Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

bezva, díky spidere.

tak jsem na to mrknul a je to mastné pod touhle součástkou http://www.nahraj-obrazek.cz/?di=5134450647211 (pod alternátorem, taky na řemenu). ale nevím, co to je. v manuálech jsem to nenašel. je to olejové čerpadlo? i ta samotná součástka je trochu mastná.

Upraveno od JayFader

To je kompresor klimatizace. Nevím, kde by se tam mohl vzít za normálních podmínek olej. Jak bylo psáno výše - zkus ho očistit co to půjde a pozoruj, jestli se to bude opakovat.

dík, vyzkouším. akorát je to ze zhora pěkně blbě přístupné, ani ruka tam nejde prostrčit.

Jest-li neprolíná náplň klimy. Je to v podstatě taky tak nějak mastné aby to mazalo právě kompresor klimy.

Dobré poledne přeji,

v květnu jsem si koupil též tuten 1.4 tsi Octu a zatim dobré. 3,5k Km. Akorát pořád cítím nějaké divné závany kolem auta po delší jízdě (myslím, že to nejsem já, osobní hygienu dodržuji), kolem motoru, jakoby smažená guma, ale to asi bude pořád tou novotou, což? A když už jsem se odhodlal cosi napsat a ne jen pasivně přihlížet, mohl by mi prosím někdo říci, kdy nový olej? Co jsem pročítal, tak co člověk, to názor. Z extrému do extrému, já bych chtěl vypláchnout ten fritovací olej po 10k Km a zůstat na proměnlivém intervalu. Dá se? Děkuji mnohokrát a přeji krásný víkend.

Dobré poledne přeji,

v květnu jsem si koupil též tuten 1.4 tsi Octu a zatim dobré. 3,5k Km. Akorát pořád cítím nějaké divné závany kolem auta po delší jízdě (myslím, že to nejsem já, osobní hygienu dodržuji), kolem motoru, jakoby smažená guma, ale to asi bude pořád tou novotou, což?

Při příjezdu do garáže taky cítím smrádek (např. jako když se "vypaluje" nová trouba). Zatím je to cítit pořád (auto mám od března, má 9tis km).

Já se na olej chystám v září (okolo 10-11tis.). Pak bych chtěl zase okolo 20t, 30t, a potom se ustálit "pevných" 15tis.

Upraveno od DuK

no já mám proměnlivý interval povinně (LP) ale řeknu Ti, že být to moje auto, v životě do toho nejdu....je to před koncem takové ...jako "taťko lubrikační krém nám došel, ale ve špajzu je ještě trochu husího sádla, tak jestli si chceš užít a nevadí Ti ty kousky husích jater v tom, tak ho dones"...myslím si, že je to FAKT hodně dlouho-a lubrikační schopnosti špinavé mastné vody asi nebudou úplně to pravé...já Ti nějak nevím,co se stalo, když jsem ho potom, co mi displej ukázal, jel vyměnit...když jsem vyjížděl ze servisu, bylo to subjektivně o něčem jiném, takže ten proměnlivý interval si myslím dohoukaly různé leaseplany a manageři podnikových flotil, kde se kalkuluje vše....Rozhodně to není pro české domácnosti, ale je to jen můj názor a samozřejmě se upálit nenechám.....jako s ženskýma -longlife uspokojí ale nenadchne......

ještě mě tak napadlo k tomu oleji-myslím si, že žádné čidlo "kvality oleje" tam není, asi to měří jenom teplotu a empiricky se dopočítává (já nevím-počet startů, délka chodu motoru, otáčky, režim jízdy-jak dlouho, rychlost atd ) v řídící jednotce co by to jako mohlo vydržet-takže pokud nejezdíš ideálně=tedy v souladu s " teoretickým německým Helmutem" můžeš se dost lišit....typicky -spěchám do práce a mám to 3 km po dálnici a venku je -25°C.... nebo já nevím co. Prostě pevný interval je pevný interval.

