Přejít na obsah

1.8 TSI (118 kW)


Rocky

Doporučené příspěvky

Včera jsem byl s autem v servisu a při té příležitosti jsem se zeptal na ten slavnej napínák. Preventivní výměnu mi nedoporučovali, je to prý zbytečné, jen pokud by to začalo rachotit při startu. Cena napínáku je cca 1500,- Kč + 2-3 tisíce za práci.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím jak u OII,ale u Superba se prý musí měnit i kryt rozvodů, který prý není možné po demontáži použít. Vůbec to nechápu,ale je to vyjádření servisu. Celkem to stálo kolem 8 tis, ale platila se jenom práce a ta byla asi 2,5 tis. Mám na mysli samozřejmě pouze výměnu napínáku.

Editováno: , autor: hansHK
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ahoj, tak 14 dni posloucham studene starty a zatim dobry. Kdybych byl puntičkař, tak tam prostě v první 0.5 sekundy (při stažených okýnkách a perfektním naslouchání) slyšim nepatrné zarachocení, ktere prakticky hned zmizí. Jak bude čas, tak to ještě nahraju na video a dám sem. Nechci nic podcenit, vim že s tim byva problem ale věřim, že kdyby mel přeskočit rozvod tak to rachoti daleko víc. Pokud mam zavřene okynka, tak to neslyším.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kritický okamžik je ten start samozřejmě. "Úhel opásání" toho řetězu okolo obou kol , tedy hnacího (v principu klikový hřídel) a hnaného (vačka) je samozřejmě (alespoň myslím) dostatečný aby to přeskočit nemohlo. Nedovedu si představit, jak moc je ten řetěz prověšený, když na relativně krátkých drahách potřebuje taková vedení a napínák. Připadá mi to dost podivné. Řetěz se samozřejmě s provozem lehce prodlužuje, ale přesto-musí nastat situace, kdy jsou jednotlivé članky tak nataženy. že přesahují rozteče mezi jednotlivými zuby. Pak už nějaký napínák ani vedení řetězu nepomůže. Vzhledem k obrovským rázům, které musí rozvodový řetěz absorbovat v provozu (město-když jedeš relativně ustálenou rychlostí je to v pohodě), mi vychází jediné. Řetěz je z "bláta"-nemůže to být konstrukční vada, ale materiálová. A proto to občas udělalo (hlavně takové ty vyhoněné 1,4 TSI, které používá VW, Škoda ani ne). Takže je to asi o materiálu starších řetězů. Pravděpodobně je to dnes o něčem jiném-ten rachot (třeba u mého motoru naprosto normální v prvních sekundách) je skutečně způsoben tím, že chvíli trvá, než se tlak ještě hustého oleje prorve k napínáku. Ale na vlastní provoz to nemá vliv-uznávám ale že ten (třeba právě můj zvuk) je naprosto hnusný a důvěru nebudící.....A bohužel to buď více poslouchám, nebo se to zhoršuje.....uvidíme časem..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je videt ze si ten retez nevidel jakou ma konstrukci a kolik malo staci aby skocil... JInak si uspesny adept na preskoceni retezu... 1,8 TSI nesmy po nastartovani zachrastit... Ja menil retez a napinak po 100 tkm a retez byl prodlozen o pul clanku a nechrastil... menil jsem si ho preventivne...JInak to cele neni tak ani o retezu ale o napinaku po 70 tkm se odrbou zoubky na nem a neplni svoji funkci...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím,že když tady pohledáte i v jiných tématech

http://forum.skodaho...ost__p__1554994

http://forum.skodaho...odoveho-retezu/

http://forum.skodaho...18-tsi-dsg/

tak zjistíte,že 1.8 TSI přeskočí bez předchozího rachocení řetězu a v tom je to na rozdíl od 1.4,nebo 1.2 TSI záludnější. Kolego p2p,mohl bys sem dát fotky toho napínáku,jako jsi dal na OC?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já jsem ten řetěz fakt neviděl, ale jaké mohou být zoubky na napínáku, když je to (alespoň podle všech obrázků jsem to tak pochopil) "statická" část???? Je to (alespoň podle mne) "ohnutá lišta s vedením" , která tlačí kolmo ke směru pohybu řetězu. Pokud je to jinak, už tomu teda nerozumím vůbec. Teď jsem se díval do etky....může mi to, moc prosím, někdo vysvětlit. Ty zoubky, myslím. Rád bych to pochopil. Ale nejde mi to. Děkuji

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja k tomu mužu řict jen to, že není chrastit jako chrastit (nezachrasti to jak je vždy natočeno na youtube atd - to chrastí tak 2 sekundy a to je hruza). Proto bych rad, kdyby byl nekdo ochotnej otevřít kapotu, nasměrovat kameru (mobil) a natočit start. Dle me to konstrukčně vždy trošičku zarachotit muže, ale myslim opravdu trochu. O vikendu to natočim a uvidime dal :). Posledni muj test dnes rano s tim, že vubec nic, asi zaleži v jakem stavu se motor po dojetí zastaví a tim padem v jakém stavu startuje (myslim tim natočení klikové hřídele - valce atd.) Smeřuji tim k tomu, že motor muže naskočit v určitém časovém rozmezí a pokud jsou válce hned v kompresi, tak napínák nemá tolik času na napnutí :)) ale to už sou jen doměnky. Video bude vypovidat za vše.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Radime,já tedy použiji fotografie kolegy p2p z OC (snad se na mě nebude zlobit ;) ),na kterých uvidíš ty zmíněné zoubky. V Etce je nehledej,tam to není vidět. Jde o to,že za ty zoubky(rohatka) zapadá západka,která brání zpětnému zasunutí napínaku.

Vadný napínák post-32075-0-32283600-1348503156_thumb.j

Původní a inovovaný napínák post-32075-0-69345600-1348503214_thumb.j

Tady je k tomu něco z AutoTipu:

post-32075-0-37450400-1348503803_thumb.j

1.4 TSI má napínák řešen jinak - nejsou u něj žádné zoubky,zato se ale zasekává a nevysunuje se... Vot ťéchnika. :kol-26:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vcera jsem procetl snad vsechno ohledne preskoceni rozvodu. Abych se priznal tak jsem dost nahlodanej na preventivni vymenu napinaku,retezu a prislusenstvi co k tomu patri. Nevyhoda je v tom, ze auto ma najeto 105 tisic a nenavstevovalo autor. Servis. Proto bych platil plnou cenu z vlastni kapsy. Proto se ptam jestli nekdo muze doporucit servis v Brne (nemusi byt autor.) kde mate dobrou zkusenost . Taky me zajima cca cena kolik to muze stat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...