Přejít na obsah

Kolísání otáček okolo 1000ot na 1.6


Kuba

Doporučené příspěvky

Nazdárek,

Mám fel 1.6, cca 150tis km a už docela dlouho se snažím přijít na následující závadu, proto budu rád za každou myšlenku nebo podobnou zkušenost.

Pokud na volnoběhu držím pedál okolo 1000ot, tak motor houpe v rozmezí snad 200ot, prostě přidává a ubírá (na studenym motoru je to stejné ale ve vyších točkách). Při jízdě, když třeba v koloně se chci šourat na dvojku s podobnejma točkama, nebo si před zatáčkou přibrzim motorem a potom chci do zatáčky přidat, tak to škubne jako blázen. Při vyžších točkách je to ok. Na volnoběh pak klapka střídavě otvírá a zavírá, ozívá se klapání tý klapky a ten volnoběh je taky dost mizernej (nechcípá to, není špinavá ani špatná klapka!).

No a tedka to hlavní, jak zkouším všechno možné, tak poslední "opravy" (vyčištění a seřízení rozdělovače, vyčištění a nastavení klapky do zákl. nast, výměna zapalovacích kabelů atp.), tak všechny tyto zásahy znamenaly výrazný zlepšení, téměř ok. Časem se ale všechno vrací a je to prostě zase stejný.

Mám dokonce už ověření, že jen provedení základního nastavení klapky má stejný efekt = výrazně lepší ale postupně se to vrací.

Diagnostika nic nehlásí, lamdla dává co by měla, čidlo otáček vypadá ok, váha vzduchu ok. Klapku i celý sání jsem měl nedávno venku a čistil.

Neměl někdo podobný problém? Mohla by být v háji jednotka?

Editováno: , autor: Kuba
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Můj tip je že je v háji klapka.Nejlepší kdyby jsi měl nějakou na půjčení a vyzkoušel jí místo původní.

Ok, jenže klapka mi odešla cca před 5000, dával jsem jinou, nebyla nová, ale měla být ok. Co vzpomínám, tak myslím to začínalo už před výměnou.

Jinak jak se může posrat na klapce:

Potenciometr - nepravidelně snímá chod plynového pedálu, to lze celkem hezky odzkoušet na diagnostice - ok

Špinavá - příliš malé otáčky na volnoběh, až chcípe - ok (já mám otáčky supr, největší bordel mám na kolem 1000ot)

Koncový spínač volnoběhu - auto "nepozná" že je puštěnej pedál a furt jakoby jede (volnoběh, 1000ot - do toho spínač nekecá)

Motorek - buď jde nebo nejde, tzn. na volnoběh je klapka zavřená a na studenym jako že není sytič. Mě motorek jezdí sem a tam kolem toho kde má být, motor mi nechcípe, jen kolísá. No a kdyby do vystavovacího motůrku šlo konstantní napětí, tak by asi těžko jezdil sem a tam, ten má jezdit podle toho co mu posílá jednotka. Navíc mě to houpe na 1000ot a to je motorek venku ze hry, to je klapka vystavená pomocí plynovýho lanka.

Děbatě a jinýmu vysvětlení se nebránim, protože už fakt nevim.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Můj tip je že je v háji klapka.Nejlepší kdyby jsi měl nějakou na půjčení a vyzkoušel jí místo původní.

Ok, jenže klapka mi odešla cca před 5000, dával jsem jinou, nebyla nová, ale měla být ok. Co vzpomínám, tak myslím to začínalo už před výměnou.

Jinak jak se může posrat na klapce:

Potenciometr - nepravidelně snímá chod plynového pedálu, to lze celkem hezky odzkoušet na diagnostice - ok

Špinavá - příliš malé otáčky na volnoběh, až chcípe - ok (já mám otáčky supr, největší bordel mám na kolem 1000ot)

Koncový spínač volnoběhu - auto "nepozná" že je puštěnej pedál a furt jakoby jede (volnoběh, 1000ot - do toho spínač nekecá)

Motorek - buď jde nebo nejde, tzn. na volnoběh je klapka zavřená a na studenym jako že není sytič. Mě motorek jezdí sem a tam kolem toho kde má být, motor mi nechcípe, jen kolísá. No a kdyby do vystavovacího motůrku šlo konstantní napětí, tak by asi těžko jezdil sem a tam, ten má jezdit podle toho co mu posílá jednotka. Navíc mě to houpe na 1000ot a to je motorek venku ze hry, to je klapka vystavená pomocí plynovýho lanka.

