Přejít na obsah

klima verzus 1,2 47kw


HTP

Doporučené příspěvky

Mam 47kW a klimu - uz jsem to tu urcite psal - tak to zopakuju.

Neni se ceho bat - ubytek vykonu je znat pomerne citelne v prvnich chvilich po zapnuti klimy, kdyz je potreba jeji plnej vykon na to, aby napr. z 45°C v zaparkovanem aute vychladila interier na pozadovanych 20°C. V techto rezimech je opravdu znat (a predevsim pri rozjezdu) snizeny vykon motoru.

Jakmile se ale teplota interieru snizi (rekneme do 2-3 minut, vetrak na 3 st., nicmene zalezi na mnoha okolnostech) a klima uz jen dochlazuje nebo udrzuje teplotu v interieru, neni prakticky zadnej ubytek vykonu poznat.

Se stopkama v ruce by se urcite nejakej rozdil nameril, ale to je nepodstatny.

Spotreba: Klima mi pri venkovnich teplotach kolem 30-35°C zvysuje spotrebu na stejne trati o cca 0,6 l/100km. Jen pro upresneni, mam cernou barvu, takze zahrivani interieru bude vyssi nez u majitele cervene, modre nebo treba bile barvy.

EDIT a BTW: Jen bych chtel ze zvedavosti vedet, kolik lidi z okoli tazatele honyho ma prakticke zkusenosti s provozem HTP 12V 47kW s klimatizaci a na zaklade ceho ho od teto kombinace odrazuji... :rolleyes:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Osobní zkušenost nemá nikdo,ale dokážou otrávit celý odpoledne.Mě bylo jasný že šírej bludy a po vašich odpovědích se to jenom potvrdilo.Škodovka teď udělala akci na sedany a tak auto s klimou a elektrikou vychází líp než tenkrát jejich stejně motorový,"krátký"holátka :p

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Osobní zkušenost nemá nikdo,ale dokážou otrávit celý odpoledne.Mě bylo jasný že šírej bludy a po vašich odpovědích se to jenom potvrdilo.Škodovka teď udělala akci na sedany a tak auto s klimou a elektrikou vychází líp než tenkrát jejich stejně motorový,"krátký"holátka :p

poznam tiez jedneho co kupil sedana 1,4 MPI a nic v nom nie je. tvrdil ze vybavu nechce lebo su to veci co sa mozu pokazit. to nepopieram ale keby takto kazdy uvazoval tak tu jazdia rebrinaky :))) a v poslednej dobe priznal ze jedine co by prijal su el. zrkadla ze by ich v zime nemusel skrabat. to je iba zavist a preto ta od toho odrazaju ked vidia ze za rovnake prachy mozes mat lepsie ako oni a to ich najviac stve.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Osobní zkušenost nemá nikdo,ale dokážou otrávit celý odpoledne.Mě bylo jasný že šírej bludy a po vašich odpovědích se to jenom potvrdilo.Škodovka teď udělala akci na sedany a tak auto s klimou a elektrikou vychází líp než tenkrát jejich stejně motorový,"krátký"holátka :p

Moje skúsenosti sú reálne a iba p o z i t í v n e ! - určite za tie peniaze nič lepšie nezoženieš. Predošlé popisy sú vystihujúce...

mám combi vo výbave ICE + 4abg.

najlepší pomer cena/užit. hodnota na trhu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ale chlapci.....kdo by někomu záviděl 300k za nové auto přece je máme všichni,ne? :palec2: musím se smát kde na to někdo chodí jakési pindy o závisti.... :)

Kolega se ptal jak to auto s AC jede a jestli je to poznat,ne? tak každý napsal co o tom míní....včetně mě a myslím že není motor jako motor...a každé HTP pojede trošku jinak.....

a když sme u toho kolik kdo dal za auto....já dal 285k za elegance +park senzor+rádio škoda+sun set+construct+metalíza+poviná výbava a mám to v hotovosti takže o závisti tady myslím není ani řeč....aspoin z mojí strany :palec2: auto bylo nové cena s DPH najeto 7km

A sedan?co je tedka v akci je supr...jen bych tu cenu s AC viděl někde kolem 250k a ne 275k ;)

Editováno: , autor: xtrack
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, taky přidám názor na klimu. Mám ji na sedánku, 47 kw a nemůžu si ji vynachválit :) Pokles výkonu je trochu znát, jen když je auto hodně vyhřátý, tak než se ochladí, jak už tady někdo psal. Jinak je spotřeba vyšší tak o 0,5 to by souhlasilo s ostatníma :) Větší rozdíl je cítit když vezeš plný auto dospělech lidí, jak když jedeš sám nebo ve dvou s klimou ;)

Takže se neboj a jdi do toho, budeš určitě spokojen :palec2:

Taky jsem měl klimu v akci, zároveň s elektr. zrcátkama, centrálem na d. o., el. oknama, sunset, metalýza a částečně construct. Byla to hoodně výhodna koupě novýho auta :)

Editováno: , autor: Tangerín
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 2 měsíce později...
No newím jestli je klima znát při rozjezdu. RJ totiž klimatizaci při rozjezdu a při prudkým přidání plynu vypíná!

