Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

já mám 288x25 17" kola pneu 225/45 R17 nic do té doby nekopalo, vyměnil jsem kotouče (Zimmerman) a po 5 tis. km to začalo kopat! Teď jsem našel nějaký levný na Aukru, tak to koupím, a vyměním, udělám to před výměnou kol na zimu (15") ať se zajedou, a uvidím!?

Jestli máš problém s kroucením kotoučů, bývají na vinně nerovnoměrně utahlé šrouby na kolech(myslím že by měli být 120Nm). Při zahřání dojde k malé odchylce a kotouče se začnou pomalu a jistě kroutit. Nějaké řešení hledáním nesmyslných značek kotoučů je podle mého nározu kravina, pokud jezdíte jako standardní evropan :).

Taky napíšu svou zkušenost. Origo vydržely 155tis. Pak tam šly normální ATE a nepřežily. Stočil jsem je a šly do pr.. úplně. Pak jsem koupil Zimmermany, vyměnil na nápravě co šlo mimo tlumičů a opatrně zajížděl. Po cca. 10tis se začaly kroutit. Odmítal jsem to řešit a teď po 18tis. od výměny se vibrace ztrácí. Dal jsem v posledních dnech brzdám nářez a zatím se chovají dobře. Snad se pnutí uvolnilo, lehce se zkroutily a teď se provozem srovnávají. Doufám, že to vydrží.

Laosi už jsem o kroucení kotoučů snad slyšel všechno, ale toto je šupa . :p Ale vážně těch 120Nm tam není proto aby jsi nepokroutil kotouče ale aby nedocházelo ke stržení závitů. :) Neználek

spíš je to minimální moment který dává jistotu,že se ty šrouby nepovolí a hlavně ty pokud budeš chtít kolo vyměnit tak ti zaručí že je povolíš tim klíčem co máš u rezervy. A docela bych tomu i věřil že to může mít na kroucení vliv,páč pokud jeden dorveš na krev a druhej utáneš míň tak je jasný že tam nějaký pnutí bude. Povoloval jsem hodně kol na který jsme potřebovali metrovou trubku a nikdy nebyl v háji závit a to to bylo několikrát i opakovaně na jednom autě. Na nákladní autě nám jednou nestačila ani dvoumetrová trubka a dřív prasknul šteft než se stihnul strhnout závit

ja jsem nasel stoprocentni reseni ;) oktavka jde do bazaru a uz nechci nikdy zadnou videt,jsem tak vytoceny,ze uz to jinak skvele auto nemuzu ani videt.nevim co stim delat,ale urcite nebudu jezdit s autem co sezere na jednu vymenu oleje troje kotouce :angry: akorat nevim co si mam misto ni koupit,protoze toto je problem vsech techto koncernovych podvozku,dela to golf,leon i toledo.a nikdo nezna reseni :(

Tak to je docela razantní řešení ... Ale i tak to jde udělat ... !!!

Nezbývá nic jinýho, než našetřik a koupit něco novýho a pořádnýho...

neuveris jak mne to mrzi,protoze jinak jsem maximalne spokojeny.nevite nekdo,jestli tim trpi taky superb?

Upraveno od olisoft
citovanie predchadzajuceho prispevku je ZAKAZANE

No já koupil před rokem 7/2000 1.9TDi 66kw (dovoz Itálie) a taky nevím co tam mám za kotouče. Jestli origo, či už to někdo někdy měnil ... Mám v plánu buď ještě teď na podzim, nebo na jaře vyměnit tlumiče a jelikož se mi nějak začíná vrtět volant, když jedu plně naloženaj a trošku razantněji sešlápnu brzdový pedál, tak i vyměnit kotouče. Ale jak si to tady pročítám, tak mám z toho docela hrůzu... Za ten rok jsem najezdil cca 30tkm a bez problémů... Tak jsem zvědav jak to dopadne ... :-(

ja jsem nasel stoprocentni reseni ;) oktavka jde do bazaru a uz nechci nikdy zadnou videt,jsem tak vytoceny,ze uz to jinak skvele auto nemuzu ani videt.nevim co stim delat,ale urcite nebudu jezdit s autem co sezere na jednu vymenu oleje troje kotouce :angry: akorat nevim co si mam misto ni koupit,protoze toto je problem vsech techto koncernovych podvozku,dela to golf,leon i toledo.a nikdo nezna reseni :(

Ford Focus 2003+, dovoz DE, a tankuj tu nej naftu co znáš :palec2: . kam se na něj hrabe okta lol

bohužel vyšší cena a nedostatkový zboží - zháněl jsem rok a nesehnal (byl jsem náročnej) - proto mam oktu ;)

ee forda nechci ani za nic,ta znacka je problem sama o sobe:angry:

Upraveno od olisoft
citovanie predchadzajuceho prispevku

  • 3 týdny později...

