Přejít na obsah

Motor 1.4 16V 63 kW


biliv

Doporučené příspěvky

Poslední dobou pozoruji divné chování motoru, nepravidelně - v rámci jedné nádrže- mám menší výkon(musím víc šlapat na plyn, jako když jedu s vozíkem)) a tudíž spotřeba vyletí o litr.Když je to v normálu, tak i se zapnutou klimou se vlezu na 10km trase do 6.5l, v poruše tak 7.8l(hodnoty dle PP-krátkodobá spotřeba na tuto trasu). V normálu mi to sice nejede jak urvané z řetězu ;) , ale nejsem žádný louda a jízda je radost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

cawte,

chcem poziadat o radu, uz som tu pisal skor, ale nejako som as tu v casovej nudzi nedostal...

motor jemne poklepkava, skoro ako diesel, alebo ako keby chcel menit rozvody, necitit ani znizenie vykonu, priam opacne, ide ako dive, co ma tesi, ale bojim sa o motor... co s tym ???

Moze to byt v vstrekoch alebo mape ???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Cawte, chcem sa opytat. V "mudrej" knizke som sa docital, ze motor 1.4 16V 63kW vychadza v podstate z motora, ktory sa montoval do FI 1.4 50 kW a 55 kW.

Docital som sa v jednom clanku o fabii, kde motoru vyrobili vyfukove zvody, v bloku motora vymenili vackovy hriadel, upravili kanaly v hlave i tvar spalovacich priestorov a jej jemnym prebrusenim sa zvysil kompresny pomer. Tymto zmenam sekunduje seriovy soft v RJ motora. Po odmerani vykonu dostali z motora 69kW(94k) z povodnych 50kW(70k).

Preto ma zaujima, ci vie niekto poradit, ci by sa to dalo aj na tomto nasom motore... :)

samozrejmostou, ze pride aj komplet vyfuk k tomu :p

dakujem za rady ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nooo v knihe, ktora obsahuje vsetko o medeli roomster, da sa povedat ze na rozobranie a poskladanie celeho Roomstra, popis jednotlivych montovanych motorov a tak... tam som nasiel, ze vychadza z motora 1.4 MPI, ktory sa montoval do FI rovnako ako cela predna cast s riadenim a napravou :)

ked to je iny motor, ako dosiahnut narast vykonu bez chipovania???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, 3x uloženou kliku bych moc nehonil do výkonu, už těch 50kW/68HP z objemu 1,4 je takříkajíc dost na hraně s ohledem na životnost a u verze 55kW/74HP montované do FI to platí ještě víc. Ano, v soutěžní verzi se z takového motoru dalo "cucat" i víc než 100kW/136HP při bratru 8000otáčkách/min, jenže taky ten motor musel po každých 5h chodu na repasi a po 20h běhu byl zralý do šrotu - viz historie a typy Š200RS a Š130RS. Na tohle se právě poukazovalo už od 80. let minulého století, kdy přišel do výroby a na trh Favorit - proč Škodovka nepřešla už tenkrát na koncepci motoru s uložením kliky v 5 ložiskách, když celý svět včetně tehdejší RVHP "konkurence" (žigul, moskvič i další) už 3x uloženou kliku u 4válce opustil minimálně o 10 let dříve... Pokud chceš výkonnější "jedna-čtyřku" vhodnou i k čipování nebo dalšímu tuningu, sežeň si "jednačtyřku šestnáctiventil" - to je 5x uložený motor původní konstrukce VW. Anebo už rovnou 1,6ku nebo dokonce nové "té-es-íčko" 1,2 - pokud nezamíříš ke konkurenci a nepořídíš jinou značku...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám tento motor a chci se zeptat jak vám jede.Já už nevím co s tím,mám najeto 65000 a auto musím skoro tlačit aby se hnulo.Jsem otrávenej s tohohle motoru,ve fabii má manželka 1,2 40kw a normálně mi ujede,v kopci mě běžně předjíždějí tyhle motorizace.Ve 110 už se mi zdá motor na 5 přetočený(3500otáček)a hlučný. Je mi to divný.Po krádeži mi měnili řj motoru,je možný aby to bylo softem?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám 2letou zkušenost ne přímo s 63kw,ale s 55kw(je to skoro to samé).Výkon tohoto motoru byl naprosté zoufalství,a to nejsem žádný závodník.V nízkých ot. to nejelo a nad 3500 ot. hukot a nejelo to stejně.Favorit v kopci mi to nandal úplně bez problému.Asi se tady najdou zastánci těchto motorů,ale já jsem se doslova bál předjíždět.Přitom motor byl v pořádku a problémy s lpg to byla jiná kapitola.Asi jsem ti moc nepomohl,ale sám za sebe 1.4 16V už nikdy více.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zkusil bych ověřit rozvody no a pak opravdu ten soft - ale hlavně mechanickou čistotu motoru - veškeré komponenty v sání, škrticí klapka, váha, filtr, dál palivovou soustavu, podávací pumpa, vstřikovače a samozřejmě i zapalování. No a pak taky jestli není třeba "načnutý" těsnění pod hlavou nebo hnutá hlava... Při nájezdu 65 tisíc to nemůže být takovej krumpl, jak popisuješ, naprosto bezdůvodně...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zdar, tak ja mam 72 220 km momentalne, auto sice v servise, po mensej kolizii (lavy zadny blatnik a naraznik vzadu), ale motor saaam o sebe ide bez problemu, na sprint v pohodicke stiiham s autami, ktore maju 95 koni. Motor bezi ako hodinky, proste super, nikdy neklamal. Som s nim strasne spokojny. :)

Ale chcelo by to uz viac koni :) dumem ako :p

P.S. prijimam rady

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano - jde o dva různé motory:

 - 1,4 8V MPi 55kW je původní konstrukce Škodovky s 3x uloženou klikou a rozvodem OHV, koncepčně pocházející z období konce 2.světové války a používaný v různých variantách objemu/výkonu ve všech poválečných typech osobních vozů ŠKODA jako výhradní pohonná jednotka až do náběhu výroby Felicie (do které se začaly vedle tohoto motoru montovat i motory 1,6 a 1,9D původem z konstrukce koncernu VW) - jen v průběhu let postupně modernizovaný použitím jiných materiálů, hlavy s příčným prouděním plynů, vstřikování, elektroniky... Jestli se nemýlím, finální montáž vozů s těmito pohonnými jednotkami byla definitivně ukončena s výběhem typu FI z výroby. Do FII ani do R si myslím už tato pohonná jednotka montována nebyla.

