Přejít na obsah

čištění klimatizace


Escrito

Doporučené příspěvky

Nikdy nic. Poměrně významná část jízd je v noci, ale není to ani polovina, navíc v létě běžně bývá i v noci kolem 20°C a to stále chladí. Mluví o smradu docela dost lidí, původně jsem si myslel, že si s vypínáním kompresoru někdo dělá srandu nebo je to hoax.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já to vypínám hlavně před tím než auto odstavím na delší dobu,při kratším stání to vlhko po zapnutí chvíli vydržím.Jinak v motoristických časopisech doporučují vypnutí chlazení tak 5 minut před dojetím aby se vysušil systém kudy proudí chladný vzduch.Sprej jsem zatím za ty dva roky taky nepoužil žádný.A jen ojediněle je chvíli citít po zapnutí trochu zápachu.(Samozřejmě tohle dělám když je teplo).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Nám občas taky smrdí, ale to je po 30 000 km a dvou letech provozu asi normální, že :D Každopádně bych jí taky rád vyčistil nebo vydezinfikoval, ale do servisu s tím nechci. Zvládl bych to doma sám? Jaký koupit přípravek? Vůbec se v tom nevyznám, ale četl jsem, že to snad není tak složitý. Prosím o rady, jak na to :)

Koukni se na to.

http://www.loctite.as/?p=productsMore&iProduct=156&sName=Cistic-klimatizace--150-ml--Loctite

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Pokud možno nepoužívat na čištění žádné pěny........nefungují to samé jsou ty spraye do auta z 90% to je pouze sanitační slaný roztok,taky nepomůže a už vůbec, když to dáte do průduchů. Jedno z nejúčinějších je opravdu desinfekční prostředek ve sprayi ,kterým vystříkáte přímo výparník klimatizace. Nejdřív ale musíte výparník vysušit,potom tam nastříkat desinfekci......na to nechat min 20min. cirkulovat vnitřní okruh na malé otáčky větráku a nakonec nechat auto vyvětrat na velké otáčky větráku..... ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych se rád zeptal jestli to čištění a dezinfekce je vážně k něčemu dobrý...o smrad mi ani nejde, ale mám 2letou FII a klima mi prostě nedělá dobře po zdravotní stránce...nejsem žádnej expert, ale mohlo by to být způsobeno (snad) tím ,,bordelem" v klimě....takže pokud někdo o tomhle cokoli ví, tak moc prosím o odpověď :help::)

Má to spolu hodně moc společného.Právě ty bakterie které nesmrdí jsou nebezpečné pro nače zdraví.Ty co smrdí jsou pouze kvasinky,sice nepříjemné pro náš nos,ale pro zdraví to není tak špatné. Ty bezzápachové bakterie,to jsou ty které nám oslabují imunitu,a vlastně tím že pustíte klimatizaci tak je necháváte koncentrovaně kolovat v malé uzavřené místnosti o to je většina problémů,proč mají lidi problémy s klimatizací

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Klimu bych nechal udělat určitě v servisu - přes 1.500,- se nedostanete nikdy, nejčastěji do 1.000,- Doma si to neuděláte - servis medium vyčerpá, vydensifikuje klimu, zkontroluje těsnost, přimíchá kontrastní látku, doplní chybějící medium a hlavně olej!!! Bez výměny filtru to taky nemá smysl...ty spreje z marketu jsou tak akorát na nic. Já se o své auto starám. Poprvé jsem byl s klimou v servisu u staršího auta nedávno a rozdíl je 100% - jak v čistotě a svěžesti vzduchu, tak v účinku - když dám naplno trčí mi z výdechů rampouchy :D

Ale pokud nechcete vyhazovat peníze tak je sprej který stříká směrem nahoru. Je třeba nastartovat auto, zapnout vše na max a hlavně vnitřní cirkulaci, pak odjistit sprej na podlaze za vřít dveře dát si venku cigárko a nechat 15minut cirkulovat. Pak otevřít vyvětrat a hotovo, ale jak píšu, účinek bude minimální oproti kompletnímu servisu klimy

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rozhodně se dezinfekce vyplatí, prach a s ním baktérie jsou všude ve vzduchu, ale v nitru klimky najdou "ráj", kde se můžou vesele pomnožit a odkud můžou zase hezky ve větším počtu ven - je tam teplo, vlhko a tma, což jim nadmíru svědčí. Pokud tu dezinfekci uděláš pořádně nebo si ji necháš udělat, určitě ničemu neuškodíš.

