Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

nesrovnatelný, Toledo je měkčí + pneu mají vyšší profil, je prostě lehce komfortnější...Fabia je sama o sobě podvozkově "tuhá" a u nafty to platí o drobet víc

Tak dobře, už to nebudu řešit. Ale díky za odpovědi :kol-47:

  • 4 týdny později...

Jo jo,to jsem myslel,ny vyndání z auta. Pročítal jsem tady různá témata a píše se jak to jde na h...,že v těhlici ještě 2/3 tlumiče zůstane a dál to vyndat nejde,a že se musí povolovat poloosa nebo rameno atd a to se mi dělat nechce,tak mě napadl ten stahovák že by se tim ten tlumič stáhl kdyby byla stažená pružina.

Albín a ako si vymenil tlmiče? Tak že si sťahovákom stiahol pružinu ešte pred demontážou z auta? Tiež sa mi nechce povoľovať poloos ani rameno ...

Stáhni pružiny co nejvíce a půjde to i s nasazenou poloosou, já tak dělal dvě fabia a GIV-ku.

sundání předních tlumičů:

sundání kola je samozřejmost

1.) uvolnit kost od tlumiče (jde to líp, když se přizvedne těhlice)

2.) uvolnit z tlumiče kablík k snímači ABS

3.) uvolnit tlumič z těhlice (1 šroub tuším 17)

4.) nasadit na péro stahováky a péro stáhnout (osobně jsem musel sundat i podběh, aby mi stahováky vešly)

5.) vyklepnout tlumič z těhlice (někdy se člověk natrápí, ale WDčko je všemocný :) )

6.) uvolnit horní uložení a tlumič vyndat

rameno a poloosu jsem nikdy nepovoloval a vždy to vyndal ;)

Casy a Kibi - ďakujem vám za odpoveď. Presne to som chcel počuť.

Jak říká KIBI , WDčko je mocný, při sundavání a nandavání tlumičů jsem mastil jak divej. Měl jsem po domácku zfachnutý stahováky, kdy jsem měl strach, že to nevydrží, ale vydržely. Čím více je stáhneš, tak máš lepší manipulační prostor pro nandání těhlice na nový tlumič.

  • 1 měsíc později...

Já budu mít blbou otázku. Já mám 1,4 TDI, zhruba v kolika vám odchází tlumiče? Já jezdím v 90% sám v autě, max 2 osoby, většinou Praha - Jižní spojka, občas vymelu nějakou tu díru, dálnice většinou kvalitní i silnice kvalitní, D1 tak jednou do roka? Ptám se z toho důvodu, že nafta je těžší na předek. Asi si je nechám změřit v tom Barumu.

Druhá otázka je, když dám na kombíka tlumiče z RS a pružiny z RS, tak se sníží auto o 20 mm, a to je snížené jen pružinami nebo ten tlumiče je nižší? Ptám se proto, že jetsli třeba nelze docílit toho, že kdybych dal RS tlumiče a sportovní pružiny -35 mm, tak jestli se to sníží o 35 mm a nebo o 55 mm? Díky za odpověď.

  • 8 měsíců později...

když chci měnit jenom pryžový doraz na zadních tlumičích, musím tlumič sundat celý, nebo stačí jenom povolit šroub nahoře?

tlmič vyhodiť celý von,inak sa nedostaneš k vrchnej matici

hlavně vyhození zadního tlumiče je zrovna u Fabie krááásnáá práce...dva šrouby nahoře a jeden dole...žádný páčení, žádný stahování pružin...oproti porodnímu předku opravdu krásná práce...

kluci  kdyby jste nekdo narazili na nejakou akci mereni tlumicu zdarma dejte vedet. ja sme zjistil,ze  moje fabka byla v nemecku bourana a kamos vytahl pouzity material  jeden tlumic coz je klsika debilu v servise. pocitam,ze jeden tlumic bude mit najeto 20 tis a druhej 200 tis. na jizde to nepoznam. zadky jsou zase cina,takze to bude uz po 5 tis mrtve:D

  • 1 měsíc později...

neznam,ale prodava se to za cneu ciny a polska pdoel me to je necka firm,ale vse jde stejne z polska. jako predni tlumic za 590 kc je uz vazne podivne za to kvalitu asi nekoupis.,ale kdyz uz resime shity nevite jak jsou na tom s tvrdosti? ja si nemuzu pomoct,ale cim jsem starsi tim chci mekci podvozek,takze  bych si radej koupil blato co nevydrzi nez nejaky KYB co je tvrdy.

Od včera mám nové tlmiče Bilstein B4,na starých už bolo 162 000 km a je to úplná zmena.Niekto sa tu zmieňoval že sú tvrdé,no mne sa zdajú akurát a napr.prejazd cez koľajisko aj úplne iný ako so starými,takže Bilstein doporučujem.

kimmi: psal jsem to..psal jsem že jsou lehce tužší, což je pravda :)

 

Ondík: pokud chceš měké jako origo, kup Monroe, nebo Alko (obojí se také montovalo v prvovýrobě)

nemontovalo se spis to cesky atesco nebo jak se to menuje? alko tomu neverim.

Opravdu dobrá kvalita/cena jednoznačně Bilstein B4. Je to obrovský rozdíl a bezva pocit z jízdy.

Ateso bejvala prvovýroba. Já bych rád spíš něco tužšího a trošku to sundat dolu. Na těch 16" je to jak offroad. 

:D ja mam gumy vysku 70 a je to tvrdy jak prase. a to ty tlumice budou vyzvejkane. ale zatim todle neresim ja radej pockam co se vyklube s motoru. jezdim na pohodu. a kdyz rezu zatacky drzi to taky,ale to fakt jednou za uherskej rok

Já mám RS kola, 45 profil. Ale mam holt rád sportovnější jízdu. Naklání se to jak parník. Uvažoval jsem o Křístkovi, ale zas je to trošku víc peněz. 

Upraveno od SpeederBB

  • 2 měsíce později...

jakou značku tlumiču by jste mi doporučili na sdi + odkaz..děkuji

Upraveno od zdenek1712

Nezpomeňte na horní uložení, když to budete mit rozdělaný.

Ať to nerozebíráte 2x za sebou.

  • 3 týdny později...

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.