Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Zabrzdi pořádně ruční brzdu, zvedni auto na jedné straně přední nápravy, druhé přední kolo, kt.je na zemi podlož z obou stran, vypni ASR, sundej kolo, které je zvednuté, nastartuj auto, zařaď 2, nech klepat na volnoběh a podívej se, jestli ti neháže kotouč. Poznáš to na brz.deskách když se budeš dívat na vnější desku a místo kde dosedá na kotouč. Tak "zadarmo" zjistíš, který kotouč / strana ti vlastně háže.

Bohuzel samo to nezmizi :(. Zalezi jak s tim casto jezdis aby se ti tam ta rez neudelal zas a znova. Pokud s tim jezdis denne tak ano dal bych vsechno nove. Jen misto gumicek a vodicich cepu bych sehnal nekde na netu nove brzdice nejlepe original. Ted byly na bazosi original za 800kus primo z mlade boleslavy. 

Jazdim denne asi 50 Km a snazim sa viacej brzdit ako predtym. Kotuce su teraz pekne vyhladene (az na tych par flakov). Takze hrdza by sa uz nemala vytvarat. Ak by som to vymienal, tak by som tam dal: nove kotuce, nove platnicky, gumicky a vodiace capy vsetko orig. Neviem ktora cast su "brzdice" predpokladam ze brzdove strmene? to v com su ulozene platnicky?

len pre info: auto ma najazdenych 55.000 Km  a ma iba 3,5 roka takze da sa povedat ze je "skoro" nove, to boli posledne kusy z vyroby Tourky.

Tak pokud to je takhle nove a ma malo najeto tak tobe bude stacit jen desticky a koutoce. Za tu kratkou dobu se ti tam nema co vymačkat. Duvod klepani je jen ten ze tam mas ty fleky :(. TAkze by staci opravdu jen kotouce a desky dle meho nazoru. Pac to auto je skoro nove :)

Vdaka za pomoc chlapci, vyskusam to vymenit (len trochu neskor - teraz je tu kosa ako v ruskom filme)  a potom dam vediet ako to dopadlo.

Můj kamarád měl také problém s kotoučema.Pak mu někdo poradil kyro komoru-nevím jak se to přesně píše.

V podstatě jde o to,že se z novejch kotoučů odstraní vady materialu-pnutí.

Jemu to pomohlo.

Já mám osobně feroda+desky 35tkm a nic

  • 7 měsíců později...

V SM Ojetiny psali, že za zvlněné kotouče může u OI většinou vůle může opotřebený náboj kola, který dává vůli ložisku.  

  • 2 měsíce později...

Jsem narazil na toto, je to vědecky napsané, ale ať si z toho každý vezme co uzná za vhodné.

 

„ZKROUCENÉ“ BRZDOVÉ KOTOUČE A DALŠÍ MÝTY O
BRZDOVÉM SYSTÉMU
 

 

http://www.trinom.org/tmp/brakemyths.pdf

Upraveno od dick

  • 1 měsíc později...

DÍky JAROSLAVE Z

 

Nerad bych to zakřikl,ale zdá se ,že po několika výměnách kotoučů na O1 Tdi,které jsem  měnil vždy zhruba po 5 tis. km, kdy vibrace při brzdění už byly neúnosné,,jsou vibrace konečně pryč!

Problém se začal objevovat zhruba před rokem a půl (od té doby kotouče měněny 4x)a po výměně  vždy čím dál rychleji.Naposled už po najetí již 2 tis. byly vibrace docela výrazné.Nepomohlo ani stočení( zvětšení mezery mezi destičkami a kotoučem).

Prohlížel jsem fóra a vůbec rady jak kdo řešil tento problém a došel jsem k zjištění, že za ta léta nikdo nezjistil jasnou příčinu,

jak vibrace odstranit.Četl jsem i doporučení výrobců kotoučů, kdy je třeba vyměnit téměř celé uložení včetně ložisek a náboje.

Změřená házivost náboje byla 0,01 ,tedy v normě, zadní silentbloky nové, dle technika zbytek OK, nové kotouče a desky BOSCH,ale po najetí 1 tis. km už vibrace byly cítit znova.

V tu dobu jsem si přečetl článek Jaroslava Z, kde vidí hlavní problém v brzdičích FS3.

Koupil jsem tedy nové vodící kolíky, pro jistotu i nové brzdiče(na původních najeto 150 tis.) a kotouče ATE - CC Autodíly vše dohromady asi 4 500.-

Po výměně mám najeto sice zatím jen kolem 2,5 tis. ,ale po vibracích zatím ani známky.Chod brzd. pedálu je delší a brzdný účinek pozvolnější.

Takže ještě jednou DÍKY Jaroslave Z !!!

...Nepomohlo ani stočení( zvětšení mezery mezi destičkami a kotoučem)....

Tak tohle je vtip roku :D

Už mi to prosím nedělej.

dost dobré

to sa dá?  :kol-48:

Tak tohle je vtip roku :D

Už mi to prosím nedělej.