Děbatě a jinýmu vysvětlení se nebránim, protože už fakt nevim.

nazdar,kamos mal ten isty problem,vymenil druhu(dobru) klapku a stale to robilo,tak mu cez diagnostiku vycistili a nanovo nadstavili riadaciu jednotku,pouzili poslednu verziu programu a potom to bolo ok.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
Ok, jenže klapka mi odešla cca před 5000, dával jsem jinou, nebyla nová, ale měla být ok. Co vzpomínám, tak myslím to začínalo už před výměnou.

Jinak jak se může posrat na klapce:

Potenciometr - nepravidelně snímá chod plynového pedálu, to lze celkem hezky odzkoušet na diagnostice - ok

Špinavá - příliš malé otáčky na volnoběh, až chcípe - ok (já mám otáčky supr, největší bordel mám na kolem 1000ot)

Koncový spínač volnoběhu - auto "nepozná" že je puštěnej pedál a furt jakoby jede (volnoběh, 1000ot - do toho spínač nekecá)

Motorek - buď jde nebo nejde, tzn. na volnoběh je klapka zavřená a na studenym jako že není sytič. Mě motorek jezdí sem a tam kolem toho kde má být, motor mi nechcípe, jen kolísá. No a kdyby do vystavovacího motůrku šlo konstantní napětí, tak by asi těžko jezdil sem a tam, ten má jezdit podle toho co mu posílá jednotka. Navíc mě to houpe na 1000ot a to je motorek venku ze hry, to je klapka vystavená pomocí plynovýho lanka.

Děbatě a jinýmu vysvětlení se nebránim, protože už fakt nevim.

nazdar,kamos mal ten isty problem,vymenil druhu(dobru) klapku a stale to robilo,tak mu cez diagnostiku vycistili a nanovo nadstavili riadaciu jednotku,pouzili poslednu verziu programu a potom to bolo ok.

Toto asi robi klapka. O klapkach tu je toho napisane vela. Asi najviac. Ale nikto sa nezmienil o tej casti klapky, ktora je, historicky potvrdene, nenahraditelna. Mal ju doposial kazdy karburator a ani do buducnosti to asi nebude inak, je pre spravnu karburaciu nenahraditelna. Davkuje totiz atmosfericky vzduch do zmesi tak, aby bol zaruceny spravny pomer benzin-vzduch. Ide o otocnu "klapku". "Klapka" sa otaca okolo capov olozenych v telese klapky. Tu je prvy problem u dlho pouzivanych karburatorov ale aj klapiek. V ulozeniach capov casom vznikne vola a "klapka" prestane mat jedinu (pre spravnu karburaciu definovanu) plohu. Nahodne sa zacne menit karburacny pomer. Typicky prejav vtedy je, ze po kazdom dotyku plynoveho pedalu ostanu ine volnobezne otacky! U klasickych karburatorov bolo riesenie jednoduche, prevrtali sme a vyvlozkovali ulozenie capov "klapky".

U klapky je problem koli pristupu.

Navyse, ak sa neodstrani radialna vola na ulozeni "klapky" opotrebuje sa jej kruhova cast otieranim sa o valcove hrdlo a mame vole dve. Radialnu aj axialnu, pricom presna karburacia odide definitivne.

Treba povedat, ze u klapiek vola v ulozeniach "klapky" , ako aj opotrebenie kruhovej casti "klapky" su maskovane silnou trojitou vinutou vratnou pruzinou, ktora je umiestnena v osi "klapky", pricom je aj v kludovej (zavretej) polohe "klapky" silne justovana.