Nevim, jestli nevis, ale prave pri rozjezdu je klima znat nejvic - a to plati predevsim pro nizkoobjemove benzinove motory. Vypinani klimy v urcitych rezimech samozrejme plati, ale pri beznem rozjezdu urcite ne. Pokud pochybujes, zkus to.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No newím jestli je klima znát při rozjezdu. RJ totiž klimatizaci při rozjezdu a při prudkým přidání plynu vypíná!

Nevim, jestli nevis, ale prave pri rozjezdu je klima znat nejvic - a to plati predevsim pro nizkoobjemove benzinove motory. Vypinani klimy v urcitych rezimech samozrejme plati, ale pri beznem rozjezdu urcite ne. Pokud pochybujes, zkus to.

Letos z jara jsem klimu dodělával na 1,4MPI, takže jsem do tohoto celkem zasvěcenej. Jsou dva způsoby jak to zkusit. Napojit snímače tlaku na potrubí klimy nebo notebook a vag. Klima je znát na dynamice pouze zvýšenejma otáčkama na volnoběh a při déle trvající akceleraci nižsí dynamikou. Jinak ne!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
No newím jestli je klima znát při rozjezdu. RJ totiž klimatizaci při rozjezdu a při prudkým přidání plynu vypíná!

Nevim, jestli nevis, ale prave pri rozjezdu je klima znat nejvic - a to plati predevsim pro nizkoobjemove benzinove motory. Vypinani klimy v urcitych rezimech samozrejme plati, ale pri beznem rozjezdu urcite ne. Pokud pochybujes, zkus to.

Letos z jara jsem klimu dodělával na 1,4MPI, takže jsem do tohoto celkem zasvěcenej. Jsou dva způsoby jak to zkusit. Napojit snímače tlaku na potrubí klimy nebo notebook a vag. Klima je znát na dynamice pouze zvýšenejma otáčkama na volnoběh a při déle trvající akceleraci nižsí dynamikou. Jinak ne!

Jo,to jsi si ještě nechal čipnout motor ,né?Já jí mám na 1.4 MPI a je to sakra znát jako kdyby to auto ještě něco táhlo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 měsíců později...

Poslední dobou pozoruju po zapnuti klimy nekolik jevu. Kdyz jsem na krizovatce a motor bezi na volnobeh, tak se zapnutou klimou pozoruju obcas urcite nepravidelne vibrace. Ne nic moc silneho, ale s vypnutou klimou to nedela. A dalsi vec....kdyz bylo auto nove (coz je vlastne da se rict i ted, rok a pul stare) tak pri vyhratem aute a zapnute klime jsem nepozoroval nasledujici vec. Pri rozjizdeni nebo prerazovani jde spojka v zaberu hrozne ztuha, jakoby kdyby klima cely motor hodne brzdila. Po ochlazeni interieru je to o neco lepsi, ale i tak neni prerazovani tak hezky plynule jako bez klimy. Nevim jestli to je normalni, ale zda se mi, ze to puvodne takto nefungovalo.

Jinak funguje v poradku, okamzite po zapnuti chladi.

HTP 12V, r.v. 2006

Editováno: , autor: Braver
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Otevírám znovu tenhle topic. Pres zimu jsem to neresil, ale ted v tehdle vedrech se klima hodi. Ten jev, co jsem tu kdysi napsal pretrvava. Ldyz stojim a motor jede na volnobeh bez klimy, je chod pekne pravidelny a bez vibraci. Po spusteni klimy stoupne volnobezna spotreba z 0,5l/h na 1,3l/h, s tim, ze cely motor pomerne dost vibruje. Je to normalni jev? Pozorujete ho nekdo taky? Nebo bych mel tenhle problem resit.

Díky

Editováno: , autor: Braver
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já žádné vibrace při zapnutí klimatizace nepozoruji. Zkontroluj ventilátor na chladiči. Ten se po zapnutí klimy roztáčí a pokud by byl přidřený, tak by to mohlo být v kabině znát. Pokud máš k dispozici VAG, tak jde ventilátor přes test akčních členů roztočit. Nebo ho zkus roztočit normálně rukou, samozřejmě při vypnutém motoru.

Jinak pokud jde o tvé pocity se spojkou, tak to je normální. Pokud jede klima na vyšší výkon, tak je to u slabších benzínů v nižších otáčkách hodně znát.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zdravím vás, nechci zakládat nové téma a tady se řeší vše okolo klimatizace. Chtěl jsem se zeptat, je-li normální, když mám jen jeden ventilátor na chladiči? Přitom v DP a Jak na to jsou vždy dva na chladič. Jeden malý (klima) druhý chlazení. Mám fabii I rok výroby 2005 (model rový rok 2006), klima je z výroby aspoň podle identifikačního štíku ze servisní knížky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

47kw HTP rv 6/2006 a mám len jednu vrtulu.

Chcel by som sa spýtať dve veci - akú zmenu spotreby pozorujete pri jazde echtovne len v meste. Osobne som si to ešte nestihol odskúšat z dvoch dôvod - jeden je zdravotný (časté vystupovanie a nastupovanie do auta, ktoré je spojené s mojími cestami v meste mi fakt nerobí dobre) a tiež zatiaľ po kúpe testujem spotrebu (bez klímy), aby som si prebehol celé auto, či je cajk.

A ďalej - je lepšie zapínať (a tiež i vypínať klímu) pri volnobežných otáčkach (napr. na dialnici vyšlapím spojku), aby elmag. spojka v kompresore, prípadne remenica/klukovka nedostávala kopance pri otáčkach alebo je to vlastne zbytočné ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...