Přejít na obsah

Motor 1.4 16V 63 kW


biliv

Doporučené příspěvky

Rozhodol som sa kúpiť si 6 ročnú Fabiu Combi IIAmbiente Ice+ s týmto motorom 1.4 16V 63kW.Rok výroby 6/2009 ,nájazd 91 000 km ozajstných od súkromnej osoby.Auto samo osebe vyzerá skoro ako nové,no skúšobná jazda ma tak trochu sklamala.Keďže mám 1.2 12V 47kW tieť kombi 4/2004 s nábehom 192 000 km tak som bol zvyknutý na toento trojválej.Chcem niečo silnejšie no po jazde neviem či tá 1.4 je silnejšia.HTP-čka ide v rozbehu oveľa razantnejšie ako 1.4.nejak sa to nechcelo hýbať a pripadalo mi to ešte slabšie ako clio 43kw.Majiteľ auta ma povzbudzoval aby som šliapol viacej na pedál no mne sa zdalo že to je nejaké lenivé.,možno si časom zvyknem alebo si budem musieť zvyknúť no čakal som pri rozbehu väčšie zrýchlenie.Neviem ako to je dalej lebo viac ako 100 som nešiel.

Hádam si zvyknem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Motor 1.4 ma jinou prevodovku nez 1.2Htp.. proto ze motor Htp doporucuje do mesta a lidem, kteri se v nem motaji.. na delsi streky a na dalnici se doporucuje 1.4 protoze na dalnicnich rychlostech toci mene nez Htp... htp nesvedci vysoke otazky z duvodu 10000x zde zminovanych..proto te spravne prekvapilo, ze 1.4 je lenivejsi.. proto pokud nejezdis dalnice imrvere, vystacis si klidne i se silnejsim HTP

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Můžu potvrdit, že v nižších otáčkách je 1,4 oproti HTP fakt línější. Služební HTP má po městě lepší odraz. No, ale stačí, aby v něm seděli tři lidi a je šmitec. 1,4 když vytočím nad 3000 tak už je to celkem živý a vůbec nevadí když jedu naloženej.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kimmi: Na to si zvykneš tento motor proste treba vytočiť. Občas chodím aj na 1,2TSI tam pocítim zrýchlenie okolo 2200ot a potom sa zda ako keby to nejde. Na 1.4ke to je iné tam pociťujem to správne zrýchlenie keď stúpajú otáčky niekde okolo 3500-4500ot to je charakteristika tohto motora. Osobne mi vadí že obmedzovač dali na 5800-6000ot. Na to si treba zvyknúť, keď prídeš tomu motoru nachuť tak budeš rad, že ho máš.

 

Mne osobne vyhovuje, jazdil som s týmto motorom v romstri, kratkej a aj dlhej fabii. Včera som trochu vymietol pavúkov po dialnici 180kmh a ešte by išiel aj viac. (nechcel som to hrotiť.)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

slabší ako HTP dole nie je isto , akurát nemá takú krátku a podľa mňa aj nahovno prevodovku , mám 59KW v OII a ide pekne , na to aký to je motorček , ono záleží kto na tom jazdil , vymeniť filtre , palivo vzduch , čistič palivovej sústavy , kvalitný benzín a rozbehať to 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dost dobře nelze srovnávat HTP a BXW ani podle obsahu, ani podle průběhu výkonu a krouťáku, navíc každej má jiný odstupňování převodovky i jinej stálej převod - kterej je ještě navíc odlišnej pro fábuli a pro roomstera.

 

BXWéčko je podle dnešního pohledu velice svéráznej motor, ani jeho úprava na €uro5 CGGB ho nepřevychovala - je to prostě atmosféra šestnáctiventil bez podpůrnejch prostředků, který jinak po světě má kdekterá jiná čtrnáctistovka - bez změny úhů otevírání ventilů nebo bez v závislosti na otáčkách proměnlivýho průřezu sacích nebo vejfukovejch kanálů.

 

Na jednu stranu je to dobře, protože to zjednodušuje jeho konstrukci a vypouští to z něj míň spolehlivý pohyblivý mechanismy, na druhou stranu ho to ale vývojově vrací o minimálně 30 let zpátky co se týče průběhu křivky výkonu a krouťáku - proměnný časování rozvodu nebo různý druhy přívěr v sání nebo vejfuku pro zlepšení průběhu výkonovejch křivek byly třeba u japonců naprosto běžným technickým opatřením už v 80. letech - a v motorkách srovnatelnejch i menších kubatur jsou naprosto nezbytným opatřením i v současnosti.

