Přejít na obsah

Tlumiče / Výměna tlumičů


multipas

Doporučené příspěvky

  • o 4 týdny později...

Jestli jsem to dobře pochopil, tak při montáži zadních tlumičů se tlumič provlékne skrz uložení tlumiče a z vrchu dotáhne maticí, jinak je tam "navolno". Po dokončení montáže zatížit za zadními sedadly váhou 90kg.

Když jsem koukal do dílenské příručky na ty přední tak to radši nechám dělat odborníka, protože se mi toho zdá nějak moc :) a stejně nemám stahovák pružin. Zadní bych měl zvládnout sám. Jinak já jsem nakoupil Bilstein B-4 plynokapalinu jak dopředu tak i dozadu, tak jsem zvědav.

Klepalo mi to u LP tlumiče, tak jsem vyměnil pružiny, protože byla prasklá, ale dělá to furt, dočetl jsem se, že by to mělo být axiální ložisko, tak snad to po výměně přestane. Mám na tom nalítáno už nějak 180tis km. A zadní tlumič teče, takže je taky zralej na výměnu, takže to snad bude včas.

Editováno: , autor: repkin
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty zadní tlumiče povolíš jeden šroub dole, pak nahoře v uložení( musíš sundat podběh) a vytáhneš. Co jsem tak koukal, jak mi Adleros měnil zadní dorazy (to bys měl taky vyměnit, budou roztrhané), tak je to práce tak na 10 minut jeden tlumič. Taky mě to teď čeká, hned jak se oteplí, mám koupené stejné co ty včetně ložisek, ale nechám to všechno na Adlerosovi, já se v tom vrtat nebudu :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já o výplatě dokoupím projistotu i ty vršky k tomu a ty gumový dorazy samozřejmě taky, mě jde spíš o to, že na tom zadním tlumiči je nahoře závit s maticí, to protíhnu skrz to uložení tlumiče a zvrchu přišroubuju tou maticí k sobě asi (na obr. 6). Ještě mě napadlo, když jsem se díval do dílenské příručky tak tam je ještě navíc vyjma toho vrchního dorazu ještě nějakej spodní gumovej (na obr. 2), je to u tý mojí 44kw nutný nebo to bylo jen pro RS?

post-31558-0-21936300-1330092253_thumb.j

Editováno: , autor: repkin
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

uložení zadních tlumičů - kovovej bazmek nahoře, není třeba měnit...není co by se na něm skurvilo....stačí novej tlumič, novej doraz a jezdit ;) jinak je to záležitost minut i s vyčištěním podběhů a brzd...když už máš kolo dole, je dobrý to po zimě ošetřit ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Já se s tím nerad peru, tak vytahuju tlumič i s těhlicí. Pravda - musí se měnit matka na poloose, která není úplně levná. Když jsem loni tlumiče měnil, tak jsem se s vytahováním tlumiče dole u těhlice dost pral i když jsem to měl venku z auta, nemluvě o zpětné montáži nového tlumiče. :kol-17:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Čau,

potřeboval bych poradit.Chtěl bych na Fabii I. 1,4 MPI nějaké nové tlumiče,ideální by byly štelovací.S tím že bych se musel vejít do 6 000kč.Nechci nějaký tvrdý,ale něco mezi měkkým a tvrdým.Je to těžké na výměnu pro studenta naprosto odlišného oboru?

Dík moc ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

se štelovací podvozkem do 6.000,- ti neporadím, protože moc velká kvalita za to nebude.....ale jinak výměnu by jsi zvládnout mohl...zadní jsou mimo péra = je to jednoduchý, práce na cca 30 minut (sundat podběh, a 3 šrouby)...přední je složitější, je nutno mít stahováky pružiny, pak to není problém (stáhne uvolní se spodek tlumiče z těhlice, uvolní se kost od tlumiče, stáhne se pružina a uvolní se 3 šrouby co drží horní uložení tlumiče)....pokud nebude někde zarezlej šroub, strhlá matka, tak je to záležitost jednoho dopoledne

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a pokud se utrhne matka na horním dorazu samozřejmě ta s nejhorším přístupem tak se to odpoledne krásně protáhne :-))) hezky jsem se s touhle srandou pobavil minulý tyden :-)....jinak kvuli lenosti a nedostatku nervů jsme vyndávali těhlice komplet ven

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Dobrý den, chystám se teď měnit tlumiče. Ty mám koupeny všechny s dorazy a prachovkami, ale ještě jsem našel, že potřebuji horní uložení vepředu i vzadu + dopředu axiální ložisko.

http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/6n0412249c-axialni-kulickove-lozisko-predniho-tlumice-fabia-fabia-2-roomster-octavia-2-superb-2.html

http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/1j0513353g-ulozeni-zadniho-tlumice-fabia-fabia-2-octavia.html

http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/6n0412331e-ulozeni-predniho-tlumice-fabia-fabia-2-roomster.html

Jsou to prosím správné díly a je to vše? Nechci brát nic od servisu.

Fabia MR 2006, 1,2 HTP 12V

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj je to ono.....ložisko bych bral bez debad,zadní doraz si myslim že je asi zbytečný.a přední podle situace.já osobně po cca 120tis.(a první vyměně tlumiču) jsem je měl v pohodě....možná pokud chceš mít uplně všechno tak asi i matky na kola myslim že většina servisu vyndavaj poloosy z těhlic,

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Ahoj kuci, mám takový dotázek na krátký Fabie, konkrétně MPI. Má krátká Fabča tak tvrdé tlumiče nebo spíš pružiny. Zkrátka když jedu s jiným autem přes nerovnosti nebo ty krávoviny na silnicích, přejedu celkem příjemně a jakmile jedu s Fabčou cítím ten náraz o hodně více. Sice na silnici sedí krásně, k tomu nemám co dodat, ale ty nerovnosti cítím dost..tak mě zajímá, má to tak tedy být? Díky za odpovědi :kol-47:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hodně záleží jaký máš kola. Trošku tvrdší sou, ale ne zas extrémě, že bys cejtil každej kamen. Já mám 1.4 MPi 44kW a přijde mi, že rodinej OPEL Astra 1.4 je tvrdší a hlavně líp se s ním řádí na štěrku-smyky. No a OII RS na 18" kolech je tvrdá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi se divíte, že se na to ptám a, že to porovnávám se Seatem Toledo nebo kombi Fábie 1,9 TDI, ale jen mě to zajímá, jestli to tak je, že ve krátké Fábii MPI není takovej komfort jako třeba u těhle dvou. Máme ještě jednu Fábii rok 2010 1,6 TDI a to taky není takový jako třeba v Toledu. Jinak mám tam plecháče 14" a sportovní tlumiče nemám, mám origo. Jde mi o to, jestli se tím mám znepokojovat nebo to nechat být, protože nemám možnost to porovnat. I když asi bych to neměl porovnávat, protože každý auto je jiný, že? :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...