Červenec 13, 201510 r Podařilo se mi vytáhnout ten odpor přes airbag tady jsou jeho fota jak se dá poznat, že je vadný nebo jsou nějaké možnosti proměření?
Červenec 13, 201510 r změřit se dá jakýmkoliv multimetrem - pořídíš od dvou stovek. Jen mě trochu děsí informace, že jsi odpor "vytáhnul přes airbag" :-)
Červenec 13, 201510 r Asi myslel "přes díru po vyndaným bagu spolujezdce" ... Jo, tudy se k tomu odporu dostat dá. Odpor má jednu nohu společnou (přívod), při připojování ohmmetru postupně k těm dalším musí odpor postupně narůstat, maximum je tuším 40ohmů - pokud je někde přerušenej, musí se nahradit novým, ten odporovej materiál uvnitř keramickýho tělíska nejde dost dobře opravit (pájením to nemá cenu, jak se při provozu ohřeje, pájka by se zas roztavila).
Červenec 13, 201510 r Když jsem si u odporu nastavil na multimetru 200 černý jsem měl na 1 postupoval jsem 2,3,4 1a2 je 2,6 odpor 1a3 je 1,3 a u 1a4 je odpor 0,9. A ano vyndal jsem ho přes díru u spolujezdce po odstranění airbagu
Červenec 13, 201510 r Co ta tepelná pojistka? U fordu je to podobně řešený a tam dost odcházela. Dá se koupit samostatně, stojí pár korun.
Červenec 13, 201510 r Tepelná pojistka vypadá v pořádku jen přes to zelené krytí tělesa vylézají černé dráty.. A nedá se přeš některý konektor pustit do ventilátoru proud pro vyzkoušení jestli je on v pořádku a roztočí se?
Červenec 13, 201510 r Tak zkus tu pojistku překlenovat drátem a přepínač dát na nejvyšší stupeň. Při nejvyšším stupni jde proud do ventilátoru napřímo bez odporu.
Červenec 14, 201510 r Dostal jsem se ke konektoru od ventilátoru napojil na něj přímo baterii a fouká jako nový. Nenapadá vás tedy čím by to mohlo být? Jestli kabelový svazek nebo něco jiného?
Červenec 14, 201510 r Zkus ještě pořádně překontrolovat tu pojistku č. 39. Z ní jde napájení na spínač ventilátoru černočerveným vodičem přes svorkovnici T10d, 10pólovou, někde za přístrojovou deskou vpravo, kolík 1. Z ní pokračuje červenobílý vodič přímo na spínač ventilátoru. Kde je svorkovnice T5h, 5pólová, na spínači ventilátoru čerstvého vzduchu, kolík 5. Dokud tam nebude 12V, tak ventilátor nepofrčí.
Listopad 20, 20159 r Ahoj, přestal mi foukat větrák. Dostal jsem se k němu od spodu spolujezdce, při zapnuté vnitřní cirkulaci přes klapku.. točí se pomalu a tak jako ztuha.. Podařilo se mi ho roztočit, ale vydrželo to cca 3 týdny a už zase nejde. Bude to ložisko?? díky za radu.
Listopad 22, 20159 r Tyhle větráky nemají ložisko - mají jen bronzový (mosazný) futýrka, který se samozřejmě rády zadřou. U fáčka nebo feliny, kde byl k větráku poměrně snadnej přístup pod otevřenou kapotou, bych takový šetření chápal. Ale v místě, kam se dostat se záměrem vyměnit větrák nebo motorek znamená vymontovat z auta celou palubovku by autor takovýho řešení zasloužil nakopat do prdele zepředu....
Listopad 22, 20159 r To je jak v Š120, člověk se k větráku nejrychleji dostal přes kufr - vyříznout výztuhu, opravit větrák a pak ji zpět přivařit COčkem. Jinak se musela vyndat palubka a rozebrat celé topení. To se zpravidla rozsypalo a bylo po srandě...
Listopad 23, 20159 r Tak mi začal poskřípávat větrák až se přestal točit úplně. Na Vagu chyba větráku. Tak že šla palubka dolu a proběhla výměna. To byl horor najít všechny šrouby. Po šesti hodinách hotovo a v autě klid.
Prosinec 10, 20159 r Zdravím, doma nám na roomsteru r. 2007 začal povrzávat/pískat ventilátor na 1. rychlost, ostatní rychlosti (2. až 4.) bez problémů. Řešení dle servisu - výměna ventilátoru za 10.000,- což nezní moc lákavě... Trochu jsem zkoušel a zjistil, že se vrzání dá částečně zbavit tak, že po spuštění zapnu chvíli na 2. rychlost. Po přepnutí zpět na 1. rychlost už nevrže nebo jen zřídka pískne. To ale nijak neřeší příčinu, takže... Pročetl jsem celé tohle vlákno a nyní otázka na Vás, zkušené ventilátorové mechaniky :-) Jaká je podle Vašich zkušeností nejpravděpodobnější příčina a možné řešení? Díky za tipy ;-)
Prosinec 10, 20159 r Ahoj je to pořád to samé co u F I. Ložiska-pouzdra . Promaž a někdy to vydrží vpohodě i rok. Ventilátor bych neměnil.
