Přejít na obsah

Motor 1.2 HTP


Igor

Doporučené příspěvky

Tak dnes sem si konečně přivezl Fabču ze servisu. Nakonec to bylo katalyzátorem, byl totálně zacpaný (rozpadlý)......originál stojí cca.15000,- sehnal jsem použitý za 2000,-  a servis si řekl za práci, svíčky, těsnění, diagnostiku  atd. 3000,- ale bylo to přes známého takže mi nepočítali všechny hodiny. Za 14dní mám přijet znovu že mi udělají diagnostiku jestli se zase něco neobjeví v paměti ŘJ., protože jim to psalo (když jim to přestalo jet úplně) že je něco se vstřikama, ale když je kontrolovali tak prý jsou cajk.  Domů to jelo parádně, teda v rámci možností daného motoru, snad to tak chvíli vydrží.

 

Richiis: Interval oleje mám taky poloviční, ale prý to je způsobeno tím že jezdím krátké tratě cca.6km. a nestačí se katík vypálit či co a tím se zanáší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak dnes sem si konečně přivezl Fabču ze servisu. Nakonec to bylo katalyzátorem, byl totálně zacpaný (rozpadlý)......originál stojí cca.15000,- sehnal jsem použitý za 2000,-  a servis si řekl za práci, svíčky, těsnění, diagnostiku  atd. 3000,- ale bylo to přes známého takže mi nepočítali všechny hodiny. Za 14dní mám přijet znovu že mi udělají diagnostiku jestli se zase něco neobjeví v paměti ŘJ., protože jim to psalo (když jim to přestalo jet úplně) že je něco se vstřikama, ale když je kontrolovali tak prý jsou cajk.  Domů to jelo parádně, teda v rámci možností daného motoru, snad to tak chvíli vydrží.

 

Richiis: Interval oleje mám taky poloviční, ale prý to je způsobeno tím že jezdím krátké tratě cca.6km. a nestačí se katík vypálit či co a tím se zanáší.

Riešil som toto iste znamemu kupil polsku nahradu a ide pekne mal uplne tiež nepriechodny kat. Slalo to myslim 280€.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A tam se píše něco o vlivu krátkých jízd na zanášení katalyzátoru?? 6 km cesta není zas tak krátká, aby se nezahřál kat. Ani zmíněnému důvodu podpalování ventilů se mi nechce věřit. Že by motor byl schopný nasát z katalyzátoru piliny???? Přes výfukový ventil??? Za mě ne... :doh

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak on by teoreticky za jistých podmínek i mohl (nasát z výfuku), ve výfukovém potrubí vznikají kmity a plyny se mohou pohybovat zpět do motoru. ALE je divné tyto problémy s podpalováním ventilů měly jen 6 ventilové motory, 12 ventilové ne a přitom mají výfukový svod a katalyzátor stejný.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

... Že by motor byl schopný nasát z katalyzátoru piliny???? Přes výfukový ventil??? Za mě ne... :doh

 

Tak on by teoreticky za jistých podmínek i mohl (nasát z výfuku), ve výfukovém potrubí vznikají kmity a plyny se mohou pohybovat zpět do motoru. ...

Nejenom teoreticky, podtlak směrovanej zpátky do válce tam za jistejch okolností je, vzniká rezonancí tlakový vlny šířící se vnitřkem vejfukovýho kanálu od vejfukovýho ventilu směrem ke katu, kde se vlna odrazí a vznikne cosi jako "píšťala" - prostě aerodynamicky oddělenej prostor s odlišným odporem vůči proudění, než prostory na něj navazující, tím v něm za určitejch otáček = při jistý četnosti tlakovejch impulsů z válce vznikne rezonance a ta dokáže nasávat nejen plyny, ale i mechanický nečistoty zpátky do válce.

