Přejít na obsah

Výměna horního uložení př.tlumičů O1


Hustoles77

Doporučené příspěvky

Ahojte, je složitá výměna uložení + ložisek předních tlumičů na O1 ?

Zvládnou to dva středně šikovní až šikovní chlapi bez nějakých speciálních přípravků (zařízení) nebo je lepší to dát někam do servisu?

Díky za rady...

potřebuješ stahovák pružin,jinak to zvládneš sam,myslím že pravý tlumič musiš stahnout na autě

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nevim proc by potreboval stahovak na vymenu horniho ulozeni co to tu placate za nesmysli,a nevim proc pravy by mel jit hur ven

No bez stahováku pružin asi těžko rozebereš tlumicí jednotku. Kdysi na Fiatu jsem to dělal tak že jsem drátem v několika místech stáhl pružinu, ale jde taky trochu o bezpečnost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teď o víkendu jsem to dělal a měnil jsem i pružiny na levé chybělo cca 1/4 závitu,takže-stahovák pružin potřebuješ.Na uložení jsou dvě matice,horní drží jen tu misku,co je vidět po otevření kapota tu můžeš vklidu sundat,ale spodní matice na pístní tyči tlumiče zároveň drží horní ložisko a svým rozšířeným okrajem i vlastní gumové uložení.

Popíšu to tady jak jsem to dělal já-nekamenujte mě prosím lol

Potřebujeme:stahovák pružin,21mm klíč na svíčky nejlépe z gola sady,protože má nahoře vnější šestihran na normální klíč,nebo očko a středem se dá prosunout 7mm imbus,kterým si musíme držet pístní tyč,aby se neprotáčela.Imbus jsem koupil v obi a vzal jem takovej delší tuším od Fy.LUX

No a jedem:21mm klíčem na svíčky povolit a vytočit horní matici a sundat tu horní misku 7 imbusem si podržíme pístní tyč,aby se neprotáčela,zvednout,sundat kola,stáhnout pružinya jak je budeš stahovat tak už celý komplet tlumiče může zajíždět dolů,ale nemusí,obvykle je horní gumové uložení po těch letech přilepené v podběhu.Když máš prožinu stlačenou natolik,že je uvolněná od horní kovové misky pružiny,povol a vyndej i tu dolní matici. Pod ní je na pístní tyčí ložisko horního uložení tlumiče.Je jednořadé,kuličkové a dá se snadno rozebrat jen prsty,stačí vytlačit nahoru plastovou převlečnou krytku.Ložiska jsem rozebral,vyčistil dal novou lithiovou vazelínu a vrátil jsem je zpátky.Pozor ať je neotočíš zkosená hrana patří nahoru.Nandat nové gumové uložení a za pomoci imbusu vytáhnout pístní tyč nahoru,aby ložisko a kovová miska pod ním dosedlo zespoda do té gumy -pak dát zpět NOVÉ dolní matice(je jiná než ta horní, nedají se přehodit),důkladně dotáhnout,potom teprve povolit pružiny nandat kola auto spustit a nakonec dát zpět horní misky a horní nové matice.Matice jsou samojistící a proto se musí dávat nové.Práce zhruba na dvě hoďky jedna strana,ale to jsem ještě vše čistil ,stříkal rezistinem a tlumexem.Pokuď bys potřeboval se na něco zeptat rád poradím.Merlin579@ seznam.cz

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

foxdivemaster napsal:
nevim proc by potreboval stahovak na vymenu horniho ulozeni co to tu placate za nesmysli,a nevim proc pravy by mel jit hur ven

To ty plácáš hovadiny. Kdyby jsi to už někdy dělal, tak by jsi věděl, že pravá poloosa je delší a proto při spuštění naráží do nápravnice! Já to řešil po svém. Povolil jsem rameno z předního uchycení, trochu ho natočil, tím poloosa minula nápravnici a šla níž. Telák jsem pak z těhlice snadno vyndal.

A stahovák? Jo, rezbrat to jde. Teda pokud tě při vystřelení pružiny nejebne horní miska po pazourách... Už tě vidím, jak při skládání teláku jednou rukou mačkáš tlakem 300-400 kg péro a druhou rukou našroubuješ matici!

