Přejít na obsah

Poblikávání přístojovky a podsvětlení


atr

Doporučené příspěvky

Zdarec, již jsem do této diskuse přispíval. To problikávání přístrojovky se objevuje normálně za jízdy, když jdou stěrače. Přístrojovka zhasne (cca na 1s), nikoliv že by se snížila intenzita osvětlení. Myslím, že to s poklesem napětí nebude mít nic společného. To by pak muselo probliknout osvětlení celého auta a to se neděje (aspoň doufám).

To, že se sníži intenzita osvětlení když se pohne s volantem, to je normální. Říkali mi to v servisu. Servo má velký odběr a tak v tomto případě napětí opravdu poklesne a intenzita osvětlení (celého auta) se sníží, avšak světla neprobliknou!!! To si může každý vyzkoušet ve tmě, když stojíte na místě a víc pohnete s volantem.

Problém problikávání přístrojovky, když jdou sběrače, asi tkví v něčem jiném. Děje se to zcela nepravidelně. Ve dvou servisech si s tím nevěděli rady.

To je úplně stejný problém jako máme mi. Světla neproblinkou, jen přístrojovka a tlačítka. U nás tedy bez ohledu na stěrače, dělá to kdykoliv, at stojime, nebo jedem... Zatim nám také nikdo nedokázal poradit :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měřit jsem to nezkoušel, ale nechápu, jak by mohla funkce stěračů ovlivňovat činnost stmívače přístrojové desky. Navíc v jednom servisu mi řekli, že když vyndali pojistku přístrojovky, tak ta na chvilku zhasla a pak se rozsvítila asi polovičním jasem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

rozsvietila sa preto lebo do nej vedú aj vedenia z obrysových svetiel. už som sa s tým stretol že sa to cez ne zaplo, síce slabšie, ale to bolo na staršom modeli prístrojovky

Nemusí to byť ten regulátor, ale skúsiť treba

Měřit jsem to nezkoušel, ale nechápu, jak by mohla funkce stěračů ovlivňovat činnost stmívače přístrojové desky. Navíc v jednom servisu mi řekli, že když vyndali pojistku přístrojovky, tak ta na chvilku zhasla a pak se rozsvítila asi polovičním jasem.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdarvim vsechny... Odpovedi na Vas problem jsou tri...

1. Vadny snimac servorizeni

2. Vadne servorizeni

3. U nekterych z prvnich Fabek se stavalo, ze motorek steracu pri dobehu udela vysoky napetovy pulz ktery se projevil diky napajeni motorku z vnitrniho rozvodu do cele site. Budiky maji ochranu proti prepeti a u nekterych modelu se stavalo, ze budiky pozhasinaly nebo se dokonce resetovali... slo to opravit vymenou motorku steracu za novejsi typ ketry toto nedelal, tak nez zacnete laborovat na regulatorama podsviceni, zapnete si sterace bud na cyklovac nebo na pomalej beh a uvidite, ze pozhasinaj :)... je na to dokonce servisni akce vydana Skoda-auto :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tú trojku to myslíš keď sa z prava stierač vracia naspäť alebo keď už "parkuje"???

Ak to čo píšeš je divné pretože v BSG sú dve relátka ktoré "riadia" motor stieračov, jedno zapína celkovo prívod prúdu do motoru a druhé prepína rýchly a pomalý chod mimo cyklovač.

Spínač čo je v motori resp v prevodovke je je pripojený rovno do BSG a hlási zrejme krajnú "parkovaciu" polohu. Ak je motor na cyklovač, a má zastať, prvé relé v parkovacej polohe odpojí prívod 12V a UKOSTRÍ oba kontakty motoru, v popise BSG je to nazvané tuším "dobrzďovanie motoru stieračov" a je na konektore XP5 pin 1.

Takže ak sa na motori po dobehu do krajnej polohy aj nejaké napätie po odpojení relátka indukuje, je skratované priamo na kostru.

Pre toto mi nejde celkom do hlavy to čo tvrdíš :palec2:

Zdarvim vsechny... Odpovedi na Vas problem jsou tri...

1. Vadny snimac servorizeni

2. Vadne servorizeni

3. U nekterych z prvnich Fabek se stavalo, ze motorek steracu pri dobehu udela vysoky napetovy pulz ktery se projevil diky napajeni motorku z vnitrniho rozvodu do cele site. Budiky maji ochranu proti prepeti a u nekterych modelu se stavalo, ze budiky pozhasinaly nebo se dokonce resetovali... slo to opravit vymenou motorku steracu za novejsi typ ketry toto nedelal, tak nez zacnete laborovat na regulatorama podsviceni, zapnete si sterace bud na cyklovac nebo na pomalej beh a uvidite, ze pozhasinaj :) ... je na to dokonce servisni akce vydana Skoda-auto :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Tak klucí, byl jsem s Fabčou celkem 3x v servisu kvůli problikávání přístrojovky a veškerého vnitřního podsvětlení všeho možného. Vždycky mi to dělalo když bylo hnusně a měl jsem zapnuté stěrače. Poprvé zkontrolovali všechna ukostření a spoje - bez problémů. Problikávání se ale zase objevilo. Podruhé si mysleli, že je to motorkem na stěrače - výměna motorku - problikávalo to pořád. Potřetí to konzultovali s nějakými techniky ve škodovce - vyměnili mi CENTRÁLNÍ řídící jednotku - a světe div se, s problikáváním je konec. Nevím jak je to možný, že tohle může dělat centrální řídící jednotka, ale vážně už to ani neproblikne. Naštěstí jsem všechno stihnul v záruce. :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...
  • o 2 týdny později...
Zdarec, již jsem do této diskuse přispíval. To problikávání přístrojovky se objevuje normálně za jízdy, když jdou stěrače. Přístrojovka zhasne (cca na 1s), nikoliv že by se snížila intenzita osvětlení. Myslím, že to s poklesem napětí nebude mít nic společného. To by pak muselo probliknout osvětlení celého auta a to se neděje (aspoň doufám).

