Milanino Vloženo 6. Prosinec 2008 Sdílet Vloženo 6. Prosinec 2008 Dnes večer som zastavil s autom,zhasol motor a keď som chcel naštartovať, tak to už nešlo. Po skontrolovaní poistiek a zistení že sú všetky v poriadku, ďalšom pátraní a telefonickom dohovore s kamošom mechanikom som síce problém našiel ale neodstánil. Na štartéri som našiel utrhnutý ten tenký káblik na štartéri. Nechápem, ako tam môžu pchať taký tenký káblik, snáď mi to pripadalo max. na 0,5 a ten kábel odpadol a vlastne auto ostalo celkom nepojazdné. Ako tam môžu dať tak slabý kábel, keď to môže úplne znemožniť naštartovanie auta. A kamoš povedal, že sa to stáva dosť často. Tým ma teda dostal. A dnes bolo krásne počasie, mne sa to stále na mieste, kde nie je pouličné osvetlenie, svietil som mobilom, ten samozrejme za chvíľu zlyhal, takže som sa už ďalej s ním nestihol spojiť, ale naštastie predtým som stihol volať s bratom a ten pre mňa prišiel a musel ma prísť odtiahnuť. A kto videl ako bolo dnes vonku tak ma skoro od jedu porazilo. Už k tomu moc nechýbalo, trčal som v tom počasí asi 3 hodiny. Ale teraz k veci, chcem sa spýtať, či sa ten kábel musí nejako meniť celý, alebo stačí ho len nadpojiť, dať tam zafukovačku, dať na koniec nový konektor, starý ulomený vypichnúť s konektora alebo servis mení celý ten kábel. Ako som to tam pozeral, jediný prístup je asi z vrchu, zhodiť vzduchový filter a tadiaľ. To odstránenie sa mi nezdá až nejaké komplikované, len možno ten prístup. S tým mobilom som tam toho veľa nevidel. ani ten konektor som si nestihol dobre pozrieť, ako je namontovaný na štartéri. Či sa dá nejako vytiahnuť, alebo treba nejaké "špeciálne náradie." Lebo by som to skúsil aj spraviť doma, ak by to šlo. Ak nie, tak budem nútený navštíviť servis, ale tam sa mi moc nechce. Vie niekto poradiť? Dík za rady. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
profor Vloženo 6. Prosinec 2008 Sdílet Vloženo 6. Prosinec 2008 No zrejme sa ti ulomil. Inak ten kábel je v takej hrubej bužírke nie? Priznám sa na svojom som to nekontroloval ale na MPI motoroch bol ešte kábel 2,5ka. podla schémy pozerám že tam je 1,5ka tak neviem aký kábel si videl ty, ale ak je červeno/čierny tak si správne. Konektor by sám od seba vypadnúť nemal, na MPI boli tie konektry úplne zlé a nedržali moc dobre takže vypadnutie u Teba by nemalo byť. Každopádne to odfoť, pekne s makrom nech to neni rozmazané a daj sem foto kde sa to rozpojilo Opraviť to vieš aj sám, to neni nejaký problém Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Milanino Vloženo 6. Prosinec 2008 Autor Sdílet Vloženo 6. Prosinec 2008 (editace) Dnes ráno som to videl za svetla, včera v noci tam moc toho vidieť nebolo. Áno,presne ako hovoríš, je to ten káblik a má 1,5 mm a je v tej hrubej bužírke.V aute sa mi zdal tenší. Ale je to tam blbo vyriešené. Ten káblik nejde s osou konektora rovno, ale je zalomený zrovna pri výstupe z toho konektora. A tam ho vibráciami postupne lámalo, až ho zlomilo úplne. Údajne sa mení len ten konektor s pár cm kábla to sa nadpojí a je to. Ide mi o to, že by som chcel vypichnúť konektor, nakrimpovať nový káblik, spojiť to a je to hotové. Veľmi by ma zaujímalo, koľko by za to chcel servis. Ale keďže kamoš tvrdil, že je to výrobná vada, mali by to odstrániť zdarma. Ale to by som chcel asi