechanik, co už má hodně zkušeností ale viděl fotky tady z fóra, a myslí si, že *je to dáno špatným materiálem ventilů, nebo hustým olejem, kdy se nestíhají vracet zdvihátka. No chtěli bysme dát ventily z jiného auta nebo modelu, zkoušel tohle někdo ? Díky,

Jíra

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...