Přejít na obsah

Tlumiče / Výměna tlumičů


multipas

Doporučené příspěvky

Ahoj. Mám asi trochu netypický problém. Moje Fabia SDI combi má zadek oproti předku výrazně výš. Je to vidět na mezeře mezi koly a blatníky. Vpředu je tato mezera malá, kdežto vzadu pořádná. Myslel jsem, že problém vyřeší výměna všech pružin a tlumičů, ale ne.  Takto se přetěžuje přední náprava. Přestože mám nový tlumiče i pružiny, předek zdaleka netlumí jak by měl. Pro lepší představu přikládám fotku. Víte někdo, jak udělat, aby si zadek více "sednul"? Joo mohl bych začít vozit cihly v kufru, ale raději bych to vyřešil elegantněji :)

IMG_0705.JPG

IMG_0706.JPG

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Zdvih je otázkou pružin. V zadu je jeden typ pružin a to tyhle: https://tatechnix.cz/37471-zadni-pruzina-skoda-fabia-1-kombi-6y5-12-14-14-tdi-19-tdi-19-sdi-20-4250570659238.html

Do auta jdou dát z pola, ibizi dokonce i z nějakých octavek.. Na 99% tam jsou jiné. Zničí to tlumič.

 

Řešení vyndat a koupit správný díl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Čaute, čaká ma výmena tlmičov na mojej fabii combi. Uvažoval som nad tlmičmi Bilstein B4, no ako si hľadam viac informácií tak začínam zisťovať, že viacerí majú problém s búchaním týchto tlmičov pri nižších teplotách. Máte niekto takúto skúsenosť? Ak je to tak, potom zvažujem alternatívu od Sachsu, máte s nimi skúsenosti?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bilstein nejsou za ty prachy vůbec špatné. Dával jsem je na O2 a vydrželi nějakých 80K km než jsem auto prodal (předpokládám že pořád fungují)

Ale komfort šel o proti originálu výrazně dolů, přišlo mi to auto potom výrazně víc uskákané taková víc koza, vše bylo v kabině cítit... Určitě to dělali tlumiče před výměnou to nedělalo. 

Já pokud bych plánoval dnes výměnu tlumičů s tím že auto mi najede aspon 60K km tak bych si tam dal originál...

 

Když bilstein tak B6/B8

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

čo sa týka komfortu, tak zháňam také, ktoré su komfortným naladením čo najbližšie k originálom (preto uvažujem aj o tých Sachs, ktoré by mali byť z hľadiska naladenia podobné prvovýrobe). Auto najazdí cca 7000 km za rok, takže investovať do originálov sa mi moc neoplatí (Sachs / Bilstein cca 40€/ ks, originál 80€/ks)

Editováno: , autor: lukas3156
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Stretol sa už niekto s takýmto zvukom pri zapružení? Môžu to robiť tlmiče? Majú za sebou 170.000 km tak je jasné, že sú už na odpis (zatiaľ ale nikde nepresakujú) ale zaujíma ma, či môžu takéto pukanie vydávať zlé tlmiče. Na náprave boli menené horné uloženia tlmičov s axiálnymi ložiskami, tyčky stabilizátora, gumené uloženie stabilizátora, čapy riadenia, čapy ramien a pukanie napriek tomu stále pretrváva. Jediné pôvodné diely sú tlmiče, homokinetické kĺby a silentbloky ramien (zadné som kontroloval, sú neporušené).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Čaute, mám dotaz pre tých,čo menili predné tlmiče na fabii. Originál tlmiče majú plastový držiak (ako na foto) na ktorý sa zachytáva prachovka v spodnej časti. Skoro všetky náhrady predných tlmičov (sachs, bilstein, trw, kyb...) ale tento držiak nemajú,takže v podstate prachovku nebude v spodnej časti nič držať a pôjde tam bordel. Ako ste to vyriešili? Dá sa ten držiak nejako vymontovať a nahodiť na nový tlmič? Plánujem kúpiť tlmiče Sachs 300 032 a tie ten držiak nemajú.

179413546_4571006222915299_4233638406062051383_n.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Kamarádce prasklo pero na přední nápravě, budu to měnit včetně tlumiče a horního uloženi. Má čerstvě udělanou sbíhavost a tak bych to rád vyměnil bez odpojování těhlice od ramene. Otázka je zda to u Fabie jde?

 

Sundat by to snad neměl být problém, pero je tak jako tak  prasklé a není problém ho po odpojení tyčky stabilizátoru přeříznout flexou. Jelikož ho pak nebude ze shora tlačit pero měl by tlumič jít po demontáži šroubu  vyrazit z těhlice.

 

Otázkou je montáž.

 

Má představa, novou sestavu, tedy pero na ní stáhnu něčím jako stahovák  , předpokládam, že se pak tlumič s perem a horním uložemím vejde nad těhlici a bude možné ho do ní zasunout a nahoře naopak přišroubovat uložení ke karoserii.

Máte s tím někdo zkušenosti, respektive půjde to nebo se ani nemám snažit?

Pera a tlumiče v předu jsem na různých VW již měnil , ale zatím jsem vždy odpojil rameno a většinou i poloosu ( měnil jsem i kloub).

 

Děkuji

 

,

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Zdravím přítomné,

chtěl bych se zeptat, Objednal jsem si přední tlumiče BILSTEIN 22-105813. Na původních tlumičích je držák brzdové hadičky viz. obrázek, který na nových tlumičích není. Je to samostatný díl ten držák? Nebo to jde sundat a použít? Je to nějaká pásovina. Snad jsem koupil dobré tlumiče .Věděl by někdo? Předem díky.

 

IMG_20211029_235816.jpg

Editováno: , autor: Vojta Jetel
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Dobrý den. Prosím vás, je nějaký rozdíl v předních tlumičích? Mám 1.9 SDI a něco jsem zaslechl, že vzhledem k tomu že dieselové motory jsou těžší tak by tam měl být údajně nějaký rozdíl v tlumičích pro diesely a benzíňáky. Myšleno že tlumiče pro dieselové verze mají být silnější. Děkuji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...