veľa. A ako som tie kabeláže vo fabii pozeral, teda niektoré káble nič moc, čo sa týka riešenia, ako sú ťahané, pripevnené. Ale snáď to vydrží. A čo sa týka toho, že či konektor drží, to držal dobre, chvíľu som premýšlal, ako o vytiahnuť, ale je tam tám malá poistku, tú som zatlačil a šlo to. Takže vypadnutie by hroziť nemalo, ak je poistka zaistená. PS. Foto som robil na mobile, foťák nemám, ale snáď je to dosť dobre vidieť. Editováno: 6. Prosinec 2008, autor: Milanino Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Milanino Vloženo 6. Prosinec 2008 Autor Sdílet Vloženo 6. Prosinec 2008 (editace) Takže konektor som rozobral, trocha som sa najprv trápil, ale podarilo sa. Treba vytiahnuť, zadnú tesniacu gumičku, vytiahnuť fialovú poistku, cez tú drážku na boku konektora. Potom prišlo to najhoršie. Ako vytiahnuť ten konektor, ktorý má poistky proti spätnému vytiahnutiu. Už som to skoro vzdal, ale spomenul som si na klasiku, s tou idú zázraky. Kancelárska spinka, prehnul som ju na polovicu, zatlačil som do 2 drážok konektora, potlačil a zároveň som potiahnul konektor. A potom to už šlo. Originál vypichovátko by bodlo, alebo keby neboli poistky obojstranne.Potom to je o to ťažšie Ale som rád, že sa podarilo. Teraz by to už malo ísť. Editováno: 6. Prosinec 2008, autor: Milanino Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
profor Vloženo 6. Prosinec 2008 Sdílet Vloženo 6. Prosinec 2008 No vidíš pekne si to zvládol. Tá gumka by vyšla spolu s káblom ale teraz ma napadlo že ti si ho nemal za čo chytiť takže ok. Inak pri troche šikovnosti ten nový kábel napájkuješ na pôvodný pin (dutinku) a vložíš naspäť. A áno ten kábel proste tá velká bužírka tlačí vedla, kludne by tam nemusela byť a hned by bolo káblu volnejšie Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Milanino Vloženo 7. Prosinec 2008 Autor Sdílet Vloženo 7. Prosinec 2008 No mám v pláne to naletovať. A tá veľká bužírka mi pripadá, že je tam viac na škodu, ako na úžitok. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Thief1 Vloženo 7. Prosinec 2008 Sdílet Vloženo 7. Prosinec 2008 Taktiež nám prdol ten káblik na aute. Otcovi sa to stalo niekoľko 100 kilometrov od domu, čiže viem si predstaviť tú bezmocnosť keď nemôžeš naštartovať a ísť. V servise to riešili presne výmenou časti káblu a priletovaním ku zvyšku, ktorý trčal zo zväzku. Inak si už pre istotu skontroluj aj káblik ktorý vedie od BSG do alternátoru. Je modrej farby. Mal by vychádzať popri tomu od štartéra zo zväzku. Taktiež sa zlomil podobne ako tento. Malo to za následok nedobíjanie akumulátoru. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
profor Vloženo 7. Prosinec 2008 Sdílet Vloženo 7. Prosinec 2008 naštartovať sa vždy dá, len na to treba dvoch. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Milanino Vloženo 8. Prosinec 2008 Autor Sdílet Vloženo 8. Prosinec 2008 No tak som to už spojazdnil. V práci som nakrimpoval nový konektor, vymenil novú tesniacu gumičku, skompletoval. Doma som to nahodil,ale pre rýchlosť času som to k pôvodnému káblu iba pripojil čokoládkou a zaizoloval. Ono už večer za šera sa toho ani viac nedalo. Cez víkend to spravím poriadne a malo by to byť OK. Ono ideálne je aj zdemontovať baterku, pre lepší prístup. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.