Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Takže abych to v krátkosti shrnul, píst se mi rozhodl pro intimní setkáni s ventily na pravé straně motoru, tam kde je ten krásný senzor zdvihu. Jelikož jejich setkání bylo velice intenzivní a nikoliv krátké, což by jistě ocenily něčí parterky, ukázkově se mi zasekal zbytek ventilu do pístu, viz. foto níže. Co je pozoruhodné, řemen nepřeskočil a časování zůstalo přesně tak jak má být.

Jejikož jsem neměl program na několik nadcházejících víkendů, napadlo mě, že bych si mohl jako krásné vyplnění onoho času nejprve vyzkoušet zda umí V6 pracovat jako V5 což překvapivě umí. Kdo si myslí, že pro nastavení rozvodů, čerpadla a podobných nesmyslů je potřeba speciální přípravky a několika týdenní školení ve Škodovce je na omylu. Ukázkově se to dá udělat doma na koleně a když si to párkrát zopakujete, může se jít leckterý mechanik škodovky zahrabat, dostat totiž přední stěnu do servisní polohy se dá za skoro polovinu času než uvádí příručka v normohodinách. Nicméně Vř nemá příliž vyrovnaný chod a tak bylo na čase provést transplantaci a vyměnit motor. Na vrakáči jsem sehnal za sfinsky nesympatickou cenu, jetou 2,5 s tím, že cenu jsem stlačil na přijatelnou úroveň ponecháním dopňkových agregatů na místě. Polomotor bez turba, čerpadla, serva, klimy a spousty podobných drobností se vezl nicnetušíc z Prahy do Brna, kde bylo plánováno provést onu zmiňovanou operaci. Samotná demontáž vysloužilce nebyla až tak náročná, jak by se mohlo zdát, i když musím pochválit konstruktéry, že myslí nejen na sebe, ale také na doktory na pohotovostích. Tak šikovně nastražené šroubky přímo v místech, kde Vám může sjet ruka z klíče chtělo opravdu spoustu a spoustu důkladného plánování. Mít v ruce zaražený šroubek o délce skoro 15 mm opravdu nepatří mezi mé záliby a v příručce o tom nebyla ani zmínka. Ale i přes veškeré komplikace se výměna podařila a není nic příjemnějšího, než po zapojení všech možných i nemožných konektrorů a hadiček slyšet znovu to sympatické chrapění dieslové 2,5. Taky jsem objevil spoustu sympatických vyjebávek o kterých se příručka opravdu nezmiňuje. Takže opravdu není dobrý nápad resetovat do základního nastavení veškeré jednotky, ta s ESP se totiž chce znovu naučit základní data a nemít Google tak asi zkončím v blázinci. Kdo by čekal happy end bude sklamán. Bohužel se někde něco nepodařilo a to je i hlavním důvodem, proč píšu.

Motoru se příliž nechce do vysokých otáček. turbo mi dle Vagu, resp. J-DOT-u tlačí 2,57 bar, hadice od turba a spoje jsem kontroloval několikrát a opravdu jsem žádnou netěsnost nenašel ale prostě na delší rychlosti (4,5,6) mi auto akceleruje pouze do necelýých 3 tis. ot. a potom nejednou začne ztácet tlak až na 1,80. Chvilku si spočne, nadechce se, a znovu zaltačí na 2,57, resp. do nějakých 2,7 tis.ot. aby znovu celý cyklus opakovalo bohužel v nepravidelném intervalu. VAG mi ukáže, že si mám zkontrolovat vedení vzduchu. Nejsem si jistý, že jse zrovna chyba tam, tak snad někoho z Vás napadne jiná zrada.

mmj. takové drobnosti, které by některé z Vás mohly jistě jemně naštvat, jako že mi přestali svítit světýlka v zrcátcích, odešel mikrospínač ve dveřích spolujezdce, povolila se řemenice serva, seskočila dolů a vzala sebou i nový řemen, nebo tak dokonale zrezly kotouče že jsou zralé na výměnu, protože se ne a né ojet (kde asi udělali soudruzi u Zimrmanu chybu?) mě už nechávají chladným.

Díky za rady.

post-9274-1224181755_thumb.jpg

post-9274-1224181792_thumb.jpg

post-9274-1224181917_thumb.jpg

Upraveno od Krenstik

Krensti...

No jednou sem slysel ze 2.5TDI zadna slava...zacinam tomu verit :o;)

ty Zimermany teda to je des...

Drzim palce at vse dobre dopadne :)

nemáš odpojeno čidlo na vedení vzduchu.nevím,kde je u 2,5,ale 1,9 ho má na IC

Krensti jel bych do Diesel Power nebo za TDiFunem...