To bude asi na principu "motohodin". Jako u traktorů nebo jiné techniky v podstatě se "stabiláky". Tam se kilometrů nedohrabeš a reálně 10000 ve městě úplně jiná věc než 10000 mimo město. Kolik otáčkokilometrů najedeš ve městě kde je to pořád 1,2,3,1,2,3 než on the road 5 skoro pořád.

Upraveno od Jakub Nabel

Je to přesně jak píšete, řídící jednotka to dopočítává na základě počtu startů, naměřených hodnot teploty oleje a najetých kilometrů.

Dobré dopoledne,

díky za informace. Po jejich zpracovaní řídící jednotkou, ca mám mezi ušima, vyměním "Long live the oil!" v 10k Km a přejdu na pevný interval, neb se dosti posunuji po městě. A když už jsem v tom investigativním módu, rád bych se poptal na teplotu oleje, kolik Vám to tak vylejzá? V novém motoru se to asi více tře, takže na dálnici jsem měl i těch 114 stupňů Celsia. To když jsem vyháněl pavouky z vejfuku a trošku jsem si zadováděl. Při těch předpisových 160 km/h je to kolem 108 stupňů, je to OK? Pečlivě pak dochlazuji a sedím nehnutě se zaplým motorem cca tu minutku, dvě. Nechci to turbíčko vylágrovat.

Koukám Pan Pawouk za 6,2 l/100km, tak to respekt! Zřejmě slušnej oddíl, STS Chvojkovice Brod? Když koukám u sebe, na tu dvojku průměrnou to spotřebu, co jsem nikdy nenuloval, tak 7,4 l/100 km. :kol-32: A to to moc nehoním. Tak doufám, že mi klesne. (stále hovořím o spotřebě)

Pěkný to den přeji.

Jo oddíl, to musíš mít v noze. :kol-28: O kolik ti klesne spotřeba netuším, auto jsem koupil již s 12 000 km na tachometru. Jestli jezdíš převážně po městě a pak vyháníš pavouky (mimochodem, co máš proti Pawoukům? :D ) tak se k šesti stěží dostaneš. Mrkni ještě jakou máš v PP na dvojce průměrnou rychlost.
K teplotě oleje: maximum jsem měl krátkodobě 109°C a to když jsem jel 150 km/h po D1 z Brna do Práglu, jinak se při této jízdě pohybovala v rozmezí 106-107°C. Provozní teplota oleje je podle Škodovky 90 - 110°C. Při běžné jízdě po dálnici do 140 km/h je to většinou do 105°C.

Neklesne, já to mám od novotí +- stejné. Možná o deci, dvě lepší, což je zanedbatelné.

Pěkné ráno přeji,

díky za olejově teplotní informace, tak jsem to asi zahřál kapánek víc, příště si do toho žhavého oleje hodím mražené hranolky, třeba to zchladím a ještě se občerstvím.

Šmarjá, mně to vůbec s tím vyháněním pavouků nedošlo!!! Moc a hluboce se omlouvám a všechny vyhnané pavouky posbírám a nacpu zpět do výfuku. :kol-28: Akorát nevím, koho teď budu z vejfuku vyhánět. :kol-32:

Jinak jak se tu píše o těch zvýšených otáčkách po startu, tak to mám taky a dělalo to od prvních kilometráků. Je to jako sytič u 120... Naštěstí to opravdu do půl minuty mizí a mizet doufám bude.

Mějte se.

půl minuty? není to moc dlouho? mně to spadne už po tak asi přibližně zhruba cca do deseti sekund....no ale já jsem starší....nebo starý....ani nevím.....

Nuže stopnu si to taktéž, ale klesá to postupně zhruba tu půlminutu.

