Přejít na obsah

Základní nastavení škrtící klapky


johnxx

Doporučené příspěvky

Prosím o pomoc, odpojil jsem baterii a ted mam otacky kolem 600/min na volnobeh, az jsem to zkousel pripojit na VAG, ale jelikoz si s nim jeste moc nerozumim, tak jsem neprisel na to, jak se nastavi zakladni nastaveni.

Mam dilenskou prirucku, ale co jsem v ni vycetl, tak mi nedavalo moc rozum, prosim o postup nebo odkaz jak na to.

Kdyz jou ty Vánoce, díky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejdřív by to chtělo včistit škrtící klapku. Pak moto ohřej na provozní teplotu. Pak při vypnutém motoru a zapnutém zapal. zadej adresu 01 motor. Pak 04 základní nastavení. Blok 001. Škrtící klapka si nastaví několik poloh a zákl. nastavení je hotovo. Ukonči diagnostiku a vypni zapalování. Po nastarování máš hotové základní nastavení.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Zdarec.Když mi p.Janda(Cimbu)dělal přechodové stavy u 1.6i,tak jsem se ho ptal jestli se musí klapka po vyčištění nastavit vagem.Odpověď zněla že stačí po opětovném připojeníi konektoru ke klapce nechat zapnuté zapalování po dobu cca 30s(ale nestartovat)a klapka se nastaví sama.Vyzkoušel jsem a funguje to.Chvíli mirně zvýšené otáčky a po minutě v poho.Spotřeba OK.Otáčky stabilní.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

zdravím, dneska jsem na Octavii 1,6 74 kW čistil škrtící klapku, ale po vyčištění mě otáčky zůstávají na 1800 otáček a nejdou níž... vag píše regulace volnoběhu spodní hranice sporadický....... mělo by se nějak naadaptovat škrtící klapka?? jak? když napíchnu vag a sledování úhlu škrtící klapky tak tak mám pořád 3° a po nastartování 6° když ji domáčknu prstem tak mě to ukáže 0°, ale jak oddělám prst, zase se vrátí na 2,5- 3°. poraďte.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já to vagem nenastavuju.Mám sice 75kw,tak nevím jestli to bude stejné(už tam není lanko na klapku).

Dělám to tak,že po vyčištění klapky vše smontuju tak jak bylo a pak zapnu zapalování na dobu cca 1min.Klapka se do základní polohy nastaví sama.Nikdy jsem pak neměl problém s kolísáním otáček,ani s vysokýma otáčkama.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mu to chtěl poslat SZ, ale nedokážu tam nějak vložit přílohu a když to dám sem, tak asi poruším pravidla fora, takže bych ten postup musel opsat a to se mi moc nechce. Koukal jsem do 1,5 i do 3 a je to v obou. Časem se nastaví sama, někdy po pár km, někdy to trvá déle. Cvachabl - pošli sz s tvým emailem a já ti to klidně pošlu, ale když ve visu najedeš na motory - 1,6 74 kw - základní nastavení, tak to tam je uvedeno.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ahoj, přikládám postup z VIS. :0)

Upozornění:

- všechny spotřebiče musí být vypnuty!

- Paměť závad musí být prázdná!

- Teplota chladící kapaliny je min 80°C

- Škrtící klapka musí být vyčištěná

Postup:

Na kartě motor v kanálu 000 přizpůsobení vymazat adaptační hodnoty, nová hodnota 000 (přednastaveno)

Na kartě motor zadat kanál 098 „základní nastavení „ po ustálení hodnot nastartovat motor. ŘJ si uloží hodnoty a provede základní nastavení.

Zkontrolovat ustálené hodnoty:

4,29V 3,42V 00000100 00 – toto je důležité!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ahoj vsem ,jsem tu novy a mam stejny problem. Se zachazenim Vagu jsem novacek, ale delal jsem nastaveni dle postupu a stale se mi to nedari :kol-32:

I kdyz to udelam dle manualu, tak kdyz nastartuju motor tak me motor drzi volnobeh kolem 840 ot.min. Bohuzel kdyz lehce seslapnu plyn tak otacky razem vyskoci a drzi se kolem 1300 ot.min a nekdy i kolem 1600 ot.min a po par seknudach to jen klesne na 1300 ot.min. Fak si s tim nevim rady, proto jestli nekoho napada cim to muze byt tak prosim o radu. Jinak pri nastarovanem studenem motoru se to chova uplne jak ma, auto naskoci a drzi kolem 1200 ot.min a po chvilce zacnou otacky klesat. Ale jak mile se prida plyn jsou razem zvysene a uz tam zustavaji. Jeste jsem vysledoval, ze kdyz auto toci veci otacky a ja ho jakoby zadusim malinko pres spojku, jako bych se chtel rozjet ale mam zatazenou rucni brzdu a necham motor aby poklesnul kolem 700 Ot.min tak se otacky snizi a drzi kolem tech 840 ot.min. ALe staci pak jen tuknout po plynu a jsou zase vysoke.

Zavady me to vycetlo tyto : 01177 - rid.jedn. motoru

37-10 - def - sporadicky

(Jeste potom slabi signal imobilizeru klicku, nekdy to udela ze mi klicek zablika a musim vytahnout klic a znovu zasunout a je to v pohode.) ale i kdyz zmazu zavady a nastartuju a dam znovu precist zavady, tak me to vyskoci uz jen tu ridici jednotku 01177. Ale to nevim co to znamena, nebo jak to opravit ?

A pak pri zahkladnim nastaveni klapky to ma jinaci hodnoty nez udava VIS.

Napeti : 4,30 V Napeti: 3,71 V Bin,Bits: 00000100 Bin,Bits: 00

Pritom ta prvni hodnota preskakuje z 4,30 V i na 4,32 V

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 11 měsíců později...

Ahoj, po všemožném vrtání za účelem snížení spotřeby LPG jsem chtěl zkusit občasný problémy s volnoběhem vyřešit vymazáním adaptace a novým základním nastavením klapky. Adaptace a chyby jsem vymazal,  ale jak jsem posléze zjistil, základní nastavení tady na rozdíl od 1,6/55 není v kanálu 1, ale 60, což samo o sobě neznamená problém. Potíž je ale v tom, že mi nechce proběhnout, ve VAG-COMu se ve čtvrtý kolonce nenapíše Adaptace OK, ale Blokováno a klapka se, aspoň dle zvuku, ani nehne, jen slabě bzučí. V readiness mám zatím plno chyb - může to způsobovat to blokování základního nastavení? Na problém s klapkou bych to neviděl, z paměti běžně mažu plno závad, ale klapka se tam nikdy neobjevila. Ovládací motorek je určitě v pořádku, za jízdy normálně reaguje na pedál (lanko tam není). Motor se chová normálně (tj. stejně debilně jako kdykoli předtím), akorát pořád svítí kontrolka motoru (ne vrtulník, ale takovej trojúhelník se šipkou okolo, co je i pro ASR) a v chybách se pořád objevuje něco jako "jednotka ovládání škrticí klapky - adaptace nespuštěna".

Co s tím? Co může blokovat její nastavení? Jinak klapku jsem vyčistil a vyfoukal i motorek a odporové dráhy máznul všemohoucí Diavou...

 

Díky, Ondra

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky, ale vymazáním závad samozřejmě začínám, momentálně se mi tam furt dokola (hned po zapnutí zapalování) objevuje jenom ta s nenastavenou klapkou. Když ji smáznu, vymažu i readiness a nevím, jestli podmínkou pro nastavení klapky není taky readiness OK ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...