 

Editováno: , autor: Milan II
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak teď jsem z toho jelen....

Jeden říká - potřebuješ stahovák, druhý říká - nepotřebuješ stahovák, dám to asi do servisu a bude... :feve:

Stahovák prostě potřebuješ, bez stahováku jsme stahovali péra tak možná na malý motorce... Je to přesně jak píše Milan II

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hustoles77 napsal:
No tak teď jsem z toho jelen....

Jeden říká - potřebuješ stahovák, druhý říká - nepotřebuješ stahovák, dám to asi do servisu a bude... :feve:

Ti co říkají: "stahovák je potřeba" nejsou žádní pitomci a tyhle pracovní postupy už mají dávno za sebou. Tomu věř. Viděl jsi můj web, jak jsem měl předek rozdělaný??? Pokud ne, tak tady jsou důkazy - třetí foto z hora: 

Jelen z toho nebuď. Hlavně že se nejdřív ptáš, než se do toho pustíš, to já cením. Jiní by se nejprve vrhli do neznáma, často se stane že něco zničí. A až pak teprve brečí "co s tím? poraď !".

...Pořád je tu dost lidí, kteří dají svoje zkušenosti do placu.

Editováno: , autor: Milan II
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To ty plácáš hovadiny. Kdyby jsi to už někdy dělal, tak by jsi věděl, že pravá poloosa je delší a proto při spuštění naráží do nápravnice! Já to řešil po svém. Povolil jsem rameno z předního uchycení, trochu ho natočil, tím poloosa minula nápravnici a šla níž. Telák jsem pak z těhlice snadno vyndal.

A stahovák? Jo, rezbrat to jde. Teda pokud tě při vystřelení pružiny nejebne horní miska po pazourách... Už tě vidím, jak při skládání teláku jednou rukou mačkáš tlakem 300-400 kg péro a druhou rukou našroubuješ matici!

tak to sory delal sem nedavno vymenu se svagrem na fordu a horni ulozeni je pouze nasazene a stazene matkou z vrchu misky marne sem se domnival ze je to na octe stejne,samozrejme na vymenu tlumice stahovak potrebujes,jinak ohledne te prave strany si porad stojim za svim kdyz povolis spodni cep tak ti nejaka delka poloosy muze byt u prdele proste tehlicu i s tlumicem vychylis a nic ti tam nevadi,jeste jednou sory ze sem tady placal hovadiny ja ohledne toho ulozeni holt skoda neni ford

Editováno: , autor: foxdivemaster
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...
Zdravím mám dotaz něco mi klepe na autě a tlumičů a myslím,že to bude horní uložení.Poraďtě mi prosím jaké koupit a co všechno mám vyměnit?děkuji jo a jestli je těžké to vyměnit a co k tomu budu potřebovat.

ahoj zrovna minulej týden jsem to taky dělal potřebuješ k tomu ložisko horního uloženítlumiče a pouzdro ložiska horního uložení tlumiče.Výměna neni nijak těžká ale při tom sundavání musíš stahnout pružinu aby jsi se dostal k těm dílům co chceš měnit a je dobré při demontáži povolit-vyndat šroub na stabilizátoru aby ti šlo rameno spustit dolu,chce to mít nejlépe ten hever na kolečkách budeš ho potřebovat při sundání toho šroubu na stabiku pmusíš to přizvednout bo je to našponovaný no a pak povolíš ty matky ze zhora.První matku můžeš hned a tu druhou až stahneš pružinu jájsem pak hned vyměnil i ty tyčky stabiku a mam klid

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ale neni na skodu ho vymenit to ulozeni i s gumama stabilizatoru, mel jsem to vymackane hodne se srovnani s tema co tam sly a ted pres nerovnosti neni nic citit, menil jsem to predevcirem....

...pak si ty vyndane tlumice zbrus brusnym papirem na konci kde je to orezavele a natri mazivem at ti to pekne vklouzne do ramene :palec2: , usetris si stim nervy lol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...