Galvi Vloženo 3. Listopad 2013 Sdílet Vloženo 3. Listopad 2013 Také si myslím, že je lepší každý rok, protože i když žádné závaží nemusí chybět, tak stačí vzít větší díru a muže to být trochu rozhozené. Cena za vyvážení je navíc opravdu minimální, takže 1x za rok si myslím, že není problém. Já to dělám tak, že většinou ze zimních na letní jedu do pneuservisu a nechávám to přehodit a obě sady kol vyvážit, z letních na zimní si kola přehodím sám, protože je většinou všude nával a nikdy nevím dopředu, kdy budu mít čas. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 3. Listopad 2013 Sdílet Vloženo 3. Listopad 2013 Nevyvažuju. Četl jsem tady několik vláken, kde řešily vibrace na autě a vyvážení je údajně OK. Vyměnily na nápravě kde co, nic se nezměnilo a nakonec zjistili, že vyvážení až tak moc OK není. Takže neopravuju to co funguje. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dick Vloženo 3. Listopad 2013 Sdílet Vloženo 3. Listopad 2013 Nevyvažuju to co funguje. Ale letos jsem přezouval na nové, a hned druhý den při dálkové vybrace na volantu a takovéto pohupování předku. Takže jsem začal vylučovací metodou, protože v okamžité rozhození geo. jsem nevěřil. Výměna předních kol za jiné z garáže, vše OK-geometrie tedy Ok. Druhý krok převážení těch původních nových kol ze předku-jiný pneuservis. Prý trochu potřebovali převážit. Lepší stav, ale stále nic moc. Další varianta-špatná guma-nepoznám. Poslední varianta, které dávám velkou šanci. Kontroloval jsem nasazení pneu na disku a jeví se to tak, že plášť dobře nesedl v pace na disk, kontrolováno vizuelně dle těch linek na plášti u disku. Zítra to jedinné kolo co se mi nezdá vyměním za jiné a doufám, že to bude ono. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 3. Listopad 2013 Sdílet Vloženo 3. Listopad 2013 Stačí zkusmo přehodit zadní disky dopředu a opačně - pokud se vibrace změní, je to jasně nedovážením kol. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dick Vloženo 3. Listopad 2013 Sdílet Vloženo 3. Listopad 2013 Ekkare nečetl jsi pozorně. Výměnu kol, byť né předek za zadek jsem už absolvoval, a vše bylo Ok. Došlo k tomu dovážení původních kol a zase špatně. Goemetrie je tímto prověřená jako Ok. Takže mi zbývá špatná nová guma a nebo, v to doufám, blbě nazutá-nesedí dokonale na patce v ráfku-vizuálně je vidět nějaký rozdíl v té lince na pneu co je u patky. Je tam rozdíl po obvodě od ráfku 2-5 mm. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 3. Listopad 2013 Sdílet Vloženo 3. Listopad 2013 Hm, já to jednak nemyslel přímo na tebe, druhak mi to připomíná jeden nejmenovanej "pneu-taky-servis" - jeho majitel a pracovník v jedný osobě sundal starou gumu z ráfku a ne aby ráfek očistil na patce od bordelu a než nasadí new gumu, aby ho namazal mejdlem - ale narval novou gumu na zasranej ráfek jak vidle do psa, takže byla ráda že byla ráda... Zkus to kolo vypustit co nejvíc to půjde a opatrně pošlapej okraj gumy, aby se odlepil od patky - a namaž tam mejdlovou vodu. Pak to přefoukni kompresorem klidně na 5-6 atmosfér, dokud ty patky "nelupnou" na správný místo na ráfku. Nebo to dej do pneuservisu, ale tam s tím udělají to samý - patky vyfouknou do ráfku přetlakem. Nejlepší by ale bylo komplet gumu přemontovat = sundat, ráfek pořádně očistit a pak znovu nasadit, samozřejmě S LUBRIKACÍ, protože jen ten kdo maže, ten taky jede... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dick Vloženo 3. Listopad 2013 Sdílet Vloženo 3. Listopad 2013 No jasně, až se mi to povrdí, tak ji nechám přezout. To popuštění, namazání a přefouknutí doma neudělám, neb nemám kompresor a malým hajzlem na autozapalovač to neudělám. Takže prostě testuji co nejlacinějc, neb každej úkon v servisu platím a bez záruky úspěchu, chci tam jet už s jasným zjištěním a cílem Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dick Vloženo 11. Listopad 2013 Sdílet Vloženo 11. Listopad 2013 Tak asi s určitostí určena závada. Žádné pneu, vyvážení, špatné nazutí, špatný disk, ani geometrie. Budou to vůle na vnitřních kloubech poloos ! Při nájezdu fábinky 235 tis. má nárok. Cena za kus cca. Čína 700,-, orig 2700,- + práce. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 12. Listopad 2013 Sdílet Vloženo 12. Listopad 2013 Vyhni se značce "Starline" - to je právě ta Čína nejhrubšího zrna... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HjM Vloženo 11. Únor 2014 Sdílet Vloženo 11. Únor 2014 Zdravím chlapi, chtěl bych slyšet váš názor... Na jaro budu kupovat nové letní pneu v rozměru 195/55 R16 (nejedná se o vůz Škoda) a mám vybrané pneu Dunlop SP Sport 01 za pěknou cenu. Telefonoval jsem s prodejcem, protože jsem chtěl zjistit jaký u těchto pneu bude DOT a bylo mi řečeno, že to bude pravděpodobně DOT z roku 2011, protože je to už starší model a tak. Četl jsem, na netu, ve vyjádření jednotlivých výrobců a tak, že se můžou prodávat třeba i 5 let staré pneu a pokud jsou dobře skladované, tak to není na závadu. Otázka tedy zní, koupili by jste to nebo jaký na to máte názor? Plánuju je mít klasicky na ty 4 roky, i když se za tu dobu předpokládám nesjedou. Děkuji za názory Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Voice Vloženo 11. Únor 2014 Sdílet Vloženo 11. Únor 2014 V pohodě můžeš vzít. Nic jim nebude. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
michal9 Vloženo 11. Únor 2014 Sdílet Vloženo 11. Únor 2014 5+4 tvoje roky . Má zimní guma po 6 letech , která má najeto 5 tis a jinak leží v garáži je hotová. Nechci vidět ty vlastnosti v 9 letech . A je jedno letní nebo zimní. Když to smeteš za rok tak ano, kup to. Jinak fakt nešetři. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HjM Vloženo 11. Únor 2014 Sdílet Vloženo 11. Únor 2014 (editace) Tak ono to není 5, ale v podstatě 2, pokud tam bude DOT 2011, protože teď stejně DOT 2014 ještě asi nekoupím, ale všude píšou, i co jsem četl vyjádření přímo na stránkách výrobců (Michelin, Continental atd.), že pokud se pneumatika správně skladuje, tak se těch 5 let jakoby nepočítá, protože nestárne, ty pneu stárnou hlavně vlivem UV... to znamená, že se to začne počítat od doby, kdy to začnu používat Tak nevím no Podle těch textů se rozlišuje něco jako technická životnost pneumatiky (tzn. od data její výroby) - ta je 10 let a provozní životnost pneumatiky (tzn. od uvedení do provozu) - ta je max. 5 let Editováno: 11. Únor 2014, autor: HjM Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Galvi Vloženo 11. Únor 2014 Sdílet Vloženo 11. Únor 2014 Také si myslím, že jim nic nebude, bez problému bych je vzal. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
psurn Vloženo 11. Únor 2014 Sdílet Vloženo 11. Únor 2014 Nejspíš jim nic nebude, je to poměr velikosti slevy a pocitu novosti pneu. Ale určitě záleží taky na způsobu skladování. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HjM Vloženo 11. Únor 2014 Sdílet Vloženo 11. Únor 2014 (editace) Tak ony se tyto Dunlopy prodávají na netu s tím DOT xx11 co jsem se díval i podstatně dráž, ta cena není daná tím "stářím", ale spíš celkovou výhodností toho eshopu (zkušenosti dobré, už jsem tam jednou nakupoval zimní a přišly čerstvé), mají i vlastní pneuservis v Brně, tak předpokládám, že to budou skladovat odpovídajícím způsobem. Editováno: 11. Únor 2014, autor: HjM Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HjM Vloženo 11. Únor 2014 Sdílet Vloženo 11. Únor 2014 Jenom pro upřesnění, mezi jakýma variantama se rozhoduji a proč jsem vybral ten Dunlop Dunlop SP Sport 01 - zde je "problém" akorát ten DOT xx11 Barum Bravuris 2 - cena cca o 1000 Kč menší jak za