 

Nevím, proč se VW uchýlil k tomuhle umělýmu zkriplování techniky, která by díky právě těm amputovaným technickým vylepšením mohla dodneška konkurovat turbomotorům i v oblasti snižování emisí a majitelům aut tak umožnila volbu koupě míň složitýho atmosférickýho motoru proti složitějšímu a materiálově náročnějšímu turbu.

 

Faktem proto zůstane, že s 1,4 16V se musí jezdit jiným stylem, než s HTP nebo s TSI, neřkuli s TDI - ten motor se prostě MUSÍ TOČIT a jinak už to bohužel nebude. Pokud se přiměřeně vytáčí, tak i poměrně uspokojivě akceleruje a nechá si ledacos líbit - jak ho ale někdo podtáčí, ten motor mu svou nelibost k přehnaně nízkejm točkám dá okamžitě a krutě pocejtit - jednoduše začne zdechat...

 

Já sám jsem to poznal hned při mojí první jízdě s ním (zkušební projetí před koupí v bazaru!!!), kdy jsem naprosto navyklej na dosavadní poměrně pružnou nadčtvercovou OHV třináctistovku (forman BMM 1,3 50kW) vjel v serpentinách do stoupavý vracečky na trojku cca 40km/h a protože jsem byl "kapánek dlouhej", tak jsem v ní ubral plyn aby auto zpomalilo - a když jsem chtěl po projetí největším zákrutem pořád na tu trojku začít akcelerovat ven ze zatáčky, se zlou jsem se potázal, BXWéčko začalo dunivě hučet a jednoduše odmítlo zrychlovat. Vyřešil to přímo v zatáčce navalenej razantní meziplyn s podřazením na dvojku, otáčky vyskočily nad 2500rpm a ejhle, BXWéčko chytlo druhej dech a najednou z něj zase byl ten živej šestnáctiventil, kterej má radost z jízdy pod plynem. Než jsem začal řadit ve vyšších točkách než jsem do tý doby řadil a zvyknul si, jak s tímhle motorem zacházet, uplynulo řádově půl roku.

 

Naprosto stejnou zkušenost s těmahle motorama mi nedávno popisoval kamarád z Jičína - ve fabrice vzali na operativní lízačku několik roomsterů s touhle motorizací jako náhradu za doslouživší fábule 1,9TDi. Skoro okamžitě na ně jejich řidiči začali houfně nadávat, jaký to nejsou zdechliny, protože se s nima ve 4 lidech na palubě nedokázali napojit na nájezdu do provozu na I/35 v Hořicích - prostě nedokázali v celý dýlce připojováku zrychlit natolik, aby se plynule zařadili do proudu jedoucího 90-100km rychlostí. Moje otázka byla jen jedna - při jakejch otáčkách ti šoféři řadí nahoru během toho zrychlování? A po jeho odpovědi, že přibližně na 2500rpm ale určitě před vytočením na 3000rpm jsem mu mohl doporučit jen jedno - AŤ S TÍM MOTOREM OKAMŽITĚ PŘESTANOU JEZDIT JAKO S DÝZLEM A NECHAJÍ HO VÍC VYTÁČET, protože jedině tak mu dopřejou to co potřebuje a on se jim odvděčí tím, že pojede.

 

Tenhle motor se prostě nejlíp chová tam, kde to pro jiný motory není obvyklá oblast otáček - někde mezi 3000 a 4000rpm, tam je jak se říká "spokojenej jak korytnačka" a jízda s ním se dá užívat. Bohužel, kdo je zvyklej na turbo, ať už v dehtu nebo TSI, bude si po pořízení BXW/CGGB na tohle chování muset (znovu) zvykat.

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ekkar: už toľko neplač nad tým, že inžiníri v VW to nezlepšili, tak si kúp druhé auto s tvojím vysnívaným motorom. Je pravda že to mohli urobiť ale !! AK si pozrieš nejaké skutočné krivky z vrzdy tak 120NM máš už pri 200ot a to 1,2HTP ani toľko nedosiahne. Preto tu je hlavný rozdiel fakt v tých prevodovkách. A ešte 1,2HTP 47kw neviem či 6V alebo 12V vo fabii 1 má rovnaký prevodový pomer ako roomster.

