Přejít na obsah

Letní pneumatiky


room14

Doporučené příspěvky

Ten menší rozměr je fakt jen kvůli použití řetězů - to znamená že BY SE NEMĚL POUŽÍVAT JEN TAK BEZDŮVODNĚ - ale zakázat to nikdo nemůže.

 

Jde spíš o to, že menší rozměr pneu má menší styčnou plochu s vozovkou, tudíž na ní dochází k horšímu chování  kola než při použití třeba rozměru 195/55 nebo 205/45 - úzká guma má větší problémy s adhezí jak při akceleraci, tak při brždění a při bočním zatížení v zatáčce.To v zimě, kdy se jede podstatně opatrnějším způsobem (= hlavně pomalu) tolik nevadí - ale v létě při vyšší rychlosti to je určitě znát.

 

Je na vlastním zvážení, jestli se vyplatí ušetřit při nákupu za užší gumy i užší ráfky a za benzín vlivem menšího valivýho i aerodynamickýho odporu - anebo mít na autě širší obutí s určitě vyšší pasívní bezpečností.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V přilnavosti jsem rozdíl nespozoroval ten centimetr až takovou roli hrát nebude,stačí vzít pneu různých výrobců stejného rozměru a ta šířka je u každého jiná,rozdíl a to zásadní je v komfortu.Nevím co vedlo soudruhy ve škodovce použít celkem atipický rozměr,když na ibize i polu je něco mírně odlišného.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No je jen taky potřeba dát pozor na to, aby nebyl ráfek širší, než je povolený rozměr ráfku u pneumatiky. Rozměr ráfku bývá napsaný na boku pneumatiky nebo by měl být v technické specifikaci pneumatiky. Neriskoval bych dát plášť s max.povolenou šířkou ráfku 6.5" na ráfek 7“.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Zdravím

 

Nedávno som prezul na zimné a auto na zimných pneu je oveľa tichšie než na letných. Zimné 185/60/14 continental. Letné sú pôvodné na ktorých auto bolo pri predaji a to hankook 195/55/15 ktoré majú cca 2500km. S autom moc nejazdim ale keď už aj sa  zdalo byť hlučnejšie....hovoril som si že je to asi normálne.... Ale takto to vyzerá že je to skôr v letných pneu. Máte podobné skúsenosti? Čo by sa stým dalo robiť? Na reklamáciu to asi nie je, resp asi by to bolo zložité....

 

Napadá ma skúsiť po zime prehodiť ľavú za pravú alebo predok na zadok, prípadne do kríža.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U Hankooků je to vlastnost - jsou opravdu hlučnější. Je to způsobený tvrdší směsí, proto jsou ty nárazy figur dezénu do silnice víc slyšet. Mám na nich odježděný 4 sezóny, minimálně ještě jednu mi vydrží - zatím na nich mám najeto odhadem 20-25tkm a mají vejšku dezénu něco pod půlku hloubky novejch.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Libero, ŠIPKU NA BOKU MÁ KAŽDEJ SMĚROVEJ DEZÉN - NE JENOM ZIMNÍ.

 

A obráceně - NE KAŽDEJ ZIMÁK JE SMĚROVEJ A VYŽADUJE DODRŽENÍ SMĚRU OTÁČEK.

 

Šipka na bok nebo i nápis "ROTATION" se na bok gumy dává právě kvůli dodržení směru otáčení, aby dezén s třeba šípovitýma drážkama na mokru vymačkával vodu zpod běhounu do stran a ne naopak pod střed gumy - takhle obráceně = blbě nasazenej dezén způsobí aquaplaning ještě mnohem dřív, než obyčejná "celoroční" guma...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale i letní můžou mít směrovej dezén, takže je nejde jednoduše přehodit i s ráfkem zleva doprava, ale musejí se při přehození na opačnou stranu auta přezout na obrácenej ráfek. Je to jen a jen o typu dezénu.

Myslím, že většina dnešních pneu má asymetrický dezén, všechny moje sady taky (2xletní Barum, zimní Barum i Dunlop a samozřejmě i letní Turanzy, tovární z Roomstra). Všechny mají buď šipku nebo nápis Inside. Symetrický dezén bych odhadoval tak na dobu Š120.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Třeba moje letní, 4 roky starý Hankooky Optimo K410 jsou symetrický ( = je úplně jedno, jakým směrem se nasadí) - a přitom to vůbec nejsou špatný gumy. Já bych řek, že směrový i nesměrový dezény jsou na letních gumách tak 50:50, zatímco na zimních ty nesymetrický = směrový převažujou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím, že většina dnešních pneu má asymetrický dezén, všechny moje sady taky (2xletní Barum, zimní Barum i Dunlop a samozřejmě i letní Turanzy, tovární z Roomstra). Všechny mají buď šipku nebo nápis Inside. Symetrický dezén bych odhadoval tak na dobu Š120.

Zimní Barum asymetrický? Co znám, tak Barum dělá zimáky jen směrový. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdarec škodovkáři,když mám ve velkém techničáku uvedený krom jiných rozměr pneu 185/55 R15 82T M+S. Je zde podmínka že pokud obuju tento rozměr, musí to být M+S (tzn. zimní?) nebo budou v pořádku ve stejném rozměru i letní např. 185/55 R15 82H?. Teď jsem přezul z letních Bridgestone ER300 195/55 R15 na zimní Barum Polaris 185/55 R15 82T a ten rozdíl v hlučnosti je enormí, naprostý klid, lepší pocit z dynamiky i nižší spotřeba. Mám Fábii II 1.4 16V kombi (r.v.2012) nejsem žádný závodník a ty 195ky mi na tak malé auto připadají zbytečné, nemluvje o úspoře při pořizování nových letních gum na jaře. Eventuelně, nevíte o nějakých tiších v rozměru 195? Díky za názory

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rozměr 185/55 R15 můžeš mít samozřejmě i v létě, nikdo ti ho nemůže zakazovat.

 

To M+S je jiná podmínka, kdybys četl jinde, zjistil bys to = znamená to, že jedině tenhle rozměr se dá použít i v zimě s řetězama - jakejkoliv větší by s řetězama škrtal o podběhy nebo nápravnici...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...