Květen 15, 201114 r Problém vyřešen Jelikož spojka začala už v průběhu zimy opět kopat, koupil jsem kompletní spojku i ložisko do převodovky, vše original Škoda. S kámošem jsme se pustili do práce. Když jsme sundali převodovku, tak jsme na hřídeli převodovky (mrkev) nezjistili žádnou vůli ani neobvyklý hluk. Když jsme porovnali novou a starou lamelu, tak ač mají naprosto stejné číslo dílů, tak nová lamela má viditelně slabší pružiny tlumiče rázů. Starou lamelu jsem nekupoval od škodovky, ale přímo od Sachsu, na nové origo je však také uveden výrobce Sachs - přesto je tam rozdíl. Přítlačák je také trochu jiný (ten má zase pera pro změnu tužší, ale tam je rozdíl v čísle dílů, resp. v indexu). Riskli jsme to a ložisko v převodovce nakonec neměnili. Hluk na neutrálu je pryč a spojka má krásný měkký chod bez kopání Takže ač byl výrobce obou lamel stejný a čísla dílu shodná, tak díl dodaný přes Škodu je jiný (a funguje). Nové ložisko do převodovky je na prodej (02T 311 206 E)
Listopad 3, 201113 r Zdravim, zase som uz par podobnych tem nasiel, ale potreboval by som poradit pri vymene spojkovej sady. Mam 47kw 1.2 HTP a najazdene 250 000km a spojka este nebola menena. Pri rozbiehani uz s autom trasie(myslim, ze pricina pritlacneho taniera), no v poslednej dobe, hlavne pri jazde do kopca obcas auto zasmrdi(myslim,ze pricina horiacej lamely). Takze je uz fakt najvyssi cas spojku vymenit. Po dlhom hladani sa mi podarilo najst celkom fajn ceny na 3 dielne sady. Valeo za cca €80 a LUK za cca €120. Aky velky je rozdiel medzi oboma vyrobcami? Mate niekto konkretne skusenosti? Dik
Listopad 3, 201113 r Už jsem si prošel procesem výměny spojky na stejné motorizaci a to hned 2x. Najeto pouze asi 100 000 km, ale převážně v Praze. Příznaky podobné - "kopání" při záběru spojky (hlavně v zimě). Objednal jsem sadu Sachs, což je stejný výrobce, jako originální díly - v e-shopu za příznivou cenu. Ovšem po výměně to kopalo dál, navíc se na volnoběh začala ozývat převodovka (klepání) a záběr spojky byl dost necitlivý. Ujel jsem s tím asi 5 000 km a objednal origo sadu + ložisko převodovky (tzv. brejle). Když jsme sundali převodovku, tak na hřídeli (mrkev) nebyly znát žádné vůle ani nežádoucí zvuky, tak jsme ložisko v převodovce nakonec neměnily, jen komplet spojku. A vše naprosto v pořádku (jezdím s tím od jara). Na pohled byla lamela i přítlačák jiné (oboje výrobce Sachs). Origo lamela měla tenčí pružiny tlumiče rázů, naopak přítlačák měl pera zase silnější. Takže v případě spojky doporučuju originální díly. Mně to naštěstí měnil kamarád. Cena práce v servisu bude ale dost vysoká, takže bych neexperimentoval. Navíc přes kamaráda jsem měl ty origo díly za stejnou cenu jako e-shop - Sachs.
Listopad 4, 201113 r Když jsme u toho tématu, sice to nepotřebuji, ale zajímalo by mě, na kolik zhruba vyjde v servise autorizovaném/neautorizovaném (jak má kdo zkušenost) výměna spojky.
Listopad 4, 201113 r Dik za reakcie, este si nieco nastudujem na nete a popytam sa ludi a ked to bude auto hotove, napisem jak to dopadlo. Este ohladom tych cien. V origo skodovackom servise mi povedali, ze za pracu chcu citujem "plus,minus €100" = asi €150 ,ale cez (znameho znamej znameho kamarata)^2 mi bolo slubene €40 v neorigo servise. Upraveno Listopad 4, 201113 r od mafi98
Listopad 20, 201113 r Takze origo spojku som si dal vymenit za LUK. V starej spojke bolo lozisko uplne hotove a drelo o pritlacny tanier, skoro prepadlo skrz (to bola hlavna pricina, ze auto triaslo pri rozbehu). Po vymene, ide spojkovy pedal uplne lahko, ziadne trasenie pri rozbiehani, takze zatial naprosta spokojnost. Dufam,ze vydrzi..
Květen 23, 201213 r Netušíte, zda je nějaký zásadní rozdíl mezi tou prvovýrobou a Itálií? http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/102019-spojka-kompletni-1-2htp-fabia-fabia-2-roomster.html
Květen 23, 201213 r Moje auto má nělítáno 136000km a předchozí majitel byl pražák. Od spojky se ozývá chrastění, při sešlápnutí spojky utichne --> nejspíše to bude spojkové ložisko, které se dá sehnal prvovýroba za 650Kč. Záběr se hůř hledá, jako kdyby spojka proklouzla. Myslíte že bude také nutné vyměnit komplet spojku?
Květen 24, 201213 r Jestli se s tím jezdilo hodně po Praze, tak bych vyměnil komplet celou spojku. Doporučuju jedině originál. Protože je Sachs a Sachs viz toto téma a dále zde: Upraveno Květen 24, 201213 r od rkonf
Květen 24, 201213 r Ano, ve Škoda servisu, stojí to tam cca 4000 Kč. Pokud chceš ušetřit, můžeš zkusti např. http://www.noad.cz, ale nikdy jsem tam nenakupoval a chce to trvat opravdu na originálních dílech: 03D141031A - lamela 03D141025C - přítlačák 02T141170C - ložisko
Květen 24, 201213 r Výměnu sis nechával dělat také tam? Jestli můžeš ještě prozradit, na kolik vyšla práce.
Květen 24, 201213 r Mně to dělal kamarád ze Škoda servisu, takže nevím. Ale zkus zavolat do nejbližšího servisu, nebude to tak hrozné (hádám tak 2000,-). Ono se někdy i vyplatí zajet "pod vlajky". Mají na ty práce normohodiny a leckdy to vyjde levněji než u garážníka (alespoň v Praze). Navíc to dělají rutinně a jen na škodovkách, takže je menší pravděpodobnost, že něco zvorají.
Červen 20, 201213 r no jednoducho to nechápem,pretože tam je prevodovka d+n,tak aké uvolnenie...ak je demontovaná,tak sa s ňou už prakticky nič nerobí,len sa tam vymení spojkové ložisko..
Červen 20, 201213 r Těžko říct, záleží, jak co berou. Třeba je pro ně povolení šroubů úkon, který stojí mimo samotného vybrání převodovky ven, simply clever :-)
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.