Přejít na obsah

Je neco jako min. otacky?


Anthony

Doporučené příspěvky

Chlapi, mozna je to priblbly dotaz, ale zajima me, jestli existuje neco jako min. otacky motoru za jizdy, pod ktere neni dobry jit. Mam Octu viz podpis, a ten motor po vsi pri 50 km/h utahne jakoukoliv rychlost (ta ves byl priklad). Tak by me zajimalo, jestli je lepsi pro motor jet za 3 nebo za 4 nebo snad za 5 napr. pri te padesatce. Na spotrebu to zas tak velky vliv nema, jde mi o to, zda nejsou nejake otacky, pod ktere neni dobry jit, aby treba motor dobre mazal, turbo se mazalo a tak. Kolik motor pri ktere rychlosti toci, je treba tady http://www.skodaoctavia.cz/Fotkyvelke/18tkomfort.gif (to cerne). Dik.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já teda při padesátce jedu na 3˚, samozřejmě jde jet i za 4˚, ale to je jen na udržování rychlosti po rovince, motor točí jen cca 1700, proto já jezdim v obci šedesát tacho na 4˚ a motor točí okolo 2000, z těch 2000 se dá relativně i zrychlovat. O 5˚ nemá smysl vůbec přemýšlet.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no já s RS můžu jet i klidně 1100otáček, kde už je to na hraně, ale na 1300 se dá jet bezproblémů a udržovat rychlost. Není to na zrychlování,ale po rovince cítim, že to tomu nedělá vůbec problém....Ale zastudena jezdím raději větší otáčky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chlapi, mozna je to priblbly dotaz, ale zajima me, jestli existuje neco jako min. otacky motoru za jizdy, pod ktere neni dobry jit. Mam Octu viz podpis, a ten motor po vsi pri 50 km/h utahne jakoukoliv rychlost (ta ves byl priklad). Tak by me zajimalo, jestli je lepsi pro motor jet za 3 nebo za 4 nebo snad za 5 napr. pri te padesatce. Na spotrebu to zas tak velky vliv nema, jde mi o to, zda nejsou nejake otacky, pod ktere neni dobry jit, aby treba motor dobre mazal, turbo se mazalo a tak. Kolik motor pri ktere rychlosti toci, je treba tady http://www.skodaoctavia.cz/Fotkyvelke/18tkomfort.gif (to cerne). Dik.

Přímo k tvé otázce: Každý spalovací motor má takzvané kritické otáčky. Ty otáčky jsou dvoje. Jedny kritické otáčky se nacházejí v dolním spektru otáček a druhé naopak v tom horním. Teoreticky, pokud se motor bude provozovat v kritických otáčkách trvale, tak je velká pravděpodobnost, že se po.... :) Ale motory se konstruují tak, aby se ty ktitické otáčky rychle přešly a nebo se jich vůbec nedosáhlo. Proto je volnoběh kolem 800ot./min a proto má auto omezovač otáček. Myslím že pro čtyřválcový motor jsou kritické otáčky asi 560ot/min, ale nevím to jistě, vím že jsme to jednou počítali ve škole při mechanice lol a to už nějaký ten pátek bude :p

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já myslím, že je to u každého motoru jiné. Jsou motory, které už při poklesu pod 2000ot. výrazně protestují-třeba HTP.A pak jsou motory které si nechají dost líbit.

Já jezdím obce 50 na 4°-pokud je znám a je to rovina, tak v pohodě-motor točí 1500ot. Pokud je nějaká zatáčka, přechod a je potřeba přibrzdit tak na 40 tak už je potřeba 3°.To samé pokud příjde stoupání.Při 50 a 4°je to tak na ty roviny, plynu se lehce dotýkám.Ale pokud není stoupání, je ochotná z 1500ot to za cedulí celkem pohotově roztáhnout.

Já osobně nechodím pod těch 1400ot. ačkoliv na 3° je schopná jet po rovině i při 1000ot. a že by nějak protestovala to se nedá říct.

