Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Pak ale nechápu, proč je na jednom silenbloku značení jak pro Audi, tak i pro Seat. Nemůžou být ty rozdíly Seat vs Audi daný ještě jinýma blokama na předku ramen? Navíc podle ETKY má Cupra i jiný přední ramena než F - dělají vyšší rozvor.

Petře, je to tak jak píšu a ty hodnoty se vztahují přímo a jen na silenbloky bez souvislosti s rameny apod.,

čísla bloků se líší - napsal jsem je tam proto.

Ja tiež jazdím s autom pod 2000ot/min.Dokonca to odporúčajú v manuálu k autu. "Vyšší prevodový stupeň radiť pri dosiahnutí 2000ot/min." Vraj to vtedy najmenej žerie.Po meste,ak nie sú kopce,jazdím 60-kou zásadne na 5-ke.Motor sa nesnažím tlačiť a ani to nijako netrasie.Plyn len zľahka,aby to držalo rýchlosť.Na také kľudné flákanie sa po meste to stačí.Samozrejme ak chcem svižnejšiu jazdu nebránim sa ani vyšším otáčkam.Ale to som odbočil.budem mať 100tis. a asi budem musieť tiež pozrieť tie moje silenbloky a určite aj dať vymeniť.Tie s A2 sa mi zdajú ako zlatá stredná cesta,ale vraj sú najdrahšie,takže uvidíme. B)

jj a co takhle zkusit jezdin na 800otacek za minutu?

Jak je to s těma ramenama u Cupry? :)

Podla mna tie vykyvy v mm tiez zalezia od sily, ktora posobi na dany silenblok.

Pritlacis viac - vasci vykyv. ne?? :)

Pak ale nechápu, proč je na jednom silenbloku značení jak pro Audi, tak i pro Seat. Nemůžou být ty rozdíly Seat vs Audi daný ještě jinýma blokama na předku ramen? Navíc podle ETKY má Cupra i jiný přední ramena než F - dělají vyšší rozvor.
Podla mna tie vykyvy v mm tiez zalezia od sily, ktora posobi na dany silenblok.

Pritlacis viac - vasci vykyv. ne?? :)

Jarda píše, že při působení silou 400kg ;)

Jak je to s těma ramenama u Cupry? :)

Je to i v Etosu, mě teď nejede a cédeso s nim mám jinde, tak neposloužím, ale pamatuju si, že mají úplně jiný čísla dílu, ne jako tady u těch gumiček, kde se mění pouze ty první tři písmena...

Je to preto lebo to odlieva ten istý stroj akurát je použitý iný materiál teda tvrdší či mäkší. Preto je to rozlíšené farbou

Je to i v Etosu, mě teď nejede a cédeso s nim mám jinde, tak neposloužím, ale pamatuju si, že mají úplně jiný čísla dílu, ne jako tady u těch gumiček, kde se mění pouze ty první tři písmena...

A jeje to mi nejak uslo :)

Jarda píše, že při působení silou 400kg ;)
jj a co takhle zkusit jezdin na 800otacek za minutu?

To malo byť vtipné? :huh: Pri tomto štýle jazdy sa u mňa otáčky bežne pohybujú medzi 1500 až 2000 ot/min.Zrýchľujem pozvoľna.Ja sa neponáhľam,ak áno tak točím maximálne niečo nad 3000 ot/nim (ako učia v autoškole 2000-3000 ot/min). Viac len na dialnici.Mne to príde vždy lepšie a úspornejšie,ako vytáčať motor pri bežnej jazde na 4-5tis.otáčok. :disgust:

Upraveno od ramon

To budeš mít luxusně zajetej motor..... lol až budeš mít v háji ventily se nediv.... :)

Silenbloky: Viděli jste video " Jak se rodí Fabia"? A jak tam robůtek protřásá silenbloky? - ty origo zachycují docela velké rázy. Jak myslíte, že si s tím poradí plné silenboky ať už s Cupry nebo Audi? Přece jen takové výkyvy asi neumožnují...

Prázdný silentblok lépe tlumí, jenže se trhá. Tentýž problém byl Favoritů. Většina lidí s mladším typem utržených silentbloků jej vyhodila a použila původní plnou kostičku. Sice to více bouchalo do podlahy, ale rameno nechodilo a hlavně se to netrhalo. Felda už pak měla taky plný macky.

 [ 

Upraveno od Jar_da

jinými slovy, škodofka to má nej, že by náskok díky technice? :):p:) , asi ne, nemyslím si, že zrovna audi by mělo blbé silenbloky a cupra to samé, dokonce v té samé nápravě na té samé podlahové plošině

Můj názor je, že tam nebude jen jiný silenblok, ale i nějaké další úpravy na nápravě. Docela by mě zajímalo jak to má řešeno VW Polo, jestli má plné silenbloky a nebo stejné jako Fabia. Já osobně jsem od výměny za ty plné upustil. Začali se objevovat negativní reakce a přesvědčil mě známý, který vyměnil origo za cuprácké na combi 1.2 47kW. Na autě vznikaly mezi 2-3t ot/min nepříjemné vibrace, vyměnil to zpátky za origo a klid. Jinak i origo vydrží docela dost, mám 74 tkm a jsou pořád v pořádku.