 

Ono si stačí vzpomenout, co udělá s řízením bohatosti směsi díra ve středním dílu vejfuku - taky by se řeklo "je to AŽ ZA KATALYZÁTOREM" a tudíž z hlediska tlakovejch poměrů se nemá jak dostat čistej vzduch zvenku skrz kat až k lambdě - jenže vono hovno, ten vzduch se tam právě podtlakem vzniklým rezonancí dostane v tak vysoký míře, že lambda vykáže nadměrnou přítomnost nespotřebovanýho kyslíku a ŘJ obohacuje směs tak dlouho, dokud si nemyslí, že má zase zpátky stechiopoměr 14,785:1. Až teda na to, že přitom motor začne chlastat jak ruskej tank a jede jako by byl poháněnej tím dýmem, co se mu valí z vejfuku ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže čistě teoreticky. Já jezdím denně do práce- Ráno 10km okresními cestami a odpoledne zpět. Žádné zastavování,přejíždím přes vesničky, motor nevyvíjí skoro žádnou námahu. Motor nepodtáčím, ani zbytečně nevytáčím. Nyní mám najeto necelých 66 tisíc. Může mě teda čekat v 90 tisících investice za nový katalyzátor za 15 000,-Kč?  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Může a nemusí - jako každýho uživatele auta s katalyzátorem. Pokud "chytneš" vadnej kus, klidně se vysype i dřív než v 90tkm. U motoru HTP je navíc ke všemu problém s tím, že pokud ho ve starší verzi s "krátkou převodovkou" někdo pořád honil po dálnici jak nadmutou kozu ve velký míře s otáčkama nad 4000rpm, tak se katík víc ohříval až propálil - pak se samozřejmě ten keramicko-kovovej materiál rozsype jak hliněnej ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Zdravím. Dnes mi po 210 tkm začal mít motor zvláštní zvuk. Těžko ho popsat, je to něco jako taková siréna, jen při vysokých otáčkách, když přidávám nebo výrazněji když brzdím motorem, čím ve vyšších otáčkách, tím je ten zvuk výraznější, je to něco jako takovej ten rally zvuk, když se brzdí motorem, takovej lehce hučící...

Jsem po výměně oleje, čím by to mohlo být? Mám najeto 210 000 a ještě jsem v motoru nic neměnil...Diagnostika nesvítí...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

kdyz jsme u te zivotnosti katu, zavzpominal jsem, ze jsem cetl clanek o jeho zivotnosti, ktera je dana predpisy. tady vkladam odkaz.

 

http://auto.idnes.cz/moderni-motor-vydrzi-hrave-ctvrt-milionu-km-nevadi-mu-ani-1100-otacek-1fn-/automoto.aspx?c=A100420_111826_automoto_fdv

 

 Existuje samozřejmě řada komponentů, jejichž životnost je omezená a stanovená zákonnými předpisy, třeba u katalyzátoru je to minimálně 160 tisíc kilometrů, potom by se měl vyměnit; jsou součástky omezené lety, musí se měnit třeba po 10 letech, i když najedete málo kilometrů

Editováno: , autor: JiVi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zdravím pánové,

možná mam podobný problém jako kolega předemnou. F2 11/2008 1.2htp. najeto cca 117tkm. cca pred 4tkm menen olej (snazim se dodrzovat kratsi interval nez tech 15tisic),netankuji zadny noname, baterie, vzduchovy filtr a svicky. od prosince se mi cas od casu rozsvitila kontrolka motoru ktera po par startech sama zhasla, tak sem tomu nevenoval takovou pozornost. Jenže, postupem času pozoruji že se kontrolka rozsvici cim dal casteji (hlavne pokud stim jezdi pritelkyne) v servisu mi rekli chyba vackoveho hridele (pred chybou byl jeste nejakej pridomek ted si nevzpomenu.) chybu vymazali. nyni sem zacal pozorovat ze auto pri volnobehu lehce cuka. na dalnici rucicka rychlosti kmita, neni stabilne na rychlostni cislici. a dnes to vyvrcholilo tim že přitelkyne (zapla klima) jela po dalnici a auto prestalo tahnout (touhle trasou jezdi bezne a klimu miva taky zaplou a nikdy to nepozorovala) mohla podrazovat cokoliv a nic nepomohlo, musela proste zastavit a nastartovat znova. to byl zrejme nouzak ze? muze to byt klapka? díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...