Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Ohledně cvakání doporučuji aktualizovat soft u všech aut s motorem CDAA(CDA) na verzi 030. Cvaká to míň a aspoň to při zaplém zapalování a vypnutém motoru furt nezvyšuje tlak.

Včera jsem byl s autem v servisu a při té příležitosti jsem se zeptal na ten slavnej napínák. Preventivní výměnu mi nedoporučovali, je to prý zbytečné, jen pokud by to začalo rachotit při startu. Cena napínáku je cca 1500,- Kč + 2-3 tisíce za práci.

To jsi byl někde v levném kraji, napínák sice 1500, ale za práci chtějí v autorizáku 6tis.....

Říkal mi to přijímací technik, tak nevim no...

Ono je to jednoduché...myslíte si, že jim ve Škodovce zaplatí hodinovku?? Mají prostě za výkon cenu a tím to končí. Jako autorizovaný servis by neměly uvádět hodinovku, ale cenu dle tabulek za výměnu. Tohle je jen metoda jak z lidí tahat peníze.

No už jenom z principu pochybuju, že by rozdělali rozvody za dva litry....:)

Tyden jsem sledoval studene starty s negativnim vysledkem. Auto startuje hezky potichu s žadnym rachotem, takže to byla nejaka nahoda a shoda nahod.

Nevím jak u OII,ale u Superba se prý musí měnit i kryt rozvodů, který prý není možné po demontáži použít. Vůbec to nechápu,ale je to vyjádření servisu. Celkem to stálo kolem 8 tis, ale platila se jenom práce a ta byla asi 2,5 tis. Mám na mysli samozřejmě pouze výměnu napínáku.

Upraveno od hansHK

  • 2 týdny později...

Ahoj, tak 14 dni posloucham studene starty a zatim dobry. Kdybych byl puntičkař, tak tam prostě v první 0.5 sekundy (při stažených okýnkách a perfektním naslouchání) slyšim nepatrné zarachocení, ktere prakticky hned zmizí. Jak bude čas, tak to ještě nahraju na video a dám sem. Nechci nic podcenit, vim že s tim byva problem ale věřim, že kdyby mel přeskočit rozvod tak to rachoti daleko víc. Pokud mam zavřene okynka, tak to neslyším.

Kritický okamžik je ten start samozřejmě. "Úhel opásání" toho řetězu okolo obou kol , tedy hnacího (v principu klikový hřídel) a hnaného (vačka) je samozřejmě (alespoň myslím) dostatečný aby to přeskočit nemohlo. Nedovedu si představit, jak moc je ten řetěz prověšený, když na relativně krátkých drahách potřebuje taková vedení a napínák. Připadá mi to dost podivné. Řetěz se samozřejmě s provozem lehce prodlužuje, ale přesto-musí nastat situace, kdy jsou jednotlivé članky tak nataženy. že přesahují rozteče mezi jednotlivými zuby. Pak už nějaký napínák ani vedení řetězu nepomůže. Vzhledem k obrovským rázům, které musí rozvodový řetěz absorbovat v provozu (město-když jedeš relativně ustálenou rychlostí je to v pohodě), mi vychází jediné. Řetěz je z "bláta"-nemůže to být konstrukční vada, ale materiálová. A proto to občas udělalo (hlavně takové ty vyhoněné 1,4 TSI, které používá VW, Škoda ani ne). Takže je to asi o materiálu starších řetězů. Pravděpodobně je to dnes o něčem jiném-ten rachot (třeba u mého motoru naprosto normální v prvních sekundách) je skutečně způsoben tím, že chvíli trvá, než se tlak ještě hustého oleje prorve k napínáku. Ale na vlastní provoz to nemá vliv-uznávám ale že ten (třeba právě můj zvuk) je naprosto hnusný a důvěru nebudící.....A bohužel to buď více poslouchám, nebo se to zhoršuje.....uvidíme časem..

Je videt ze si ten retez nevidel jakou ma konstrukci a kolik malo staci aby skocil... JInak si uspesny adept na preskoceni retezu... 1,8 TSI nesmy po nastartovani zachrastit... Ja menil retez a napinak po 100 tkm a retez byl prodlozen o pul clanku a nechrastil... menil jsem si ho preventivne...JInak to cele neni tak ani o retezu ale o napinaku po 70 tkm se odrbou zoubky na nem a neplni svoji funkci...