 

Už to tady sice někde na fóru bylo,ale aby Ti to nepřipadalo jako vtip roku,přečti si toto:

Stanovisko výrobců ke stáčení kotoučů - zmenšení tloušťky kotouče:

http://www.autorozvody.cz/clanky/vibrace-prednich-kotoucovych-brzd-vozu-skoda-octavia.html

 

 

Stanovisko výrobců ke stáčení kotoučů - zmenšení tloušťky kotouče:

Poškozený brzdový kotouč, který se projevuje kmitáním přední nápravy při brzdění, vykazuje známky zvýšeného opotřebení způsobeného nadměrnou házivostí kotouče, je možné částečně opravit odstružením povrchu kotouče. Tím dojde k odebrání tenké vrstvy materiálu v řádech desetin mm ! POZOR nikdy se nesmí kotouč odstružit pod minimální tloušťku danou výrobcem ! což může v některých případech dostatečně uvolnit vůli mezi kotoučem a destičkou a zamezit tak dalšímu vybrušování kotouče jejich dotykem a následnému kmitání nápravy při brzdění.

Upraveno od brdu

Měl jsem na mysli konkrétně to stočení a přesněji "zvětšení vůle mezi kotoučem a destičkou", prostě konkrétně to co jsem citoval!

Prostě jsi napsal kravinu, ze které jsem spadl ze židle.

Vůle mezi destičkou a kotoučem se po několika pár stlačení brzdového pedálu znova ustáli na její minimální hodnotě.

Já myslím, že to spíš nepochopil Wojnar. Tou závorkou měl autor na mysli to, proč vlastně ty kotouče stáčel...protože házely a byla větší vůle mezi kotoučem a deskami - vytvořila se zde vůle, takto jsem to pochopil já, protože proč jinak zkoušet stáčení.

Upraveno od JaroslavZ

...Nepomohlo ani stočení( zvětšení mezery mezi destičkami a kotoučem)....

= Stočil jsem kotouče (zvětšil jsem mezeru mezi destičkami a kotoučem).

Nemyslím, že je vhodné psát "=" i v obecné rovině o příspěvku jiného uživatele :kol-47: , každopádně tahle "naše" debata zakletému tématu nijak nepomůže.

Wojnar to pochopil naprosto přesně.

  • 3 týdny později...

Tak mě to začalo dělat taky, po kompletní generálce na přední nápravě co se týče brzd, jsem začal asi po 5000 km pociťovat klepání do pedálu při brždění. No můžu vám říct, žě mě skoro nesli. Dával jsem tam RS kotouče s těhlicema a prostě vše jak má být( ložiska taky kompletně nové od fagu). Jediné co jsem neměnil, byli ty nerezové tyčky, gumy jsem vyměnil. Musím to teď o svátcích rozdělat, vše vyměnit a namazat. Když je hodně rezu na kotouči, tak to opravdu dělá, ale já nemám vůbec žádnej na kotoučích.  Poreferuji jak to bude vypadat. 

Ty jsi dokazal zkroutit RS kotouce 312 mmm ?  Tak to teda asi jezdis poradnou kladu, kolik mas vykon ?

  • 2 týdny později...

Hele podle mě zkroucený nejsou, protože fakt pilu nejezdím. Mám to pro dobrý pocit, tahání vleku a bezpečnost především(ty velký brzdy prostě brzdí lépe, můžu to porovnat se základníma brzdama).

Jsem moc velký puntičkář a když to začne klepat, tak něco není v pořádku. Tenhle týden jedu pro gumy a tyčky do třmenů nový, tak poreferuji jak to dopadlo.

Je videt ze jsi fajnsmejkr , ale mas zcela spravny nazor , ze vetsi brzdy jsou lepsi, vykonejsi a hlavne bezpecnejsi. Zvlast kdyz tahas vlek, jak pises. Uvidis jaky to bude az vymenis ty soucastky na trmenech. Ja jsem svyho casu jezdil brzdy 312/256 z RS a brzdilo to krasne, hlavne nevadly a nekroutily se.

Tak zjištění, celé jsem to vyndal. Krásně to chodilo a vše bylo čisté skoro bez smítka. Vyčistil jsem to vše ještě jednou a namazal silikonem pro to určeným(gumičky jsem měl nové už od minula, najeto cca 10.tisíc) 

Z vnějšku na obou stranách kol jsou kotouče krásně sjetý bez hranky, ale zevnitř jsou orezlé(na obou kotoučích). Já ty kotouče s deskama koupil komplet s třmenama a těhlicema. Destičky jsou ještě krásně vysoké, je mi jich líto(brzdí opravdu krásně). Něco měli kotouče a desky najeto už před repasí, takže předpokládám že díky předešlým přidřeným pístkům takto kotouče dopadly. :kol-32:

Řešení je vyměnit kotouče s deskama nebo stoči trošku kotouče z vnitřní strany(protože ložiska a pístky jsou nový už).

Myslím si po těch peripetiích co jsem s brzdama už zažil, že jedině je kompletně repasovat vše. Myslím tedy nové pístky, těsnění, vodítka, ložiska a vše důkladně vyčistit.

Jirka

Upraveno od mi5

Jen si tak trochu nedokážu představit situaci, že příjde zákazník do servisu s tím, že má špatné kotouče a tam mu bude sděleno, ano vyměníme to, akorát abychom měli jistotu, že to nebude kopat, tak musíme ještě koupit ložiska, náboje, př. třmeny, těhlice, atd..a zaplatí místo 2 tis. třeba 8. Viz. sdělení výrobce co tu už bylo několikrát, pouze alibismus výrobců kotoučů.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.