Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo (editace)

No vidíš jak diagnostika pomohla. Předpokládám, že si použil nějaký Bluetooth adaptér, když píšeš chybu ve formátu OBDII? Pro dekódování chybových kódů doporučuju stránky http://dtcsearch.planetvag.com/

 

Nicméně nejlepší je dílenská příručka. Níže přikládám popis chyby 16686 (ve formátu VAG).

 

 

DTC 16686.jpg

Editováno: , autor: abclab
Vloženo

JJ, měl jsem adaptér půjčený od kamaráda. Už jsem si ho taky objednal. Kdyby se někdy něco stalo na cestách tak člověk hned +- ví na čem je. Fakt mě to mile překvapilo :) Aditivum požívám jen do oleje, značku z hlavy nevím. Do benzínu vyzkouším, chvilku se ve firmě požívalo do služebáku :)

Vloženo (editace)

Aditivum do oleje mi bylo doporučeno kvůli hydroštelům, které se začaly lehce ozývat. Po práci na tu poradnu rád mrknu :)

Jinak jsem byl teď o obědové pauze v garáži. Přehodil jsem cívku z 2. válce na 4. a chyba se na něj přesunula. Objednal jsem novou + to aditivum do benzínu VIF (0,5l za 206 Kč). Zítra by to mělo dorazit....

Editováno: , autor: NO.ID
Vloženo

Vše funguje jak má, zatím jsem udělal jen krátkou testovací jízdu, ale chod motoru je klidný a otáčky už nekolísají. Jen jsem zvědavej, kdy odejdou další cívky, už asi mají něco za sebou.... 

Vloženo

Tak po pár mesiacoch zase cukanie na dialnici. Ak idem okolo 100km/h tak sa to vôbec neprejavý ale ak idem tak 130km/h tak najprv trhne autom a potom trhá vkuse pri pridaní plynu. Ale, keď tam dám 4ku a točím ho nad 4000tis tak ani neťukne

  • o 1 měsíc později...
Vloženo

Příběh má pokračování... bohužel. Včera přítelkyně přijela a opět svítí kontrolka el. motoru. Auto necuká, neskřípe,... a spotřeba je krásná pod 6,5l. Přední lambdu jsem nakonec vyměnil krátce po cívce abych měl klid. Stejně by mě to čekalo. No a po pár set kilometrech tu mám zase co k řešení.

Teď mi vyskakují chyby:

  • P0135 (16519) - Sensor Heater Circuit
  • P1178 (17586) - Linear O2 Sensor: Pump Current: Open Circuit
  • P0030 (16414) - HO2S Heater Control
  • P1183 (17591) - Linear O2 Sensor / Reference voltage short to B+

Mám letos již vyměněné pal. čerpadlo (začalo pískat), palivový filtr, vyčištěnou škrtící klapku, jednu cívku a naposledy preventivně přední lambdu. Minulý rok ještě vlnovec, lehce totiž profukoval. Když k tomu připočtu výměnu oleje, filtrů a zadních tlumičů tak už jsem do toho nasypal dost. Vše si dělám sám, to bych se v asi servisu nedoplatil, ale už mě to přestává bavit....

Přítelkyně mi tvrdí, že ta kontrolka se v minulosti vždy rozsvítila když bylo nad 30 stupňů a auto déle stálo na sluníčku. Může to mít spojitost s těmi chybami?? Já spíš čekám něco s kabeláží... Předem děkuji všem za pomoc! :) 

Vloženo

Bohužel nemám multimetr na proměření, budu si ho muset někde půjčit. Chyby jsem vymazal a jel auto projet. Chyba P0135 (16519) - Sensor Heater Circuit naskočila až po 20 minutách normální, klidné jízdy. Lambda je nová, tak mi to hlava nebere. 

Vloženo

Pokud si měnil lambdu preventivně a máš ještě tu starou tak jí můžeš zkusit vrátit, co to udělá. Já sem si nedávno měnil obě a od té doby v pohodě. Kdybys chtěl na testování mojí starou lambdu před katalyzátor, tak ti jí klidně dám, ale generovala chybu viz. 

 

Vloženo (editace)

Kdyby stará lambda byla ok, tak bych novou reklamoval resp. chtěl bych vrátit prachy a koupil bych si tu japonskou (NTK od firmy NGK). Myslím, že je to původní originální výrobce, který tuhle sondu dodával pro Škodovku. A až to budeš měnit, tak se mrkni, jestli je konektor ok (není tam bordel a oxidace na kontaktech), nebo se někde kabel od sondy nedotýká výfukových svodů a nepálí se.

Editováno: , autor: abclab
Vloženo (editace)

Sondu jsem ještě nevyměnil, nebyl čas ani chuť v tom pařáku, ale chyby jsem vymazal a jel auto krátce projet. Stejné chyby vyskočily až po 11 km s tím, že se jako předzvěst začala zvedat průměrná spotřeba. Po rozjezdu krásně klesala až pod 6,5l, poté z ničeho nic šla nahoru až přes 8,5l a až potom se zobrazila kontrolka. Tak mě tak napadá jestli není nějaká souvislost s ohřátím motoru. Vědět asi budu víc, až vyzkouším starou lambdu... ozvu se :)

 

PS. bordel ani oxidace na kontaktech není a kabel se nikde nepálí. Na to jsem dával pozor. 

