libero Vloženo 9. Listopad 2015 Sdílet Vloženo 9. Listopad 2015 Taková blbost a jak se to dá pěkně zamotat... A i když jsem si na začátku myslel, že vím, čím je toto nedorozumnění způsobeno, tak teď se úplně ztrácím a skoro bych řekl, že Ekkar spravuje úplně jiný auto: presne ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mashtomas Vloženo 20. Listopad 2015 Sdílet Vloženo 20. Listopad 2015 Tak jsem byl včera v jiném servisu a nechal udělat znovu geometrii. Tentokrát mi řekli, že je špatná. Tak ji seřídily ale prý má auto velký záklon tj 5,40 resp. 5,35 a prý to nejde seřídit. Jen nějak hnout s nápravou. Otázka je, zda li to může způsobovat můj problém s táhnutím do prava nebo jesli to třeba nemůže být horním uložením, řízením, posilovačem ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 21. Listopad 2015 Sdílet Vloženo 21. Listopad 2015 jestli je to na obou stranách stejně +/-, tak bych na to moc nesázel. Částečně se to dá dohnat posunutím nápravnice, v uložení je značná vůle, možná je jen blbě vycentrovaná. A měřili ti i světlou výšku? Není auto nahnuté na jednu stranu? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mirek 835 Vloženo 21. Listopad 2015 Sdílet Vloženo 21. Listopad 2015 Myslím si,že pokud by byla špatně vystředěná,tak je jen možmost posunutá do prava,nebo leva. A jen na jedné straně by byl špatný záklon kola. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 22. Listopad 2015 Sdílet Vloženo 22. Listopad 2015 Jenže jestli je celá nápravnice posunutá vůči hornímu uložení tlumičů a to v nesprávným směru - A PŘITOM NA OBOU STRANÁCH (SKORO) STEJNĚ, máš na velkej záklon zadělaný ani nevíš jak ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 22. Listopad 2015 Sdílet Vloženo 22. Listopad 2015 Myslím si,že pokud by byla špatně vystředěná,tak je jen možmost posunutá do prava,nebo leva. A jen na jedné straně by byl špatný záklon kola. může být posunutá kamkoliv - doleva, dopředu, naštorc.... díry v ní mají 17 mm, šrouby jsou jen 12 mm Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mashtomas Vloženo 23. Listopad 2015 Sdílet Vloženo 23. Listopad 2015 Dnes se bude hýbat s celou nápravnicí. Tak uvidime co dokážou... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mashtomas Vloženo 23. Listopad 2015 Sdílet Vloženo 23. Listopad 2015 Ještě jsem zpozoroval, že když zahýbu s motorem, je vidět značný pohyb v uložení motoru. To asi není správné když to jde rozhýbat pomocí rukou. To by mohla být příčina ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 23. Listopad 2015 Sdílet Vloženo 23. Listopad 2015 Těžko, motor má v závěsech "vůli" umožněnou průhybem silentbloků. V klidu je tlačenej těma silentblokama směrem dopředu, po nastartování a v záběru se "napřimuje" = pootáčí se kolem svojí kliky směrem dozadu vlivem reakčního momentu. Pokud v klidu na těch závěsech motor vysloveně nehrká, neviděl bych v těch závěsech příčinu špatný geometrie nápravy. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 23. Listopad 2015 Sdílet Vloženo 23. Listopad 2015 otázka jakou to má vůli. Jinak utržený motor opravdu může táhnout auto na stranu, ale projevuje se to výhradně při záběru. A co ta zadní náprava? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mashtomas Vloženo 23. Listopad 2015 Sdílet Vloženo 23. Listopad 2015 Zadní náprava je v pořádku dle dvou nezávislých geometrií. Teď je auto v servisu a měří nápravy jestli nejsou úhlopříčně mimo atd. Prostě hledají cokoliv dalšího...mám strach z částky na dokladu, už teď jsem investoval 2500,- a výsledek žádný. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 23. Listopad 2015 Sdílet Vloženo 23. Listopad 2015 ještě mě napadá taková kravina - táhnutí na stranu (předpokládám, že ale mírné) může způsobovat i odlišný typ vazelíny v homokinetických kloubech. Je to celkem logické, jak je však tento rozdíl v odporu v praxi významný posoudit nedokážu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mirek 835 Vloženo 24. Listopad 2015 Sdílet Vloženo 24. Listopad 2015 Notak sakra to už přeháníš ne??? To by snad šlo změrit tenhle jev jen v laboratorních podmínkách. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 25. Listopad 2015 Sdílet Vloženo 25. Listopad 2015 ale vůbec. Kdysi o tom byl někde článek - není to však prý takovéto táhnutí, jak se člověk musí neustále prát z volantem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mashtomas Vloženo 25. Listopad 2015 Sdílet Vloženo 25. Listopad 2015 Tak problém vyřešen. Auto při rovné jízdě dělalo čtyři stopy namísto dvou a problém je také v pneu (ne v disku) v servisu vše seřídili, srovnali nápravu, dali jiná kola a vše je Ok a auto jede krásně rovně. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 25. Listopad 2015 Sdílet Vloženo 25. Listopad 2015 a že na to nepřišli hned při té geometrii, každá strana muslela mít diametrálně odlišný odklon Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mashtomas Vloženo 25. Listopad 2015 Sdílet Vloženo 25. Listopad 2015 Přišli na to až další den kdy měřili nápravy úhlopříčně mezi sebou a zjostili, že je pravé přední kolo posunuté o centimetr dopředu. První geometrii dělali jako poslední práci před zavíračkou takže už víc nestihli. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mirek 835 Vloženo 25. Listopad 2015 Sdílet Vloženo 25. Listopad 2015 Co to je za blbost? Pokud by delali hned tu první geo poctivě,tak to musely zjistit. Kola jsi nechal vyvažovat ne? To nezjistili problém v pneu?---nepíšeš jaký problém. Kam to jezdíš do servisů??? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 25. Listopad 2015 Sdílet Vloženo 25. Listopad 2015 Nj, pátek navečír = všecko co jde se vojebe... Já bych to těm prvním šel vomlátit vo hubu, že to nepoznali a chtěl bych ty prachy za "geo" zpátky - naprosto zjevně totiž žádnou geometrii nedělali, nanejvejš změřili obvody kol proti sobě, jestli nemají nadměrnou sbíhavost nebo rozbíhavost ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 26. Listopad 2015 Sdílet Vloženo 26. Listopad 2015 no ono se to přesně takto dělá, protože, když to změří komplet, tak často nesedí odklony a záklony. A ty se nastavují pěkně blbě, respektive ne vždy to lze. Lepší je tam napsat cokoliv, aby to nebylo v červeném a zákazník neotravoval, proč to není seřízené. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 27. Listopad 2015 Sdílet Vloženo 27. Listopad 2015 (editace) Takhle jsem si "užil" kdysi se šáde - furt se mi sjíždělo pravý přední kolo na vnějším obvodu. Obrátil jsem gumu a nechal ji sjíždět z druhý strany. Sbíhavost OK, geoška měřená "šroubovacím klackem" mezi obvodama ráfků taky vycházela dobře, nakonec to našli mladí kluci v učňovským středisku, kam jsem auto postavil po domluvě s jejich odborným mistrem - oni se tam učili zacházet s laserovým měřákem, tak měli všecky tabulky s rozměrama konstrukčních skupin a s kótama pozic náprav snad všeho, co v tý době brázdilo český silnice. No a tam to našli - moje šáde byla nejspíš kdysi dávno buchnutá na pravej předek, dost možná i jen na PP kolo o nějakej obrubník nebo kterýho čerta - a výsledkem byl posun pravý části přední nápravy o nějaký milimetry směrem dozadu vůči levý. Při opravě to zanedbali, šrouby zatřeli barvou a milá šáde tak najezdila nesčetný tisíce km s tím, že má prostě mouchu, která nejde pořádně odstranit - obecně se to řešilo přestavěním na spojovací tyči a zanedbáním úhlů příklonu/odklonu a záklonu rejdovýho čepu. A až když bylo autu nějakejch 12 let a mělo minimálně třetího nebo čtvrtýho majitele (mne) se teprve zjistilo, že s ním ten první "cosi nakřápnul" ... A to byla nepoháněná náprava, bejt to na předohrabu, gumy by to žralo jak polskej zájezd občerstvení... Editováno: 27. Listopad 2015, autor: Ekkar_z_Bastlírny Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 27. Listopad 2015 Sdílet Vloženo 27. Listopad 2015 problém je, že u starších aut tyhle údaje prostě neseděj, ale ve většině případů to vůbec ničemu nevadí. Takže proč na to upozorňovat, když se to stejně nedá úplně srovnat.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jirka21 Vloženo 28. Listopad 2015 Sdílet Vloženo 28. Listopad 2015 Tak problém vyřešen. Auto při rovné jízdě dělalo čtyři stopy namísto dvou a problém je také v pneu (ne v disku) v servisu vše seřídili, srovnali nápravu, dali jiná kola a vše je Ok a auto jede krásně rovně. To táhnutí do stran většinou když je vše v pořádku dělá jedna pneumatika.Na vyvážení kol se to nepozná.Při zjišťování která to dělá je třeba měnit jednu po druhé a jezdit se vždy svézt. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomino77 Vloženo 7. leden 2016 Sdílet Vloženo 7. leden 2016 Zdravim, caka ma na roomstru vymena zadnych silentblokov prednych ramien. Mam kupene tie zosilene. Znamy mi hovoril ze sa obcas stava, ze ta velka skrutka spredu na ramene, ktora je nasrubovana v hlinikovej konzole sa vie niekedy utrhnut. Vraj ten hlinik zaoxiduje a srob nejde povolit. Planujeme to menit na aute srobovacim lisom. Poznate nejake finty aby sa ten srob neutrhol? Napriklad tu hlinikovu konzolu nahriat teplovzdusnou pistolu? Pomoze to? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 7. leden 2016 Sdílet Vloženo 7. leden 2016 ano to je pravda, stačí pročíst toto vlákno, např: http://forum.skodahome.cz/topic/34286-silentbloky-přední-nápravy-vůle-nápravy/?p=2000842 těžko říct, jestli se tomu dá pomoci. Není to zarezlý závit ocel/ocel, který se celkem s úspěchem dá teplotním šokem rozhýbat. Tady je problém, že závit v tom hliníku už je často zničený a jakmile za to zabereš, tak se vytrhne a následně se kvůli té "volné spirálce" zakousne šroub. Ta prudká změna teplot tomu moc nepomůže, prostě se to někde odtrhne. Jinak horkovzdušnou pistolí toho moc nenahřeješ, standardně se to dělá autogenem - ale to je tahání čerta z ocas. Spíše použij zmrazovací sprej na uvolňování šroubů (je v tom i nějaký olej). Nastříkej ho z druhé strany do závitu a buď to půjde, nebo. Případně to několikrát opakuj. Jakmile jednou otočíš, tak už je rozhodnuto, buď to jde, nebo se to po pár otočkách sekne. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.