sadu Dunlop, budou mít DOT asi novější, ale mají horší jízdní vlastnosti Barum Bravuris 3 - cena stejná jako u Bravuris 2, novinka, nejsou žádné testy, vypadá to, že je stavěná na velký kilometrový výkon, ostatní je otázka Pirelli Cinturato P1 Verde - cenově o pár korun levnější jak Dunlop, DOT bude taky novější, ale zde se jedná o eko pneu pro menší vozy do města (podle popisu výrobce) a její předchůdce bez přívlastku Verde v testech neměl moc dobré výsledky na mokré vozovce a v auqaplaningu takže z výše uvedených důvodů u mě pořád vede ten Dunlop, co myslíte? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
e1. Vloženo 11. Únor 2014 Sdílet Vloženo 11. Únor 2014 Nevieme na aké auto to budeš dávať, ale bez testov sa ťažko porovnáva. Ja osobne mám teraz na leto Bravuris 2-ky a zatiaľ som spokojný. Porovnať môžem s Dunlop SP SportMaxx (neviem presný názov, ale sú to pneu ktoré sa sériovo dávajú na Fabiu) a som viacmenej spokojný, pri bežnom jazdení nemám k nim výhrady. Rozdiel som cítil iba v ostrejších zákrutách pri rýchlej jazde, kde pri nerovnostiach na vozovke zadná náprava trochu viac odskakuje ako na Dunlopoch. Tie Dunlopky sa po odskočení kolesa od vozovky po opätovnom kontakte trochu skôr zahryznú. Podotýkam ale, že toto sa už bavím o rýchlostiach ktoré sú pre daný profil zákruty o nejakých 25-50% väčšie, než ako tam vodiči bežne jazdia. Napr. zjazd z mosta/diaľnice, kde každý ide okolo 40-50 km/h, ja idem väčšinou 55-70 km/h. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marfan Vloženo 11. Únor 2014 Sdílet Vloženo 11. Únor 2014 čo poviete na tieto pneu ?? Zaujala ma cena, jazdne vlastnosti a aj to že to má ochranu ráfiku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
e1. Vloženo 11. Únor 2014 Sdílet Vloženo 11. Únor 2014 Ja ti neviem. Keď sa niečo volá star, super, mega a podobne, tak ja osobne od takých vecí dávam ruky preč. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HjM Vloženo 11. Únor 2014 Sdílet Vloženo 11. Únor 2014 e1.: jedná se o Nissan Almera N16 hatchback, takže nižší střední třída marfan: to je čínská pneu, to bych nedával... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marfan Vloženo 11. Únor 2014 Sdílet Vloženo 11. Únor 2014 ok beriem váš názor. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HjM Vloženo 11. Únor 2014 Sdílet Vloženo 11. Únor 2014 Tak nevím už teď mě e1. zase nahlodal s těma Bravuris 2, ty jsem chtěl původně, ale pak jsem objevil ty Dunlopy za pěknou cenu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
libero Vloženo 19. Únor 2014 Sdílet Vloženo 19. Únor 2014 chlapi potreboval by som teraz poradiť pre zmenu ja ...hľadám za rozumné peniaze nejaké letné pneu v rozmere 195/55 R15 ...je to pre otca,vozidlo nie je síce škodovka,ale je to koncernový voz...motor 1,4 16V 63Kw ...dík ....je toho plný net,tak sa v tom trochu strácam Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HjM Vloženo 19. Únor 2014 Sdílet Vloženo 19. Únor 2014 (editace) Zdravím, v tomto rozměru mám na Fábii II pneu Continental ContiPremiumContact 2, ale ty jsou trochu dražší. Jaké trasy otec jezdí, jakým stylem, kolik km najede za rok a kolik do toho chce investovat? Pokud by to mělo být něco levnějšího, zajímavě vypadá pneu Nokian Line (cenově i parametry) a dále ještě levnější novinka Barum Bravuris 3 nebo něco mezi značkami Barum a Continental, a to novinka Uniroyal Rainsport 3. Zkus pohledat podle cen A abych doplnil svůj předchozí dotaz, nakonec jsem se rozhodl pro Uniroyal Rainsport 3, je to novinka, ještě se ani neprodávají, takže čekám, až je naskladní: http://www.uniroyal-online.cz/www/uniroyal_pneumatiky_cz_cs/themes/summertires/fd_rainsport-3/rainsport-3.html Editováno: 19. Únor 2014, autor: HjM Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.