Takže abych to v krátkosti shrnul, píst se mi rozhodl pro intimní setkáni s ventily na pravé straně motoru, tam kde je ten krásný senzor zdvihu. Jelikož jejich setkání bylo velice intenzivní a nikoliv krátké, což by jistě ocenily něčí parterky, ukázkově se mi zasekal zbytek ventilu do pístu, viz. foto níže. Co je pozoruhodné, řemen nepřeskočil a časování zůstalo přesně tak jak má být.

Jejikož jsem neměl program na několik nadcházejících víkendů, napadlo mě, že bych si mohl jako krásné vyplnění onoho času nejprve vyzkoušet zda umí V6 pracovat jako V5 což překvapivě umí. Kdo si myslí, že pro nastavení rozvodů, čerpadla a podobných nesmyslů je potřeba speciální přípravky a několika týdenní školení ve Škodovce je na omylu. Ukázkově se to dá udělat doma na koleně a když si to párkrát zopakujete, může se jít leckterý mechanik škodovky zahrabat, dostat totiž přední stěnu do servisní polohy se dá za skoro polovinu času než uvádí příručka v normohodinách. Nicméně Vř nemá příliž vyrovnaný chod a tak bylo na čase provést transplantaci a vyměnit motor. Na vrakáči jsem sehnal za sfinsky nesympatickou cenu, jetou 2,5 s tím, že cenu jsem stlačil na přijatelnou úroveň ponecháním dopňkových agregatů na místě. Polomotor bez turba, čerpadla, serva, klimy a spousty podobných drobností se vezl nicnetušíc z Prahy do Brna, kde bylo plánováno provést onu zmiňovanou operaci. Samotná demontáž vysloužilce nebyla až tak náročná, jak by se mohlo zdát, i když musím pochválit konstruktéry, že myslí nejen na sebe, ale také na doktory na pohotovostích. Tak šikovně nastražené šroubky přímo v místech, kde Vám může sjet ruka z klíče chtělo opravdu spoustu a spoustu důkladného plánování. Mít v ruce zaražený šroubek o délce skoro 15 mm opravdu nepatří mezi mé záliby a v příručce o tom nebyla ani zmínka. Ale i přes veškeré komplikace se výměna podařila a není nic příjemnějšího, než po zapojení všech možných i nemožných konektrorů a hadiček slyšet znovu to sympatické chrapění dieslové 2,5. Taky jsem objevil spoustu sympatických vyjebávek o kterých se příručka opravdu nezmiňuje. Takže opravdu není dobrý nápad resetovat do základního nastavení veškeré jednotky, ta s ESP se totiž chce znovu naučit základní data a nemít Google tak asi zkončím v blázinci. Kdo by čekal happy end bude sklamán. Bohužel se někde něco nepodařilo a to je i hlavním důvodem, proč píšu.

Motoru se příliž nechce do vysokých otáček. turbo mi dle Vagu, resp. J-DOT-u tlačí 2,57 bar, hadice od turba a spoje jsem kontroloval několikrát a opravdu jsem žádnou netěsnost nenašel ale prostě na delší rychlosti (4,5,6) mi auto akceleruje pouze do necelýých 3 tis. ot. a potom nejednou začne ztácet tlak až na 1,80. Chvilku si spočne, nadechce se, a znovu zaltačí na 2,57, resp. do nějakých 2,7 tis.ot. aby znovu celý cyklus opakovalo bohužel v nepravidelném intervalu. VAG mi ukáže, že si mám zkontrolovat vedení vzduchu. Nejsem si jistý, že jse zrovna chyba tam, tak snad někoho z Vás napadne jiná zrada.

mmj. takové drobnosti, které by některé z Vás mohly jistě jemně naštvat, jako že mi přestali svítit světýlka v zrcátcích, odešel mikrospínač ve dveřích spolujezdce, povolila se řemenice serva, seskočila dolů a vzala sebou i nový řemen, nebo tak dokonale zrezly kotouče že jsou zralé na výměnu, protože se ne a né ojet (kde asi udělali soudruzi u Zimrmanu chybu?) mě už nechávají chladným.

Díky za rady.

Turbo je vymeneno??? 2570mbar je maximalni zobrazovaci hodnota pro diagnosticky protokol myslim ze hlinik z pistu je natavenej nekde v turbu na vrtuli nebo regulaci!!!!!

Funy a co je pricinou ze se tohle vubec stane ?? :)

  • Autor
Turbo je vymeneno??? 2570mbar je maximalni zobrazovaci hodnota pro diagnosticky protokol myslim ze hlinik z pistu je natavenej nekde v turbu na vrtuli nebo regulaci!!!!!

