Přejít na obsah

1.8 TSI (118 kW)


Rocky

Doporučené příspěvky

Jestli je to auto skoro pětileté, asi mělo jeden z těch problémových starých napínáků.

 

Jestli říká 4,5 roku staré auto, takže někdy 2009 koupené. Z toho plyne, že měl napínák typu "N", který byl jako první a s tím byly největší problémy.

 

 

Zopakuji zde co již bylo řečeno:

 

1/ Typ N - do 26.4.2010 (problémový)

2/ Typ T - do 29.8.2011

3/ Typ AB - do 4.3.2012

4/ Typ K - od 5.3.2012 (již pozměněný napínák jiné konstrukce - bez zoubků)

 

Já mám zřejmě osazené to T-čko, zatím nezlobí nic a najeto cca 60tis km.

 

 

U těch N-kových napínáků bych ani nečekal na chrastění, ale šel už rovnou preventivně na výměnu (samozřejmě bohužel na svoji režii)

Editováno: , autor: Clint
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám neblahé tušení, že ti inženýři evidentně tápou co s tím. Nebylo by špalné jim vysvětlit že to co sestrojili je motor a strká se to do těch věcí, kterým se říká auto a s tou věcí se jezdí a stála někoho nemalé peníze. Je to na ukopnutí té kulaté věci na hlavě. Diletanti nejhrubšího zrna.

Hlavně že u 1,2 TSI laborovali na rohatkovým napínákem a tady zase není....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 2 týdny později...
  • o 1 měsíc později...

Ahoj,

 

chcel by som sa opýtať, či tu je niekto, kto už má najazdené viac ako 100 000 km s 1.8 TSI a aké sú skúsenosti zo servisom, chcel by som kúpiť ojazdené, pretože mi ten motor učaroval, ale mám trošku strach. Samozrejme viem o reťazi, čo si myslím, že by vyriešila výmena na najnovší typ K, ale čo ďalej?, sú tam ešte nejaké problémy, alebo som moc naivný, ak si myslím, že reťaz je jediný väčší problém tohto motora? :-)

 

Díky a majte sa ;-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím, já mám jen 65tis, vše OK.  Co se týče problémů, tak kromě toho napínáku (řetěz je ok) o žádných dalších nevíme, jen samé klady a positiva. Záleží jaký ročník budeš kupovat, do 26.4.2010 byly problémy právě s těmi napínáky největší. Tam bych to nechal udělat co nejdříve. Co víme o problému s napínákem, tak většinou se řetěz ozve při studených startech a nějak to souvisí s nedostatkem motorového oleje, je lepší si ho hlídat a včas dolévat.

Jinak se bát nemusíš, motor je to skvělý, asi nejlepší volba do oktávky, pokud se občas rád svezeš sportovněji ;)

Spotřeba se pohybuje dlouhodobě kolem 7,5/100km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To Clint: díky moc za info, čo som našiel na škoda-plus, tak sú len 2 káry, čo chcem a je to 2009 a 2010 - samozrejme som uvažoval, že to zmením hneď nech je s tým pokoj. Väčšinou jazdím pomaly, ale niekedy si tiež rád na to šlapnem - záleží na nálade :-) Spotreba je fajn na ten výkon o tom už som čítal veľa, záleží na jazdnom štýle, čo je logické...

 

To Pawouk: uf, no to je pekné, ale každý motor má niečo a 3000,- je ešte jakš takš, pokiaľ to nie je každý mesiac, ale raz za 3 mesiace nejaká závada, ešte to je v norme :-D

 

Ja mám teraz 1.6i 75kW, 2001, Elegance, akurát sa mi zdá dosť hlučná, aj motorom, aj tak slabo odhlučnená, mi to vadí, keď idem po diaľnici 130,- tak ten vzduch a motor je dosť počuť, preto ma zaujal tento motor, že je moc tichý, ako sa Vy cítite pri diaľničných rýchlostiach? :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mno Pawouku, na ten přestavovač vačkové hřídele byla snad svolávačka....co tedy vím. Po koupi auta stačí zajet do autorizáku, zadat VIN a oni řeknou, jak na tom je, případně vymění.

 

Na dálnici je 1,8 TSI super, při 140km/h točí na šestku 3tis ot. Motor moc slyšet není, jen hukot od kol a vítr. Na volnoběh motor slyšet není vůbec, už se mi stalo, že jsem ho dvakrát chtěl běžící startovat :)

S 1,6 MPI se to nedá srovnávat, měl jsem tuhle motorizaci taky v O1.

