Přejít na obsah

TEMPOMAT-Šetři palivo nebo ne?


Romariooo

Doporučené příspěvky

já si myslím, že co se týče tempomatu a bezpečnosti se dá říct toto... jedu v koloně aut, která jede konstantní rychlostí a já si udělám odstup a zapnu tempomat... dodržuji tedy bezepčnou vzdálenost... nebudu se ani přilbižovat ani zbytečně brzdit ostatní... ale hlavně je bezpečnost tempomatu v tom, že nám šetří na delších trasách nožičku :) takže není ta unavená a je připravená ihned brzdit! :kol-98:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tempomat použil jen jednou když jsem to chtěl vyzkoušet v čem to je dobré. No na žádnou výhodu jsem nepřišel, takže jezdím s vyplím tempomatem...

ak budeš jazdiť 20tis. km mesačne tak si na ten tempomat kurwa rýchlo zvykneš. ja tú zázračnú páčku hladám aj na bicykli(kole) lol .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo, tak z tohodle pohledu asi jo.. taky právě tempomat používám většinou akorát na těch dlouhých cestách, aby si noha odpočala :). Nebo by se to taky dalo brát jako, že je bezpečný pro naši peněženku :D, když se navolí na povolený rychlostní limit a tak člověk nevědomě nepřekročí povolenou rychlost.. takhle mě možná jednou tempomat na dálnici i zachránil, když policajti měřili z kopce, tak mě tempomat právě držel na 130, jinak bych to sám asi pustil víc. A v jedoucí koloně aut to taky radši nepoužívám, protože nikdy nejedou auta konstantně stejnou rychlostí (museli by všichni jet na tempomat) a s tempomatem buď za chvíli auto přede mnou doženu a musím brzdit nebo jsem pomalejší já a provoz se mi brzdit taky nechce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

vorlajzi ja psal ze to ten tempomate je ve sluzebni fabce s kterou jezdim a za tu dobu co s ni jezdim jsem ho pouze vyzkousel na pet minut a zas vypl a od te doby jsem ho nikdy jindy co jsem s tou fabkou jsem nezapnul. Proste mi je prijemnejsi jet bez tempomatu nez s nim. Asi diky kolu mam trenovane nohy vic jak ostatni a vubec jim to nevadi mit nohu lehce polozenou na pedalu... :-)

Jinak ta zkusenost s tou fabkou byl taky duvod proc jsem tempomat odmitnul kdyz mi ho prodejce nabizel pri konfiguraci auta jako skvelou vychytavku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no na tý dálnici se mi líbí... že najedu na dálnici, rozjedu se na 140 km/h dle tachometru na 6. stupeň... dám tempomat... když zrychlím a pak následně pustím plny, tak se mi rychlost sama vrátí na těch nastavnejch 140 km/h... a když přibrzdím, tak se tempomat vypne, stačího vyresetovat a on si sám zrychlí na původní rychlost :) takže super!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak s těma otáčkama v souvislosti s jízdou za 0 to slyším prvně, vyzkouším. nicméně na spotřebu má vliv spoustu věcí, mě docela překvapilo, že se projeví i to, když do křižovatky dobrzduju podřazováním.

Tak jestli míváš na maxidotu momentální spotřebu, tak sis musel všimnout, že když pustíš plyn a žere ti to např. 2l / 100 km a podřadíš, otáčky se zvednou a okamžitě naskočí 0l, protože motor čistě brzdí, ani trochu nepřidává. Právě tak, jak píšeš, když ke křižovatce podřazuješ. Nula tam může skočit samozřejmě i v nižších otáčkách bez podřazování, ale z kopce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já si myslím, že co se týče tempomatu a bezpečnosti se dá říct toto... jedu v koloně aut, která jede konstantní rychlostí a já si udělám odstup a zapnu tempomat... dodržuji tedy bezepčnou vzdálenost... nebudu se ani přilbižovat ani zbytečně brzdit ostatní... ale hlavně je bezpečnost tempomatu v tom, že nám šetří na delších trasách nožičku :) takže není ta unavená a je připravená ihned brzdit! :kol-98:

Já teda vidím bezpečnost hlavně v tom, že stačí jednou nastavit na povolenou rychlost a pak už nemusím koukat na tacháč. Podle mě je největší blbost přísné bodování za rychlost a následné neustálé čumění všech řidiču na ukazatel rychlosti místo na cestu. Najedu na dálnici, nastavím a až do sjezdu nemusím rychlost kontrolovat. To mi připadá jako velké + bezpečnosti.

V koloně to ale opravdu moc nejde. Těch tempomatářu zas tolik nejezdí a mám stejnou zkušenost jako tu už někdo prezentoval... stává se mi, že nastavenou tempomatovou 135kou předjedu jedno auto třeba 4x.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co myslíš že znamená zkratka RES? Já bych řekl, že reset... tedy v přesném překladu "znovunastavit".

No nikdy jsem po tom sice nepátral, ale logicky mi příjde zkratka RES u tempomatu pro RESTORE.

Neřekl bych, že pojem RESET znamená "znovunastavit", když už tak spíš "vynulovat".

Ale je to jen moje teorie a důležité je, že všichni víme co ta funkce dělá lol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jak píše Birk, to tlačítko RES, znamená RESTORE, což je ve volném překladu OBNOVIT!!! kdyby to byl RESET, tak by to nedávalo smysl, protože reset je vynulovat a na to je tam na páčce CANCEL! :) každopádně tlačítko RES používám hodně na dálnici... zpomalím, dám RES a auto zase najede na původně nastavenou rychlost... ale mám tušení, že když zpomalíš na delší dobu, tak se to pak už samo vynuluje a tu rychlost musíš nastavit znovu... buď tak, že přidáš plyn a pak zmáčkneš SET anebo držíš tlačítko RES a až najedeš na požadovanou rychlost, tak ho pustíš a ta se uloží do paměti... :)

k té jízdě v koloně... kdyby jste to četli, to co píšu, tak se tu vyhneme zbytečným spekulacím... psal jsem: "když jedu v koloně, která jede konstantní rychlostí..." ... dál to myslím netřeba rozvádět... jinak já používám tempomat opravdu hodně... líbí se mi brzdit a přidávat rychlost jenom páčkou... :) nelhedě na to, že mě na ten 6.st. auto jede v pohodě od nějakých 50 km/h... :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No s tím RES je to asi takhle...jedeš na tempomat...máčkneš plyn a předjedeš a máčkneš res a ono až to spadne na původní rychlost tak ji to udrží nebo to můžeš nechat i klesnout, ale funkce res funguje jen když nepoužiješ při zaplém tempomatu brzdu nebo spojku...Tak to má byť a tak je to správné....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak potom mam asi tempomat špatně nastavenej. u mě to funguje tak, že nastavim tempomat, potřebuju zrychlit, šlápnu na plyn, plyn pak pustim a bez toho, abych cokoliv mačkal se mi rychlost chytne na tu původně nastavenou. když náhodou šlápnu spojku nebo brzdu, tak pak zmačknu tu kolíbku nahoru a auto samo zrychlí na původně nastavenou rychlost. a takhle mi to vyhovuje

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...