Podivam se na to ale jestli je nenajdu staci se kouknout na OC...

já jsem ten řetěz fakt neviděl, ale jaké mohou být zoubky na napínáku, když je to (alespoň podle všech obrázků jsem to tak pochopil) "statická" část???? Je to (alespoň podle mne) "ohnutá lišta s vedením" , která tlačí kolmo ke směru pohybu řetězu. Pokud je to jinak, už tomu teda nerozumím vůbec. Teď jsem se díval do etky....může mi to, moc prosím, někdo vysvětlit. Ty zoubky, myslím. Rád bych to pochopil. Ale nejde mi to. Děkuji

Ja k tomu mužu řict jen to, že není chrastit jako chrastit (nezachrasti to jak je vždy natočeno na youtube atd - to chrastí tak 2 sekundy a to je hruza). Proto bych rad, kdyby byl nekdo ochotnej otevřít kapotu, nasměrovat kameru (mobil) a natočit start. Dle me to konstrukčně vždy trošičku zarachotit muže, ale myslim opravdu trochu. O vikendu to natočim a uvidime dal :). Posledni muj test dnes rano s tim, že vubec nic, asi zaleži v jakem stavu se motor po dojetí zastaví a tim padem v jakém stavu startuje (myslim tim natočení klikové hřídele - valce atd.) Smeřuji tim k tomu, že motor muže naskočit v určitém časovém rozmezí a pokud jsou válce hned v kompresi, tak napínák nemá tolik času na napnutí :)) ale to už sou jen doměnky. Video bude vypovidat za vše.

Radime,já tedy použiji fotografie kolegy p2p z OC (snad se na mě nebude zlobit ;) ),na kterých uvidíš ty zmíněné zoubky. V Etce je nehledej,tam to není vidět. Jde o to,že za ty zoubky(rohatka) zapadá západka,která brání zpětnému zasunutí napínaku.

Vadný napínák post-32075-0-32283600-1348503156_thumb.j

Původní a inovovaný napínák post-32075-0-69345600-1348503214_thumb.j

Tady je k tomu něco z AutoTipu:

post-32075-0-37450400-1348503803_thumb.j

1.4 TSI má napínák řešen jinak - nejsou u něj žádné zoubky,zato se ale zasekává a nevysunuje se... Vot ťéchnika. :kol-26:

No já to nechám také kolem 80-90 tis preventivně rozhodit a vyměnit vše potřebné. Současně samozřejmě novej "K"čkovej napínák....

Vcera jsem procetl snad vsechno ohledne preskoceni rozvodu. Abych se priznal tak jsem dost nahlodanej na preventivni vymenu napinaku,retezu a prislusenstvi co k tomu patri. Nevyhoda je v tom, ze auto ma najeto 105 tisic a nenavstevovalo autor. Servis. Proto bych platil plnou cenu z vlastni kapsy. Proto se ptam jestli nekdo muze doporucit servis v Brne (nemusi byt autor.) kde mate dobrou zkusenost . Taky me zajima cca cena kolik to muze stat.

Pawouku děkuji-jako obvykle naprosto skvělá odpověď.....

U autorizaku to stoji kolem 13000 kc... mne osobne to vyslo podstatne levneji... to Migen psal jsem ti SZ....

To SPIDER... nevadi...

Upraveno od p2p

Migen: cvakal bys to z vlastní kapsy, i kdybys pravidelně na servis do autorizáku chodil. Mě řekli v aut. servisu 7-8 tis komplet.

  • 2 týdny později...

Zdravim majitele 1.8TSI. Mohl bych se zeptat, jaky kryt pod motor ma 1.8ka z vyroby bez paketu pro spatne cesty? Polokryt nebo celoplosny kryt. A jde tam pripadne narvat ten lepsi z paketu dodatecne?

Tak mám také již vyměněn napínák + rozvodový řemen a lišty.

To mike_k: ja mam polokryt.

Rozvodový řetěz,ne řemen. :kol-28: Byl vytahaný? A co napínák,nějaká zjevná závada na něm nebyla?

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.