Ten, kto desatrocnu klapku vymeni za novu:

1. vyznamne predlzi strednu dobu medzi poruchami

2. dosiahne nizsiu spotrebu na 100km

3. obnovi isty druh komfortu ktory predstavuje plynulejsi a pokojnejsi chod motora

Editováno: , autor: el.che
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Toto asi robi klapka. O klapkach tu je toho napisane vela. Asi najviac. Ale nikto sa nezmienil o tej casti klapky, ktora je, historicky potvrdene, nenahraditelna. Mal ju doposial kazdy karburator a ani do buducnosti to asi nebude inak, je pre spravnu karburaciu nenahraditelna. Davkuje totiz atmosfericky vzduch do zmesi tak, aby bol zaruceny spravny pomer benzin-vzduch. Ide o otocnu "klapku". "Klapka" sa otaca okolo capov olozenych v telese klapky. Tu je prvy problem u dlho pouzivanych karburatorov ale aj klapiek. V ulozeniach capov casom vznikne vola a "klapka" prestane mat jedinu (pre spravnu karburaciu definovanu) plohu. Nahodne sa zacne menit karburacny pomer. Typicky prejav vtedy je, ze po kazdom dotyku plynoveho pedalu ostanu ine volnobezne otacky! U klasickych karburatorov bolo riesenie jednoduche, prevrtali sme a vyvlozkovali ulozenie capov "klapky".

U klapky je problem koli pristupu.

Navyse, ak sa neodstrani radialna vola na ulozeni "klapky" opotrebuje sa jej kruhova cast otieranim sa o valcove hrdlo a mame vole dve. Radialnu aj axialnu, pricom presna karburacia odide definitivne.

Treba povedat, ze u klapiek vola v ulozeniach "klapky" , ako aj opotrebenie kruhovej casti "klapky" su maskovane silnou trojitou vinutou vratnou pruzinou, ktora je umiestnena v osi "klapky", pricom je aj v kludovej (zavretej) polohe "klapky" silne justovana.

Ten, kto desatrocnu klapku vymeni za novu:

1. vyznamne predlzi strednu dobu medzi poruchami

2. dosiahne nizsiu spotrebu na 100km

3. obnovi isty druh komfortu ktory predstavuje plynulejsi a pokojnejsi chod motora

Velmi vhodne napisany clanok... suhlasim v kazdom smere..... :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nazdárek,

Mám fel 1.6, cca 150tis km a už docela dlouho se snažím přijít na následující závadu, proto budu rád za každou myšlenku nebo podobnou zkušenost.

Pokud na volnoběhu držím pedál okolo 1000ot, tak motor houpe v rozmezí snad 200ot, prostě přidává a ubírá (na studenym motoru je to stejné ale ve vyších točkách). Při jízdě, když třeba v koloně se chci šourat na dvojku s podobnejma točkama, nebo si před zatáčkou přibrzim motorem a potom chci do zatáčky přidat, tak to škubne jako blázen. Při vyžších točkách je to ok. Na volnoběh pak klapka střídavě otvírá a zavírá, ozívá se klapání tý klapky a ten volnoběh je taky dost mizernej (nechcípá to, není špinavá ani špatná klapka!).

No a tedka to hlavní, jak zkouším všechno možné, tak poslední "opravy" (vyčištění a seřízení rozdělovače, vyčištění a nastavení klapky do zákl. nast, výměna zapalovacích kabelů atp.), tak všechny tyto zásahy znamenaly výrazný zlepšení, téměř ok. Časem se ale všechno vrací a je to prostě zase stejný.

Mám dokonce už ověření, že jen provedení základního nastavení klapky má stejný efekt = výrazně lepší ale postupně se to vrací.

Diagnostika nic nehlásí, lamdla dává co by měla, čidlo otáček vypadá ok, váha vzduchu ok. Klapku i celý sání jsem měl nedávno venku a čistil.

Neměl někdo podobný problém? Mohla by být v háji jednotka?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nazdárek,

Mám fel 1.6, cca 150tis km a už docela dlouho se snažím přijít na následující závadu, proto budu rád za každou myšlenku nebo podobnou zkušenost.