A co k vyparniku dodelat nejaky UV LEDky aby ty potvory hubily ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V nových autech už jsou uhlíkové filtry a ionizátory vzduchu...myslím si, že nemá smysl cokoliv bastlit doma na koleně s diodama nehledě na nejistý účinek, ale vyplatí se 1x ročně před sezonou nechat za litr vyčistit klimu se vším všudy. Je to investice do vlastního zdraví - zápach už je konečný stav a to že nic nejde cítit jak tady někdo psal? Jde o mikroorganismy, spory a plísně. Tam hledejme původ alergií a respiračních problémů. Klima - teplo, chlad, vlhko - pěstírna jak vyšitá a ten drak co tady 10 let nesáhl na klimu? Se divím, že ho ty potvory ještě nesežraly někde na semaforech...

*********

pravidla rikaji - necituj posledni prispevek!!!

*********

Editováno: , autor: Blacky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak píše "Dýdžej" .... určitě si to nechám udělat v servise,vyčistit,vydesinfikovat a nechat vše doplnit + vyměnit filtr .... koupil jsem ojetinku před nedávnem .... klima funguje .... tak přemýšlím,že to nechám udělat až na jaře.

Jinak jednou se klimatizacím věnovali v Autosalonu na Primě .... zkusím pohledat .... pokud najdu .... postnu link .....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já nechávám čistit klimu 2x do roka, jelikož bydlím v dosti prašém prostředí. A ta cca 1.000kč mě rozhodně nemrzí. Je to rozhodně znát, kamarád má 5 let starého Forda a na klimu nešáhl, ten rozdíl, který když k němu nastoupím a má zaplou klimu je fakt velkej. Samozřejmě když v tom autě sedíte hodinu nepřijde vám to a nic necítíte.

Klima by se měla čistit minimálně 1x ročně a podle toho kde jezdíte - prašnost, spadané listí při parkovaní apod...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Nechal jsem si klimatizaci vyčistit ozónem. Přístroj velikosti DVD přehrávače, připojený do zásuvky 12 V. Při běžícím motoru, zapnuté klimatizaci a vnitřním okruhu 15 minut za 200 Kč měl vytvářet ozón, který ničí bakterie,viry,spory a plísně. Nic jsem ale nepoznal, klima předtím nezapáchala - nechal jsem to čistit preventivně.

Máte někdo zkušenost s čištěním ozónem ?

Editováno: , autor: .Honza.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Dnes jsem si zapnil klimu abych se ochladil vše v pohodě, vypnul jsem klimu a nechal jen zaplý venilátor a najedlou zničeho nic se objevil z výdechů divný kyselý smrat, ten smrat se dost podobal jako když se vaří baterka. Baterka ani nic v motorovém prostor nesmrdí. Co je to za kyselý smrat? Ještě bych řekl že to začalo v momentu když jsem se prudce rozjížděl do plných otáček 1.2.3. prostě na plnej kotel zase mě to chytol. Tak mě napadá jestli nezasmrděla spojka? Uvidíme zítra. Ale v pátek jedu na tu distanční podložku. Tak si nechám preventivně vyčistit klimu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

Kluci, já nečistil klimu 4 roky. Co si pamatuju tak mám 2 nebo i 3 roky zaplý režim ECON. Nedávno jsem tady na fóru zjistil, že to dělám špatně a že mám nastavit režim AUTO a nechat to tak. Od té doby při nastartování se z větráku vyžene smrad. Filtr kabinový jsme vyměnil nedávno po 30 000km. Původní byl težký a hlavně černý. Ten smrad bude klimou viďte?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten co jsem vytahoval byl původní, co tam škodováci dali. Tak nevím zda to byl uhlíkový nebo obyčejný. Každopádně já jsem ho vyměnil Filtr od Bosch bez uhlí, astmatik nejsem. V servisu škoda nechám vyčistit kompletně klimu, ale budu chtít u toho být, já ..prostě servisům nevěřím. Vím jak šidí oleje apodobně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten co jsem vytahoval byl původní, co tam škodováci dali. Tak nevím zda to byl uhlíkový nebo obyčejný. Každopádně já jsem ho vyměnil Filtr od Bosch bez uhlí, astmatik nejsem. V servisu škoda nechám vyčistit kompletně klimu, ale budu chtít u toho být, já ..prostě servisům nevěřím. Vím jak šidí oleje apodobně.

Do aut s klimou se dával standardně uhlíkový, takže to byl určitě ten. No ono nejde ani tak o to, jestli je někdo asmatik a tak, ale ten uhlíkový dost výrazně filtruje pachy a další různé škodliviny jako třeba ozón. S těmi pachy to mám odzkoušeno, na Fábce je origo uhlíkový a na jiném autě obyčejný a je to poznat. Jinak s těmi servisy plný souhlas, je potřeba to opravdu hlídat

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...