.Honza. Vloženo 29. Září 2011 Sdílet Vloženo 29. Září 2011 Dobrý den, chtěl jsem se zeptat, zda teď s odstupem času se řazení zlepšilo, nebo byl nutný servisní zásah. Já mám zatím najeto 800 km. Díky Honza Tak dnes jsem byl v servise. Najeto 22 000 km. Technik se projel a zdálo se mu vše naprosto v normě. Zároveň jsme se projeli s jejich Fábií (nevím ale motorizaci - nějaké TSI po faceliftu) Zdálo se mi to skoro stejné. Naopak u mě jde 1 a 2 někdy naprosto bez zadrhnutí. Seřízení nedoporučovali - pravděpodobně by to bylo asi to samé. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 30. Září 2011 Sdílet Vloženo 30. Září 2011 Bohakristamária já bych vám všem přál projet se s "vejtřasem", "trambusem" čili "sedmsetšestkou" nebo se starou oktávkou ještě se "šaltrklackem pod volantem" - abyste věděli jak se řadilo bez synchronů! Pak byste věděli, co že jste vlastně udělali za kauf, když už dnes máte auto se synchronem i na jedničce!!! A zároveň byste si uvědomili, co musíte vlastně udělat, aby šlo zařadit to, co vám na stojícím autě "nejde" - musíte UVPLNIT ŠALTPÁKU DO NEUTRÁLU, NA MALÝ OKAMŽIK PUSTIT SPOJKU A PO JEJÍM NOVÉM VYKOPNUTÍ AŽ NA PODLAHU TEPRVE ZAŘADIT - DOKUD SE UVNITŘ PŘEVODOVKY JEŠTĚ TOČÍ TÍM PUŠTĚNÍM SPOJKY ROZTOČENÁ KOLEČKA... Platí to pro jedničku i pro zpátečku - obojí na stojícím autě. Za dob nesynchronizovaných převodovek se tomu říkalo "řadit na 2 šlápnutí" - a když se podřazovalo, musel se ještě mezi těmi dvěma sešlápnutími spojky dávat MEZIPLYN... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
froggy Vloženo 30. Září 2011 Sdílet Vloženo 30. Září 2011 Celkem často se mi také stává, že nejde zařadit zpátečka a to ani po opakovaném prošlápnutí na neutral. Je to ale nové auto a myslím, že se to ještě "zaběhá" ... teda doufám 1 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KennyMc Vloženo 30. Září 2011 Sdílet Vloženo 30. Září 2011 (editace) Jo PV3S - kde jsou ty časy, co jsem s ní jezdil. Ještě se u nás provozujou, je to asi to nejlepší (s ohledem na cenu a schopnosti) do těžkého terénu, i když v současné době se nahrazují Unimogy - je tam ale moc elektroniky a spouta kabelů na rámu, které jsou moc na ráně. Ale zpátky k tématu. Když potřebuju rychle podřadit, používám meziplyn i u osobního auta - některé návyky se nezapomínají. Když odejde spojka (pokud zůstala v záběru), je to řešení jak se dá nouzově řadit bez ní, ale chce to cvik. Problémem je rozjezd, kdy se musí startovat s jedničkou (jinak se tam nedá dát bez rizika poškození převodovky), ale jak by to šlo na dnešních autech to netuším. Možná by to ani nešlo nastartovat. Editováno: 1. Říjen 2011, autor: KennyMc Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
michal9 Vloženo 1. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 1. Říjen 2011 Tak pánové , kdo měl rozdělanou převodovku tak se nediví, že to občas neřadí. Převodovka naj 27 tis závady : kuželíkové dvojložisko nasračku, jehlová ložiska 1 a 2 kola velké vůle - bohužel po výměně za nové stejný, záseky na zpátečkovém kole. Tak velký vůle nemá ani převodovka v tatře. Podotýkám normalní ježdění a řazení, Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DEFIANT Vloženo 1. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 1. Říjen 2011 Jetli to má příliš velký vůle tak tam jsou špatné vymezovací podložky pro předpětí, při výměne ložisek by se to mělo změřit a podložkami vymezit předpětí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
.Honza. Vloženo 1. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 1. Říjen 2011 (editace) Nejhorší je z 3° na 2°. Někdy to jde pěkně lehce, častěji jakoby přes jeden zub. Zdá se mi, že jde lépe podřadit, pokud jsou otáčky pod 2 000 - to je asi logické. Už mám najeto 22 000 km, takže žít se s tím dá. Jenom si myslím, že v 21 století už by tohle mohlo být vyřešené a od nového auta jsem čekal více. Jestli by dnes byla výhra DSG, nevím. Tenkrát nebyla a dnes jsem v tom ještě nejel, ale asi bych hodně uvažoval. U Peugeota pomohla přísada PTFE, potom výměna oleje za Valvoline SynPower Gear Oil TDL 75W/90. Jenomže ten nesplňuje VW 501.50. Pro Fábii jedině snad Castrol Syntrans Transaxle 75W/90 nebo SHELL GETRIEBEOEL EP SAE 75W-90 Editováno: 1. Říjen 2011, autor: .Honza. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
