Přejít na obsah

Oprava laku - korekčná tužka


greggie

Doporučené příspěvky

Na metlaízu ten bezfarebný lak patrí. Dúfam, že tú hrdzu si odstránil až na čistý kov. A tej farby si tam naniesol fest veľa, keď si to robil tým origos štetcom (či skôr kolíkom). Lepšie je to robiť špáradlom alebo korekčným štetcom (dostať v autolakoch). Potom sa ti tam zmestí aj bezfarebný lak.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Včera jsem se pustil do škrábanců lakovou tužkou. Protože mám černou magickou, tak je na laku vidět každý škrábanec. Hlavně jsem objevil několik míst, kde byl úplně odštípnutý lak až na plech, který už byl rezavý. Hlavně kolem předního okna od kamínků :o

Byl jsem překvapený jak špatně to tou tužkou jde. Barva je všude kolem.

Na co je u metalízy ta druhá lahvička s krycím bezbarvým lakem? Já to zatřel jen tou první černou tužkou a na tu druhou jsem se už vykašlal. Kryje přece i ta první tužka a ta druhá bezbarvá je jen kvůli lesku ????

nie som odbornik na farby ale povedal by som ze tie metalicke su asi menej mechanicky odolne, preto ten ciry kryci lak.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Včera jsem se pustil do škrábanců lakovou tužkou. Protože mám černou magickou, tak je na laku vidět každý škrábanec. Hlavně jsem objevil několik míst, kde byl úplně odštípnutý lak až na plech, který už byl rezavý. Hlavně kolem předního okna od kamínků  :o

Byl jsem překvapený jak špatně to tou tužkou jde. Barva je všude kolem.

Na co je u metalízy ta druhá lahvička s krycím bezbarvým lakem? Já to zatřel jen tou první černou tužkou a na tu druhou jsem se už vykašlal. Kryje přece i ta první tužka a ta druhá bezbarvá je jen kvůli lesku ????

nie som odbornik na farby ale povedal by som ze tie metalicke su asi menej mechanicky odolne, preto ten ciry kryci lak.

Dneska jsou všechny barvy vodou ředitelné, proto se na ně ( po zaschnutí ) nanáší bezbarvý lak, který je chrání, je jedno jestli metalíza nebo klasika, lak se musí dát vždycky. -_-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Včera jsem se pustil do škrábanců lakovou tužkou. Protože mám černou magickou, tak je na laku vidět každý škrábanec. Hlavně jsem objevil několik míst, kde byl úplně odštípnutý lak až na plech, který už byl rezavý. Hlavně kolem předního okna od kamínků  :o

Byl jsem překvapený jak špatně to tou tužkou jde. Barva je všude kolem.

Na co je u metalízy ta druhá lahvička s krycím bezbarvým lakem? Já to zatřel jen tou první černou tužkou a na tu druhou jsem se už vykašlal. Kryje přece i ta první tužka a ta druhá bezbarvá je jen kvůli lesku ????

nie som odbornik na farby ale povedal by som ze tie metalicke su asi menej mechanicky odolne, preto ten ciry kryci lak.

Dneska jsou všechny barvy vodou ředitelné, proto se na ně ( po zaschnutí ) nanáší bezbarvý lak, který je chrání, je jedno jestli metalíza nebo klasika, lak se musí dát vždycky. -_-

Vodou ředitelné ?!? To si mi nezdá, proč by ta barva potom smrděla acetonem ? Navíc nemetalické barvy mají jen jednu lahvičku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Laky jsou dnes akrylátové i vodou ředitelné(eko). Už jsem se setkal s novými laky na bázi nanotechnologie = nanolaky. Jsou to "chytrý" barvy. Jsou odolnější vůči poškození a lesk je o něco vyšší. Taky se o něco hůře rozlešťujou. Zatím jsem to viděl u Mercedesu a Volva, ale je otázka času, až to bude mít i Škoda. Cenu ale neznám. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To Bemo: Teraz som kúpil origoš v Škoda servise a po akomsi návode ani stopy.

Keď som zbadal štetec, hneď bolo jasné, že použijem špáradlo.

Akurát neviem, ale domýšlam si, že to, čo je na veku flaštičky, to chce byť asi mini oceľový kartáčik, však. No pri mojich max D=1 mm ďobkoch asi nenájde uplatnenie.

Momentálne má škodovka jarnú akciu:

Wax Polish (leštenka bez brúsnych častíc) - 149,-Sk

Korekčný lak obyčajný - 99,-Sk

Korekčný metalický lak - 199,-Sk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Ja som si nechal namiešať originál farbu, miešali len 1 deci, čo je 10x náchylnejšie na chybu v odtieni, než keby miešali trebárs 1 liter a odtieň sedí perfektne. Ale je možné, že ak auto už nie je úplne nové, tak pôvodný lak už mierne vybledol a tak je správny odtieť dosť problém utrafiť. Okrem toho kovové a plastové diely sa správajú inak, takže už aj z výroby vidno, že viečno nádrže či nárazníky nie sú úplne rovnaké. Vidno to aj na mojej žltej, ale videl som to už aj na čiernej priamo na salóne. Okrem toho je metalická farba veľmi náchylná ako na dokonalé rozmiešanie kovových zrniek, ale aj na smer striekania toho dielu, prípadne jeho polohu pri striekaní.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mam to od kliky zadních dveří až skoro k zadnímu světlu. Ono už to je vlastně od předhozí majitelky která to vzala opravnou tužkou ale vubec se stim nesr... a taky to tak vypadá. Takže by to chtělo asi přebrousit atd a do toho se moc pouštět nechci. Navíc nevim kdybych to dal lakýrníkovi jestli by mi stříkly celé dveře a sloupek ? Tak jsem chtěl vědět jestli o někom nevíte, jestli by to nešlo jen nějak opravit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...
ked je to mala dupka tak to tou ceruzkou opatrne krajom nanes. musis mat cit.

Tak ja ten cit teda asi vubec nemam pac to vypada jak od prasat :( - asi budu muset najit nekoho kdo se pokusi opravit mou opravu...

Svěř to nějaké fintivé ženské - baby, které se furt líčí mají pevnější ruku na takovýhle "čmrkání" a velkou praxi :) Jen tedy ale ji přesvědčit, aby se Ti hrála s autem ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Planeta - kúp si v autolakoch trochu riedidla na akrylátové farby a tú svoju opravu bez problémov odstrániš a môžeš to skúsiť opraviť znova a znova a znova. Kým sa neminie farba alebo riedidlo. Lak má na povrchu ešte bezfarebnú vrstvu a tá už obsahuje na rozdiel od farby aj tužidlo. Takže po vytvrdnutí už na riedidlo nereaguje.

Ale odporúčam nanášať farbu niečím tenkým, napríklad špáradlom a pod. A rovnako môžeš trochu farby aj rozriediť a budeš tak vedieť naniesť omnoho tenšiu vrstvičku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Planeta - kúp si v autolakoch trochu riedidla na akrylátové farby a tú svoju opravu bez problémov odstrániš a môžeš to skúsiť opraviť znova a znova a znova. Kým sa neminie farba alebo riedidlo. Lak má na povrchu ešte bezfarebnú vrstvu a tá už obsahuje na rozdiel od farby aj tužidlo. Takže po vytvrdnutí už na riedidlo nereaguje.

Ale odporúčam nanášať farbu niečím tenkým, napríklad špáradlom a pod. A rovnako môžeš trochu farby aj rozriediť a budeš tak vedieť naniesť omnoho tenšiu vrstvičku.

Diky moc za radu - urcite zkusim :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...