Upraveno od pava

Můj názor je, že tam nebude jen jiný silenblok, ale i nějaké další úpravy na nápravě. Docela by mě zajímalo jak to má řešeno VW Polo, jestli má plné silenbloky a nebo stejné jako Fabia. Já osobně jsem od výměny za ty plné upustil. Začali se objevovat negativní reakce a přesvědčil mě známý, který vyměnil origo za cuprácké na combi 1.2 47kW. Na autě vznikaly mezi 2-3t ot/min nepříjemné vibrace, vyměnil to zpátky za origo a klid. Jinak i origo vydrží docela dost, mám 74 tkm a jsou pořád v pořádku.

Akorát bacha, ono totiž natržení je špatně vidět, někdy až když jsou vyndané, nejlépe je podívat se někde na kanálu a ne na heveru, když jsem měnil tak jeden byl před přetržením a druhý se zdál být o.k., ale po vyndání nebyl.

Vždycky by se mělo zacvičit ramenem pomocí páčidla a pak se natržení projeví.

Takže Audi nebo Cupra má naprosto stejné ramena/nápravu i podvozek, jo? Proč by teda na Fábii vyráběli extra zvláštní druh silenbloků?

Podle mě (po tom co jsem viděl to video) s plnými silenbloky takhle všechny rány, které původní silenblok "vytlumil", schytá podvozek... toho se bojím...

Takže Audi nebo Cupra má naprosto stejné ramena/nápravu i podvozek, jo? Proč by teda na Fábii vyráběli extra zvláštní druh silenbloků?

Podle mě (po tom co jsem viděl to video) s plnými silenbloky takhle všechny rány, které původní silenblok "vytlumil", schytá podvozek... toho se bojím...

Díval jsem se a bude to tak, jak píšeš.

To malo byť vtipné? :huh: Pri tomto štýle jazdy sa u mňa otáčky bežne pohybujú medzi 1500 až 2000 ot/min.Zrýchľujem pozvoľna.Ja sa neponáhľam,ak áno tak točím maximálne niečo nad 3000 ot/nim (ako učia v autoškole 2000-3000 ot/min). Viac len na dialnici.Mne to príde vždy lepšie a úspornejšie,ako vytáčať motor pri bežnej jazde na 4-5tis.otáčok. :disgust:

n spise cos napsal ty je vtim, pokud ovsem nemas diesel :)

jestli ano tak se omlouvam, a jestli ne tak si kazdy zatuka na celo a jde dal

a ja nejsem ten co potrebuje pro jizdu hned 4000 otacek

Upraveno od Kutil_Tim

n spise cos napsal ty je vtim, pokud ovsem nemas diesel :)

jestli ano tak se omlouvam, a jestli ne tak si kazdy zatuka na celo a jde dal

a ja nejsem ten co potrebuje pro jizdu hned 4000 otacek

Záleží hlavně na zatížení motoru/pravidelnosti chodu při kerém je lepší podařit(resp. řadit nahoru). Já(a asi každý) řadím podle potřeby. Tečka.

Takže Audi nebo Cupra má naprosto stejné ramena/nápravu i podvozek, jo? Proč by teda na Fábii vyráběli extra zvláštní druh silenbloků?

Podle mě (po tom co jsem viděl to video) s plnými silenbloky takhle všechny rány, které původní silenblok "vytlumil", schytá podvozek... toho se bojím...

no hlavně ty rány schytají z větší části jiný díly podvozku, řekl bych, že největší namáhání těhle bloků je při brždění, při přetrženém silenbloku právě při brždění kolo pěkně "putuje dozadu"

Jasně, brždění - a všechny tlaky v podélném směru, případně i trochu svislém (nerovnosti, vjetí do díry)...

Ale - koukal jsem do Etky:

Třeba Ibiza vs. Fabia - stejný konzole, stejný ramena, stejný nosník - silenbloky má Fabia prázdný/ Ibiza plný - buďto 6LL neo i 6Q0.

Audi A2 silentblok pouze 8Z0 xxx xxx - má jiné rameno.

:)

Akorát bacha, ono totiž natržení je špatně vidět, někdy až když jsou vyndané, nejlépe je podívat se někde na kanálu a ne na heveru, když jsem měnil tak jeden byl před přetržením a druhý se zdál být o.k., ale po vyndání nebyl.

jardo máš pravdu a vím o čem mluvíš....když byl tenhle silentblok ještě normálka na autě,tak když sem na něj koukal(auto na rampě) zdál se být o.k. jen nepatrný praskliny....

foto mluví za vše... :)

Docela zajímavý že z Cupráckejch bloku mají největší stresy lidi co nemaj sníženo,mají lehkej motor a 14" kola....to by potom nám se snížením a 17" musela už náprava asi upadnout.... :dohlol

post-5242-1204220233_thumb.jpg

Ty máš těžkej motor, tobě se hned vymačkaj :p

Cupry se nemaj téměř kam vymačkat....časem možná trochu změknou ale určitě se neutrhnou,nepopraskaj. :)

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.