R.jakubco Vloženo 10. Duben 2019 Sdílet Vloženo 10. Duben 2019 DP som pozeral ale nič konkrétnejšie sa tam nepíše len skontrolovať lambdy a tesnost sania ale to je pri 90% problémov. Robí to aj na benzíne aj ma LPG takže filtre môžeme vylúčiť. Všimol som.si tiež že občas v rozmedzí 2000-3500 ot my pri zošliapnutom plyne zakolíže výkon. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
abclab Vloženo 10. Duben 2019 Sdílet Vloženo 10. Duben 2019 Někdy může být ucpaná spojovací trubka mezi EGR a škrtící klapkou a stačí vyčistit její vyústění a prostor pod škrtící klapkou (viz. foto a odkaz na video). Ale to je spíš jiná chyba. Pokud jsou zanesené vstřiky můžeš zkusit aditivum do benzínu (např. VIF). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
abclab Vloženo 10. Duben 2019 Sdílet Vloženo 10. Duben 2019 (editace) Popřípadě se můžeš zkusit podívat ještě na klapku v krytu motoru (viz. PDF, odkaz na jiné téma a video). Kontrola předehřívání nasávaného vzduchu.pdf Editováno: 10. Duben 2019, autor: abclab Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
R.jakubco Vloženo 10. Duben 2019 Sdílet Vloženo 10. Duben 2019 Ale boli by zanesene aj lpg aj benzinove? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
abclab Vloženo 10. Duben 2019 Sdílet Vloženo 10. Duben 2019 To nevím. Obecně lze říct jen to, že když je chudá směs tak buď chybí palivo (špatné čerpadlo, ucpaný filtr, ucpané vstřiky), nebo je moc vzduchu (netěsnost v sání), nebo řídicí jednotka špatně míchá poměr paliva a vzduchu (špatná lambda, špatná řídicí jednotka). Někdo doporučuje lambda sondy pravidelně měnit (viz. odkaz). https://cs.wikipedia.org/wiki/Lambda_sonda Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
R.jakubco Vloženo 10. Duben 2019 Sdílet Vloženo 10. Duben 2019 Je nejake chronicke miesto na tom 16V kde nasava falosny vzduch? Napr ako na 1.8t PCB system? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
abclab Vloženo 10. Duben 2019 Sdílet Vloženo 10. Duben 2019 Chronické místo neznám, nicméně netěsnost, která způsobuje chudou směs, by měla být někde za místem, kde se mísí benzín se vzduchem tj. někde za vstřikovači. Stříknul bych benzín ve spreji (nebo čistič brzd) kolem sacího potrubí a pozoroval, jestli se změní volnoběh. Ale jak už tad psal zwan, klidně to může být i špatná jiskra (svíčka, zapalovací modul, zapalovací kabel). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
R.jakubco Vloženo 10. Duben 2019 Sdílet Vloženo 10. Duben 2019 Sviečky mám Denso iridium. Majú 5tis aj s novými cievkami. Zaujímave je že neukazuje ani vynechávanie zápalu ani pri tom trasení nerozvieti kontrolku motora alebo EPC. Zajtra to vyskúšam a napíšem Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
abclab Vloženo 12. Duben 2019 Sdílet Vloženo 12. Duben 2019 V 10. 4. 2019 na 14:50, R.jakubco napsal: Ale boli by zanesene aj lpg aj benzinove? O ucpaných benzínových vstřicích u aut přestavěných na plyn se letmo zmiňují v toto článku: https://www.auto.cz/vysokooktanove-benziny-zadne-zazraky-necekejte-82674 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
R.jakubco Vloženo 12. Duben 2019 Sdílet Vloženo 12. Duben 2019 Talže,dnes som prestriekal celé sanie aj s posilovačom a odsavaním nádrže ale žiadna zmena. Ani otácky sa nezmenili. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
abclab Vloženo 12. Duben 2019 Sdílet Vloženo 12. Duben 2019 No tak můžeš vyloučit netěsnost v sání. Dále si psal, že obě lambdy jsou podle diagnostiky v pořádku. Pokud to dělá na plyn i na benzín tak teda můžeš vyloučit, že je zanesený palivový filtr a potažmo i benzínové vstřikovací ventily (http://aa.bosch.cz/download/formule/plakat-vstrik-ventily.pdf). Pokud vyloučíme i svíčky a zapalovací moduly. Tak ještě může být problém v elektrickém vedení (viz strana 7 v PDF příloze), nebo dokonce v řídící jednotce. A díval si se na tu klapku v krytu motoru a na prostor pod škrtící klapkou? Fabia_-_Svět_Motorů.pdf Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
R.jakubco Vloženo 12. Duben 2019 Sdílet Vloženo 12. Duben 2019 Klapku v kryte mám zašróbovanú na studenú vetvu ale v tom by problém byť nemal. Mám to tak roky a v pohode takže skôr asi tá riadiaca alebo lambdy. Tie som meral len na mieste podľa DP. Za jazdy som ich neskúšal Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
