Přejít na obsah

Motor 1.4 16V 63 kW


biliv

Doporučené příspěvky

  • o 2 týdny později...

Tak dnes jsem zkoušel maximálku Roomster 1,4 16V 63kw r.v.2007 gumy zimní195/55 R15 najeto 31500km a nedostal jsem z něho víc jak podle tachometru 161km/h z kopečka a potom i po rovině není to nějak málo? Poprosil bych majitelé stejného auta a motoru o jejich maximálku. A ještě se chci zeptat jestli má cenu jezdit s tímto motorem v obci na 5 rychlostní stupeň 1500ot jestli to motoru neškodí? a za obcí pomalu zrychlovat bez podřazení? Popřípadě jak s tímto motorem jezdit úsporně protože zatím mám spotřebu okolo 6.8l a to jezdím předpisově 70-90,obec 50, 12km do práce a z práce což se mi zdá hodně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

cus bus, tak já mám tento motor ve fabii a na dálnici jsem z ni dostal něco kolem 180, víc jsem nezkoušel, není proč...... při 110km točí motor přesně 3000 otáček, při 160 je to myslím něco kolem 4000-4200 otáček, ale to ted fakt nevím přesně.. maximum točáku je při 5000otáček, víc to točit nemá smysl.... myslím, že by jsi z něho měl těch 180 plus minus dostat... ale roomster je trošku jiné stavby než fabula, takže kdo ví... co se týká otáček, do 1500 je to OK, pod 1500 bys měl řadit... mám rok výroby 2011. ta spotřebna- nevím, proč se divíš, uvedom si, že min. třetinu- polovinu trasy jedeš se studeným motorem, takže tu spotřebu máš dobrou, já jezdím 27km a spotřeba je kolem 6 litrů dle PP, na dotankování je to cca 6.5 litrů dlouhodobě...tvých 7 litrů je slušná spotřeba, nečekej, že ti to bude jezdit za 5 litrů, to fakt neee

Editováno: , autor: JirkaBrno
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Že nebudu jezdit za 5l to vím ale s tím mým lechtáním plynu sem si myslel že se dostanu spíš k 6l. Nevím jak jsi myslel že ne každý z auta dostane maximálku ale když motor zahřeju 25km a poté rozjedu na 4 stupeň co to dá mlasknu 5 z kopečka plyn málem leže podlahou na 161 držím to 3km a víc to nedá tak je to nějak málo ne?

Jinak mám právě strach z těch 1400-1500ot jezdit na 5 v obci abych nevyklepal motor! ale někde sem četl že těmto novějším motorům to podtáčení nevadí tak fakt nevím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, jedině kdyby byl ještě třeba silný protivítr to může taky ovlivňovat..

Jinak dle mého názoru vůbec nemá cenu jezdit s tvím motorem na 5tku 1500 otáček, možná tak z kopce.(myslím, že tímto stylem jízdy dlouhodobě můžeš uškodit motoru. (nemáš diesel.)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To musí jet více než 160km, ikdyž je to room. Záleží, jak říkal kolega výše - silný protivítr, neložené auto atd. Mám FII combi 1,4 63 kw a bezproblému jsem jel 150 - 160 delší trasu a je to docela idelální na rychlý přesun, akorát to není na spotřebu. S tou mojí jsem jel nejvíce přes tachometrových 180 a klidně si myslím, že by potáhla více. Nedávno jsem jel se služebním Renault Kangoo 1,2 16V (r.v. 2007), nevím kolik to má kW - dva dospělí a v kufru cca 20 kg normálně okolo 170 km/h a šlo by víc a to si mylím, že ten motor je mnohem slabší, než tenv roomu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Právě kvůli vyšší stavbě Roomstru a jeho vyšší hmotnosti vůči majitelům Fabie II jsem se ptal majitelů Roomstru stejné motorizace kolik jim to udělá protože při 161km/h rozdíl 3/4 plynu a plný plyn cca. žádný. Jinak jel jsem sám bez nákladu vítr skoro nefoukal. Nedávno mě přehrávaly software z 0894 na nejnovější 8558 tak jestli to není uměle zabržděný softwarově od škodovky. Ještě mě napadá že motor má nejvyšší výkon okolo 5000ot/min což by výkon cca. odpovídal 4880ot/min -161km/h na 5 rychlost a potom už jde výkon dolů :kol-26:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Zdravím mám dvojkovou fábii najeto 46 000 km. S motorem jsem spokojený.

Ale teď když je venku kolem 28 stupňů a auto stojí celý den na slunci špatně startuje. Chytne na čtvrtý až pátý pokus. :kol-44:

Ráno za studena s tím nemám problém, startuje na první pokus. Nemáte s tím někdo zkušenost? Díky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Právě kvůli vyšší stavbě Roomstru a jeho vyšší hmotnosti vůči majitelům Fabie II jsem se ptal majitelů Roomstru stejné motorizace kolik jim to udělá protože při 161km/h rozdíl 3/4 plynu a plný plyn cca. žádný. Jinak jel jsem sám bez nákladu vítr skoro nefoukal. Nedávno mě přehrávaly software z 0894 na nejnovější 8558 tak jestli to není uměle zabržděný softwarově od škodovky. Ještě mě napadá že motor má nejvyšší výkon okolo 5000ot/min což by výkon cca. odpovídal 4880ot/min -161km/h na 5 rychlost a potom už jde výkon dolů :kol-26:

Jest-li tam není i kratší "skříň".Jel jsem předváděčkou 1,4 a vrtělo to při 100km cca 3100 ot a kolega s fabinou tvrdí že má 2800.Aso jako fanoši a většina formanů, kde byl stálý 3,815 aresp 4,167. Pak nechali vše 4,167 a feliny to měly znovu rozhozené a delší byly 40ky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím mám dvojkovou fábii najeto 46 000 km. S motorem jsem spokojený.