michal9 Vloženo 2. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 2. Říjen 2011 Podložkama se vymezovaly starý převodovky. O-2t,r převodovky to nemaj spoléhaj na přesnost výroby Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DEFIANT Vloženo 2. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 2. Říjen 2011 (editace) Přesnost výroby => přesně změřit a podle toho tam dát podložky, zajištovací segrovky atd. Jinak MQ200 normálně mají velmi malé ovládací síly (pro ženské) a hladké přeřazovaní, takže to bude nějakej šrotovej kus. Špatné podřazování 3->2 může být následkem očesání špiček na synchronech. Editováno: 2. Říjen 2011, autor: DEFIANT Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
michal9 Vloženo 2. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 2. Říjen 2011 To chci vidět ty převodovky po 150 tis , když navydrží ani 30 tis.V auto tipu ukazovaly ibizu po 100 tis , vymačkaný pružiny na lamele, osekaný ozubený kola, prej špatný prvotní postup montáže :smich:tak dělník tam asi nedával všechny díly . Co všechno si automobilky nevymyslí , aby se nepřišlo, že ten matroš šidí Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
.Honza. Vloženo 2. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 2. Říjen 2011 "takže to bude nějakej šrotovej kus" - kdepak. V rozpětí jednoho roku ve dvou různých značkových servisech tvrdí, že je vše v pořádku. Rovněž můj mechanik tvrdí, že je vše v normě a nevidí důvod k seřízení. Také zapůjčená předváděcí Fábia řadila téměř stejně - a to jsem se ptal, zda má stejnou převodovku. Takže je to vlastnost. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 4. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 4. Říjen 2011 Někdy to dělá zlozvyk řidičů, naučený v autoškole - jejich auta vzhledem k extrémně častému řazení a rozjíždění mají v drtivé většině sedřené spojky, takže zabírají "víc nahoře" - a v půlce chodu pedálu jsou často na 100% vypnuté. S takovou spojkou se dá řadit málem i jen s položenou nohou na pedál - prostě není ji třeba vykopávat tvrdě až na doraz na podlahu - což je právě potřeba u nového auta, kde je lamela nová, nesedřená a "zabírající" už při pedálu těsně nad podlahou. Pokud se taková nová spojka skutečně pečlivě nevykopne až na doraz, dochází k problémům při řazení a zároveň k poškozování převodových kol - protože neúplně rozpojená spojka při nedostatečném sešlápnutí stále přenáší určité % výkonu do převodovky a ta tedy neřadí "naprázdno", ale "částečně v tahu" - což je chyba. Během jízdy se to ztratí, protože kola stále otáčejí výstupním hřídelem a synchrokroužky zvládnou zbytek, na stojícím autě je to ale problém, který právě brání v zařazení jedničky nebo zpátečky. Doporučuju sáhnout si do svědomí a vyzkoušet, jestli při obvyklém sešlápnutí spojky, na které jste zvyklí, nelze spojku sešlápnout ještě o centimetr-dva víc dolů - je to i otázka posezu a seřízení sedačky, což jsou základní věci při přesednutí do jiného auta - vždycky by se měla sedačka seřizovat tak, aby umožňovala POHODLNÉ SEŠLÁPNUTÍ VŠECH PEDÁLŮ AŽ NA DORAZ... Pokud je někdo zvyklý za volantem ležet jako Mikka Šnekinnen, ale přitom nedosáhne nohama "na doraz", měl by si přiznat, že NEUMÍ V AUTĚ SEDĚT... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Blacky Vloženo 4. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 4. Říjen 2011 Opravdu doporucuju se projet jinym autem. Mini ma razeni tak tuhy, ze kdyz sednu do sluzebniho R, tak tu paku skoro utrhnu. Skodovka ma naprosto luxusni razeni, jde lehce a presne. Jak uz bylo psano. Sedet rovne, pedaly poradne seslapovat a vse bude ok. Pokud nekdy nejde zpatecka, nebo jednicka, tak podruhe vyslapnout spojku. Zavady jsou mozne, ale ojedinele. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 4. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 4. Říjen 2011 Já zase nedávno musel sednout do cca ročního Logana combi - a teda panstvo, tak "gumový" řazení už jsem dlouho v ruce neměl... Spojka sice na první pocuc příjemně měkká, ale zabírala pokaždé jinak vysoko - vysledoval jsem, že se to mění podle otáček, čím víc se motor točil, tím lehčeji se vyšlapovala a zabírala výš od podlahy - že by nějakej druh otáčkově závislého "posilovače"...??? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pette-KH Vloženo 13. Listopad 2011 Sdílet Vloženo 13. Listopad 2011 (editace) Zdravím, začínám mít pocit jak pročítám jednotlivá témata a všude samý problémy s FII a R, že jsme z jiné planety. Auto jsem koupil při 59 000, v roce 2010, dnes najeto 85 000 a NĚMíM JEN OLEJ A PNEU NA SEZONU. Editováno: 14. Listopad 2011, autor: Pette-KH Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
.Honza. Vloženo 5. Září 2012 Sdílet Vloženo 5. Září 2012 (editace) Dnes po 3,5 roce a 29 000 kilometrech vyměněn "celoživotní" převodový olej. Materiál je G 060726A2 - prý Castrol ? Podařilo se ho odsát 1,8 litru. Cena 648 Kč. Subjektivně po 5 ujetých kilometrech je řazení jakoby tlumenější. Bude to chtít vyzkoušet s studeným motorem. Editováno: 5. Září 2012, autor: .Honza. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
libero Vloženo 5. Září 2012 Sdílet Vloženo 5. Září 2012 Castrol asi ťažko...je to origo náhradný diel VW.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jiří Hübsch Vloženo 16. Září 2013 Sdílet Vloženo 16. Září 2013 Kuba44: Mi cvaká spojka jen když je zima u teplého motoru to nedělá.Mam tam 38 000 km a každou zimu jsem na......Jedna cvak dva cvak tři cvak A k řazení šla mi tak do 25 000 km na prd 3jka pak si to sedlo bo co a je to OK Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 16. Září 2013 Sdílet Vloženo 16. Září 2013 No to je bomba,odpovídat někomu na dotaz z roku 2008... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jiří Hübsch Vloženo 18. Září 2013 Sdílet Vloženo 18. Září 2013 To ale není jen info pro Kuba44 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mr.Pavka Vloženo 14. Červen 2014 Sdílet Vloženo 14. Červen 2014 Mě tam de zas extra blbě zpátečka. Jí zařadim 3x a z toho dvakrát se rozjedu dopředu. Až napotřetí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 14. Červen 2014 Sdílet Vloženo 14. Červen 2014 Vykopáváš spojku až na podlahu a zamačkáváš poctivě šaltrklacek před řazením zpátečky až na spodní doraz "do podlahy"? U jedný služební fábule (jedničková kombi, ale s haťapkou 40kW = děs běs!!) jsem kdysi zjistil, že pokud nezarazím řadičku opravdu až na doraz dolů, tak tam zpátečku prostě nedostanu... U dalších dvou fábulí pořízenejch prakticky současně = byly z jedný výrobní série (všecko HTP, akorát jedna byla hatch) to tak kritický nebylo, tam stačilo řadičku zatlačit zhruba o 2cm dolů a zpátečka zapadla. V servisu nad tím kroutili hlavama, štelovali táhla a vyzkoušeli i změnit pozici uložení řadičky na tunelu, ale nedosáhli ničeho = co jsem s ní jezdil (zhruba do roku 2004), tak tím řazením zpátečky s nutností málem do páky praštit byla pověstná. Její další osudy neznám, tak ani nevím, jestli se to v dalším provozu nějak nezlepšilo nebo jestli servis neobjevil příčinu a neodstranil ji... Takže ani nevím, co mohlo bejt příčinou takovýho "efektu". Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mr.Pavka Vloženo 14. Červen 2014 Sdílet Vloženo 14. Červen 2014 Takře říkáš jako se ženskou, pořádně to tam zarazit a pak až ............ Tak jo..... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.