 

 

Kimmi: Myslím, že bude fakt potrebovať spraviť základný servis a vyhnať pavučiny z výfuku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neplačem, ja sa iba čudujem nad takým postupom "chytrých hláv v okuliaroch" - veď ako málo bývalo stačilo urobiť, aby tento motor bol o veľa priťažlivejší svojím správaním sa?

 

Okrem toho, môj vysnívaný motor je V12 biturbo - a kým na taký zarobím, bude asi koniec vesmíru...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

K těmto posledním komentářům bych jen dodal, že dnešní řidiči prostě už nemají svoje ,,srdce" ( ne všichni) a nechají se ovlivňovat médii a tím kdo jim co radí a píše o tom co ,,moderní" motor potřebuje  a co mu stačí a jakou má spotřebu. Z vlastní zkušenosti : začínal jsem na Fordu 1.6 D, potom Felicia 1.6 Mpi, pak Thalia 1.4 8V, Clio 1.2 16V, momentálně Mazda 3 1.6 16V a Octavia 1.9 TDi a můžu v klidu říct, že s každým motorem jsem za pár jízd věděl jak jezdit a co potřebuje a to jsou v nich velké rozdíly, takže jde o to co od motoru člověk očekává a jaký výkon chce.

Plno lidí jezdí ne podle toho jaký má motor, ale jaký chce mít motor a spotřebu.. rada zní : přízbůsobte jízdu povaze motoru !! :kol-47::kol-14:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Už je to dost dávno,co byly převodovky přizpůsobené motoru,dnes jsou přizpůsobené emisím.Už jen srovnání staré 8V 1,4,co byla třeba v Cordobě,ten motor má vážení 44kW a proti tomuhle 16V chudákovi je to kladivo jak sviňa.A spotřeba?Bez velké snahy do 6l,s tím,že když chci předejet tak mi stačí 2500 ot.Nu což,zamáčknu slzu.Jen takový dovětek,auto měla sousedka a její otec"přece nejsem tak blbej"vyměnil olej v motoru tak,že ho vypustil z převodovky,vyměnil filtr a do motoru nalil další 3,5 litru.Takhle to za patřičných kouřových efektů najelo 200 km,po tom jsem nalil olej do převodovky,udělal znova výměnu a to auto jezdilo další dva roky bez problémů,ještě ho dávala na protiúčet.Dovedete si představit,jak by to dopadlo u dnešního auta?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže autíčko je už doma a ke´d som šiel na skúšobnej jazde s majiteľom tak som sa nejak obával stúpiť na plyn,no teraz som šiel celkom inak,sice vzdialenosť iba 35 km ale riadne som mu šliapol na plyn,myslím rázne pridať a už sa to chovalo celkom inak ,takže chviľku jazdenia a bude to ok a jak napísali "Marfan" a "Toom"treba sa naučiť jazdiť na danom type a bude to ok,len som sa trochu zadivil keď som auto zamkol tak mi svietila horná lišta na prístrojovke no po pár možno 20 sek zhasla.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo, dělá to ten plast na konci měrky (držátko) - prostě ji ucpe a když prudce zastrčíš, tlačíš před ním sloupec vzduchu kterej nestačil vybublat ... řešení je poměrně jednoduchý - než měrku po vytažení, otření a "měřicím zastrčení" znovu vytáhneš, minutu nebo dvě počkej (stojící auto, motor v klidu) - ten vymáčknutej olej vsákne zpátky do trubičky podél měrky a zastaví se na skutečný hladině ...

Ona ta trubička vedoucí měrku oleje končí pod hladinou oleje??? :kol-32:  To snad ne?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jenže u toho BXW/CGGB se věci mají tak, že zatímco většina dneska dostupnejch motorizací se postupně vyvíjela ze svejch předchůdců vylepšováním a doplňováním fičur na základní "nepřetechnizovaný" provedení, tenhle agregát je ve svojí podstatě výjimečnej právě tím, že vzniknul jako technologickej DOWNGRADE - neboli na jeho předchůdcích už zmiňovaný pomůcky pro vylepšení průběhu výkonu a krouťáku v závislosti na otáčkách nainstalovaný byly - minimálně jeho silnější bratříček 1,6 už s měnitelným časováním rozvodu běhal - a ne špatně.