Ale teď když je venku kolem 28 stupňů a auto stojí celý den na slunci špatně startuje. Chytne na čtvrtý až pátý pokus. :kol-44:

Ráno za studena s tím nemám problém, startuje na první pokus. Nemáte s tím někdo zkušenost? Díky.

no myslím, že to není normální, asi bych se objednal do servisu, jestli se nemusí vyčistit nějaká klapka, nebo tak něco...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím mám dvojkovou fábii najeto 46 000 km. S motorem jsem spokojený.

Ale teď když je venku kolem 28 stupňů a auto stojí celý den na slunci špatně startuje. Chytne na čtvrtý až pátý pokus. :kol-44:

Ráno za studena s tím nemám problém, startuje na první pokus. Nemáte s tím někdo zkušenost? Díky.

Někde sem četl že jestli to dělá jenom když je venku teplo tak to způsobuje netěsný Magnetický ventil nádobky s aktivním uhlím (výrobce Valeo). Měla by na to být servisní akce tak jestli to máš v záruce tak se poptej.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jest-li tam není i kratší "skříň".Jel jsem předváděčkou 1,4 a vrtělo to při 100km cca 3100 ot a kolega s fabinou tvrdí že má 2800.Aso jako fanoši a většina formanů, kde byl stálý 3,815 aresp 4,167. Pak nechali vše 4,167 a feliny to měly znovu rozhozené a delší byly 40ky.

Nevím jak je to ve fábuli - ale Room má podle motorizace následující typ převodovky a velikost stálého převodu:

1,2/47(51)kW - převodovka typ 02T, označení HZK nebo JHM, stálý převod je 69 : 14 = 4,929

1,4/63kW - typ převodovky shodný, označení HZM nebo JHN, stálý převod je 67 : 16 = 4,188

1,4TDI/59kW, typ převodovky 02R, označení JDE, stálý převod 61 : 18 = 3,389

1,9TDI/77kW, převodovka stejný typ, označení HZP nebo JEP, stálý převod 60 : 19 = 3,158

Podle toho stálýho převodu se samozřejmě budou odlišovat i maximálky při jinak stejných otáčkách motoru, protože samotný převodový poměr u jednotlivých "kvaltů" je u obou dieslů stejný a u obou benzínů taky s výjimkou pětky - tu má 1,4 velice paradoxně lehčí než HTP (0,813 proti 0,776 u HTP).

Zkuste najít podobný údaje o fábuli před face/po face a k Roomu po face a budeme hned vědět, jak tam ty poměry vlastně jsou. Moje údaje jsou z DP vydaný v roce 2006 = Room před face.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Někde sem četl že jestli to dělá jenom když je venku teplo tak to způsobuje netěsný Magnetický ventil nádobky s aktivním uhlím (výrobce Valeo). Měla by na to být servisní akce tak jestli to máš v záruce tak se poptej.

Auto už rok v záruce není, objednám se v servisu a dám vědět co mi najdou za problém. díky. :kol-28:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

cus bus, tak já mám tento motor ve fabii a na dálnici jsem z ni dostal něco kolem 180, víc jsem nezkoušel, není proč...... při 110km točí motor přesně 3000 otáček, při 160 je to myslím něco kolem 4000-4200 otáček, ale to ted fakt nevím přesně.. maximum točáku je při 5000otáček, víc to točit nemá smysl.... myslím, že by jsi z něho měl těch 180 plus minus dostat... ale roomster je trošku jiné stavby než fabula, takže kdo ví... co se týká otáček, do 1500 je to OK, pod 1500 bys měl řadit... mám rok výroby 2011. ta spotřebna- nevím, proč se divíš, uvedom si, že min. třetinu- polovinu trasy jedeš se studeným motorem, takže tu spotřebu máš dobrou, já jezdím 27km a spotřeba je kolem 6 litrů dle PP, na dotankování je to cca 6.5 litrů dlouhodobě...tvých 7 litrů je slušná spotřeba, nečekej, že ti to bude jezdit za 5 litrů, to fakt neee

pises dost nepravdu, za prve krutiaci moment u 1,4 16V 55kW (5000ot.) je 126Nm pri 3800ot., 16V 74kW( 6000ot.), 126Nm pri 4400ot. 16V 59,63kW (5000ot.) 132Nm pri 3800ot. inak otacky na 5 p.s. su nasledovne: pri dialnicnom tempe 1,4 16V 55kW

4000ot. cca 145km/h (tacho)

4500ot. 160 km/h (tacho

5000ot. 180 km/h (tacho)

inak 74kW verzia toci este viac, spotreba co pises v pohode s fabiou 1,4 16V 55kW na trase trencianske teplice cez trencin do noveho mesta podla predpisov ( bez dialnice ) tam 4,8 naspat 4,9 podla pc. v roome sa nedosiahne predsa su tam vacsi odpor.

posledna vec su jazda na 1500ot., mozes to praktizovat, ak si to auto nevazis. to nemas naftu dokonca asi 1,4 TDI tie otacky nezvlada v pohode ( staci sa zapocuvat do prejavu ). podla mna pripustne otacky pre jazdu su na hranici 1800ot. (pod touto jazdou podradujem ), samozrejme 1800 ot. po rovine udrzovacka, ideal je mat 2000ot. to len tak na okraj. pokial mas auto od novoty a nebudes ho mat dlhsie ako 100-150tkm tak mozes jazdit, ale v opacnom pripade sa ti to vrati.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...