Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Ahoj, měl bych dotaz, na F1 1,4tdi řeším delší dobu následující problém, auto při brzdění  "plave" a vibruje volant. Je to hodně cítit na dálnici při rychlostech nad 120. Auto mám pár let, když jsem jej koupil mělo nové brzdy komplet, po cca 40tis to začlo kopat a vibrovat, udělal jsem brzdy a po cca  10tis km je problém zpět, . Byl jsem ve 2 servisech, nikde žádné vůle, vše v pořádku. . Na STK také nic, vše v pořádku. Před nedávnem spíše preventivně udělány všechny tlumiče+pružiny+uložení. Vliv to na to nemá. Přijde mi že se to najetými km zhoršuje. Může toto způsobovat únava silentbloků? Nemáte doporučení na někoho z Libereckého či HK kraje kdo by byll ochotný to vyřešit? Najeto 240 a náprava má kromě tlumičů a brzd vše původní. Děkuji za rady

no a měřil někdo zda nehází přední ložisko/náboj? Může tam být čelní házení v řádech desetin a s namontovaným kotoučem se to házení ještě zvětšuje. Následným provozem se pak ty kotouče "naučí" podle toho házení a zvlní se

a nejsou ty kotouče opět křivé?

no to budou zcela určitě, proto by bylo potřeba se zaměřit na příčinu

příčina křivého kotouče je většinou kotouč samotný, respektive chyba při odlévání toho prefabrikátu, co se to z něj soustruží.

  • 10 měsíců později...

Chystám se měnit ramena , čepy a silentbloky na FABI I . Silentbloky jsme koupil  zesílene HD od Meyle.

https://www.cs-parts.de/Querlenkerbuchse-verstaerkt-MEYLE-VW-Polo-SEAT-Skoda-9N-1006100027-HD

Chci se zeptat jak velký je problém s vyndáním a zandáním silentbloků z držáku?

Jde mi o to zda když demontuji držák upnu ho do svěráku dokážu silentblok rozumě vyklepnout  a pak naklepnout novy nebo mám začít bastlit nějakaý přípravek s závitovou tyčí na vytažení  a zalisovánmí nového silent bloku?

 

 

 

Nic demontovat nemusíš vse jde udělat na autě. Přípravek na vylisování a zalisování potřebuješ. Jde i udělat.

Já vím, že se to dá i na autě, jde mi čistě o to jak moc velký problém je silentbloky vylisovat a nalisovat.  Tady na videu je nějaký patlal vyklepnul šroubovákem  a 0,5kg kladívkem a zpátky je nalisoval pomocí závitové tyče opřené o kus drátu.

Jde mi o to zda vystačím s 12 zavitovou tyčí a par většími podložkami nebo budu muset bastlit komplet přípravek, protože to mu už příjde jednoduší vyndat držak a nalisovat t to na lisu mimo auto

 

 

Silentbloky jdou demontovat tak, že se upravený větší klepací šroubovák který se zatluče mezi plastový obal sillentbloku a hliníkovou konzoli v místě kde není guma v silentbloku. Jde o to ten plast prohnout do středu, čímž se zmenší jeho obvod a jde pak snadno vyklepnout. Je to použitelné i v tom případě kdy rameno nejde ze silentbloku dostat. Takhle se vyndá silentblok i s ramenem a ten se pak dá stáhnout stahovákem. 

 

Demontáž celé konzole z auta není moc vhodná, protože se můžou rozhodit odklony, když se nepoužijí přípravky, případně se nepoznačí její poloha. Nejhorší práce je vyšroubovat ten dlouhý šroub co je skrz přední silentblok, bývá zaoxidovaný. Když se ho podaří vyšroubovat, ostatní práce je brnkačka.

 

Nový silentblok se musí lisovat a stačí závitová tyč s vhodnými podložkami. Je třeba pohlídat jeho správnou polohu. Mimochodem, je zajímavý, že sám o tom víš prd, ale člověka který to vyměnit umí (předpokládám, video jsem nesledoval celý) nazýváš patlalem...

  • 7 měsíců později...