To, že se sníži intenzita osvětlení když se pohne s volantem, to je normální. Říkali mi to v servisu. Servo má velký odběr a tak v tomto případě napětí opravdu poklesne a intenzita osvětlení (celého auta) se sníží, avšak světla neprobliknou!!! To si může každý vyzkoušet ve tmě, když stojíte na místě a víc pohnete s volantem.

Problém problikávání přístrojovky, když jdou sběrače, asi tkví v něčem jiném. Děje se to zcela nepravidelně. Ve dvou servisech si s tím nevěděli rady.

A nemohou tyto problémy souviset s e známým problémem s nevyvázaným kabelem ležícím v mokrém žlábku?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Tak jsem potřeboval vystříkat letní směs do ostřikovačů a při prvním zapnutí miasi na tu 1s zhasnuli budíky, tak jsem si pročet tohle téma. Jestli jsem to dobře pochopil, tak se tu mluví o 2 odlišných věcech

1) Poblikávání a kolísání osvitu - velkej proudovej skok (zapnutí více spotřebičů, špatnej snímač natočení volantu,kabelovej svazek)

2) Úplné zhasnutí asi na 1s - spojená se stěrači

Řešit případ 1 tady nemá cenu, svazek i čidlo je tu někde už vyřešený. Případ 2 budu teď řešit na autě já. Z toho co jsem se dočet by to opravdu mohlo být způsobený tím motorkem stěrače a regulátorem jasu. Pokud je ten jas řízenej PWM modulací, tak nějakej přepěťovej impulz to fakt může rozhodit, že to na chvilku pohasne. Spíš je divný, kde se tam ten impulz vezme. Nezkoumal jsem žádný zapojení těch stěračů a to k čemu jsou připojený, ale jelikož je to elektromotor, tak by tam měla bejt blokovací dioda právě proti těm přepětím, který vznikají na motoru při vypnutí napájení. Takže jak tu někdo psal, že se kvůli tomu ty starší typy motorků mění, tak si myslim, že je to hodně velký vyhození peněz, když motor funguje.Jestli je to jak psal Profor, že je tam relátko, který to dobržďuje a ukostří oba kontakty motoru, tak tam ta dioda možná neni a stačí aby relátko už mělo trochu opotřebovaný kontakty a ukostřovalo třeba jeden kontakt pomaleji. A proč to zhaslo při rozběhu?Protože to asi bude taky řízený PWM což znamená pulzama a ikdyž se zdá, že stěrač jede spojitě, tak napájení je pulzovitý (chvíli 12V,chvíli 0V) = první pulz a hned za ním vzniká napěťová špička, která je ze všech asi největší, protože stěrač při rozběhu překonává největší tření...

Tak teoreticky by to bylo a teď jak na to prakticky :-D => vyměnit BSG nebo přidat tu diodu, která by pojistila skratování, pokud by relátka spínali jinak...

Editováno: , autor: Plecháč Tony
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teoreticky by všechny důležitý zařízení měli mít na vstupu napájení ochranu a filtr proti přepětí, ale když to takhle blbne, tak zřejmě nemají, pokud je to tak, jak si myslím. Ale podle toho co se tady i v jiných tématech píše, se nestane nic horšího, než že to bude blbnout (problikávat) stále častěji. Akorát možná vada je úplně někde jinde než jsem psal. Může to být tím, jak tu někdo někde psal, že ty první BSG jednotky měli jinak řešený napájení stěračů a když si motor stěrače vezme větší proud než s jakým se počítalo, tak to BSG neutáhne a něco odpojí....Proto se začal dělat novější typ BSG u kterých je zapojení stěračů jinak.A jak motor stěračů stárne, tak si samozřejmě bere víc a víc proudu a s tím holt inženýři z Mladý bolestlavi první rok nepočítali ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

bude na tom neco pravdy, mel jsem novou jednotku BSG od vyroby, jenze jsem daval el. okna a proto jsem vymenil BSG za starsi typ. Ted se obcas stane, prakticky jen za deste ci mrholeni, ze mi problikne podsvit. Nezkoumal jsem co je s tim spojeneho, ale driv se mi to nestalo nikdy, takze to prisuzuji BSG a predelani staracu kvuli ni.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...
  • o 4 měsíce později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...