PavelFM Vloženo 13. Červenec 2015 Sdílet Vloženo 13. Červenec 2015 Podařilo se mi vytáhnout ten odpor přes airbag tady jsou jeho fota jak se dá poznat, že je vadný nebo jsou nějaké možnosti proměření? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 13. Červenec 2015 Sdílet Vloženo 13. Červenec 2015 změřit se dá jakýmkoliv multimetrem - pořídíš od dvou stovek. Jen mě trochu děsí informace, že jsi odpor "vytáhnul přes airbag" :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 13. Červenec 2015 Sdílet Vloženo 13. Červenec 2015 Asi myslel "přes díru po vyndaným bagu spolujezdce" ... Jo, tudy se k tomu odporu dostat dá. Odpor má jednu nohu společnou (přívod), při připojování ohmmetru postupně k těm dalším musí odpor postupně narůstat, maximum je tuším 40ohmů - pokud je někde přerušenej, musí se nahradit novým, ten odporovej materiál uvnitř keramickýho tělíska nejde dost dobře opravit (pájením to nemá cenu, jak se při provozu ohřeje, pájka by se zas roztavila). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PavelFM Vloženo 13. Červenec 2015 Sdílet Vloženo 13. Červenec 2015 Když jsem si u odporu nastavil na multimetru 200 černý jsem měl na 1 postupoval jsem 2,3,4 1a2 je 2,6 odpor 1a3 je 1,3 a u 1a4 je odpor 0,9. A ano vyndal jsem ho přes díru u spolujezdce po odstranění airbagu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jarda-k Vloženo 13. Červenec 2015 Sdílet Vloženo 13. Červenec 2015 Co ta tepelná pojistka? U fordu je to podobně řešený a tam dost odcházela. Dá se koupit samostatně, stojí pár korun. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PavelFM Vloženo 13. Červenec 2015 Sdílet Vloženo 13. Červenec 2015 Tepelná pojistka vypadá v pořádku jen přes to zelené krytí tělesa vylézají černé dráty.. A nedá se přeš některý konektor pustit do ventilátoru proud pro vyzkoušení jestli je on v pořádku a roztočí se? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jarda-k Vloženo 13. Červenec 2015 Sdílet Vloženo 13. Červenec 2015 Tak zkus tu pojistku překlenovat drátem a přepínač dát na nejvyšší stupeň. Při nejvyšším stupni jde proud do ventilátoru napřímo bez odporu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PavelFM Vloženo 13. Červenec 2015 Sdílet Vloženo 13. Červenec 2015 Dnes uz jsem to vzdal zitra vyzkousim a dam vedet Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PavelFM Vloženo 14. Červenec 2015 Sdílet Vloženo 14. Červenec 2015 Přemostil jsem to dal to na 4ku a nic tak to bude ventilátor Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PavelFM Vloženo 14. Červenec 2015 Sdílet Vloženo 14. Červenec 2015 Dostal jsem se ke konektoru od ventilátoru napojil na něj přímo baterii a fouká jako nový. Nenapadá vás tedy čím by to mohlo být? Jestli kabelový svazek nebo něco jiného? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dula Vloženo 14. Červenec 2015 Sdílet Vloženo 14. Červenec 2015 Zkus ještě pořádně překontrolovat tu pojistku č. 39. Z ní jde napájení na spínač ventilátoru černočerveným vodičem přes svorkovnici T10d, 10pólovou, někde za přístrojovou deskou vpravo, kolík 1. Z ní pokračuje červenobílý vodič přímo na spínač ventilátoru. Kde je svorkovnice T5h, 5pólová, na spínači ventilátoru čerstvého vzduchu, kolík 5. Dokud tam nebude 12V, tak ventilátor nepofrčí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petros7 Vloženo 20. Listopad 2015 Sdílet Vloženo 20. Listopad 2015 Ahoj, přestal mi foukat větrák. Dostal jsem se k němu od spodu spolujezdce, při zapnuté vnitřní cirkulaci přes klapku.. točí se pomalu a tak jako ztuha.. Podařilo se mi ho roztočit, ale vydrželo to cca 3 týdny a už zase nejde. Bude to ložisko?? díky za radu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 22. Listopad 2015 Sdílet Vloženo 22. Listopad 2015 Tyhle větráky nemají ložisko - mají jen bronzový (mosazný) futýrka, který se samozřejmě rády zadřou. U fáčka nebo feliny, kde byl k větráku poměrně snadnej přístup pod otevřenou kapotou, bych takový šetření chápal. Ale v místě, kam se dostat se záměrem vyměnit větrák nebo motorek znamená vymontovat z auta celou palubovku by autor takovýho řešení zasloužil nakopat do prdele zepředu.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 22. Listopad 2015 Sdílet Vloženo 22. Listopad 2015 To je jak v Š120, člověk se k větráku nejrychleji dostal přes kufr - vyříznout výztuhu, opravit větrák a pak ji zpět přivařit COčkem. Jinak se musela vyndat palubka a rozebrat celé topení. To se zpravidla rozsypalo a bylo po srandě... 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KillersMPL Vloženo 23. Listopad 2015 Sdílet Vloženo 23. Listopad 2015 Tak mi začal poskřípávat větrák až se přestal točit úplně. Na Vagu chyba větráku. Tak že šla palubka dolu a proběhla výměna. To byl horor najít všechny šrouby. Po šesti hodinách hotovo a v autě klid. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