 - 1,4 16V 63//74kW je původní VW konstrukce s 5x uloženou klikou a rozvodem OHC, pocházející ze 70. let minulého století a původně určená do typu Golf/Jetta - opět do dnešní podoby modernizovaná materiálově i technologicky. Osazována do typů FI, FII i R včetně FL verzí - a jestli si dobře vzpomínám, při náběhu výroby typu OI byla tato pohonná jednotka uvažována jako nejslabší motorizace řady - jestli byla někdy i sériově montována nevím. Původně byly v Boleslavi i Kvasinách osazovány motory vyráběné v Německu, později byla  kompletace těchto motorů převedena do VW-Polska. Motor 1,4 16V má "silnějšího brášku" v podobě kubatury 1,6 - a z obou těchto motorů bylo vycházeno při konstrukci 3válcových pohonných jednotek 1,0 a 1,2 HTP určených jako nejslabší motorizace typů F a R.

Celé toto vlákno se od založení týká druhého popisovaného motoru původní německé konstrukce - jen tazatel "Jacky707" sem na předchozí stránce zamíchal dotaz, týkající se právě té starší škodovácké "3x uložené" pohonné jednotky - naveden někde získanou naprosto nesprávnou informací, že motor 1,4 16V je "vývojovým potomkem" motoru 1,4MPi, protože FI existují v obou provedeních - jak 1,4MPi/55kW, tak 1,4 16V/74kW.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pozor, trošku sa to zamotáva. V prvom rade všetky motory či už 8V OHV alebo 16V OHC sú MPi. Teraz sa vrátim k FI kde je krásne vidieť rozdiel. U FI sa vyrábali celkovo až 4 motory s objemom 1400cm. Prvé dva boli klasické staré OHVčka prevzaté z Felície. Objem mali 1396cm kubických, 3 krát uloženú kľuku a vyrábali sa ako 44kw a 50kw. Ich výroba skončila v roku 2003 a ako náhradu za ne boli HTP motory.

Ostatné dva boli celkom nové 16V OHC s 5 krát uloženou kľukou, objemom 1390cm a v dvoch výkonových verziách: 55kw a 74kw. Obe motory prešli rôznymi úpravami aby dodržali emisné limity, v roku 2006 sa 55kw motor posilnil na 59kw vďaka upravenému saniu. Nástupom FII sa práve táto 55/59kw verzia 16V poladila na 63kw.

Týmto som chcel iba dokázať, že žiadny 1,4 8V MPi 55kW nebol do žiadnej Fabii montovaný.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 Jacky, kolikrát ještě se optáš jako blbec? NE, 1,4MPi a 1,4 16V VŮBEC NEMAJÍ NIC SPOLEČNÉHO KROMĚ TOHO, ŽE OBA MONTOVALA ŠKODOVKA DO FÁBIÍ A ŽE OBA BĚHAJÍ NA BENZÍN - tím asi tak končí všecky společné znaky. Takže pokud chceš upravovat 1,4MPi, musíš postupovat podle pravidel pro úpravy motorů vycházejících z konstrukce motorů Favorit/Felicia !!! 

To, že jsou oba (jak škodovácký 8V, tak VW 16V) osazené vícebodovým vstřikem není směrodatné, to se používá na všech motorech - důležité je, jak auto s daným agregátem označuje výrobce. A pro možnost tuningu nějaké verze by snad bylo nejlepší sehnat si podklady k více verzím, myslím tím skutečné konstrukční podklady, ze kterých bude zřejmé, jaké změny jsou mezi jednotlivými verzemi - tedy zda je změna jen v jiných typech mechanických dílů (vačka, písty, hlava...) nebo zda jde i o jinou verzi ŘJ nebo jen softu ve stejném typu ŘJ...

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

v označení auta bylo MPi jen u verzí s motorem Škoda a ne s motorem VW.

Je to trochu mimo téma, ale v označování je dost bordel. Například 1.4/59kW montovaná do OII je jako MPI označovaná. Do FI a FII/R bývala 1.4/55, 59 a 63kW označovaná 16V. Těsně po nástupu mělo HTP na štítku 1.2 MPI atd.

Mimochodem, v rámci koncernu někdo označuje motory jako TSI, někdo jako TFSI. Detailem je třeba (nevím z čeho) pramenící dost časté psaní malého i :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 

Mimochodem, v rámci koncernu někdo označuje motory jako TSI, někdo jako TFSI. Detailem je třeba (nevím z čeho) pramenící dost časté psaní malého i :)

Jestli jsem si dobře všimnul, tak to "F" si přidává Audi a VW, u škodovek je stejný motor bez "efka" - nevím, jak to mají seaťáci, ale tipoval bych že taky s "efkem". A k tomu psaní malého "íčka" ve zkratce MPi - podívej se pořádně zblízka na to logo, tu oddělenou tečku nad "i" tam najdeš - a nad kapitálkou se tečka nepíše...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...