Jump to content
LudekS

1.8 TSI po zahrati hlucny (klepe jako diesel)

    Recommended Posts

    Ahoj vsichni,

     

       tak jsem se pred cca mesicem rozhodl koupit Octavii II s motorem 1.8 TSI rok 2010, najeto 112 tis. km .... auto super, motor jede bezvadne. Jediny co mne trosku zarazilo je zvuk motoru po zahrati, je z neho slyset tiche klepani a zvuk se velmi podoba dieselu. Za studena je to v pohode, jen tiche cvakani sestnactiventilu ale jakmile dorazim z prace a vylezu z auta tak uz motor zni jinak. Na aute byla menena vodni pumpa, olej cerstve po vymene (Castrol EDGE 5W30) ..... Proto bych poprosil zkusenejsi kolegy, jestli nekdo podobny problem resil, nebo je to u tohoto motoru normalni? Predem diky za pomoc a odpovedi ...

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    to by chcelo počuť , ale 1,8 klepú celkom bežne rôznymi zvukmi , doporučujem výmenu oleja po 15tis a používať kvalitnú 5w/40 , a vzduchový filter výmena po max 30tis km 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    To je prave to, co nevim...jestli ten zvuk je normalni nebo ne. Bohuzel nahravat to na youtube nebo podobne asi moc nepomuze protoze to byva hodne zkreslene mikrofonem......vzduchovy filtr jsem menil spolu s olejem hned po zakoupeni. Ale olej jsem tam dal 5w30 doporuceny pro tenhle motor a presel jsem na kratky interval po 15 tkm. Je nejaky duvod prejit na 5w40?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Videa jsem prave prosel, ale netroufnu si podle zvuku na youtube identifikovat jestli je aspon podobny.....nejedna se se o zadny "kovovy" zvuk, spis opravdu jako tichy diesel. Proste mi to k benzinovemu motoru nesedi, ale mozna jsem az zbytecne paranoidni. Studene starty jsou v pohode, rozvody slyset nejsou, za studena proste ok. Po zahrati ale motor neztichne, naopak mi prijde o chloupek hlucnejsi a zvuk se zmeni.

     

    Ono nejlepsi by asi bylo, kdyby na to kouknul nazivo nekdo, kdo temhle motorum rozumi, nebo alespon s TSI nejaky cas jezdi. Bohuzel nikoho takoveho neznam. Nebyl by tu nekdo ochotny v okoli Hradce Kralove kdo by mi mohl venovat chvilku casu? Ono totiz v servisech jsem se s nejakou extra ochotou nesetkal a navic mam pocit, ze je velmi malo servisu co umi tyhle TSIcka delat. Pro priklad uvedu jeden nejmenovany servis, ktery na muj dotaz za kolik by mi vymenili rozvody zacinali shanet cenu rozvodoveho remenu. Vytrestil jsem na ne oci a pro jistotu se zeptal jestli to nepopletli, proc proboha rozvodovy remen. Ne nepopletli, jen tam TSI jeste v zivote nedelali a mysleli ze to bude stejny jako TDI. Takze jsem se na podpatku otocil a sel pryc.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    neviem , autorizák kde by neriešili TSI to bude ihla v kope sena ,  tých 1,8 síce toľko nejazdí ale problémov tam bolo aj je stále dosť takže moc neverím že to niekde ešte nemali 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Podarilo se mi lokalizovat ten klapavy zvuk .... na fotce jsem zakrouzkoval misto, odkud to zhruba vychazi ale co to je nemam ani tuseni. V aute pouze jezdim a co se tyka servisu, tak jsem absolutni lempl.

