Přejít na obsah

1.8 TSI (118 kW)


Rocky

Doporučené příspěvky

Kdyz spustis klimu toci se jak maly tak i velky ventilator, ale jakmile je treba chladit system pri vyssi teplote chladici kapaliny, velky ventilator se spusti na nejvetsi otacky. Samozrejme jakmile mam pustenou klimu tak prave naopak ten ventilator nespina vubec, jakmile jedu na Econ tak se prave spina casteji a to se stava ted kdy je venku kolem 18-ti a ja pouzivam Econ, protoze to bohate staci na to abych mel venvitr 21.5 - 22°C.

Co se tyka slozitosti motorove jednotky tak o tom se u tohoto motoru nemusime bavit, protoze je to hodne slozity system.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ventilatory se spinaji pri urcite teplote vody v motoru a kdyz se ti pusti komresor od klima. Takze jestli ted pozorujes ze se ti poustej vetraky casteji nez na podzim dela to ten kompresor.

Já jsem to častější spínání ventilátorů po nahrání nových dat jaště zaznamenal při vypnuté klimatizaci (ECON aktivní).

Je pravda , že když je zapnuto chlazení a zastavíte tak ventilátory běží, ale to dříve dělalo také - je to normální.

Také jsem si dříve nevšimnul jako nyní v některých případech běžícího ele. dochlazovacího čerpadla.

Proto si myslím, že v datech řídící jednotky posunuly hodnoty teplot pro spínání ventilátorů a asi ví proč.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To p2p a P.T. nevim proc zakladat dalsi forum kdyz tady je vsechno a zbytecne to rozdvojujete...mate pro to nejaky duvod? Kdyztak pis zpravy.
Mně to nový fórum připadá teda dost mrtvý...

Taky se mi to tak jeví, proto jsem se ptal. Na zdejším fóru nevidím pro mne žádný problém a na tom novém nevidím žádnou výhodu, naopak tam toho není moc ke čtení. Konec OT, Srry.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem to častější spínání ventilátorů po nahrání nových dat jaště zaznamenal při vypnuté klimatizaci (ECON aktivní).

Je pravda , že když je zapnuto chlazení a zastavíte tak ventilátory běží, ale to dříve dělalo také - je to normální.

Také jsem si dříve nevšimnul jako nyní v některých případech běžícího ele. dochlazovacího čerpadla.

Proto si myslím, že v datech řídící jednotky posunuly hodnoty teplot pro spínání ventilátorů a asi ví proč.

Přeběh ventilátorů a dochlazovací vodní pumpa běží, když dáváš motoru velkou zátěž a pak na fleku zastavíš.

Řízení ventilátorů je složitá věc. Třeba při vysokých rychlostech neběži, tam se to uchladí proudem vzduchu, ale jak jedeš pomalu tak jo.

Jednou jsem si spouštěl test na motoru a je to pořádnej hukot, když běží na 100%. Má to pořádnej odběr proudu tak jejich spouštění bude jistě jen v nutných případech.

A ještě mě tak napadá, když se jednotka přehraje smažou se jí všechny adaptační hodnoty tak je možné, že to má dopad i do větráků.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim, chtel bych se zaptt jaky zvuk ma vas motor? ja mam najeto 4000 km a od zacatku s z motoru rine takove cvakani jako by od remenu co je na boku motoru, je to normalni? auto bylo dvakrat v servise a nijak na to nereagovali a diagnostika vporadku.

dekuji Jouzef

Editováno: , autor: Jouzef
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim, chtel bych se zaptt jaky zvuk ma vas motor? ja mam najeto 4000 km a od zacatku s z motoru rine takove cvakani jako by od remenu co je na boku motoru, je to normalni? auto bylo dvakrat v servise a nijak na to nereagovali a diagnostika vporadku.

dekuji Jouzef

To cvakani je v poradku, ale slysim to pouze jen kdyz otevru kapotu, vevnitr auta nic takoveho neni slyset, jen pekny zvuk kdyz tomu trosku nalozim kol5lol lol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Cvakají všechny benzínový octávky -v O1 vláknu se to probíralo pravidelně.... :-)

je to jen někdy, zejména za volnoběhu, někdo to slyší i vevnitř. (Pokud vedle zrovna nestojí pumpe duse ... :-)))

Dělá to odvětrávací ventil nádobky s aktivním uhlím... pokud cvaká (interval cca 1,5 sec) je to OK

Uhlí jímá po vypnutí motoru výpary ze sacího potrubí a výpary z nádrže... Po nastartování a ohřátí se otevírá ten ventil a dovoluje odsávat ty benzínové výpary do sacího potrubí. Z důvodů aby nedošlo k porušení kmitacích vln v sacím potrubí směrem do válců nemůže být otevřen stále, ale jen v určité okamžiky - proto otevírá a zavírá.... Je to čistě ekologická záležitost....

proto také naprosto není vhodné přeplňovat nádrž při tankování - tou odvětrávací hadičkou tak můžete napumpovat bezzín až do té nádobky s uhlím a spolehlivě ho zničit...

