Přejít na obsah

17ti palcová (litá) kola


sathack

Doporučené příspěvky

No tak tohle může říct každej, proto se ptám, kdo s tím má zkušenosti. Jak se to chová jaký to je a ne jestli někdo řekne že je to na hovno.... to sem nic tady nemusel psát.... :kol-27: A taky by mě zajímalo, jestli jsou některé tyhle rozšiřovací kroužky vůbec homologovány pro provoz na komunikacích?

Editováno: , autor: lojzahlina
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No je to asi takto. Je to další nevyvážená a zatěžující věc na kole. Rozšiřuješ vzdálenost od středu nápravy tak to bude mít něco málo vliv na geometrii tím pádem i na pneu a samozřejmě i na další součástky na nápravě, které budou více namáhány (stabilizátory,zavěšení atd..). Osobně bych od toho upustil nebo bych zvolil disky s nižším ET. :kol-47:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no tak jiný disky s nižším et kupovat opravdu nebudu, abych měl 2x et 47 a 2x třeba et 37...to už radši nechám tak jak to je.Jenom jsem chtěl vědět, jestli někdo rozšiřoval, protože jsem četl o věším rozšíření ( 1,5 cm a víc) proto mě zajímalo, jestli třeba nebude mít menší vliv tady ten 1 cm.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak tohle může říct každej, proto se ptám, kdo s tím má zkušenosti. Jak se to chová jaký to je a ne jestli někdo řekne že je to na hovno....

No, skupinu lidí s know-how i praktickými zkušenostmi, něco vedlo k tomu to udělat takhle. Pochybuju, že nějaký garažník bude mít co k tomu říct, kromě toho, že kolo pak nevypadá tak zapadlé v blatníku...

Navíc je to prostě bastl. Pohyb komponent povozku je docela složitá geometrie a taková podložka to všechno rozhodí, jen aby to vypadalo...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak on i šikovný soustružník dokáže vyrobit identické a stejně kvalitní podložky,jako HR :kol-31:

HR má jenom tu velikou výhodu,že disponuje homologací a nebudeš se muset při každé kontrole klepat o techničák.

Podložka 10 mm je obdoba alternativních ráfků,které zcela běžně disponují ET o 10 mm i více a nemá to tak destruktivní vliv na komponenty zavěšení kol,jak někteří předjímají.V rovině teoretické mají samozřejmě pravdu v tom,že silové poměry se změní,ale asi ne tak dramaticky,aby to mělo za následek takové přetěžování podvozku a zavěšení kol,aby to mělo zásadní význam na životnost dotčených částí.

Není to jenom odhad ,ale pouhá zkušenost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak on i šikovný soustružník dokáže vyrobit identické a stejně kvalitní podložky,jako HR :kol-31:

HR má jenom tu velikou výhodu,že disponuje homologací a nebudeš se muset při každé kontrole klepat o techničák.

Podložka 10 mm je obdoba alternativních ráfků,které zcela běžně disponují ET o 10 mm i více a nemá to tak destruktivní vliv na komponenty zavěšení kol,jak někteří předjímají.V rovině teoretické mají samozřejmě pravdu v tom,že silové poměry se změní,ale asi ne tak dramaticky,aby to mělo za následek takové přetěžování podvozku a zavěšení kol,aby to mělo zásadní význam na životnost dotčených částí.

Není to jenom odhad ,ale pouhá zkušenost.

A ty máš podložky, nebo jsi měl?
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podložky ne,ale cca 150 tis. km najeto na 17" a 18" ráfcích,šíře 8" a 8,5", ET 32 pneu šíře 225 v letním i zimním provozu.

Nedávno jsem měnil přední ložisko a čep řízení,tedy běžné věci,které odchází s proběhem km i na 15".žádné dramatické opotřebení se nekoná.

Navíc podstatnou dobu auto sníženo o 35 mm,tvrdší podvozek HR a instalovány silentbloky PowerFlex.

Rozhodnout si to musíš sám,mně taky každý tvrdil,že budu každou chvilku něco měnit no a skutečnost je úplně jiná.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podložky ne,ale cca 150 tis. km najeto na 17" a 18" ráfcích,šíře 8" a 8,5", ET 32 pneu šíře 225 v letním i zimním provozu.

Nedávno jsem měnil přední ložisko a čep řízení,tedy běžné věci,které odchází s proběhem km i na 15".žádné dramatické opotřebení se nekoná.

Navíc podstatnou dobu auto sníženo o 35 mm,tvrdší podvozek HR a instalovány silentbloky PowerFlex.

Rozhodnout si to musíš sám,mně taky každý tvrdil,že budu každou chvilku něco měnit no a skutečnost je úplně jiná.

No myslím si, že tady ten HR nebo Eibach by to měl mít kvalitní, tak uvidíme na jaře. Každopádně díky za info :kol-47: Editováno: , autor: lojzahlina
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No uvidím až přezuju na letní jak to bude vypadat a o kolik to bude zastrčenější ty zadní kola a podle toho se rozhodnu co s tím udělám a jaký podložky bych koupil. Třeba to budou nakonec jen 5mm :kol-32: Když jsem to měřil na zimácích, tak tam byl rozdíl 10mm. Ono by to mělo být stejný.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
  • o 4 měsíce později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...