 

Co je ale super, tak předjíždění. U 1,6 MPI jsem musel přemýšlet, tady prostě šlápneš na plyn a neřešíš. Hlavně předjíždění s 1,6 MPI kolem 100km/h rychlosti už byl problém, bylo potřeba nad kilo pružně zrychlit a to se moc nedařilo. Tady máš kilo...kilo dvacet, šlápneš na plyn a auto máš za sebou.

Editováno: , autor: Clint
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Clinte,v tom topicu se píše,že se občas vyskytuje tento problém i u motorů mimo tuto akci. Ještě jsem si vzpoměl,že si také někteří majitelé stěžují na vysokou spotřebu motorového oleje. Nicméně nikde nestojí,že se toto nutně musí týkat každého motoru. Frekvence výskytu těchto závad je neznámá,ono i těch motorů 1.8 TSI není nějaké horentní množství. 
bar714 - na každém motoru se něco najde.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na Superb foru byl nekdo kdo mel skoro 300tis. na dvou autech. Olej zraly myslim nektere z tech starsich motoru. Kod uz si nepamatuju, ale proste ta prvni ze dvou variant co se davala do O2. Ale i tak to urcite nebylo nejakym pravidlem. Psalo to jen par lidi. Jinak na zjisteni zkusenosti s temito lepsimi motorizacemi je lepsi britske forum briskoda.net V Anglii je prece jenom skladba motoru ponekud jina a je tam mrte lidi s 1.8TSI a celkem ho vsichni chvali.

Editováno: , autor: mike_k
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Spotřeba oleje je závislá také od stylu jízdy. Mě tedy chroustá cca 1 litr na těch 15tis. km, někdy kolem 11-12tis po výměně se mi rozsvítila kontrolka mazání (olej na spodní části rysky) a litřík tam hupsnul, i když jsem byl pak skoro na horní úrovni "rysky".

Editováno: , autor: Clint
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Tak menší zkušenost s kamarádovou OII FL 1.8TSi..koupená začátkem tohoto roku s najetýma 182tkm, výroba začátek 2009...od začátku servisovaný ve škodovce, jezdilo to tam s každou žárovkou (auto vlastnil LeasePlan)...v servisní historii jsme se dozvěděli, že jediný kdy se něco řešilo s motorem bylo ve 162tkm v roce 2012 a to flash ŘJ, výměna těsnění všech vstřikovačů a výměna nějakýho magnetickýho ventilu..potom někdy začátkem 2011 svolávačka na přestavovač vačkové hřídele...včera dal auto preventivně na rozvody - najeto momentálně 194tkm - rozvody samozřejmě původní, napínák typ N - auto nejevilo nejmenší problémy, žádný zachrastění nic..ale pro jistotu po tý porci km dostala komplet nové rozvody a vodní pumpu (ta už lehce propouštěla)..potom se řešila ještě kontrolka motoru co se mu na den rozsvítila a pak zhasla - nějaká chyba klapky v sání - škodováci to komplet prolezli podle nějaký jejich dokumentace s tim, že je zlomená nějaká plastová klapka v potrubí, ale ta byla ok..jen jí tedy promazali..uvidíme, jestli se kontrolka ještě někdy rozsvítí - auto jezdilo pořád normálně...takže momentálně 194tkm, ve 182 po koupi výměna oleje 5W30 a překódování na interval výměny po 15tkm..olej od výměny pořád na maximu, auto jede jak splašený...takže zatim z této zkušenosti bezvadnej motor..sem zvědav, co bude dál..kamarád s tim jezdí celkem pilu :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě jedna zkušenost..včera jsem koukal na fakturu od výměny výše zmíněných rozvodů a překvapilo mě, že na faktuře byl napínák s koncovým písmenem T ! No dost mě to udivilo, automaticky se počítalo s tim, že do auta přijde nejnovejší Kčko, hlavně kvůli napínáku se do výměny šlo a pak tohle..neni jejich povinnost tam automaticky dát nejnovější? Mechanik nás o tom při předávání auta před výměnou přesvědčoval, že maj jen nejnovější verze dílů..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak už se začínají problémy s rozvody objevovat i u mého vozu, najeto 67tis km. Při startování studeného motoru chrastí řetěz (1-2 sec), při teplém samosebou nic. Našel jsem tenhle článek:

 

http://auto.idnes.cz/problemy-motoru-tsi-0li-/automoto.aspx?c=A121111_220546_automoto_fdv

 

kde píšou o prodloužené záruce a výměně rozvodů. Kontaktoval jsem servis, mám to tam šoupnout na pozorování a vidím to na výměnu řetězu s napínákem za nový typ. Nicméně hradit to nehodlám, ptali se mě na pravidelné kontroly, ty mám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...