Tak jsem byl po TK donucen k výměně silentbloků ramen přední nápravy u vozu Fabia combi r.v.2004,ale povedlo se.je to sice práce špinavá a bez zvedáku nebo montážní jámy nepohodlná,ale jde to.Napřed jsem zkusil povolit šroub držící rameno v nápravnici (skrz přední silentblok).- 2-3 rány kladivem do hlavy šroubu ho uvolnily a šel docela dobře vyšroubovat i po 16-ti letech provozu.Potom 3 šrouby držící kulový čep v rameni za brzdvým kotoučem a rameno vypáčit dolů z předního silentbloku velkým šroubovákem a vytáhnout ze zadního silentbloku.Závitovou tyč M10 dlouhou asi 320 mm jsem prostrčil poškozeným silenblokem až šla vsunout do zpátky do předního silentbloku,prostrčit a dát na konec velkou podložku a matici.Potom na druhý konec,co kouká z poškozeného zadního silenbloku dát velkou podložku (vyrobil jsem si podložku průměr 60 mm z hliníkového plocháče,co jsem měl v garáži) s dírou 12,5 mm,na to ještě jednu menší podložku a šlo to dobře vylisovat ven.Silentblok byl opravdu totálně pryč.Očistit hliníkové pouzdro,máznout silikonovým olejem a na nový silentblok jsem si udělal fixou čáru správné polohy (výstupkem do středu vozu).Zpočátku tam jde silentblok hodně špatně,takže závit M10 nevydrřel.Kousek 200mm tyče M12 to vyřesil o pro nalisování nového silentbloku se mi osvědčil starý hokejový puk - ten má průměr asi 75 mm,silentblok 62 mm.Nalisování bez problému,akorát jsem trochu laboroval s postupem zpětné montáže.Lepší bylo nasunout rameno do nového silenbloku,naklepnout přední silenblok do nápravnice a našroubovat šroub M 12  a teprve potom odpáčit spodní část ramena a naklepnout držák kulového čepu a 3 šrouby M8.Všechno utáhnout,ještě jsem stihl očistit rameno a natřít alespoň základovkou.

Mám Fabii r.v.2004 verze 1,2 l - 47 kW a u pravého ramene jsem narazil na problém,se kterým jsem ztratil hodinu času.Nešel vytáhnout šroub z předního silenbloku a bez toho rameo nejde vyndat - vadila olejová vana asi o 2 cm.Nakonec jsem ji musel sundat,vymontovat rameno,vyměnit silenblok,dát zpátky vanu vrátit - alespoň jsem vyměnil olej.

A nestačilo hnout motorem?

  • 6 měsíců později...

Ahoj, několikrát se tu zmiňovala kombinace silentbloku Audi A2 a 1.4 TDI, ale nikdo se nezmínil, kterou variantu měl - A2 totiž má "benzínové" (8Z0407183) a měkčí "naftové" (8Z0407183A) silentbloky určené právě pro tříválcová TDI.

Má někdo zkušenost s tou měkčí variantou v kombinaci s TDI? Čeká mě v blízké době výměna, tak se rozmýšlím, jestli jít do originál (mám z výroby zesílenou variantu) nebo zkusit něco jiného.

  • 2 měsíce později...
V 14. 7. 2021 na 9:28, PapiJ napsal:

 ...měkčí "naftové" (8Z0407183A) silentbloky určené právě pro tříválcová TDI.

 

Opravdu nikdo nema zkušenost s měkkými silentbloky A2?

  • 1 rok později...
V 8. 10. 2021 na 13:15, PapiJ napsal:

Opravdu nikdo nema zkušenost s měkkými silentbloky A2?

Dávals tam ty A2-kový? Máš z toho dobré nebo špatné dojmy nebo už ses vyprd na tohle forum když ti nikdo nebyl štonc odpovědět?

  • 2 týdny později...

Vyprd jsem se na to a dal tam ty, co byly.. Ony ty A2 maji kovovy obal oproti nylonu, tak jsem nevedel, co to udela s konzoli a jak by treba v budoucnu sly ven.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.