Ne, turbo zustalo puvodni.

Jinak na IC je to cidlo zapojene, prave z nej si myslim ze si bere ŘJ tu hodnotu o tlaku.

Upraveno od Krenstik

Dle meho to turbo je v cudu.Natavena regulace...presny pripad dnes, problem ze borec jezdil se seklym presuvnikem.....A co se deje kdyz se nemeni uhel pocatku??? Noo??? Preci to hori ve vyfuku tedy i na turbu!!!!

  • Autor
Dle meho to turbo je v cudu.Natavena regulace...presny pripad dnes, problem ze borec jezdil se seklym presuvnikem.....A co se deje kdyz se nemeni uhel pocatku??? Noo??? Preci to hori ve vyfuku tedy i na turbu!!!!

Bohužel mé myšlenky vedly stejným směrem, chtěl jsem jen konfrontaci s dalšími.

jj,může být-hliník se ti nataví na lopatky a je to KO.Mi se to stalo na Golfu

nemáš odpojeno čidlo na vedení vzduchu.nevím,kde je u 2,5,ale 1,9 ho má na IC

To by snad ukazovalo jen atmosfericky tlak,,, :feve:

Píše,že turbo mu ukazuje 2700,což mi nesedí.A´t udělá logy a bude to

2570 nauc se cist!!!! 2700 mu neukaze ani omylem....

:palec2::palec2:

Ano, pánové, turbo je K.O., nic jiného... chi, chi, chi :feve:

2570 nauc se cist!!!! 2700 mu neukaze ani omylem....

to Krenstik: hlavně velice důkladně vyčisti rozvod vzduchu.

Podle toho jak je ten motor zničený tipuji, že se to stalo ve vysokých ot./min.

Co bylo v závadách RJ motoru po destrukci?

Upraveno od Indi

  • Autor
to Krenstik: hlavně velice důkladně vyčisti rozvod vzduchu.

Podle toho jak je ten motor zničený tipuji, že se to stalo ve vysokých ot./min.

Co bylo v závadách RJ motoru po destrukci?

prave ze se to stalo pri jemnem rozjezdu na 2. max. tak 2000 ot. A řj nebyla jediná závada.

jj,může být-hliník se ti nataví na lopatky a je to KO.Mi se to stalo na Golfu

To umrel tim padem cely motor?? Nebo vymena pistu a vstriku anebo sel z domu a ted ho me nejaky chudak.. :) Pokud jsem to totiz pochopil tak hlinik co ti znicil turbo je asi z odhorivajiciho pistu..

Upraveno od TDIfun

jenom možná blbost, není přicpaný i kat? To stejné řešil kámoš po výměně motoru, skoro se to zdálo nemožné :)

  • Autor
jenom možná blbost, není přicpaný i kat? To stejné řešil kámoš po výměně motoru, skoro se to zdálo nemožné :)

Zajímavá myšlenka, každopádně o víkendu jsem shodil turbo, mmj. zabil bych je za tu čtvrtou matku, kdo sundával ten ví, a turbo vypadá takřka perfektně. Žádná z "lamel" není jakkoliv poškozená ani jinak znehodnocená. Jinak VAG mi vypsal tyhle chyby:

00542 - Snimac zdvihu jehly (G80)

30-10 - preruseni n.zkrat na plus - Sporadicky

00575 - Tlak v sacim potrubi

08-10 - regul.hranice prekrocena - Sporadicky

To první tu a tam dělá, starý známy problém, který už byl i na původním motoru, nicméně to druhé je zajímavější:

Táákže, oruh jsem kontroloval a jeví se v pořádku, co ten zbytek? A jak funguje ta regulace přímo na turbu? Takový zvoneček s hadičkou, na jednu stranu funguje resp. chodí perfektně, na druhou se jí moc nechce.

Díky za další rady

post-9274-1224520883_thumb.jpg

A turbo jsi rozebral?? Ja se nebavim o vrtulce ale o regulacnim venecku kde jsou lopatky co nataci nabehovy uhel proudu plynu na rotor..A ten je uvnitr...radeji bych i to zkontroloval...

Upraveno od TDIfun

  • 2 týdny později...
Krensti...

No jednou sem slysel ze 2.5TDI zadna slava...zacinam tomu verit :o;)

ty Zimermany teda to je des...

Drzim palce at vse dobre dopadne :)

Já to slyšel nejen jednou :o( Uvažoval jsem o něm, ale šel jsem poté do 2.8

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.