Editováno: , autor: NO.ID
Vloženo (editace)

Tipuju, že lambda je defektní a po zahřátí začne hlásit řídicí jednotce nesmysly. Koukni na tohle video:

 

 

Editováno: , autor: abclab
Vloženo (editace)

Tak jsem tam dal starou lambdu a vše se zdálo OK. Spotřeba na stejné trase 5,9l než jsem tomu na závěr přidal do kopce (po 14,5 km jízdy). Rozsvítila se mi kontrolka EPC + ESP (žlutý trojúhelník s vykřičníkem) a motor přestal mít tah. Okamžitě jsem nechal načíst chyby a žádná tam nebyla. Po novém nastartování vše bez problémů. To jsem z toho jelen.....

 

BTW. Už vím značku té brazilské lambdy - MTE THOMSON

Editováno: , autor: NO.ID
oprava chyby
Vloženo

Mohla by lambda spôsobovať aj môj problém? Pri teste su obe okey. Len pri dlhžsej jazde po dialnici začne motor trhať akoby šiel na 3 válce. Nesvieti žiadna kontrolka, ani na diagnostike neukazuje žiadnu chybu. Sviečky sú nové, robí to aj na benzíne aj LPG

Vloženo
před 19 hodinami, NO.ID napsal:

. Okamžitě jsem nechal načíst chyby a žádná tam nebyla.

To je fut dokola: musela tam být (a dosud tam s největší pravděpodobností je), jinak by kontrolky nesvítily - ovšem na každý ty chyby z ŘJ motoru umí přečíst...

Vloženo
V 25. 7. 2019 na 18:37, NO.ID napsal:

Tak jsem tam dal starou lambdu a vše se zdálo OK. Spotřeba na stejné trase 5,9l než jsem tomu na závěr přidal do kopce (po 14,5 km jízdy). Rozsvítila se mi kontrolka EPC + ESP (žlutý trojúhelník s vykřičníkem) a motor přestal mít tah. Okamžitě jsem nechal načíst chyby a žádná tam nebyla. Po novém nastartování vše bez problémů. To jsem z toho jelen.....

 

BTW. Už vím značku té brazilské lambdy - MTE THOMSON

 

Zajímavé. Těžko říct co je příčinou (elektrické vedení? řídicí jednotka? nebo cokoli jiného). Pokud zjistíš DTC kódy, je potřeba při opravě postupovat podle jejich popisu v dílenské příručce.

Nicméně dokud se závada opakovaně a jasně neprojeví tak bych zatím jezdil se starou lamdou.

Mě se kontrolka MIL taky rozsvěcela jen když jsem na to dupnul. Při defenzivní jízdě auto jelo bez rozsvěcení kontrolky. Po výměně sondy to jede 180 km/h bez DTC chyb.

Vloženo

Zkontroloval jsem tu starou lambdu a vypadá to, že pomalu už odcházela. Úplně mrtvá ale nebyla. Dal jsem večer tu novou a všiml jsem si, že se ozývá výfuk. Zkusil jsem ho ucpat auto si běželo vesele dál. Takže netěsní.  Myslím si jestli se někde nepřisává vzduch a pak to nehází chybu lambdy i když je nová. Přední část výfuku se ale zdá OK, zadní je měněná předchozím majitelem a střední část je fakt fest rezatá. Dneska na to ještě kouknu, večer jsem toho už moc neviděl a dám to asi už do servisu. 

Vloženo
V 25. 7. 2019 na 18:45, R.jakubco napsal:

Mohla by lambda spôsobovať aj môj problém? Pri teste su obe okey. Len pri dlhžsej jazde po dialnici začne motor trhať akoby šiel na 3 válce. Nesvieti žiadna kontrolka, ani na diagnostike neukazuje žiadnu chybu. Sviečky sú nové, robí to aj na benzíne aj LPG

 

Hele někde tady na foru když jsem hledal co to dělá mně jsem o spojitosti lambdy na dálnici četl. Takže asi ano. Kolik máš najeto???

Vloženo
V 27. 7. 2019 na 9:07, NO.ID napsal:

Zkontroloval jsem tu starou lambdu a vypadá to, že pomalu už odcházela. Úplně mrtvá ale nebyla. Dal jsem večer tu novou a všiml jsem si, že se ozývá výfuk. Zkusil jsem ho ucpat auto si běželo vesele dál. Takže netěsní.  Myslím si jestli se někde nepřisává vzduch a pak to nehází chybu lambdy i když je nová. Přední část výfuku se ale zdá OK, zadní je měněná předchozím majitelem a střední část je fakt fest rezatá. Dneska na to ještě kouknu, večer jsem toho už moc neviděl a dám to asi už do servisu. 

 

V dílenský příručce k motoru BBZ jsem nenašel ani chybu 16519 ani 16414. Jak popisuješ výše. Našel jsem jen 17586 a 17591. Díra ve vejfuku je samozřejmě důvod k opravě ať už auto zlobí nebo ne. V prostřední části vejfuku je druhá lambda za katalyzátorem. Pokud máš nalítáno přes 120 tis. km, tak bych jí vyměnil taky. Teď jen najít servis kde vejfuk udělaj kvalitně, to může bejt problém. Klidně můžeš pro začátek zkusit tohle:

 

 

Vloženo

Mně to vyhodilo chyby v tom OBD2 tvaru (P.... ) a ty jsem pak pomocí toho konvertoru jak si mi posílal převedl na VAG kódy. :) 

 

Dnes s autem jela přítelkyně a úplně pohoda. Je to nějaká blbost. Tento a příští týden v servisu mají dovolenou, tak to tam pak hodím ať mrknou na výfuk a ještě se pozeptám na ty chyby. Druhou lambdu jsem měl asi udělat zároveň s první. Měl bych to při jednom a navíc koukám, že od Bosch stojí +- 1300, což v celku jde :) 

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...