Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Na metlaízu ten bezfarebný lak patrí. Dúfam, že tú hrdzu si odstránil až na čistý kov. A tej farby si tam naniesol fest veľa, keď si to robil tým origos štetcom (či skôr kolíkom). Lepšie je to robiť špáradlom alebo korekčným štetcom (dostať v autolakoch). Potom sa ti tam zmestí aj bezfarebný lak.

Včera jsem se pustil do škrábanců lakovou tužkou. Protože mám černou magickou, tak je na laku vidět každý škrábanec. Hlavně jsem objevil několik míst, kde byl úplně odštípnutý lak až na plech, který už byl rezavý. Hlavně kolem předního okna od kamínků :o

Byl jsem překvapený jak špatně to tou tužkou jde. Barva je všude kolem.

Na co je u metalízy ta druhá lahvička s krycím bezbarvým lakem? Já to zatřel jen tou první černou tužkou a na tu druhou jsem se už vykašlal. Kryje přece i ta první tužka a ta druhá bezbarvá je jen kvůli lesku ????

nie som odbornik na farby ale povedal by som ze tie metalicke su asi menej mechanicky odolne, preto ten ciry kryci lak.

Já to dělám šmirglem 2000 a pak to rozleštím pastou RX 04 od RIWAXu do lesku a zavoskuju to voskem STAR WAX. Je to pohoda. -_-

post-5-1145744628.jpg

Včera jsem se pustil do škrábanců lakovou tužkou. Protože mám černou magickou, tak je na laku vidět každý škrábanec. Hlavně jsem objevil několik míst, kde byl úplně odštípnutý lak až na plech, který už byl rezavý. Hlavně kolem předního okna od kamínků  :o

Byl jsem překvapený jak špatně to tou tužkou jde. Barva je všude kolem.

Na co je u metalízy ta druhá lahvička s krycím bezbarvým lakem? Já to zatřel jen tou první černou tužkou a na tu druhou jsem se už vykašlal. Kryje přece i ta první tužka a ta druhá bezbarvá je jen kvůli lesku ????

nie som odbornik na farby ale povedal by som ze tie metalicke su asi menej mechanicky odolne, preto ten ciry kryci lak.

Dneska jsou všechny barvy vodou ředitelné, proto se na ně ( po zaschnutí ) nanáší bezbarvý lak, který je chrání, je jedno jestli metalíza nebo klasika, lak se musí dát vždycky. -_-

Včera jsem se pustil do škrábanců lakovou tužkou. Protože mám černou magickou, tak je na laku vidět každý škrábanec. Hlavně jsem objevil několik míst, kde byl úplně odštípnutý lak až na plech, který už byl rezavý. Hlavně kolem předního okna od kamínků  :o

Byl jsem překvapený jak špatně to tou tužkou jde. Barva je všude kolem.

Na co je u metalízy ta druhá lahvička s krycím bezbarvým lakem? Já to zatřel jen tou první černou tužkou a na tu druhou jsem se už vykašlal. Kryje přece i ta první tužka a ta druhá bezbarvá je jen kvůli lesku ????

nie som odbornik na farby ale povedal by som ze tie metalicke su asi menej mechanicky odolne, preto ten ciry kryci lak.

Dneska jsou všechny barvy vodou ředitelné, proto se na ně ( po zaschnutí ) nanáší bezbarvý lak, který je chrání, je jedno jestli metalíza nebo klasika, lak se musí dát vždycky. -_-

Vodou ředitelné ?!? To si mi nezdá, proč by ta barva potom smrděla acetonem ? Navíc nemetalické barvy mají jen jednu lahvičku.

No myslel jsem original v prvovýrobě, na opravy ne, jen jsem chtěl upozornit na použití laku na překrytí opravených míst.

Laky jsou dnes akrylátové i vodou ředitelné(eko). Už jsem se setkal s novými laky na bázi nanotechnologie = nanolaky. Jsou to "chytrý" barvy. Jsou odolnější vůči poškození a lesk je o něco vyšší. Taky se o něco hůře rozlešťujou. Zatím jsem to viděl u Mercedesu a Volva, ale je otázka času, až to bude mít i Škoda. Cenu ale neznám. ;)

V prvovýrobe sú laky ozaj vodou riediteľné, ale neviem o tom, že by sa dával krycí lak aj na nemetalízy.

Kluci pracuji v T.P.C.A na lakovně a vždy používáme vodou ředitelné eko barvy a po vysušení jde bezbarvý lak na každou i nemetalizovanou barvu a právě ten dělá ochranu barvy a je nejdůležitější při kvalitě. -_-

nj, ale preco potom majuobyc laky v korekcnej sade len flasticku s farbou a chyba bezfarebny lak?

To je na opravu a tam je důležité, aby tam bylo co nejvíce laku, kvůli krytí, proto se na metlu dává zvlášť a je nutno ho použít. U těch tužek se hlídá hlavně odstín, ale kvalita je druhořadá, hlavní je lak. -_-

Tak tak!

To Bemo: Teraz som kúpil origoš v Škoda servise a po akomsi návode ani stopy.