PS: spotřebu nahánět nepotřebuju-stejně si vypije těch svých 7,5-8l tak jako tak :feve:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přímo k tvé otázce: Každý spalovací motor má takzvané kritické otáčky. Ty otáčky jsou dvoje. Jedny kritické otáčky se nacházejí v dolním spektru otáček a druhé naopak v tom horním. Teoreticky, pokud se motor bude provozovat v kritických otáčkách trvale, tak je velká pravděpodobnost, že se po.... :) Ale motory se konstruují tak, aby se ty ktitické otáčky rychle přešly a nebo se jich vůbec nedosáhlo. Proto je volnoběh kolem 800ot./min a proto má auto omezovač otáček. Myslím že pro čtyřválcový motor jsou kritické otáčky asi 560ot/min, ale nevím to jistě, vím že jsme to jednou počítali ve škole při mechanice lol a to už nějaký ten pátek bude :p

Dik. Na 800 ani na 560 otacek s tim nepojedu. Spis me zajimalo, zda se nekde doctu neco o rozsahu 1500-2000. Pri tech 2000 uz motor pekne reaguje a ma silu, tak pod ne zbytecne nelezu. Ale znam prave lidi s 1.6, ktery jezdi spis kolem 1700. Ptal jsem se taky kvuli turbu, zda mu svedci, kdyz zabira, coz by uz pri 2000 melo, nebo spis kdyz ne, hlavne kvuli jeho mazani.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já vím že s těmito motory to nemá nic společnýho ,ale děda má felcku, která je v super stavu, a udržovaná, fakt paráda, ale jezdí s tím tak jak tady někdo píše, pod otáčkama, těch 60 na pětku se s tím dá jet v pohodě, a za těch pár let je výsledek takový, že v těch dost nízkých otáčkách si motor jede na jakoukoli rychlost uplně v pohodě, ale jak sem do toho sedl, když sem ho někam vezl, tak ten motor jak je na to zvyklej a zajetej, tak nechce jit do otacek, jedu 80, a uz ma skoro dost a kdyz 100 tak to vykonává asi takovou námahu jak když jedu s mým autem 200. No prostě hrůza, já být vama tak vživotě tak s mým autem nejezdím, pokud tím tak chcete šetřit tak ste si neměli kupovat benziňáky.Já jedu skoro 60 po městě na 3 a mám aktual spotřebu 3,9. a motor je spokojený

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já vím že s těmito motory to nemá nic společnýho ,ale děda má felcku, která je v super stavu, a udržovaná, fakt paráda, ale jezdí s tím tak jak tady někdo píše, pod otáčkama, těch 60 na pětku se s tím dá jet v pohodě, a za těch pár let je výsledek takový, že v těch dost nízkých otáčkách si motor jede na jakoukoli rychlost uplně v pohodě, ale jak sem do toho sedl, když sem ho někam vezl, tak ten motor jak je na to zvyklej a zajetej, tak nechce jit do otacek, jedu 80, a uz ma skoro dost a kdyz 100 tak to vykonává asi takovou námahu jak když jedu s mým autem 200. No prostě hrůza, já být vama tak vživotě tak s mým autem nejezdím, pokud tím tak chcete šetřit tak ste si neměli kupovat benziňáky.Já jedu skoro 60 po městě na 3 a mám aktual spotřebu 3,9. a motor je spokojený

Ja to nepsal kvuli tomu, ze bych tim chtel setrit a jak jsem psal zprvu, tak on to neni zas takovy rozdil ta spotreba, vzdyt praci motor musi udelat stejnou. Ja se ptal kvuli mazani a turbu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ZDravím zdravím. Mám Octavii 1.6 SR, uz jste to tu zminovali. Jezdim s ni do skoly.vozim 3 lidi s sebou. Mam to do skoly nejakych 23km. je to rovina- 3 male mesta a pak rovinky mimo mesto,takze tech 100 jedu. ale ve meste jedu při 55 na 5 stupen,motor nijak neprotestuje, znám to s matineho peugeotu ze tam musim jet za 3 pri 50 protoze jinak motor rezonuje a nechcee jet. U teto octy je to ale neco jineho,motor byl dobre zajety,mel jej táta. Když jedu tech 55 a skonci mesto v pohode jemne prislapnu a motor hned zacne jit do otacek a krasne v klidu zrychly na tu 100. Je to klidna jizda,spotrebu mam kolem tech 6.3. Ne ze bych jel nejak extra na spotrebu,ale kdyz se predemnou sneci kamion a doprotivky auta,tak se stejne neda predjizdet. Spis se zamyslim nad tim co by mohlo motoru vadit tim ze dejme tomu jezdim pri tech 50-55 na 5stupen. Mám nekolik znamych co auto vubec netoci do otacek,jen tak jemne a motroy maji kolem 180000 a motor je zanovni.