Po reklamaci zkroucenych kotoucu a prednich silentbloku vibrace na chvili prestaly. Ted jsem na tom ujel tak 2500 km a problem je tu zase...

Uz z toho zacinam byt docela nervozni... vsechny tyhle veci me pri jizde se*ou, kdyz je neco v neporadku. Muze tedy nekdo napsat, co vsechno vymenil, aby vybrace prestaly? Po precteni vlakna nejsem moc moudry z toho, co komu nakonec pomohlo... diky

Nevím, nerozumím - pokud se Vám kotouče opkovaně kroutí - 2500t km je opravdu hodně málo. Tak buď je chyba v řidiči nebo v materiálu a nebo s vysokou pravděpodobností v montáži! Jinak si nedovedu představit, že jste schopní pokroutit 288@25mm po několika kilometrech... Vždyť tyto kotouče se používají i na supíkovi/passatovi a ta auta jsou větší, těžší, rychlejší... Koupil jsem tuctové kotouče Zimmerman (bez drážek - k čemu?) vyměnil, nejdřív nic moc, ale po zajetí brzdí dost dobře. Styl jízdy jak kdy, někdy "čepičář" někdy dálniční tempo po obyčejné silnici.

Ano, kotouce se krouti opakovane a vzdy po ujeti priblizne 3000 km. Styl jizdy je klidnejsi, brzdy vcelku ani moc nezatezuju a v aute jezdim vetisnou sam, maximalne ve dvou lidech. Ty same kotouce mame doma na passatu a zadny problem. Tak z toho usuzuji, ze problem nejspis nebude v kotoucich, ale nekde jinde. Obe auta jezdi do stejneho servisu, takze ani spatna montaz se mi nezda jako realny problem.

Mluvil jsem vcera se znamym, ma najeto podobne jako ja a ma ten samy problem. Auto servisuje nekde jinde.

Tak me jen zajimalo, jestli se da urcit jeden dil, ktery to zpusobuje.

Dal jsem kotouče Febi a držej a to jim dávám pěkně zabrat, destičky sjedu v předu za 30 000km.

  • 3 týdny později...
Taky napíšu svou zkušenost. Origo vydržely 155tis. Pak tam šly normální ATE a nepřežily. Stočil jsem je a šly do pr.. úplně. Pak jsem koupil Zimmermany, vyměnil na nápravě co šlo mimo tlumičů a opatrně zajížděl. Po cca. 10tis se začaly kroutit. Odmítal jsem to řešit a teď po 18tis. od výměny se vibrace ztrácí. Dal jsem v posledních dnech brzdám nářez a zatím se chovají dobře. Snad se pnutí uvolnilo, lehce se zkroutily a teď se provozem srovnávají. Doufám, že to vydrží.

Tak po asi 22tis. jsou brzdy OK. Vibrace nepatrné a brzdí super! Má někdo podobnou zkušenost? Je to vůbec možné?

  • 3 týdny později...

Moje zkušenost - ATE byly zajeté cca 30 000 km - teď jsem na ně dupl a jsou křivý!

Btw. někdo tady psal že možna i měnit desky při novych kotoučích, tak myslím je jasny vždy!

Ted mi leží doma ATE s ATE deskama na jaro - tak doufám že je tentokrát zajedu lépe ...

post-11877-1225890597_thumb.jpg

post-11877-1225890605_thumb.jpg

Upraveno od pointfrost

Já mám vpředu TRW kotouče a TRW destičky a naprosta pohoda najeto cca 14-15 tis km

Chozee

Ahoj Zkoušel někdo dávat nové náboje kola?

No ja si myslim ze kotouce na O1 sou poddymenzovany a proste clovek muze jezdit sebeopatrnejc ale pak to 1 zaslapne a je po prdeli a sou zkrouceny, muj nazor jedine RS nic jineho nepomaha. FSIII sou fabiacky brzdy a oktava je na ne moooc tezka.

Asi dám také RS. Opravdu se tato varianta nekroutí? Byl bych nerad, kdybych investoval několik tisíc a vyšlo to nastejno.

Můžeš tam dát i 288 x 25 a brzdiče FN3 dostačující a nemusiš dávát na zimu 16 :)

4 sady 280mm ruzne znacky padly behem chvile..Ted 312mm z Cupry a pecka..Desticky Ferodo DS Perfomace..Brzdi super i z 180km/h

Ale predpokladam, ze to bolo na Tvojom, nie na nejakej standardnej 1.6ke, alebo 1.9 66kW. ;) Tam by stacili, na Tvoje skor brzdy z Audi R8. lol

Asi dám také RS. Opravdu se tato varianta nekroutí? Byl bych nerad, kdybych investoval několik tisíc a vyšlo to nastejno.

bud seš cool závodník a dáš litry a litry za vše nebo jezdiš slušně, to maš lehké :)

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.