Keď som zbadal štetec, hneď bolo jasné, že použijem špáradlo.

Akurát neviem, ale domýšlam si, že to, čo je na veku flaštičky, to chce byť asi mini oceľový kartáčik, však. No pri mojich max D=1 mm ďobkoch asi nenájde uplatnenie.

Momentálne má škodovka jarnú akciu:

Wax Polish (leštenka bez brúsnych častíc) - 149,-Sk

Korekčný lak obyčajný - 99,-Sk

Korekčný metalický lak - 199,-Sk

Tak to som mohol s kupou tej korekcnej tuzky pockat. Aj ked normalna cena na pastelove farby je nieco menej ako 130,-Sk. Navod je tam naozaj taky ako keby ani nebol. Je tam ale spomenute, ze tym kartacikom treba odstranit pripadnu hrdzu.

To Lubo. Asi som to prehliadol, kuknem na to ešte raz, ale v podstate je to jedno.

Teraz sa do toho už len pustiť. Ale ak takto budem vysedávať v robote, nebude to nikdy. Takže na dnes z práce stačilo.

  • 3 měsíce později...

Ale veď tu na fóre je už určite nie jeden postup, ako tie škrabance a bodky opravovať. Aj ja som to už niekoľko krát písal.

Někdo mi objel auto klíčkem cca 50cm škrábanec, nevíte o nějaké dobré lakovně v Praze nebo okolí. Kamarád si nechal stříknout dveře a vůbec netrefili barvu.

Ja som si nechal namiešať originál farbu, miešali len 1 deci, čo je 10x náchylnejšie na chybu v odtieni, než keby miešali trebárs 1 liter a odtieň sedí perfektne. Ale je možné, že ak auto už nie je úplne nové, tak pôvodný lak už mierne vybledol a tak je správny odtieť dosť problém utrafiť. Okrem toho kovové a plastové diely sa správajú inak, takže už aj z výroby vidno, že viečno nádrže či nárazníky nie sú úplne rovnaké. Vidno to aj na mojej žltej, ale videl som to už aj na čiernej priamo na salóne. Okrem toho je metalická farba veľmi náchylná ako na dokonalé rozmiešanie kovových zrniek, ale aj na smer striekania toho dielu, prípadne jeho polohu pri striekaní.

Mam to od kliky zadních dveří až skoro k zadnímu světlu. Ono už to je vlastně od předhozí majitelky která to vzala opravnou tužkou ale vubec se stim nesr... a taky to tak vypadá. Takže by to chtělo asi přebrousit atd a do toho se moc pouštět nechci. Navíc nevim kdybych to dal lakýrníkovi jestli by mi stříkly celé dveře a sloupek ? Tak jsem chtěl vědět jestli o někom nevíte, jestli by to nešlo jen nějak opravit.

  • 3 měsíce později...

No ja jsem s tim dneska zapravoval takove mensi skrabance a musim rict ze se to moc nepovelo :( - asi nejsem tak zrucnej - jinak koupil jsem za 95 Kc primo u prodejce Skoda

ked je to mala dupka tak to tou ceruzkou opatrne krajom nanes. musis mat cit.

Tak ja ten cit teda asi vubec nemam pac to vypada jak od prasat :( - asi budu muset najit nekoho kdo se pokusi opravit mou opravu...

ked je to mala dupka tak to tou ceruzkou opatrne krajom nanes. musis mat cit.

Tak ja ten cit teda asi vubec nemam pac to vypada jak od prasat :( - asi budu muset najit nekoho kdo se pokusi opravit mou opravu...

Svěř to nějaké fintivé ženské - baby, které se furt líčí mají pevnější ruku na takovýhle "čmrkání" a velkou praxi :) Jen tedy ale ji přesvědčit, aby se Ti hrála s autem ;)

Planeta - kúp si v autolakoch trochu riedidla na akrylátové farby a tú svoju opravu bez problémov odstrániš a môžeš to skúsiť opraviť znova a znova a znova. Kým sa neminie farba alebo riedidlo. Lak má na povrchu ešte bezfarebnú vrstvu a tá už obsahuje na rozdiel od farby aj tužidlo. Takže po vytvrdnutí už na riedidlo nereaguje.

Ale odporúčam nanášať farbu niečím tenkým, napríklad špáradlom a pod. A rovnako môžeš trochu farby aj rozriediť a budeš tak vedieť naniesť omnoho tenšiu vrstvičku.

Planeta - kúp si v autolakoch trochu riedidla na akrylátové farby a tú svoju opravu bez problémov odstrániš a môžeš to skúsiť opraviť znova a znova a znova. Kým sa neminie farba alebo riedidlo. Lak má na povrchu ešte bezfarebnú vrstvu a tá už obsahuje na rozdiel od farby aj tužidlo. Takže po vytvrdnutí už na riedidlo nereaguje.

Ale odporúčam nanášať farbu niečím tenkým, napríklad špáradlom a pod. A rovnako môžeš trochu farby aj rozriediť a budeš tak vedieť naniesť omnoho tenšiu vrstvičku.

Diky moc za radu - urcite zkusim :)

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.