     

    tsi_zps9378d781.jpg

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    to je ventil prestavovača vačky , momentálne by som s tým šiel do autorizáku či sa toho auta netýka výmena ložiskovej steny prestavovača , inak si odpravíš motor 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Fuuu tak to jsi mne nepotesil...na kolik ta sranda prijde? Auto je dovezene z nemecka pred cca mesicem. Na skodovackym webu jsem zkousel proklepnout VIN kvuli svolavackam, ale nic mi to nevyjelo.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    ceny ti môžem pozrieť zajtra

     

     

    tie čo sa týkali akcie tuším 15J7 tam tie steny boi zle odliate , praskly zapchalo mazací kanál a zadrelo vačky , nedávno sme robili 4x rozvod a napínák na 1,8čke a dve mali zlomené sitko na tej stene , a to sa ich tá akcia netýkala vôbec ... menil sa rozvodová reťaz , napínák , kryt rozvodu , skrutky , ložisková stena 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    To bys byl moc hodny kdyby slo aspon nahledove zjistit cenu, at vim kolik si pripravit....jeste jeden hloupy dotaz. Doporucil bys pri jednom udelat i rozvody? Auto ma ted najeto 112 tkm ale mam ho teprve chvilku, takze netusim co na nem delany bylo nebylo. A o problemech s rozvody uz jsem tady toho precetl tolik, ze mi z toho jde hlava kolem.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    v samotnej reťazi nebýva problém ale v napínáku , od 6/2012 je tam posledná verzia s označením "K" na konci , to prevedenie sa dá zistiť aj cez montážny otvor na viku rozvodu a skúsený mechanik vie či je tam už inovovaný alebo starý typ ... pošli mi cez SZ číslo karosérie a poviem ti to presne . 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Teoreticky (pokud již nebyl vyměněn) podle roku 2010 by tam měl být napínák "T".

    Ložisková stěna:
    post-32075-0-38550200-1373198669_thumb.j

    Edit: vložen správný obrázek po upozornění od kolegy suri. :kol-47:

    Edited by Pawouk

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Diky moc  :)

     

    Takze kdybych se rozhodl vyresit problem s loziskovou stenou a pri jednom vymenit napinak rozvodoveho retezu (predpokladam ze retez neni potreba menit) ... na kolik zhruba tahle oprava v autorizaku vyjde? Nepotrebuju zadnou presnou cenu, spis aspon ramcove protoze doopravdy netusim jak je to casove narocne atd.

     

    Jeste jednou dekuju

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    hoď do SZ vinko a zajtra ti zrátam všetko v ofiko cenách , reťaz stála pár korún to by som starú ani neriskoval , a rovno nový olej a filter 

     

     

    Pawouk - to je niečo iné , ložisková stena je 06H103144J + skrutky

     

    inak to aký tam je napínák by som podľa Etky netriafal ani náhodou ... 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Suri poslal jsem Ti VIN kod do SZ, dekuju ..... menit olej je nutnost pri tomhle servisu? Je tam davany novy ani ne pred tremi tydny, samozrejme i s filtrem. 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    v tom prípade nie , ja som to skôr myslel ako pri autách čo sa u nás robili kde to bolo ďaleko od výmeny a dopriať tomu rozvodu starý olej nie je bohviečo 

     

    ale to sa teba netýka 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Ložisková stěna (držák uložení ložisek) výše uvedeného čísla má doporučenou cenu v Etce 2916 Kč. Suri, obsahuje i ten zpětný ventil a sítko?
    Ad napínák, však píšu "teoreticky". 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    jj obsahuje , to sitko sa dá teoreticky vymeniť ale fyzicky je to skoro nemožné vybrať :D a po vybratí tam nové nedrží , navyše býval problém s tými ventilmi 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Čím si myslíš, že ta sítka praskla i u motorů, kterých se netýká ta akce?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    tak akcia sa netýkala sitiek ale tuším praskliny niekde v kanáliku tej steny vďaka čomu tá vačka odišla / niekde tu mám konkrétne TPI len sa mi ho nechce hľadať / 

     

     

    neviem prečo tie sitká boli deravé , nechápali sme tomu ani s kolegom , každopádne je to problém ak sa ten kov niekde sprieči a zapchá to alebo dostane inde kde nemá 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Hm, no to jsou věci. Kdybys mohl, prosím dohledat a zveřejnit to TPI, myslím, že by to mohlo být zajímavé pro více majitelů 1.8 TSI.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×