Pokud na volnoběhu držím pedál okolo 1000ot, tak motor houpe v rozmezí snad 200ot, prostě přidává a ubírá (na studenym motoru je to stejné ale ve vyších točkách). Při jízdě, když třeba v koloně se chci šourat na dvojku s podobnejma točkama, nebo si před zatáčkou přibrzim motorem a potom chci do zatáčky přidat, tak to škubne jako blázen. Při vyžších točkách je to ok. Na volnoběh pak klapka střídavě otvírá a zavírá, ozívá se klapání tý klapky a ten volnoběh je taky dost mizernej (nechcípá to, není špinavá ani špatná klapka!).

No a tedka to hlavní, jak zkouším všechno možné, tak poslední "opravy" (vyčištění a seřízení rozdělovače, vyčištění a nastavení klapky do zákl. nast, výměna zapalovacích kabelů atp.), tak všechny tyto zásahy znamenaly výrazný zlepšení, téměř ok. Časem se ale všechno vrací a je to prostě zase stejný.

Mám dokonce už ověření, že jen provedení základního nastavení klapky má stejný efekt = výrazně lepší ale postupně se to vrací.

Diagnostika nic nehlásí, lamdla dává co by měla, čidlo otáček vypadá ok, váha vzduchu ok. Klapku i celý sání jsem měl nedávno venku a čistil.

Neměl někdo podobný problém? Mohla by být v háji jednotka?

zkontroluj těsnění pod klapkou (gumový kroužek průměr cca 5 cm), občas se toto děje , když si motor přisává falešný

vzduch

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...
Nazdárek,

Mám fel 1.6, cca 150tis km a už docela dlouho se snažím přijít na následující závadu, proto budu rád za každou myšlenku nebo podobnou zkušenost.

Pokud na volnoběhu držím pedál okolo 1000ot, tak motor houpe v rozmezí snad 200ot, prostě přidává a ubírá (na studenym motoru je to stejné ale ve vyších točkách). Při jízdě, když třeba v koloně se chci šourat na dvojku s podobnejma točkama, nebo si před zatáčkou přibrzim motorem a potom chci do zatáčky přidat, tak to škubne jako blázen. Při vyžších točkách je to ok. Na volnoběh pak klapka střídavě otvírá a zavírá, ozívá se klapání tý klapky a ten volnoběh je taky dost mizernej (nechcípá to, není špinavá ani špatná klapka!).

No a tedka to hlavní, jak zkouším všechno možné, tak poslední "opravy" (vyčištění a seřízení rozdělovače, vyčištění a nastavení klapky do zákl. nast, výměna zapalovacích kabelů atp.), tak všechny tyto zásahy znamenaly výrazný zlepšení, téměř ok. Časem se ale všechno vrací a je to prostě zase stejný.

Mám dokonce už ověření, že jen provedení základního nastavení klapky má stejný efekt = výrazně lepší ale postupně se to vrací.

Diagnostika nic nehlásí, lamdla dává co by měla, čidlo otáček vypadá ok, váha vzduchu ok. Klapku i celý sání jsem měl nedávno venku a čistil.

Neměl někdo podobný problém? Mohla by být v háji jednotka?

no prvorade moze to robit aj zapalovanie... vymen palec rozdelovaca, viko rozdelovaca, a taktiez palivovy filter, a potom zakladne nastavenie ... a budes to mat OK

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No teda mam - mal som podobny problem a az na to ze mne sem tam aj motor zdochol mam sice len 1,3 ale tiez mi menili skoro cele auto.

-Skrtiacu klapu som ma vycistenu a ako novu

-sviecky nove

-termostat novy

-daval som tam kvapalinu na vycistenie necistvot v nadrzi

-no a nakoniec vymena palivoveha filtra

TERAZ SA ZDA ZE AUTICKO IDE DOBRE....ESTE SEM TAM NEPOSLUCHA ALE TO PRIPISUJEM AJ VEKU AUTA A PRAVDEPODOBNE TREBA VYPLACHNUT CELU NADRZ PRI MENCICH OTACKAT TO PROSTE NEJDE A TIEZ MI AUTOM SKLBLO

Mozno by sa este zislo kuknut na plavak v nadrzi........

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...