Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

OK, hořím nedočkavostí. Já to mám vyrobeno 04/2010, najeto tedy polovinu co ty.

Aby to nebylo repete průserů při LongLife režimu 1,4-63, kdy se přidíraly....

Píše, že mu tam něco klepalo - tak to asi bude nějaká taková katastrofa - kvůli turbu by se neměnil motor. Mě třeba na F1 1.4 16V klepal nejspíš píst na prvním válci - jedna z bolístek tohoto motoru. :kol-32:

Mluvil jsem se známým, je brusič nakulato a jeho specializace jsou klikové hřídele. Podělil se se mnou o zkušenost, že TSi mají v longlife olej režimu tendenci přidírat se na klice. Doporučil mi měnit olej nejpozději co 15 tkm, lépe i dříve a žádný longlife olej, ale poctivou 5W-40. Asi na tom něco bude.

Já pořád nevím, s tím odmítáním Loghlife olejů - myslíte, že je to opravdu tak kritické? Podle mne s LL jezdí v EU valná vetšina aut posledních 12 možná 15 let a běžný člověk to prostě neřeší.

Jistě cena je někde jinde, ale zase nejste v servisu tak často. Mně se zkrátka nechce měnit, snad koncern ví co dělá? Mám najeto 17000 km a oleje neubyla ani kapka.

Já zůstávám u LL (najeto 29000km). Mluvil jsem o tom s bratránkem manželky (je mistrem v servisu Škoda a myslím, že má celkem přehled) a říkal, že ten LL tam prostě má svůj účel. Jde např. o povrchovou úpravu motoru, která je uzpůsobená právě pro LL. Navíc tím, že je LL řidší dosahuje motor o něco vyššího výkonu a menší spotřeby. Mluvili jsme i o rozvodovém řetězu, říkal, že je mění celkem běžně při zachrastění, nejvíce ale u 1.2TSI. Takže asi tak, ale nikomu to nevnucuju ... :)

Koncern ví co dělá? Jó, také tvrdí, že řetězy jsou bezúdržbové. :kol-28: No a o "výhodách" LL oleje mě nikdo nepřesvědčí. A že se na ně jezdí 15 let a dokonce valná většina aut už vůbec ne. Firemní/operativní leasing to ano, ale že by valná většina soukromníků, tak tomu fakt moc nevěřím. Je to celé vymyšlené právě pro firemní flotily = "úspora" nákladů. Auta ve firmách se relativně rychle točí, tak je to fleetmanagerům jedno. Osobně neznám nikoho, kdo by jezdil na LL intervaly, respektive někdo tam i LL olej má, ale mění častěji než ukáže PP. A je jedno v jaké značce vozu to je.

Chlapi jak vám kouří vaše TSI po ránu když to nastartujete a vyjedete teď když jsou ty mrazy.Já když vyjedu se svojí RS tak vytvářím kouřovou clonu.Mě to připadá že mám vodíkový auto a vychází ze mě vodní pára jak mě to hulí.Takhle hodně mě nikdy žádný auto nekouřilo.

koncern možná ví, co dělá, ale fyzikální zákony neobejdeš, navíc k longlife olejům (tak asi i k jiným věcem o kterých ani netuším) je dohnali fleet manageři velkých zákazníků, kde se hlídá každá marka (euro). Jiný důvod k zavedení nebyl.

co se týká kouření po ránu (no já to vidím jinak teď po skoro deseti dnech v Saudské) tak loni v zimě to byla oblaka u 1,4 a s eresou nic páč ta je v noci garáži, že....nemyslím si, že by to souviselo s motorem-jde o to, kolik vody Ti tam přes noc zkondenzuje (popř.závistivý soused nalije do výfuku)-se nesmějte, sousedovi nastříkal nějaký závistivec do výfuku tři týdny starého golfa stavební pěnu-stálo to ranec, on měl před barákem kameru a dotyčný dostal podmínku za poškozování cizí věci a zaplatil škodu nějakých 80 litrů se mi zdá:-)

tak čau v sobotu po ránu

Tomu hulení jsme se divili prvně u favorita po přechodu ze 120ky a vysvětlení bylo dlouhý výfuk a právě pomalé chladnutí horkého vzduchu z motoru do fáze hulení. 120ka to nedělala, tam byl lauf ukončený hned za motorem a rychle prohřátý a tudíž to chládnout nestačilo a dýmovou clonu vytvářela až měla v háji "kroužky" nebo vodítka. To se ovšem dostáváme jinam...

K oleji: Osobne prijdu po roce/15000km do skodovky a necham si vymenit olej a prejdu na pevnej interval. LL je strasnej vymysl...

Jo hulí to. Minulou zimu za bezvětří jsem po ujetí asi 5 km zastavil, že zacouvám na parkoviště, kouknu do zrcátka a dostal jsem málem šok - za autem se zvedal bílý sloup, skoro jakoby tam kmen Apačů hulil dýmku míru. :smich:

jj, mozem potvrdit to iste :)

Tak ten můj nový motor má najeto cca 700km od výměny v Sanatoriu M.B. a hulí snad ještě víc než ten můj starej s 90 000km.

A jen maly dotaz: v tom starém motoru byl používán LL olej?

