NNNTomas Vloženo 27. Únor 2010 Vloženo 27. Únor 2010 Záleží, jak se to projevuje zvukově: Pokud je to praskání,"cvakání" - při větším otočením volantu, budou axiál. ložiska. Jestli je to "klepavý" zvuk - bude o vůle v převodce/která stačí dotáhnout,viz DP/, na to stačí nepatrné "vikání" volantem ze strany na stranu. Citovat
Alan 07 Vloženo 28. Únor 2010 Vloženo 28. Únor 2010 Hoj, delalo mi to neco podobneho, zacalo to jen tak a jen pri pohybu volantem vlevo(tlumice nemam ani cca rok stary, takze jsem nepredpokladal prasklou pruzinu), uz jsem se teda "radoval" z toho jak vyplaznu tady tech zminovanych 2500 za vymenu lozisek. pak jsem odchytnul souseda co dela trochu vic do aut, ukazal jsem mu problem a rekl mi ze to je v pohode, ze to staci akorat promazat, pokud by ani to nezabralo tak potom vymena... rekl mi ze obyc WD-40 by mela stacit...sundal jsem krytky tlumicu, poradne prostriknul a problem byl pryc...pokud teda nechcete hned vyhodit prachy muzete tohle vyzkouset... škoda, že jsi to nenapsal dřív píšeš, že jsi sundal krytky tlumiču. Myslíš zezhora, z motorovýho prostoru? Nikdy jsem to neviděl rozdělaný. Když to rozděláš, tak vidíš přímo na ložisko? Je dobrej nápad to preventivně (1x/rok) postříkat, že by potom vydržely víc? A když tak čím? Spíš nějakej silkal.. Díky za info Citovat
wiglegummi Vloženo 28. Únor 2010 Vloženo 28. Únor 2010 To Alan07: No moc dobrý nápad to není stříkat do ložisek nějaký sprej obzvláště né silkal nebo něco poodobnýho je to moc řidké akorát tím vyplavíš tu vazelinu ztoho, nech to tak jinak to odejde ještě dřív, jinak ten problem co se tady popisuje jsem řešil tak cca 14dní zpět na bráchové fabce a verdikt zněl jasně ložiska v horním uložení, ale po optické kontrole byla chyba v prsklé pružině tak bacha na to, stále více se objevující problém starších fábii, jinak geometrie se dělat určo nemusí vždyť nic s nápravou nebo řízením neděláte jenom se vytahne tlumič ven tot vše Citovat
wiglegummi Vloženo 28. Únor 2010 Vloženo 28. Únor 2010 (editace) nevím co jse píše v DP ale ve skutečnosti není třeba, vždyť s řízením neděláš nic, nahoře pod kapotou povolíš 3 šroubky co drží tlumič, na tlumiči povoliš jenom tu kost ze stabíku a jeden šroub co je na spodku tlumiče co drží kopyto a je tlumič venku, jak jsem dělal v servise tak ani při výměně tlumičů jsme nikdy nedělali geometrii Editováno: 28. Únor 2010, autor: wiglegummi Citovat
Acra Vloženo 5. Březen 2010 Vloženo 5. Březen 2010 škoda, že jsi to nenapsal dřív píšeš, že jsi sundal krytky tlumiču. Myslíš zezhora, z motorovýho prostoru? Nikdy jsem to neviděl rozdělaný. Když to rozděláš, tak vidíš přímo na ložisko? Je dobrej nápad to preventivně (1x/rok) postříkat, že by potom vydržely víc? A když tak čím? Spíš nějakej silkal.. Díky za info Ahoj, sry ale driv jsem ten problem nemel:) tudiz jsem ani driv napsat nemohl:) cetl jsem si prave i tve prispevky a uz jsem se take obaval ze budu muset menit! staci v motorovem prostoru sundat horni krytky tlumicu a tam to prostriknout! soused mi prave rikal ze se to stava.. nejen u fabii ale treba octavia(delalo mu to to same)...prej proste vysychavaji... to wiglegummi : vim ze to treba neni zrovna nejstastnejsi reseni a slo by to mozna udelat jeste lepe, ted to neber nejak spatne, moc ty vazeliny odtamtud vyplavit uz asi nemuzu kdyz uz mi to delalo to co delalo...kdyby tam nejaka byla nebo aspon fungovala tak jak mela tak zadny problem nemam. Jinak kazdy podle sveho gusta, jen jsem sem napsal moje reseni...to jestli se tim nekdo bude ridit uz je ciste jeho vec Jinak vsem preju hodne stastnych km a co nejmin ruznych poruch:) Citovat