J3n4K Vloženo 10. Prosinec 2015 Sdílet Vloženo 10. Prosinec 2015 Zdravím, doma nám na roomsteru r. 2007 začal povrzávat/pískat ventilátor na 1. rychlost, ostatní rychlosti (2. až 4.) bez problémů. Řešení dle servisu - výměna ventilátoru za 10.000,- což nezní moc lákavě... Trochu jsem zkoušel a zjistil, že se vrzání dá částečně zbavit tak, že po spuštění zapnu chvíli na 2. rychlost. Po přepnutí zpět na 1. rychlost už nevrže nebo jen zřídka pískne. To ale nijak neřeší příčinu, takže... Pročetl jsem celé tohle vlákno a nyní otázka na Vás, zkušené ventilátorové mechaniky :-) Jaká je podle Vašich zkušeností nejpravděpodobnější příčina a možné řešení? Díky za tipy ;-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mirek 835 Vloženo 10. Prosinec 2015 Sdílet Vloženo 10. Prosinec 2015 Ahoj je to pořád to samé co u F I. Ložiska-pouzdra . Promaž a někdy to vydrží vpohodě i rok. Ventilátor bych neměnil. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
J3n4K Vloženo 10. Prosinec 2015 Sdílet Vloženo 10. Prosinec 2015 Dobrá, dík za názor :-) Máš kdyžtak ještě nějaký tip na postup? Kudy se k pouzdrům elegantně dostat? Takhle z fleku mě napadá nasávací otvor pro recirkulaci vzduchu, ale nejsem si jistý, jestli se tudy dostanu až k pouzdrům... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 11. Prosinec 2015 Sdílet Vloženo 11. Prosinec 2015 Popravdě si nejsem jistý, že se ten ventilátor dá nějak smysluplně a trvale opravit - pouzdra jsou jedna věc, šišatá hřídel druhá... Možná stačí jen namazat, pokud to ale už nese stopy opotřebení, tak bych dal nový stojí 1000 až 2500 Kč. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 11. Prosinec 2015 Sdílet Vloženo 11. Prosinec 2015 ... - pouzdra jsou jedna věc, šišatá hřídel druhá... Futra jsou z mosazi nebo bronzu, hřídel je z oceli - co je tvrdší a co se naopak vydře? Ta šišatost se právě týká díry ve futýrku... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 11. Prosinec 2015 Sdílet Vloženo 11. Prosinec 2015 ano z pravé "motykové" oceli. Záleží, jak dlouho se to tam vrklalo. Vyběhání futer se celkem brzy projeví i na hřídelce... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 11. Prosinec 2015 Sdílet Vloženo 11. Prosinec 2015 (editace) Motyka musí bejt tvrdá - divil by ses jak až. Materiál na kopací nástroje je srovnatelnej s matrošem třeba na sekyry. Pozná se to hlavně v momentě, kdy takovou motyku nebo podobnej nástroj potřebuješ trochu přibrousit. Pilníkem se obvykle moc nechytáš, musíš vzít brusku nebo karbošku. Ale ty hřídelky jsou fakt z matroše ajs jak šajs - tomu ale já říkám "hřebiková vocel", protože i ty hřebíky (hlavně ty německý spirálovitý z přepravních palet ) jsou kolikrát tvrdší ... Editováno: 11. Prosinec 2015, autor: Ekkar_z_Bastlírny Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
J3n4K Vloženo 11. Prosinec 2015 Sdílet Vloženo 11. Prosinec 2015 Tak jo chlapi, dík za velmi poučnou přednášku na téma "aplikovaná metalurgie" a teď zpátky k věci... Výměnu ventilátoru beru až jako poslední možnost, když by opravdu nic nepomohlo. Chápu, že můžou být vyběhané pouzdra, ale spolehlivě to bez rozebrání ventilační jednotky asi nezjistím. Navíc mi to u auta s nájezdem lehounce přes 100tkm přijde nepravděpodobné. Tohle bych čekal u kousků, co mají na budíku 200tkm a více... A proto chci začít jednoduše - mazáním. Nyní znovu má otázka:Víte o nějakém elegantním způsobu, jak se k pouzdrům dostat za účelem mazání? Pokud možno neinvazivní metody... ;-) 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kubajs99 Vloženo 25. Prosinec 2015 Sdílet Vloženo 25. Prosinec 2015 No ja mám stejnej problém.nejlevnejsi cinskej ventilator za 1600 se mi kupovat nechce zacal mi hučet už někdy před 100000 km.ted už ani nepomáhá když ho nechám běžet naplno.hučí na všechny rychlosti.mám ted volno tak bych se do toho pustil a vyndal ho ven,nebo jestli se tam dá nějak dostat netuším,když se na to dostanu dám vědět jak jsem pořídil.při nejhorším koupím novej.horší to bejt nemůže.když by bylo špatný pouzdro tak by možná nějakej šikovnej soustružník udělal nový.Ale to hučení mi leze dost na nervy. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mates99 Vloženo 22. leden 2016 Sdílet Vloženo 22. leden 2016 Zdarec borci, mám problém se Š Octavia II, najednou z ničeho nic mi přestal jít ventilátor vnitřního topení nejeden na žádnou rychlost, pojistky samo sebou OK, teď v lednu jsem se přestěhoval 150 km od minulého bydliště takže jsem zvolil jeden ze servisů tu ve městě. Borec v autoservisu mi říkal- mechanik vytáhl konektory, prostříkal je a ventilátor jede, vysol 400Kč. Ráno -17°C sedl jsem do auta nastartoval a ventilátor jel hurá, odpoledne po šichtě sednu do auta, nastartuju a ventilátor mrtvej, po cca 5 km se rozjel. Přijedu domů (13km) zastavím u obchodu a po nakoupení sednu do káry nastartuju a ventilátor zase nic, po 300 metrech jízdy k baráku se zase rozběhl...... Neporadí někdo co by to mohlo být? (předřadný odpor, uhlíky na ventilátoru, nebo na co se zaměřit????) Díkec Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.