Přejít na obsah

Motor 1.4 16V 63 kW


biliv

Doporučené příspěvky

  • o 2 týdny později...

to kúp , nalej a bude , aj ja som už

Uvidim, zatim uvazuji davat LL, napr. Mobil 1 ESP 5W30 (jen se mi nepodarilo najit TBN u nej) a menit jej po roce. Na jaknaauto se da sehnat za necelych 800,- za 4 litry.

Editováno: , autor: Pandora
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čo som pozeral testy 5w30 olejov tak niektoré sú celkom dobre ale niektoré čisté sračky.

 

Pandora: na tvojom mieste by som nešpekuloval a počas záruky tam dával ten LL olej, to že ho vymeníš každý rok aj tento LL olej spravíš tomu motoru lepšie ako keby si tam dal 0w40,5w40,0w30 pri tvojom nájazde to je myslím, že postačujúce.

 

PS: dá sa povedať, že všetky firemné autá, ktoré sú servisované v autorizovanom servise tak jazdia na 30tkm interval a aj na LL oleje a nemajú problém.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Můžeš sem dát odkaz na ty testy?A v čem je podle tebe lepší pro motor 1,4 olej 5w30 proti těm ostatním?Všeobecně se dá říct,že 5w 30 mají lepší oxidační stabilitu,což při výměně jednou za rok a nájezdu 5000 nehraje žádnou roli,olej 5w40 má lepší vlastnosti při vysokých teplotách a měl by mít lepší proti otěrové vlastnosti,což hraje pro životnost motoru podstatnou roli.

A k těm firemním,stačí se po 150000 podívat na uložení vačky a viděl bys to "bez problémů".Většina firem to kolem tohohle nájezdu posílá auta do světa,takže co se děje dál víme my v nezávislých servisech.A světe div se,přesně poznáš,jaký interval motor jezdil.

Editováno: , autor: standavfr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

O LL uvazuji jen o Mobil 1 esp 5w30 nebo o Millersu EE 5w30.

Pokud bych presel na pevny, tak Mobil 1 0w40 (mam trochu strach z toho 0w) nebo Millers EE 5w40.

Precetl jsem na netu hromadu diskuzi, podival se na technicke listy a vybral jsem si vyse uvedene oleje, nenapadlo me, ze vyber oleje je takova veda.

Doufam, ze temito oleji zabranim mj. i karbonizaci a problemy s ni spojene.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Leda howning - karbonizaci nezabranis nicim, jedine zmenou konstrukce tak, aby se exponovany casti motoru lip chladily (aby na nich pri provozu nebyla povrchova teplota vyssi nez je teplota uhelnateni olejovy vrstvy). Cemu zabranit muzes, je USAZOVANI karbonu pomoci prislusny aditivace oleje saponatovou slozkou, ktera karbony "smejva" do naplne, takze jsou odplavovany a zachycovany filtrem. A nepomuzou ani oleje s vysokoteplotni charakteristikou, to bys musel nasadit silikonovej zakladni olej, aby ses dostal s teplotou rozkladu na vyssi hodnoty - se zakladnim olejem na mineralni (ropny) bazi proste neprekrocis cca 300 stupnu lokalni teploty bez vzniku karbonu ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...