wiglegummi Vloženo 6. Březen 2010 Vloženo 6. Březen 2010 (editace) To Acra ale já nepsal odpověď na tvůj příspěvvek ale na něčí jiný, u tebe to bylo řešení ale u něj pokud to ještě nedělá je zbytečnost tamm něco stříkat obvzláště ne silkal je moc řidký chtělo by to něco jako vazelinu ve spreji Editováno: 6. Březen 2010, autor: wiglegummi Citovat
TELEPORT Vloženo 3. Červen 2010 Vloženo 3. Červen 2010 Hoj, delalo mi to neco podobneho, zacalo to jen tak a jen pri pohybu volantem vlevo(tlumice nemam ani cca rok stary, takze jsem nepredpokladal prasklou pruzinu), uz jsem se teda "radoval" z toho jak vyplaznu tady tech zminovanych 2500 za vymenu lozisek. pak jsem odchytnul souseda co dela trochu vic do aut, ukazal jsem mu problem a rekl mi ze to je v pohode, ze to staci akorat promazat, pokud by ani to nezabralo tak potom vymena... rekl mi ze obyc WD-40 by mela stacit...sundal jsem krytky tlumicu, poradne prostriknul a problem byl pryc...pokud teda nechcete hned vyhodit prachy muzete tohle vyzkouset... prosimte jsem laik a nemel bysi presnejsi popis co jsi promazal ... Citovat
Luďa Vloženo 3. Červen 2010 Vloženo 3. Červen 2010 Jestli nemyslí ti černou kritku na horním uložení tlumičů. Když otevřeš kapotu je vidět na každý straně černá "poklička" klekni ke kolu, chtni a koukej se na pružinu a ať ti někdo točí volantem. Pokud pružina bude "poskakovat" je to horní uložení. Ta krytka je na fotce v kroužku jak ukazuje šipka. Citovat
fernetak Vloženo 4. Červen 2010 Vloženo 4. Červen 2010 Taky mi to při pohybu volantem začalo bouchat (60000km),v servisu hned řekli že je to ložisko - nakonec padl verdikt prasklá pružina. vyměnilo se hned i ložisko. Citovat
wiglegummi Vloženo 5. Červen 2010 Vloženo 5. Červen 2010 Minulou sobotu jsem měl to horní uložení venku a musím konstatovat že to vaše řešení typu sundej krytku pod kapotou co je na tlumič a stříkni olej to pomůže je pěkná kravina, jelikož ten olej se přes ten vrch nikam nedostane obvzvláště né do ložiska Citovat
headquest Vloženo 14. Červen 2010 Vloženo 14. Červen 2010 nevím co jse píše v DP ale ve skutečnosti není třeba, vždyť s řízením neděláš nic, nahoře pod kapotou povolíš 3 šroubky co drží tlumič, na tlumiči povoliš jenom tu kost ze stabíku a jeden šroub co je na spodku tlumiče co drží kopyto a je tlumič venku, jak jsem dělal v servise tak ani při výměně tlumičů jsme nikdy nedělali geometrii Taky se na to chystam. Ale teda nevim nevim jestli je to tak snadny. Fakt jsi tlumic vytahnul jenom povelenim jednoho sroubu na otocnym cepu a tri sroubu horniho ulozeni? To si teda moc neumim predstavit.. Citovat
Sportovecs Vloženo 18. Březen 2011 Vloženo 18. Březen 2011 (editace) Mam problem..Asi pred 3 mesici mi zaclo pri toceni volantem bouchat neco ,,pod nohama,, Nejedna se o jednu ranu..ale kdyz pomalu tocim zleva doprava ( i zprava doleva ) , je to rana za ranou (cca treba 10 ve stejnych intervalech pri stejnem intervalu toceni volantem). V servsisu mi rekli ze je to asi uloženi tlumocu a cena kolem 3000,- s praci. Zeptal sem se co se stane,pokud to nebudu resit ..tak pry jen pujde cim dal hur tocit volantem..No neresil sem to a po 14 dnech to samo od sebe prestalo..2 mesice bez problemu a dneska se to ozvalo zase ale 2x vetsi intenzita. Pokud je to zminene ulozeni tlumicu...je mozne ze se to 2 mesice vubec neprojevovalo?..Mate nekdo tip co to asi tak muze byt? Diagnostika O chyb,je to proste mechanicka zavada..V pondeli mam ject do autorizovaneho servisu,tak nechci nalatet...pokud mate nekdo tip co to muze byt,tak sem s tim,at tam nevypadam jako naprostej laik.. Diky moc za rychlou pomoc. Edit : Tak vyreseno...bylo to ulozeni tlumicu a v EuroCaru - 2100,- s prací a mam klid. Editováno: 22. Březen 2011, autor: Sportovecs Citovat
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.