Toledo a Jetta ho měly v pravém předním rohu nárazníku, O1 ho mají u pravého předního tlumiče v motoru a u 1,8TSI jsem se ještě pořádně nedíval....ale konstrukčně bude také někde napravo v motoru aby ty hadičky nemuseli tahat moc daleko....

Ventily nemohou cvakat, mají hydraulické hyroštely - pokud by cvakaly, je to dost průser - buď olej zředěný benzínem, nebo vyběhané hydroštely nebo problém vačky či ventilu a vůle je taková, že jí hydroštel nedokáže vymezit... v každém případě velký průser....protože by se rozklepával jak nýtek a ta vůle by se neustále zvětšovala....

PS. Zůstaňte na tomto foru, pokud člověk hledá nějakou informaci tak zadá jednou hledat a prohledává miliony příspěvků....a chce najít řešení svého problému - na co tříštit síly... všem nám jde o to vyřešit svůj problém a zbytečně nezaplatit za to že se někdo učí na vašem autě... Nové forum nic lepšího nepřinese, co jiného by tam mohlo být co zde být nemůže?

Editováno: , autor: 1.8T
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1,8T má pravdu. Mě nenapadlo. Ten ventil když spíná je fakt slyšet. Stačí otevřít kapotu a chytnout ten ventilek do ruky a je cítit jak spíná.

Je zepředu na sacim potrubi. a vede z něj hadička do nadobky s aktivnim uhlim.

Ha vepredu na sacim potrubi...to musim najit a vyzkouset :)

Jef akt ze toto cvakani mi delal i felda 1.6 ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ha vepredu na sacim potrubi...to musim najit a vyzkouset :)

Jef akt ze toto cvakani mi delal i felda 1.6 ;)

O1 měla ten ventil přímo na té nádobce s uhlím a skutečně bylo rukou cítit že tam v něm ta kotva pulsuje... Podle nákresu O2 má ten ventil na hadici bude to myslím pod tím krytem... zatím jsem to detailně přímo na autě nehledal..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sorry za OT, ale mam jinny nazor na SH forum :prc:

p2p, víš, že proti tobě nemám nic osobního, ale jestli máš "jiný názor" (nevím přesně, co si pod tím mám představit), tak sem prostě nechoď... jinak sem píšeš zbytečné OT příspěvky! ;) ale říkám, nic ve zlém.... ŠH fórum navštěvuju už dva roky a v ničem mě neomezuje.... ;)

a konec OT, zpět k TSI! díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a jak ho budeš řešit? flash ŘJ? napiš... ;)

Ono to to je tak, že som napísal do MB mail s otázkou, či by sa v blízkej budúcnosti mohol očakávať nejaký flash RJ, ale na to som po asi týždňovej urgencií dostal odpoveď zo ŠAS (Škoda auto SVK), že potrebujú kompletnú diagnostiku vozidla, na nej som však bol už zhruba pred mesiacom a znova aj včera. Údaje sa poslali do ŠAS a do MB, tak teraz čakám, než sa mi zo servisu ozvú a podajú info. Vraj by to malo byť už dnes, ale ja osobne si myslím, že im to nejaký čas potrvá ... :feve:

A okrem toho, čím ďalej jazdím, tak si všímam, že tento problém s trhaním, vibrovaním motora mierne stagnuje a dá sa aj za určitých okolností "predvídať" a je možné sa tomu vyhnúť, aj keď nie vždy. Snáď by sa to vyriešilo samo :smich:

Takže až budem múdrejší, poskytnem informácie :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Upřímně vyděl bych to spíš na něco mechanického. Třeba ty dvouhmotnostní sertváky to je taková potvora. Zkoušel jsem to vyvolávat na autě co tu máme. A jen hodnu jsem hledal idelani rovinku a nehrbatou silnici. A jestě nevím jestli to bylo auto nebo silnice.

Upřímně mě trošku zaráži, že je to tady samej odborník na programy jednotek, ale v podstatě tomu nerozumí nikdo.

Editováno: , autor: Mates_XIV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ak mate 1.8 TSI, kedy ste museli prvykrat dolievat olej, po kolkych km (ak ste kupili auto nove)? Alebo az na prvej garancnej kontrole? Ja mam teraz ca. 5.500 km, chystam sa na dlhy trip (5000km) a olej mam momentalne uz na minime. Tak neviem, ci mam kupit flasku a trochu tam doliat...predsa len, dalsich 5000km spravim teraz pocas 2 tyzdnovej dovolenky...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Do první výměny oleje, kterou jsem provedl asi ve 23 tis. km bez úbytku. Mám long live, měnil jsem dřív, protože šlo o první výměnu (po zajetí motoru) a bylo to po zimě. Nevím jak long live oleje, ale starší typy prý zimou trpěly a výměna po zimě byla doporučená.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...