Ještě bych se zeptal na ten horní pravej zlobivej růžek MaxiDotu. Také Vám to radí tak hrozně podřazovati? Kolikrát snad už v 1500 otáčkách to po mně chce nahodit další rychlost. Někde jsem potkal ty hrůzné normy, podle kterých by se to mělo počítat, ale to byla strašlivá esej s mnoha tabulkami rychlostí a zrychlení a spotřeby. :kol-32: Pokud to zlehka lechtám, 6 mi to cpe snad už v 50 km/h. A já se ptám, je to normální? Děkuji. :)

A čo také si predstavuješ pod pojmem normální? Podle šéfa vývoje motorů a podvozku ŠA ing. Hrdličky je to normální a může se bez obav jezdit již od 1100 ot. :kol-32: Více zde: http://auto.idnes.cz...26_automoto_fdv Já ovšem radílek naprosto ignoruji. Ono když budeš řadit podle něj, tak uslyšíš temné vrčení podtočeného motoru. Alespoň pro mě jsou tyto zvuky nelibé a nežádoucí. Padesátkou po obcích jezdívám většinou na 4 rs. Jinak na vyšší kvalt odřazuji většinou při cca 2000 ot. To ovšem neznamená, že někdy na rovinatých silnicích nejedu občas takovou tu udržovací jízdu na nižších otáčkách.

Tomu článku, resp nad ním se vždy po přečtení rád pousměju.

Já mám nové rozvody, turbo a je asi obráceně pojato slov pana "inga" po motoru, když to má "spolu" celé fungovat

po dobu životnosti motoru.

A podtáčení už od nás nehrozí, on ten motor je softem potažený stejně pocitově až nad 2000 a tam je klid.

Kecy, kecy, kecy. Bych rád viděl ty jeho bulvy nalité nasranosti kdyby za ten svůj experiment dal např jako já cca 350litrů a on

byl v servisu jak na rehabilitační kůře.

Tedy pomaloběžný turbomotor mi podstrčili do vozu mého. No co se dá dělat, díky za osvětlení, myslel jsem, že to mám porouchané. :kol-140:

Holt si přelepím tachometr náplastí, neb neustále vztyčená šipka s číslem 5 a 6 již od rychlostí, ve kterých mě předjíždějí děti na tříkolkách, způsobuje mi silné neurotické turbulence. Dobrý večer přeji.

už jsem taky studoval jak tu ..píp.. vypnout ale zatím jsem na to nedošel

Upraveno od KoNG

Tomu článku, resp nad ním se vždy po přečtení rád pousměju.

Já mám nové rozvody, turbo a je asi obráceně pojato slov pana "inga" po motoru, když to má "spolu" celé fungovat

po dobu životnosti motoru.

A podtáčení už od nás nehrozí, on ten motor je softem potažený stejně pocitově až nad 2000 a tam je klid.

Kecy, kecy, kecy. Bych rád viděl ty jeho bulvy nalité nasranosti kdyby za ten svůj experiment dal např jako já cca 350litrů a on

byl v servisu jak na rehabilitační kůře.

Však já ty žblebty pana ing. nepovažuji za následováníhodné. Vzhledem ke svým zkušenostem považuji výše zmíněný článek za hodně nepovedenou ironii. Každý majitel TSI si to může vyzkoušet, co to je, jezdit při 1100 ot. :kol-44: V práci na FII TSI začíná řehtat už druhý řetěz a to i několikrát za den - zatím u studeného motoru. Vydržel neřehtat od výměny skvělých 6000 km, což, jak jistě všichni uznáte, je fantastický úspěch špičkové a moderní technologie Made in ŠA (VW). Nemluvě o turbu, podložce a dalších skvělých fičurách tohoto koncernového skvostu. :kol-29: Kurnik, dnes jsem nějak nažhavil. :kol-32: Teď už jenom čekám, co se mě pos.re na Octě 1.4 TSI. Když to vidím a čtu na jiných forech, raději ani nepomyslet.

už jsem taky studoval jak tu ..píp.. vypnout ale zatím jsem na to nedošel

Začmárej to černou fixou.

Když to vidím a čtu na jiných forech,raději ani nepomyslet.

Na jakých fórech, hoď sem odkazy.

Si stěžuješ a jezdíš bez problému s nádhernou spotřebou. To samé i já, Bezmála 40 tkm bez jediné závady. Já na ten motor nedám dopustit, jsem s ním spokojený a koupil bych si ho znova. S TSi motorů je právě ten náš nejméně problémový, což mi potvrdil i známý, dělá šéfa ve škoda servisu.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.