Prosinec 10, 20159 r Dobrá, dík za názor :-) Máš kdyžtak ještě nějaký tip na postup? Kudy se k pouzdrům elegantně dostat? Takhle z fleku mě napadá nasávací otvor pro recirkulaci vzduchu, ale nejsem si jistý, jestli se tudy dostanu až k pouzdrům...
Prosinec 11, 20159 r Popravdě si nejsem jistý, že se ten ventilátor dá nějak smysluplně a trvale opravit - pouzdra jsou jedna věc, šišatá hřídel druhá... Možná stačí jen namazat, pokud to ale už nese stopy opotřebení, tak bych dal nový stojí 1000 až 2500 Kč.
Prosinec 11, 20159 r ... - pouzdra jsou jedna věc, šišatá hřídel druhá... Futra jsou z mosazi nebo bronzu, hřídel je z oceli - co je tvrdší a co se naopak vydře? Ta šišatost se právě týká díry ve futýrku...
Prosinec 11, 20159 r ano z pravé "motykové" oceli. Záleží, jak dlouho se to tam vrklalo. Vyběhání futer se celkem brzy projeví i na hřídelce...
Prosinec 11, 20159 r Motyka musí bejt tvrdá - divil by ses jak až. Materiál na kopací nástroje je srovnatelnej s matrošem třeba na sekyry. Pozná se to hlavně v momentě, kdy takovou motyku nebo podobnej nástroj potřebuješ trochu přibrousit. Pilníkem se obvykle moc nechytáš, musíš vzít brusku nebo karbošku. Ale ty hřídelky jsou fakt z matroše ajs jak šajs - tomu ale já říkám "hřebiková vocel", protože i ty hřebíky (hlavně ty německý spirálovitý z přepravních palet ) jsou kolikrát tvrdší ... Upraveno Prosinec 11, 20159 r od Ekkar_z_Bastlírny
Prosinec 11, 20159 r Tak jo chlapi, dík za velmi poučnou přednášku na téma "aplikovaná metalurgie" a teď zpátky k věci... Výměnu ventilátoru beru až jako poslední možnost, když by opravdu nic nepomohlo. Chápu, že můžou být vyběhané pouzdra, ale spolehlivě to bez rozebrání ventilační jednotky asi nezjistím. Navíc mi to u auta s nájezdem lehounce přes 100tkm přijde nepravděpodobné. Tohle bych čekal u kousků, co mají na budíku 200tkm a více... A proto chci začít jednoduše - mazáním. Nyní znovu má otázka:Víte o nějakém elegantním způsobu, jak se k pouzdrům dostat za účelem mazání? Pokud možno neinvazivní metody... ;-)
Prosinec 25, 20159 r No ja mám stejnej problém.nejlevnejsi cinskej ventilator za 1600 se mi kupovat nechce zacal mi hučet už někdy před 100000 km.ted už ani nepomáhá když ho nechám běžet naplno.hučí na všechny rychlosti.mám ted volno tak bych se do toho pustil a vyndal ho ven,nebo jestli se tam dá nějak dostat netuším,když se na to dostanu dám vědět jak jsem pořídil.při nejhorším koupím novej.horší to bejt nemůže.když by bylo špatný pouzdro tak by možná nějakej šikovnej soustružník udělal nový.Ale to hučení mi leze dost na nervy.
Leden 22, 20169 r Zdarec borci, mám problém se Š Octavia II, najednou z ničeho nic mi přestal jít ventilátor vnitřního topení nejeden na žádnou rychlost, pojistky samo sebou OK, teď v lednu jsem se přestěhoval 150 km od minulého bydliště takže jsem zvolil jeden ze servisů tu ve městě. Borec v autoservisu mi říkal- mechanik vytáhl konektory, prostříkal je a ventilátor jede, vysol 400Kč. Ráno -17°C sedl jsem do auta nastartoval a ventilátor jel hurá, odpoledne po šichtě sednu do auta, nastartuju a ventilátor mrtvej, po cca 5 km se rozjel. Přijedu domů (13km) zastavím u obchodu a po nakoupení sednu do káry nastartuju a ventilátor zase nic, po 300 metrech jízdy k baráku se zase rozběhl...... Neporadí někdo co by to mohlo být? (předřadný odpor, uhlíky na ventilátoru, nebo na co se zaměřit????) Díkec
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.