Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdravím všechny a prosím o radu. Na Felicii (12/1995, 1.3 50kW) mi začala špatně ukazovat teplota chladící kapaliny. Při normální jízdě je teplota v červeném rozmezí, ale motor nevaří, čidlo ventilátoru spíná po chvílích bez problémů. Po jízdě bez problémů odšroubuju víčko na vyrovnávací nádobce, voda nevaří a pěkně cirkuluje.

Proto jsem vyměnil snímač teploty na termostatu(žádná změna), druhý snímač teploty na termostatu(opět žádná změna). Řekl jsem si-asi špatný budík. Dal jsem nový budík(originál Škoda), ale opět žádná změna.Vyměnil jsem pro jistotu čidlo na spínání ventilátoru, dal jsem nový termostat (je to starší favoriťácký typ-ne plastový), vyměnil jsem vodní pumpu(to ale spíš kvůli urvanému silentbloku) a vyčistil celý chladící okruh i s chladičem. A-opět žádná změna :help: . Už opravdu nevím, čím by to mohlo být. Všechny díly jsou nové, některé originál, ale pořád to špatně ukazuje. Neví si někdo rady? Jedině že by byly oba nové snímače teploty vadné nebo typově jiné. Snímač je na 1 konektor a podle autodat z chytré knížky je to Favorit, u Felicií to v autodatech vyhazuje snímače s minimálně dvěma konektory. Poradí někdo? Předem díky moc

pripoj to na diagnostiku co ukaze VAG. ak ukaze normalnu teplotu skontroluj ci kabel od budiku az k snimacom ci ich mas OK.

potom napis co mas...

  • 2 měsíce později...
  • Autor

Omlouvam se za delsi absenci. Na VAGu to jeste nebylo, ale myslim, ze VAG teplotu neukaze, protoze z cidla jde jen 1 kontakt, a ten jde do svazku nekam pod palubovku. Menil jsem ted jeste tesneni pod hlavou a tesneni saciho a vyfukoveho potrubi. Taky jsem jeste vymontoval pristrojovku a prosel ten kablik, i kontakty, relatka, pojistky...Se vsim jsem hybal...a nic. Takze jen premyslim, co dal. Neni to prijemne jezdit, kdyz ani nevim, jakou teplotu tam mam. Nenapada jeste nekoho neco? Diky predem za jakekoli podnety

  • 3 měsíce později...

no tak sme dvaja,mne sa stalo presne to iste. vymenil som termostat,tesnenie pod hlavou,nový tepelný spínač,a nic.... stále mám teplotu v červenom poli. Motor nevrie ide normálne akurát zle ukazuje. Mal som starý termostat s tým to bolo ok dal som nový a.... Lenže tie nové už boli 3 a hodnoty su tie isté

Cau, mam presne to same! Teplota na palubce leze az buhvikam! Termostat meneny, chladic vymene, teplotni cidlo, spinaci cidlo, vodni pumpa, tesneni pod hlavou = vse uplne nove. Sakra, co to muze byt?

zmerit odporove cidlo a potom porovnat napeti u cidla a u budiku :-)

čaute tak jsem měl ten samý problém udělal jsem vše co vy a teplota v červeném poli připojil jsem VAG a při teplotě na VAGu 90 supnu byla ručička už v červeném tak jsem ručičku ručně nastavil aby odpovídala skutečné teplotě a vše OK. Měnil jsem i budíky ale všechny byly z MPI což m ůže být ten problém!!!!!!!!!!!!!!!!!

Řešil jsem stejný problém sousedovi,který koupil Felu (r.v.95) takže čidlo teploty s jedním vývodem. Po měření zjištěno...někdo vyměnil panel přístrojů s typu s plastovým termostatem s kombinovaným čidlem(4 vývodové)-řešení - výměna termostatu za plastový+úprava kabeláže-teplota OK!!! Pokud jste neměnili panel přístrojů,hledal bych problém v plošném spoji v panelu přístrojů,asi studeňák.

  • 1 měsíc později...

Čidla jsou 2. Jedno na sání - pro Řj, druhé na komoře termostatu - pro budíček.Jsou naprosto nezávislé. Myslím že je tam zoxidovaný konektor, nebo je to někde prokleplý. Nebo jak říká kolega, studenák.

Upraveno od victory

Mám podobný problém s Felicií 1.6 z roku 1996. V mém případě teploměr ukazuje málo, teď v zimě je úplně dole a auto velmi špatně topí. Nechám-li Feldu běžet na volnoběh, tak se ale zahřeje na normální teplotu, kterou pak drží a při zvýšení nad normál se spustí ventilátor. Vše tedy nasvědčuje že odešel termostat a voda chodí stále velkým okruhem. Spotřeba léto 6 zima 7.

Jak si to můžu prověřit a případně opravit?

proverit jestli je pustenej stale velky okruh tudis je termostat furt otevrenej se da snad zjistit kdyz nastratujes a das ruku na chladič a zacne se zahrivat jeste pred dosazenim provozni teploty tak to bude termostatem...

Termostat se vymění rychle a snadno. Tři M6 šroubky... asi tě to nemine

  • 3 týdny později...

zdravím,mně na Felicii (1994, 1.3 50kW) ukazuje teplota jak se jí chce ,když jedu do práce, mám to tak 20km,tak za tu cestu někdy stoupne teplota tak jak má bejt, a někdy je prostě dole na červeném, jako kdyby byl motor studený, trubky jsou horký a topí to.Nevíte co stím? Termostat jsem vyměnil.

to bode kontaktom na budiku aj mne to roby je tam studeny spoj na plosaku. mne to viskocilo do cerveneho potom stale ukazoval 110 nastavil som ho rucne vsetko ok.