abclab Vloženo 14. Duben 2019 Sdílet Vloženo 14. Duben 2019 Ještě mě napadlo, že může být zanesený "Snímač tlaku v sacím potrubí -G71- se snímačem teploty nasávaného vzduchu -G72-". Jenže dostat se k němu u Fabie je na rozebrání celého sání, protože jeden šroub je zakrytý. Níže posílám video jak ho čistit, ale u toho motoru z videa ten šroubek není zakrytý. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 14. Duben 2019 Sdílet Vloženo 14. Duben 2019 Není zakrytý - demontáž je za minutu hotová (nejlépe se to dělá ohnutým thorxem). Pokud by ovšem s tím snímačem něco bylo, tak by to diagnostika řekla. Doporučil bych hubší analýzu bloku měřených hodnot a hravně je nahrát v okamžiku, kdy auto škube - ono se pak ukáže, co se tam děje. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
abclab Vloženo 14. Duben 2019 Sdílet Vloženo 14. Duben 2019 U mě je jeden šroubek MAP senzoru překrytý a nejde jednoduše odšroubovat. Podařilo se mi odšroubovat jen jeden. Mám motor AUB. Je možné, že se různé verze motorů liší. Vycházím z předpokladu, že když je MAP zanesený, tak nemusí správně detekovat tlak a teplotu a ŘJ motoru pak dá neadekvátní množství benzínu. Pokud jsou hodnoty MAP senzoru v rámci normálních hodnot, tak přesto že neodpovídají realitě, tak se to nemusí vyhodnotit jako chyba. Jinak souhlasím, že je potřeba udělat to co píšeš. Navrhoval jsem jen jednoduché úkony, které je beztak třeba pravidelně dělat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
abclab Vloženo 14. Duben 2019 Sdílet Vloženo 14. Duben 2019 Jinak ohledně cukání se to tu už řešilo: 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 14. Duben 2019 Sdílet Vloženo 14. Duben 2019 Témata sloučena. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
R.jakubco Vloženo 14. Duben 2019 Sdílet Vloženo 14. Duben 2019 Tak umna to bol senzor tlaku. Vymenil som a trhanie zmyzlo, ale poľavenie v ťahu medzi 2-3 tis ostalo ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
abclab Vloženo 14. Duben 2019 Sdílet Vloženo 14. Duben 2019 Kolik máš najeto? A jaké jsou hodnoty lambd při jízdě? AUA lambda sonda před katalyzátorem: https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/030906262b-lambda-sonda-1-4-16v-55kw-ngk-8370.html AUA lambda sonda za katalyzátorem: https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/036906262d-lambda-sonda-1-4-16v-55kw-74kw-bosch-5819.html Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
abclab Vloženo 15. Duben 2019 Sdílet Vloženo 15. Duben 2019 Při hledání příčiny nízkého výkonu se ještě můžeš inspirovat tady: https://www.auto.cz/proc-motor-ztraci-vykon-mame-pro-vas-pet-duvodu-110920 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
NO.ID Vloženo 17. Červen 2019 Sdílet Vloženo 17. Červen 2019 Ahoj, tak potřebuji zase po dlouhé době radu. Zničeho nic, pouze po najetí do garáže se začal klepat motor a lehce prdět do výfuku, kolísají volnoběžné otáčky. 1. mě napadla zanesená škrtící klapka nebo EGR - oboje v pořádku 2. pak že odešla zapalovací svíčka, cívka nebo kabel - vše v pořádku 3. jsem si říkal, že to musí být přední lambda - vypojil jsem její konektor a změna se neprojevila, tak to ní asi nebude Doplním, že palivové čerpadlo a filtr byl měněn asi před 200 km. Svíčky s olejem a další filtry před 5 000 km. Máte někdo nějaký tip na co se ještě podívat než to hodím do servisu na diagnostiku? Díky! :) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 17. Červen 2019 Sdílet Vloženo 17. Červen 2019 začni tou diagnostikou, jen ztrácíš čas. Kabel stojí dvě stovky... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
abclab Vloženo 17. Červen 2019 Sdílet Vloženo 17. Červen 2019 Přesně, kup si starej dobrej kabel pro program VAG-COM (pro verzi 409 a nižší stojí pár stovek). Otestuj např. pomocí programu VAG-COM 304 (je toho plnej internet). Prolistuj dílenskou příručku a podle čísla chyby najdi možné příčiny. Ještě napiš jakej máš motor (AUA, AUB ??) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
abclab Vloženo 17. Červen 2019 Sdílet Vloženo 17. Červen 2019 Jinak i když vypojíš lambdu a nic se nezmění, tak to klidně může bejt ona. Protože lambda(y) je jediný senzor, který dává řídicí jednotce zpětnou vazbu ohledně kvality spalování. Pokud máš najeto přes 160 tis. tak je lambda na výměnu tak jako tak protože stárne: http://autoperiskop.cz/co-mozna-nevite-o-lambda-sonde-spotreba-paliva-pohled-dovnitr/ 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
NO.ID Vloženo 19. Červen 2019 Sdílet Vloženo 19. Červen 2019 (editace) Panove tak mi dnes diagnostika hodila P0302 na druhem valci - tak nakonec to bude kabel nebo civka. Zajimave je, ze dnes uz volnobezne otacky nekolisaly a chod motoru byl klidnejsi. Zitra na to mrknu a dam vedet :) jinak motor mam BBZ a najeto 128 tis. Jojo tu predni lambdu asi letos preventivne vymenim. Stejne me to nemine... Diky za tipy a ochotu! :) Editováno: 19. Červen 2019, autor: NO.ID Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.