Přejít na obsah

Silentbloky přední nápravy, vůle nápravy


TiGeRZ

Doporučené příspěvky

  Já používám spray RUST SHOCK od Veidecu. Zatím jsem nikdy žádný závit nestrhl. Nastříkat z obou stran, chvilku počkat a poté povolovat. Nejde-li to zlehka, kousek povolit, poté opět lehce dotáhnout a takto pomalu vytáčet. Klidně i znova nastříkat. Trpělivě pomalu rozhýbávat a vytáčet.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

teoreticky ano. Je tam dost místa, šroub může projít skrz a na druhé straně může být matka, také by se to dalo převložkovat. Jen je problém to odvrtat aniž by ti to ujelo. Zkoušel jsem to i na velké strojní frézce s celkem kvalitním upínacím mechanismem a stejně to dalo přednost hliníku před tvrzenou ocelí a díra byla šejdrem - a to mi pro dané účely nepřišlo úplně vhodné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak som ten pripravok nasiel. Chcem sa este spytat ci sa da povolit spodny gulovy cap ramena aj ked tak ostane polooska. Hlavne ci sa dostanem zvrchu do capu s imbusom na zaistenie aj ked homoklb ostane na svojom mieste. A este kolko cca eur stoji vymena tych silentblokov, ci sa mam potrapit sam.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chcem sa este spytat ci sa da povolit spodny gulovy cap ramena aj ked tak ostane polooska. Hlavne ci sa dostanem zvrchu do capu s imbusom na zaistenie aj ked homoklb ostane na svojom mieste.

Povolit sa matica da,ale ziadny imbus tam nedostanes ...robim to rovnako,ako kolega v príspevku nadomnou

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

V pátek jsem dělal větší servis na svým "novým " služebáku - fabia I 1,4 TDI 2005, najeto 230 tkm. Nový rozvody, dorazy zadních tlumičů a zadní silentbloky na přední nápravě. Dal jsem ty zesílený se čtyřmi gumovými bloky.

Na pravý straně šel ten přední šroub špatně vytočit, musel jsem, jak tu popisují jiní několikrát zatáčet a vytáčet za občasnýho prostříkávání uvolňovačem, ale nakonec se zadařilo. Konzole jsem ven nevyndával - lisoval jsem to na autě vyrobeným přípravkem - dvě platle a delší šroub a šly tam jak po másle. To samý rameno, stačí ten šestihran na konci trochu máznout a jde tam poměrně snadno. Konzole nevidím důvod vyndávat.

Začal jsem v půl osmý a hotov se všema pracema jak jsem psal na začátku jsem byl v půl třetí odpoledne. Samotná výměna silentbloků je práce tak na dvě hodiny. Kdyby šel ten šroub na pravý straně snadno ven, mohlo to být ještě rychlejší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak ja som urval ten srob na pravo :) vrtal sa cele poludnie,ale podarilo sa vymenil som tlmice pruziny, silent stabilizatoru, len ked som siel domov ,tak mam pocit ze sa hybe napravnica alebo niečo ,pri pridani , alebo ubrani plynu, druhy silent na rameni este nemam vymeneny :/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tyhle věci by se měly měnit vždy v páru. Tzn. pokud jsi měl málo času, měl jsi si vybrat co budeš měnit. Buď silentbloky, nebo tlumiče.

Ale to, že ti teď auto cestuje pravděpodobně dělají ty silentbloky - na jedný straně je tuhej a na drhý vymr.anej.

Editováno: , autor: Jarda-k
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo to bude ono. Když byly volný obě strany, tak se měnila geometrie na obou stranách stejně, ale teď rameno lítá jen na jedný straně, takže auto má tendenci při přidání plynu táhnout na jednu stranu a při ubrání na druhou.

Zvláště to musí bejt znatelný pokud jsi dal ten zesílenej silentblok a na druhý straně je ten původní a ještě vymačkanej.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
  • o 1 měsíc později...

Poradí mi někdo jak nalisovat přední silentblok ramene do ramene?

Mám rameno z něj sem vyndal vadný a chci nalisovat novy předpokládal jsem, že nebude problém. namažu rameno i silentblok vrazím do svěráku nebo pod lis a zalisuji. Problém je, že guma se místo dovnitř stále hrne  ven a mám pocit, že když ještě zvýším tlak tak jí urvu.

Není na to nějaká finta?

V podstat jsem postupoval stejně jako na obrázku, jen s tím, že tlak místo šroubováním šroubu vyvíjím lisem s tím. že rameno stoji a do něj tlakem na kovové jádro lisuji silentblok, tedy vlastně obráceně než to dělají přípravkem na obrázku. Nicméně to by neměl být problém objímka ramene do které se lisuje je z obou stran stejná. Nekoukal jsme na tlak, kterým jsem na silentblok působil, ale i když to mám namazané tak se začala hrnout už i ta střední číst gumy a dovnitř nelnezla ani desetina mm gumy, prostě se vše tlačilo ven.

 

EDIT:

Tak hotovo , zdravím to hovado, které před cca 12 lety vyrobilo dané rameno. Nevím jak se jim to povedlo (rameno je původní to s kterým auto vyjelo ze škodovky, ale má o 0,5mm menší vnitřní průměr pouzdra( porovnáno s jiným originál  ramenem). Problém to tam nalisovat měl zřejmě již před lety někdo v škoda servisu, který  tento seletblok měnil před cca 6 lety, také mu to nešlo  a když ho tam narval více méně urval celou přední gumovou hranu. Vydrželo to tam 6 let pak se komplet urval ocelový střed od gumy a cele to létalo jak nudle v bandě. trochu jsem to líznul pilníkem, abych dostal hladký povrch, pak jemným šmirglem, namazal a pak s pomocí boží, tlaku 8,5 tun na lisu  a mocného kladiva  to tam vlezlo. Fakt zážitek.

 

SB.png

Editováno: , autor: jkrajinka
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Zdravim vsetkych. Pomoze niekto? Mam Fabiu1 2001 , 1,4MPi, 50 kw. Pri prezuvani na zimne gumy som zistil ze na prednych letnych mam zjazdeny dezen na oboch z vnutornej strany. Bol som v servise a tam mi povedali ze pricinou je zle nasadenie zadnych silenblokov na ramenach. Ze su pootocene o 90 stupnov od normalnej montaze. Ze za tych par rokov co mi ich niekde menili tak si sadli a to mi robi problem. Pneumatiky mam 4 rok a len tento sa mi to prejavilo. Moze to byt pravda? Povedali mi ze ich musim vymenit aby to bolo v poriadku.Za kazdu radu vopred dakujem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...