Přejít na obsah

Silentbloky přední nápravy, vůle nápravy


TiGeRZ

Doporučené příspěvky

Aha, takže pokud jsou špatný tak vyměnit za origo a bude to ok, to už nechám na normální servis.

Vibrace pociťuji všude ,mám pocit ze je nejspíš vadný silntblok motoru co je dole taková ta tyčka. Jenže nemám s čím porovnat.

Silentblok motoru vypadá jinak, tohle je spodní vzpěra. S těma vibracema si myslím bohužel pro tebe nic nenaděláš, 1,4 diesel je trojhrnec, jak už tady napsal Malta - a ten se prostě klepe jak drahej pes, i když má vyvažovací hřídel...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ok, jasně, mě jde jen o to jestli je tam vše v pohodě.

Dnes jsem si v práci vzal stejnou fabii ale r.v. 2005 tzn 55kW najeto asi 330 tis.km. Zvukový projev v podstatě stejný klepala se taky ale co se týče přenesených vibraci tak jsem v radici pace pedalu plynu volantu atd v podstatě nic necítil.

Vidím to má servis a hotovo. Jediný co že to není vyloženě závada ale můj pocit takže jak to posoudit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Uvažuj - silentblok ve spodním rameni NÁPRAVY slouží k zachycení sil způsobenejch záběrem kola při jízdě (akcelerace/brždění) a bočních sil při jízdě s kolama v rejdu. Pokud bude nefunkční, budou se takový vibrace do skeletu auta přenášet HLAVNĚ při jízdě a TO VÝHRADNĚ PŘI ZMĚNĚ RYCHLOSTI NEBO SMĚRU jízdy.

 

ALE. 

 

Pokud se nějaký vibrace přenášejí do skeletu na STOJÍCÍM autě OD MOTORU BĚŽÍCÍHO NA VOLNOBĚH, musíš pátrat JINDE (než na nápravě) = na závěsech motoru a převodovky. 

Celej agregát fábie přitom visí na 3 "bodech" - jeden je na pravý straně auta a motor je v něm upevněnej přes konzolu na víku pohonu rozvodu do protikusu na pravým předním podběhu/podélným nosníku. Součástí konzoly je i silentblok.

Druhej je na protilehlým konci = na levý straně auta, visí na něm konec převodovky přes druhej masivní silentblok.

Třetím bodem motorovýho závěsu je spodní zadní rameno pod převodovkou, kterým se zachycuje zkrutnej moment agregátu a hnací nápravy do karosérie - i tam je silentblok, ale daleko menší..

 

Ty první dva silentbloky jsou masivní kusy gumy s navulkanizovanýma kovovýma deskama pro vzájemný sešroubování nosníků. Ale ten třetí je jen dutý gumový pouzdro vložený mezi šroub zastrčenej do závěsu pod skeletem a oko v tom spodním ramenu - je menší a dostává tím víc na prdel, čím ostřejc s autem někdo jezdí. Je víceméně jedno, že motor má malej výkon, tu gumu daleko víc namáhá zachycování rázů v krouticím momentu a "malej dýzl" je na tohle namáhání jako dělanej.

 

A protože se tenhle malej silentblok vyhrkává vlastně tím, že brzdí a tlumí cukavej pohyb agregátu kolem jeho osy dopředu a dozadu (při záběru a brždění), v klidu přes něj jde nejvíc vibrací od motoru, jak v něm dochází k prudkýmu zrychlování a zpomalování rotujících hmot - při záběru už to není citelný, protože frekvence těch škubnutí se zvýší a celý vibrace s vyšším kmitočtem tlumí konstrukce auta daleko líp, na volnoběj to ale citelně hrká.

 

Nechej si auto prohlídnout na heveru nebo na jámě - a doporučuju upřít pozornost právě na ten nejmenší silenblok "zadního záchytu přední nápravy". Tam bude ten zakopanej Alík...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Ahoj přátelé, konečně jsem se dokopal k výměně silentbloků přední nápravy. Rád bych věděl jaký přesný typ a značku byste doporučovali. Doma mám ještě nové tyhle silentbloky: http://www.prodejdilu.cz/cs/nahradni-dily/lemforder-ulozeni-ridici-mechanismus-3455901. Myslíte, že jsou dostačující? Nechci žádné sportovní powerflexy apod., spíš takové pohodlnější  :kol-28:  díky

Editováno: , autor: LuisOK
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Dobry den

Chcem dat na fabiu 1,4mpi tie plne silentbloky a nasiel som ich na stranke skodadiely.sk kde maju 2 druhy jeden oznaceny ako kovovy ktory je urceny povodne pre AUDI A2 a potom druhy kde pisu ze to je len plny silent blok. Moja otazka ktore mam kupit nech mam istotu ze budu pasovat?? Ten audinacky ma cislo 8Z0 407 183 A a ten druhy 8N0 407 181 B  t.... este som sa chcel spytat docital som sa tu ze jedny boli pre naftu a druhe pre benzin a rozdelovali to podla toho posledneho pismena A... a presne som sa nedocital ci s A su pre naftu alebo bez....