120ka nemala katalyzator. Nastudujte si ako to funguje a co sa v katalyzatore deje, potom pochopite preco to rano tak silno dymi ;)

Používám LL 5w-30 a měním 1x ročně (10-15 tis. km). Kdybych jezdil hodně dálnice uvažoval bych o 5w-40. Cena za značkový olej je +- stejná u 5w-40 a 5w-30.

No tak sranki jistě to není Š 120. Ale přijde mě, že to o dost víc hulí, než co jsem měl třeba FI 1.4 16V. Ovšem může to být jen můj subjektivní pocit. :kol-28:

RS je moje šestý auto z katalyzátorem a žádné s předcházejících nekouřílo po studeném startu tolik a takovým divným kouřem mě to fakt připadá jako pára co se valí z potrubí.Možná to má souvislost s přímým vstřikem paliva.

V práci služební 1,4 TSI,kupovaná jako horká novinka v roce 2009,prvotní dojmy byly ohromující,auto nejezdilo ale létalo,dalo se s tím jezdit za hodně slušnou spotřebu a i ve výbavě bez odhlučnění kapoty a spodního deklu měl človek pocit že jezdí elektromobilem.

Dnes najeto 20 tis,po jedné garančce po dvou letech,auto zastudena něco mezi TDI a tkalcovským stavem,spotřeba šla nahoru a výkon subjektivně o dost dolů (možná ošéfované při garančce) ,auto v zimě prostě netopí(což netopilo nikdy) , převodovka už taky není tak strojově přesná jako u nového,no zrátka původní nadšení o dost ustoupilo a čekám jen kdy přijde něco zásadnějšího.Mít to najeto 200 tak to +- beru ale u auta co najelo 20 a většinu při dálničním povoleném limitu mi to přijde nějak ne úplně dobře.

PS:hulí taky

A jen maly dotaz: v tom starém motoru byl používán LL olej?

.............ano byl používán LL Castrol

Upraveno od Racek08

V práci služební 1,4 TSI,kupovaná jako horká novinka v roce 2009,prvotní dojmy byly ohromující,auto nejezdilo ale létalo,dalo se s tím jezdit za hodně slušnou spotřebu a i ve výbavě bez odhlučnění kapoty a spodního deklu měl človek pocit že jezdí elektromobilem.

Dnes najeto 20 tis,po jedné garančce po dvou letech,auto zastudena něco mezi TDI a tkalcovským stavem,spotřeba šla nahoru a výkon subjektivně o dost dolů (možná ošéfované při garančce) ,auto v zimě prostě netopí(což netopilo nikdy) , převodovka už taky není tak strojově přesná jako u nového,no zrátka původní nadšení o dost ustoupilo a čekám jen kdy přijde něco zásadnějšího.Mít to najeto 200 tak to +- beru ale u auta co najelo 20 a většinu při dálničním povoleném limitu mi to přijde nějak ne úplně dobře.

PS:hulí taky

Možná sis zvykl na jeho projev a zátah už nepřekvapuje, stejně že tam je jednoduše ticho a teď posloucháš jak fízl každé cvrnknutí. :kol-28:

sep: Když to zhrnu já, tak koupeno nové r.v.2010, v současné době najeto 43 tkm, auto jede pořád líp, spotřeba jde dolů, od novotí jezdím za průměrných 6.33, viz můj podpis. Hlučnost stejná, při studeném startu takové lehké zacvakání, které je po startu slyšet od novotí, teplý a vlažný motor tichý start, bez problému. Olej měním co 10 tkm, poctivou 5W-40 (http://www.millersoi...--xfs-5w40.html) Co se týče topení, já si nestěžuju, teď jak byly ty mrazy, auto stálo dva dny venku, po ujetí cca 5-7km bylo teplo, vyhřívané sedačky mám. Převodovka stejně přesná jako nová, včetně zpátečky, která u nového vozu pokud jsem nenechal spojku vyšláplou alespoň 3 sec. šla přes zuby, teď bez problému. To hulení z výfuku v zimě, je to pára, nechápu proč to někdo vůbec řeší.

Já jsem spokojen a kdybych teď kupoval Octavii, beru stejný motor.

Upraveno od pava

Tím to není,další okty jsou tourky 1,6 a tak jako mi přišlo že je to obrovský rozdíl tak už mi to tak dnes nepřijde,ten zátah tam prostě není,jede to pořád slušně ale kopance do sedačky které to umělo při plné dvojce a trojce už tam nejsou a tak jak táhla při podřazení 5ka dnes dávám raději rovnou 4.Na historické FI 1,4 MPI nejsou hydroštely slyšet ani při 180tkm a tady je to slušná zvonkohra.Naopak co autu zůstalo třeba proti těm tourkám tak ve srovnání s TSI tourky nebrzdí a ten dojem je stabilní i dnes jako při novém autě.

sepe a hlučné je to v kabině, nebo zvenku? Mám najeto skoro 43 000 a hluk, nebo spíše tichost, bych řekl, je pořád stejná. Alespoň uvnitř kabiny.Tak nevím.
pava - hele s tím hulením o nic celkem nejde, já jen ,že je poněkud extrémnější oproti jiným motorizacím, co jsem kdy jezdil. :kol-28:

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.