Jojo díky,dneska kdýž jsem jél do práce tak jsem bouchnul do přístrojovky a vyskočilo to na horu .

  • 2 roky později...

Tak jsem na to asi kápnul. Problém je v tom, že odpor jednotlivých čidel u různých motorizací je jinej. Vnitřní cívka všech budíků je stejná, a aby budík ukazoval dobře, má v sobě odpor, který musí odpovídat jistému motoru. Měnil jsem budíky z feldy 1,3 jednobod (SPI) s hodinamy za budíky z feldy 98 1.3 MPI a teplota motoru mi po chvili letěla nahoru do červeného. Tak jsem se v tom zacal vrtat.

Stačí když to rozebere a vyměníte odpor na zadní straně budíku teploty

Felda 1.3 SPi má mít 40 ohm

Felda 1.3 MPI cca 69 ohm

u Feldy 1.6 a 1.9 odpor zjištený nemám ale vím že s 1.3 není shodý

nebo pokud se vám nechce pájet, stačí když vezmete budík teploty z přístrojovky která patří do vašeho modelu

Upraveno od martinos

Mám podobný problém, jak už tu někdo výše psal. Najednou mi teplota přestala lízt na 90°C. Ručička se většinou zastavila na 70-ti. Vyměnil jsem termostat, ale bohužel se nic nezměnilo, takže jsem zkusil čidlo na termostatu. To už zaznamenalo změnu vyleze to tak na 80°C, ale víc ani ťuk. Poouze pokud stojím, tak se to dostane na 90°c a po chvílí spíná ventilátor. Čidlo bylo teda starší, nebylo uplně nové, tak by možná chtělo zkusit dát nové, ale jinak nevím co dál.

 

EDIT:

jinak mám Feldu r.v. 97;)         

tak ona se ta teplota v zimě moc vysoko nedostane, v chladiči máš kapalinu s teplotou třeba -10°C, a voda co se do něho dostane z motoru se okamžitě vychladí, taky mi teplota nejde nad cca 85°C takže to je asi normální, jinak čím je termostat starší, tím otevírá při nižší teplotě

To chápu, ale takhle mi to dělá už nějakou dobu, čili to dělalo už, když ještě byly normální teploty a nemrzlo.

  • 1 rok později...

když stojím s Feldou v koloně při vyšších teplotách, teplota na teploměru začne kolísat, stoupá k horní rysce, potom sepne ventilátor, teplota klesne doprostřed teploměru a takhle to dělá dokola, dokud se nerozjedu. U novějších aut, např. u Fabie, teplota na teploměru při stání v koloně nekolísá, teploměr ukazuje pořád stejnou hodnotu (provozní teplotu). Proč u Feldy takhle kolísá teplota na teploměru v koloně a u novějších aut už drží stabilně ve stejné poloze? Je to odlišným zapojením teploměru?

 

EDIT:

ještě doplním, že mám motor 1,6 AEE, ale tady to s tím kolísáním teploty bude asi stejné jako u 1,3

Upraveno od Wojnar
Edotuj příspěvky!!

napadlo mě, jestli by to kolísání teploty mohlo být tím, že u Felicie je teploměr napojen na čidlo teploty a u novějších aut, třeba u Fabie může být napojen na řídící jednotku motoru a ta by mohla filtrovat změny polohy rafičky při stání v koloně, může to být tím?

Já ti mám takový dojem, že ty to auto nějak moc řešíš :D

 

Nicméně je to úplně normální. Tomu chladiči za přední maskou se říká "náporový". To zanmená, že je ochlazovaný náporem vzduchu za jízdy auta.

Pokud auto stojí, nápor vzduchu jaksi není, chladič není ochlazován. Proto tam inženýři v automobilkách montují ventilátory.

Žádná záhada se nekoná a už vůbec ne žádná filtrace změny polohy rafičky :D

jak funguje náporový chladič vím, ale jenom by mě zajímalo, proč třeba u Fabie i při stání v koloně v létě nepozoruji žádnou změnu polohy rafičky teploměru (zobrazuje pořád provozní teplotu, tj. prostřední část stupnice) i když při stání není kapalina v chladiči chlazena náporem a naopak u Felicie při stejné situaci rafička teploměru kolísá

Protože to jsou dva různé motory.

Motor do Feldy vznikal ještě za krále klacka. Ten se nezměnil od dob co ho začli montovat do embéčka.

Nemůžeš tyto dva motory srovnávat. V ničem.

Ale u té feldy je to naprosto normální jev. Auto stojí, chladič není ochlazován, teplota stoupá, sepne spínač, roztočí ventilátor, chladič vodu ochladí, spínač rozepne, ventilátor vypne. Rafika chodí, bo ukazuje skutečnou teplotu.

U fabky je chladící soustava dimenzována tak, že ještě za normálních teplot uchladí i "stojící" chladič jen tím jak zavírá/otevírá termostat.

mám sice motor 1,6, ale chladicí soustava asi bude dost podobná jako u motoru 1,3, říkal mi to jeden kámoš. Všiml jsem si, že Fabie mají větší náporové chladiče než Felicie, možná proto se to lépe uchladí

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.