 

PS: Najlepsie keby ste mi niekto napisal presne cislo dielu ktore mate aj vy v aute rovnakeho typu a ste spokojny :)

 

Dakujem velmi pekne za skore odpovede

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na druhej fabii co je 1,2 htp (40kw) tam su namontovane a nie z vlastnej vole ale auto bolo v servise a mechanik ich tam dal... to sme zistili az po par rokoch ked sa daco menilo a vtedy som sa pytal ako su na tom silentbloky a povedal nam ze to riesit nemusim lebo su tam plne.... bohuzial si ale nepametam v ktorom servise a ktory mechanik to robil tak ze jeho sa spytat nemozem...A podla mojho nazoru je to vporiadku nevadi mi to.... A to ci ich dat alebo nie uz mam vyriesene z predoslych clankov len by som aj rad dostal odpoved na svoju otazku

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Každopádně - výměna za plnej typ MOŽNÁ JE - montážní rozměry jsou stejný u plnýho i u dělenýho (s "paprskama") silentbloku.

 

ALE.

 

Plnej silentblok má jiný útlumový charakteristiky než ten "s dírama" = doslova na prohnutí o stejnou vzdálenost je u plnýho typu potřeba větší síla než u "děrovanýho", takže namontováním jinýho typu silentbloku se změní dynamický poměry na spodním ramenu nápravy - náprava se stane tužší, ale bohužel jen v jednom směru, protože výměna nezasáhne další pružný prvky celý nápravy (zbytek silentbloků a tlumiče plus pružiny). Tím se "rozhodí" nastavení, který nějakým způsobem navrhla konstrukční kancelář a bylo "odladěný" na zkušebních stavech i v provozu. Řidič na takovým autě nemusí dlouho poznat nic, ale v budoucnosti mu taková výměna může v krizový situaci připravit nečekanou komplikaci tím, že auto se zachová jinak, než by řidič čekal - a z toho pak můžou vzniknout další problémy.

 

Prostě nápravy jsou jedním z celků, na který by se nemělo bez závažnýho důvodu "sahat" co se týče silovýho a momentovýho řešení bez ověření a ujištění se, co taková úprava může způsobit. Do tohohle pravidla spadají silentbloky, péra, tlumiče, ale i jiný brzdy, těhlice, čepy, podložky pod kola a další prvky - hlavně kvůli váze a odolnosti proti silám, kterým jsou podrobený při jízdě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Už jen to, že plný silentbloky "mlátí do volantu" je projevem rozhození původního nastavení - a srovnání "dvoupaprskový" vs. "čtyřpaprskový" pokulhává na konstatování, že ty "čtyřdírový" byly úplně původní ze začátku výroby, ale byly shledaný jako slabý, protože se trhaly a přímo ŠA doporučila jako náhradu za ně ty "dvouděrový". Přitom ale dehťáky dostávaly od začátku ty plný - pročpak asi? Protože nafta je těžší a vyvolává i jiný silový působení na rameni nápravy než lehčí benzínovaj agregát ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Můj mechoš používá na tyhle silentbloky několik různě velkejch podložek a kus závitový tyče s matkama - prostě "šroubovej" lis v miniaturizovaným provedení, ty podložky má vyrobený s průměrama přesně určenýma pro danej účel (jedním párem vymáčkne starej silentblok ven z ramene, druhým napere dovnitř novej)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo jo přesně jak píšeš Ekkar závitová tyč a podložky ze sil. materiálu. Asi nejjednodušší. Už jsem je taky dělal,ale šlo to mizerně. Nevím ale proč,když průměr je stejný jak origoš. Věřím ale,že jen pod ručním lisem půjdou v pohodě. Pokud se mu bude chtít teda vytahovat ramena ven.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Ahoj. Jsem čerstvým majitel Fabia Combi 2007 1.4 16V 59kW. A mám s autem jeden problém. A to že za jízdy táhne do prava. Samozřejmě jako první jsem nechal převážit kola a poté geometrii. Vše v naprostém pořádku ale auto táhne dál do prava. Prý by to mohlo být silenbloky na ramenou, že jsou vyrobeny tak, že drží jen na dvou místech ale již se dají nahradit pevnějšími co drží na čtyřech. Má s tím někdo zkušenost ? Díky za každou užitečnou radu :-) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Silentbloky co máš jsou oreginál ale dají se sehnat oreginál zesílené které jsou vevnitř celogumové. Vydrží mnohem déle než ty co máš akorát je s nimi auto nepatrně tužší ale hned si zvykneš. Já bych to tipl na ty silentbloky. Každopadně se stačí podívat někde na zvedáku na ně. Ale výměnou za silnější nic nepokazíš. Určitě budou utrhnutý. Ale vyměnil bych oba ne jen jeden.

 

Stojí pár korun ale bez sundání ramen je to jebačka. Se sundáním ramen by se už měla dělat geometrie takže další náklady. Ale já ji třeba po výměně rozhozenou neměl.

 

zesílené se myslím dávaly do nafty kvůli těžším motorům. Ale já je měl na 1,4 MPI a super :)

Editováno: , autor: Petrkiller
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...