 

Právě proto si myslím, že "povolat do služby" tyhle pomůcky u podobnýho motoru by bylo včetně testů a homologace lacinější, než kompletní vývoj fungl nový řady turbomotorů, tudíž by se na něm nemuselo tolik škudlit, jako se muselo "v zájmu udržení zisku pro akcionáře" škudlit na vývoji EA-111 (starší řetězová verze 1,2TSI atd), protože veškerá technika už je v minulosti vyvinutá a relativně odzkoušená na starších typech.

 

Výsledek by se tak (snad) vyhnul "big blamági" s blbou regulací turba i dost možná s vytahaným rozvodovým řeťázkem (to pokud by se "soudruzi brejlatí" nerozhodli učunit tu nehoráznost s nevyzkoušenou inovací za každou cenu i na něm) - a rozhodně by to byl i z pohledu řidičů lákavější motor, než ve svojí dnešní osekaný podobě.

 

Proč se třeba japonský automobilky v čele s Mazdou drží ve třídě "běžný spotřebky" tak zaujatě atmosférickýho motoru, i když se všema "berličkama" proměnnýho časování rozvodu nebo měnitelný dýlky a průřezu kanálů? A přitom jim všecko funguje a já nemám pocit, že by japonský auta kromě určitý exotičnosti konstrukce a horší cenový dostupnosti ND byly výkonově nebo spotřebou horší než evropský - naopak...

 

Jenže - soudruzi inžinýři z "Das Auto" spolu s €urochujerama z Brusele to rozhodli opět (a jak jinak, že???) za nás a jak se poslední dobou můžeme přesvědčit, bohužel ne všecky jejich rozhodnutí byly opravdu "Simply Clever" ... Co dodat?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nějak se mně to nezdá.

1) proč by to dělali, z důvodů vedení by stačilo by, aby končila 10 mm nad případným maximem. Řekl bych, že končí zároveň s blokem motoru.

2) nevěřím tomu, že "komprese" na dráze cca 10 mm v trubce dlouhé cca 500 mm by stlačila hladinu o 5 mm.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1) na 99% to tak bude, někde na webu jsem dokonce viděl řez motorem a ta trubička tam fakt byla, zkusím to najít

2) ta "komprese" tam asi bude, protože v tom plastu je gumička, která při zacvaknutí zapadne cca 0,5cm do vnitř, takže tím asi vytvoří vzduchový špunt

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nějak se mně to nezdá.

....

2) nevěřím tomu, že "komprese" na dráze cca 10 mm v trubce dlouhé cca 500 mm by stlačila hladinu o 5 mm.

Ona nestlačí hladinu v celý vaně - stačí aby vytlačila jen ten olej, co je zdola nateklej do trubičky. Princip stejnej, jako když máš sklenici limonády, ponoříš do ní brčko a do toho brčka zlehka foukneš. Hladina v brčku jde dolů, protože na ni shora tlačí vzduch, zatímco okolní hladina se (maličko) zvedne. Když to s foukáním přeženeš, vytlačíš celej objem brčka do sklenice a vzduch začne z jeho konce probublávat zpátky k hladině. Pokud bys v ten samej okamžik brčkem prostrčil měrku a zase ji rychle vytáhnul - dřív, než olej, kterej je viskóznější než voda nateče zase zpátky do trubičky, zaručene bys naměřil nižší hladinu (v podstatě na úrovni spodního konce brčka), i když kolem brčka by byla hladina mnohem vejš... Proto říkám, že je potřeba tomu vzduchu zatlačenýmu do trubičky dát chvíli na to, aby utekl netěsností kolem špuntu pryč a olej mohl zase STOUPNOUT na původní úroveň - a vytahovat se měrka musí pomalu, aby právě zase ten špunt nenasával olej spodem do trubičky a nezvedal tak naměřenou hladinu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže autíčko je už doma a ke´d som šiel na skúšobnej jazde s majiteľom tak som sa nejak obával stúpiť na plyn,no teraz som šiel celkom inak,sice vzdialenosť iba 35 km ale riadne som mu šliapol na plyn,myslím rázne pridať a už sa to chovalo celkom inak ,takže chviľku jazdenia a bude to ok a jak napísali "Marfan" a "Toom"treba sa naučiť jazdiť na danom type a bude to ok,len som sa trochu zadivil keď som auto zamkol tak mi svietila horná lišta na prístrojovke no po pár možno 20 sek zhasla.

Jestli myslíš tu horní lištu na maxidotu, tak je to v pořádku, ta má po zamčení auta pár vteřin dosvit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...