Publikováno Duben 6, 200916 r Inspirován několika členy tohoto fóra (a taky návodem by p. Vaša o lakování plastů) jsem se rozhodl oživit svoje origo alu disky Elegance O1. Vše v domácích podmínkách. Původní stav (prostě klasika, 8 let provozu a 200 tkm nemohlo nezanechat stopy) 1. Pořádně umýt. Nejlíp se mi osvědčilo ředidlo C6000 - krásně očistí zbytky asfaltu i gumy. Případně vytmelit rýhy vhodným tmelem. 2. Vybrousit. Brusný papír pod vodu 800, já jsem dal finální broušení 1200. Pak umýt a pořádně odmastit 3. Můžeme stříkat barvu. Existují i spec. barvy na Alu disky, možno dát i nakomaxitovat, apod. Já ale zvolil dvoubarevnou kombinaci, metalické barvy Stříbrná diamant 9102 a Černá magická perleť 9910 + vrchní lak. Takže v této fázi jsou loukotě a okrajový lem ošetřeny 3 vrstvami stříbrné 9102 a zakrývám to, co má stříbrné zůstat. Pečlivost je tady podmínkou úspěchu! 4. Pokračování s černou 9910. Dvě vrstvy z rubu a 3 z líce. První lícovou vrstvu opatrně, nesnažit se za každou cenu dokonale dostříkat k okrajům zakrývací pasky, aby se barva nepropila pod ni. 5. Opatrně odlepit zakrývací pásku. Můžeme začít lakovat bezbarvým. Tři vrstvy z rubu a 4 z líce. Poslední vrstvu silnější, aby se lak slil do hladké plochy. ... no a tady je výsledek... Musím říct že lepší, než jsem čekal. Ale na druhou stranu, finální lícovou vrstvu laku bych příště asi nechal udělat u profíka, takto (ale fakt jen zblízka) jde na bocích loukotí poznat, že bylo lakováno sprejem. Hodně zdaru Upraveno Červenec 17, 200916 r od Kajman
Červen 8, 200916 r Autor Ad tmel: normálně jsem přišel do barev/laků a chtěl jsem tmel na ALU kola, tohle mi dali. Před tím jsem kupoval na plasty a je taky od stejné firmy. Drží a pracuje se s tím perfektně. Dvousložkový. Cena kolem 150? Už nevím přesně. Upraveno Červen 8, 200916 r od Kajman
Červen 21, 200916 r vyzeralo by to dobre keby som dal namiesto ciernej cervenu? somazrejme mam cervenu octaviu
Červen 29, 200916 r Autor Robo_PP: ta červená by taky mohla vypadat dobře, samozřejmě dodržet kód barvy, jakou máš na autě. Obecně myslím, že není třeba se bát, zvlášť u starých poškrábaných a dobouchaných disků. S tím jsem do toho šel, že když to nebude ono, tak to nechám nalakovat u odborníků. Jen to chce trochu času, nechat jednotlivé vrtsvy správně proschnout. Taky pokud možno lakovat v co nejmíň prašném prostředí, bude pak míň oprav ... Je to prostě takové kutění pro dlouhé zimní večery. Po sezóně pak dám zprávu, jak ten lak odolává / neodolává provozu...
Červenec 15, 200916 r super!! a jak si prosim sundal starej lak?? ja to mel na piskovani, ale pisek se od hliniku brzdi a neoprejska vse, tak to delam nejakym pripravkem na sundani barvy, ale je to hrozna prace dik
Červenec 16, 200916 r Autor Starý lak jsem nesundával. Odmastit C6000, vytmelit tím tmelem, a pak komplet vybrousit / zdrsnit 800 brusným papírem pod vodu.
Červenec 17, 200916 r Autor já to měl taky místama až na hliník, to jsem ale právě tmelil tím tmelem, aby se to zarovnalo do roviny s povrchem laku. Pokud ten lak celý odstraníš až na ALU, budeš pak asi muset použít nějaký základ na lehké kovy, než dáš barvu, lak
Květen 9, 201015 r Autor Dnes jsem se díval na ty nalakované disky, nový majitel je měl zrovna umyté a po jedné a čtvrt letní sezóny lak pořád jako nový. Umývá to jen jarovou vodou. Nic se neodlupuje, což mě mile překvapilo
Květen 9, 201015 r použil jsem tvůj návod + trošku improvizace u "domorobo" renovace (lakování středů leštění límců) kol...zde výsledek = návod supr, díky PS: jak lak drží napíšu za nějaký ten čas, zatím cca po 3 měsících a cca 8tkm vše ok Upraveno Květen 9, 201015 r od kibi
Duben 29, 201213 r Čaute právě jsem dorenovoval alu.Byl to celkem porod hlavně vybrušování ale si myslým že výsledek stojí za to.Jsou to staré alu BBS z passata z r.92 a jsou to 15".
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.