Přejít na obsah

Ventilátor topení a klimatizace


rfilip

Doporučené příspěvky

Asi myslel "přes díru po vyndaným bagu spolujezdce" ... Jo, tudy se k tomu odporu dostat dá. Odpor má jednu nohu společnou (přívod), při připojování ohmmetru postupně k těm dalším musí odpor postupně narůstat, maximum je tuším 40ohmů - pokud je někde přerušenej, musí se nahradit novým, ten odporovej materiál uvnitř keramickýho tělíska nejde dost dobře opravit (pájením to nemá cenu, jak se při provozu ohřeje, pájka by se zas roztavila).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zkus ještě pořádně překontrolovat tu pojistku č. 39. Z ní jde napájení na spínač ventilátoru černočerveným vodičem přes svorkovnici T10d, 10pólovou, někde za přístrojovou deskou vpravo, kolík 1. Z ní pokračuje červenobílý vodič přímo na spínač ventilátoru. Kde je svorkovnice T5h, 5pólová, na spínači ventilátoru čerstvého vzduchu, kolík 5. Dokud tam nebude 12V, tak ventilátor nepofrčí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Tyhle větráky nemají ložisko - mají jen bronzový (mosazný) futýrka, který se samozřejmě rády zadřou. U fáčka nebo feliny, kde byl k větráku poměrně snadnej přístup pod otevřenou kapotou, bych takový šetření chápal. Ale v místě, kam se dostat se záměrem vyměnit větrák nebo motorek znamená vymontovat z auta celou palubovku by autor takovýho řešení zasloužil nakopat do prdele zepředu....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Zdravím, doma nám na roomsteru r. 2007 začal povrzávat/pískat ventilátor na 1. rychlost, ostatní rychlosti (2. až 4.) bez problémů. Řešení dle servisu - výměna ventilátoru za 10.000,- což nezní moc lákavě... Trochu jsem zkoušel a zjistil, že se vrzání dá částečně zbavit tak, že po spuštění zapnu chvíli na 2. rychlost. Po přepnutí zpět na 1. rychlost už nevrže nebo jen zřídka pískne. To ale nijak neřeší příčinu, takže...

Pročetl jsem celé tohle vlákno a nyní otázka na Vás, zkušené ventilátorové mechaniky :-)

Jaká je podle Vašich zkušeností nejpravděpodobnější příčina a možné řešení?

Díky za tipy ;-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Motyka musí bejt tvrdá - divil by ses jak až. Materiál na kopací nástroje je srovnatelnej s matrošem třeba na sekyry. Pozná se to hlavně v momentě, kdy takovou motyku nebo podobnej nástroj potřebuješ trochu přibrousit. Pilníkem se obvykle moc nechytáš, musíš vzít brusku nebo karbošku.

Ale ty hřídelky jsou fakt z matroše ajs jak šajs - tomu ale já říkám "hřebiková vocel", protože i ty hřebíky (hlavně ty německý spirálovitý z přepravních palet :kol-46:  :kol-46:  :kol-46:  :kol-46:  :kol-46:  ) jsou kolikrát tvrdší ...

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jo chlapi, dík za velmi poučnou přednášku na téma "aplikovaná metalurgie" a teď zpátky k věci...

Výměnu ventilátoru beru až jako poslední možnost, když by opravdu nic nepomohlo. Chápu, že můžou být vyběhané pouzdra, ale spolehlivě to bez rozebrání ventilační jednotky asi nezjistím. Navíc mi to u auta s nájezdem lehounce přes 100tkm přijde nepravděpodobné. Tohle bych čekal u kousků, co mají na budíku 200tkm a více... A proto chci začít jednoduše - mazáním.

Nyní znovu má otázka:
Víte o nějakém elegantním způsobu, jak se k pouzdrům dostat za účelem mazání? Pokud možno neinvazivní metody... ;-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

No ja mám  stejnej problém.nejlevnejsi cinskej ventilator za 1600 se mi kupovat nechce

zacal mi hučet už někdy před 100000 km.ted už ani nepomáhá když ho nechám běžet naplno.hučí na všechny rychlosti.mám ted volno tak bych se do toho pustil a vyndal ho ven,nebo jestli se tam dá nějak dostat netuším,když se na to dostanu dám vědět jak  jsem pořídil.při nejhorším koupím novej.horší to bejt nemůže.když by bylo špatný pouzdro tak by možná nějakej šikovnej soustružník udělal nový.Ale to hučení mi leze dost na nervy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Zdarec borci, mám problém se Š Octavia II, najednou z ničeho nic mi přestal jít ventilátor vnitřního topení nejeden na žádnou rychlost, pojistky samo sebou OK, teď v lednu jsem se přestěhoval 150 km od minulého bydliště takže jsem zvolil jeden ze servisů tu ve městě. Borec v autoservisu mi říkal- mechanik vytáhl konektory, prostříkal je a ventilátor jede, vysol 400Kč. Ráno -17°C sedl jsem do auta nastartoval a ventilátor jel hurá, odpoledne po šichtě sednu do auta, nastartuju a ventilátor mrtvej, po cca 5 km se rozjel. Přijedu domů (13km) zastavím u obchodu a po nakoupení sednu do káry nastartuju a ventilátor zase nic, po 300 metrech jízdy k baráku se zase rozběhl...... Neporadí někdo co by to mohlo být? (předřadný odpor, uhlíky na ventilátoru, nebo na co se zaměřit????)

 

Díkec

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...