Proto bych chtel spis slyset nejakeho experta co mi tu napise co motoru pri nizkych otazkach skodi. Jinak ty otacky drzim kolem tech 1500+ a jak rikam,bez problemu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Heleďte lidi já teda nevim, ale trápit motor podtáčením je pomalu horší než ho pořádně vytáčet. U benzínovýho motoru beru obecně jako hranici k přeřazení na nižší rychlost 2.000 ot./min. Ale je to velice závislé na způsobu jízdy. Když jedu z kopce a nepotřebuju brzdit motorem, tak můžu jet pětkou klidně s otáčkama kolem 1.300 a ničemu to neškodí. Když jedu po rovince a jen tak lechtám plyn, tak asi nebude problém držet motor třeba kolem 1.800, ale zejména při tahu motoru do kopce je to nejhorší ho dusit vysokou rychlostí, zejména když protestuje zrychlovat, nebo zrychluje velmi pomalu. Vždyť to snad každej slyšíte a cítíte co motoru dělá dobře. Nehledě na to, že vyšší rychlost neznamená nutně menší spotřebu. Při jízdě do mírného kopce je to přesně naopak (bavíme-li se o tom, že to budu dusit pětkou pod 2.000 a moc se mu nebude chtít) - zkuste si to na palubním počítači. Osobně využívám nejvíce pásmo 2.000 - 3.000 ot./min, resp. řadím tak, abych si udržoval otáčky lehce nad 2.000 ot/min při jízdě. Při těhle otáčkách mám dostatek krouťáku a motor neprotestuje. Samozřejmě každej motor má jinej průběh, je takový pravidlo, že ideální otáčky pro motor je vrchol krouťáku.

Co se týče nafty, tak ta tolik neprotestuje při nízkejch otáčkách, kdybych měl TDI, tak asi budu často jezdit kolem 1.800 -2000 ot./min., ale určitě bych ho pravidelně pěkně vytočil, zejména když bych měl turbínu s naklápěním lopatek (moc se v TDI neorientuju, ale bez naklápění má snad jen 66kw.. :kuk: , což je fakt super blbuvzdornej motor). Prý se taky turbo při častém a dlouhodobém podtáčení zanáší, ale to nemůžu nijak potvrdit, jelikož nemám naftu. Já mám fakt turbínku prťavou bez nějakýho naklápění, takže mám o starost míň. Motory většinou podtáčej starší lidi, vidím to na tátovi, když svýho renaultíka dusí ve 40 km/h na pětku. Rendovi se nechce, ale nějak to pobere, nicméně auto bych po něm nechtěl. Jak už tady někdo psal, tak ten motor se úplně "unaví". Já nevím jak je to možný, ale něco na tom je.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Samozrejme beru kopecek a duseni,ale pokud citim ze ten motor v pohode na tu 5 tech 50-55 jede,je tichucky a kdyz potrebuju,ma zatah tak neni problem. Jep ravda ze tak jezdim do skoly,ale jedou,dvakrat za tyden trosku protahnu kridla a taham do otacek aby se torsku provetral.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

přesně tak, podtáčet to je mnohem horší než to pořád točit, já jedu v niýžších otáčkách jen než se mi to zahřeje ať netrpí turbo a pak už to držím ve zdravých otáčkách, motor je fakt super zajetej ,ale kdybych to dusil 55 na pětku, tak to si ani nedokážu představit a ani bych to tomu motoru neudělal a to mám TDi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...